HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Je bent bij deze welkom om ze over een maandje ofzo bij mij eens te komen beluisteren.

;D ;)

Contour


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


chansig

Baardmannetje niet en Koen helpt hem. Ik ga ook helpen...ik neem bier mee en ga kijken.

Vervolgens ga ik mijn aandeel groter maken, maar dat is wel meer mede afhankelijk van het resultaat. Anders heb ik er niets mee te maken. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

djoeri

Lijken op tg piu musica, ook een waveguid met 7inch woofer.

Gr Djoeri

HuubF

Na een paar dagen mijn oren te hebben laten inspelen ben ik gewend geraakt aan het geluid. Deze toestand zal enige tijd aanhouden waarna er weer iets moet worden verwisseld.

Maar serieus... de F5's klonken in het begin wat onwennig. De resolutie is van een minder niveau dan die van de K&H's en dat irriteerde nogal. Natuurlijk heb ik de speakers 24x7 laten draaien (tot wanhoop WAF) en dat heeft behoorlijk geholpen. Ook het verwisselen van de interlink tussen DAC en Voorversterker hielp. Daar ben ik bij de K&H's geëindigd met een fris klinkend exemplaar (puur zilver, ooit nog van Martijn geweest). Deze interlink heeft echter als nadeel dat er, in ruil voor die frisheid, wat leven uit de muziek verdwijnt. Adam heeft geen boost in het hoog nodig. Dus na vervanging door een man-made puur koperen kabeltje met katoen, bijenwas en lijnzaadolie werd het geluid evenwichtiger.

Gisteren ben ik iets eerder naar huis gegaan voor een geplande operatie: het plakken van Suzy Wong 'corks' achter de woofer (achter de tweeter kan niet). Dit was een sacrale handeling die vooralsnog de, eveneens geplande, suggestie naar grote hoogtes pompt.

Op dit moment ben ik merkwaardig tevreden. Er is de gewenste illusie van omgeving en aanwezigheid. Meer dan met de (veel betere) K&H's. Natuurlijk kunnen de mini-speakers niet de schaal leveren van een groot systeem maar op dit moment verbaas ik me nog te veel over de compleetheid van het geluid om me daar aan te storen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Iets wat je moet gaan doen zijn de Dutch & Dutch monitoren gaan beluisteren. Ik denk niet dat het jouw speakers zijn...maar ik zou ze zeker een keer beluisteren.

Zeker als je klassiek wilt horen knallen...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ik ben zeker benieuwd! Maar de eventuele aanschaf zal moeten wachten tot ik ze voor een vriendenprijsje 2e hands vanuit een kofferbak na afdingen voor de helft van de laagste prijs kan meekrijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Tsjemig dan zit je echt op een koopje te wachten... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Upgraden vanaf o300's gaat heel lastig worden zonder aanzienlijk bij te leggen ben ik bang..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op december 23, 2015, 23:02:06
Upgraden vanaf o300's gaat heel lastig worden zonder aanzienlijk bij te leggen ben ik bang..

Technisch wel. Maar subjectief vind ik de mini-Adams op dit moment opvallend goed klinken. Ze reageren heftig op de plak-actie van gisteren (die ik met de O300's niet aandurfde).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na de kerst-ellende weer eens lekker aan het tweaken geslagen. Vorige week reageerde ik op een ad voor een DDDac 1794 NOS met een paar tweaks. De verkoper bleek toevallig al naar één van mijn ads te hebben gekeken (de BOTW voeding). Met een bijbetaling van mijn kant stond een paar dagen later de DDDac bij mij te draaien. Hij klonk lekker natuurlijk maar niet speciaal beter dan de irDac. Maar er zijn nog zóveel verbetermogelijkheden dat ik 'm hou.

De eerste verbetering heb ik vanmiddag gedaan: ik heb op de trafo's Suzy Wong kurkjes geplakt. Ze zitten nu dus zowel in speakers als in de dac. Misschien verbeeld ik het me maar het gaat lekker hier. De ienie-mini Adams zijn groot gegroeid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

rovinggecko

Leuk spul  :angel:

Als je wat wilt tweaken, kan je op audio creative eens kijken naar een setje cinemag trafo's.
Of een extra board.

Op diyaudio is een heel heel lang topic over deze dac met allerlei andere (meer exotische) tweaks.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HuubF

Citaat van: rovinggecko op december 29, 2015, 16:48:05
Leuk spul  :angel:

Als je wat wilt tweaken, kan je op audio creative eens kijken naar een setje cinemag trafo's.
Of een extra board.

Op diyaudio is een heel heel lang topic over deze dac met allerlei andere (meer exotische) tweaks.

Hoi, de cinemags zitten er al in. Als upgrade denk ik aan een nieuw main board omdat hij nu alleen USB heeft. En 3 extra dac boards kan natuurlijk ook. Ik zal eens op diyaudio snuffelen thanks.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

rovinggecko

Heb het nieuwe (blauwe) board, met de extra tent clock, werkt inderdaad prima.

Wat ook leuk is om input rechtstreeks op de I2S interface aan te sluiten. Klinkt in RPI ook heel leuk.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HuubF

Citaat van: rovinggecko op december 29, 2015, 20:04:30
Heb het nieuwe (blauwe) board, met de extra tent clock, werkt inderdaad prima.

Wat ook leuk is om input rechtstreeks op de I2S interface aan te sluiten. Klinkt in RPI ook heel leuk.

Als eerste stap het nieuwe board besteld. Met SPDIF en gratis Tent klok. RPI als in Raspberry Pie?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Leeuwarden

Voedingen aanpassen... Ik heb deze dac ook gehad en als ik heel eerlijk ben klinkt de standaard uitvoering, ik gebruikte 2 decks, echt nergens naar. Pas je de voedingen aan dan komt er pas muziek uit...

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Leeuwarden

Stond op diy audio en ik heb het ook wel ergens in twani zijn epistel geschreven.
Ik heb momenteel 2 dacs die ik beide boven deze (sorry...) verkies. Het zijn een Twisted Pear Buffalo IIISE en een dac op basis van een AK4490. Ik zal even voor je kijken of ik de voeding tweak terug kan vinden.

Leeuwarden

Gevonden:

Quote

Originally Posted by leifchristensen  View Post
I then bypassed R1, R2 and the fuse and the impact was dramatic and suddenly the dac was up in league with my BIII in terms of basscontrol and dynamics

best
Leif


Einde quote

In de voeding zitten op de pcb twee dikke 'cement' weerstanden. Die grijze van 5 of 10 watt. Die kan je dus, per stuk, overbruggen. Gewoon laten zitten en een draad overheen solderen. Kan je het ook weer makkelijk weghalen mocht je dat nodig vinden. Idem bij de zekering op de pcb. (Er zit uiteraard wel een zekering voor de trafo!)

Ik vond het verschil ronduit fenomenaal.