HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: erik s. op mei 12, 2015, 09:50:02
Da's zeker creatief met Besta.

Mee eens. Let bijvoorbeeld op de plint die ook als achterwand van de hoge kastjes fungeert én een belangrijk onderdeel van de constructie is. Op de 2 hogere delen komen de speakers. Die 2 kasten zijn tevens de pilaren die het geheel recht houden. De constructie is heel stijf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Möbel schiet lekker op, dit weekend klaar. Merkwaardig experiment met het in het möbel plaatsen van de speakers (for WAF's sake) wat vreemd genoeg niet eens slecht uitpakt. Tot nu toe tenminste.

Dat de wegen van hifi ondoorgrondelijk zijn bewijst het experiment dat ik 2 uur geleden heb gedaan: gewoon weer eens de irDac aangesloten met eigen voorversterker. Ik kan er niets aan doen; de irDac is uit de verkoop. Het klinkt gewoon lekkerder met dat ding. Niet audiofieler. Ik merk dan dat de aandacht voor de muziek verslapt en ik aandacht ga schenken aan triviale niet-hifi dingen. Nu zit ik weer lekker in de muziek. Wordt zoals altijd vervolgd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Ikea Häck is zo goed als klaar. Schrik niet... alles is te verklaren en onderdeel van een reusachtig compromis. De hogere kasten huisvesten de speakers. Dit klinkt verrassend goed. Achter de speakers is vrij veel ruimte en zit schuim. Ik vermoed dat het materiaal waar de Ikea 'meubelplaten' van zijn gemaakt ervoor zorgt dat de plaatsing van de speakers zo probleemloos is. Ze hebben ook óp de kasten gestaan (dat was eerst de bedoeling) maar dat klonk minder goed. Ze staan nu laag maar als ik luister zit ik op de grond voor de bank of aan de keukentafel.

Wat betreft de samenstelling van de set: er is een Suzy Wong tegel bijgekomen omdat ik nu niet meer 3 lagen op elkaar kan stapelen. De Sign Audio XLR tussen voorversterker en speakers is vervangen door een Nirvana S-X LTD. Dat is pas een kabel. Ziet er precies uit als alle andere maar zorgt voor een enorm evenwichtig geluid. Nu kon ik ook de bas 3db naar beneden bijstellen zonder dat het geluid te mager werd. Mooi!

De TV wordt waarschijnlijk vervangen door een beamer. De WAF moet nog even aan het idee wennen. Het scherm van 1:60 komt dan aan de rechterkant zodat bij gebruik het raam gelijk wordt verduisterd. De beamer komt in de trapkast. Met een gat in de muur, net als in de bioscoop.  8)

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei 18, 2015, 12:18:22
De Ikea Häck is zo goed als klaar. Schrik niet... alles is te verklaren en onderdeel van een reusachtig compromis. De hogere kasten huisvesten de speakers. Dit klinkt verrassend goed. Achter de speakers is vrij veel ruimte en zit schuim. Ik vermoed dat het materiaal waar de Ikea 'meubelplaten' van zijn gemaakt ervoor zorgt dat de plaatsing van de speakers zo probleemloos is. Ze hebben ook óp de kasten gestaan (dat was eerst de bedoeling) maar dat klonk minder goed. Ze staan nu laag maar als ik luister zit ik op de grond voor de bank of aan de keukentafel.


ik snap dat wel, plaatsing in een kast zorgt voor een minder diffuus klankbeeld, dus wat meer gerichtheid en dat kan goed uitpakken!
Ik heb dat met mijn Mission center speaker. Een geheel vrije opstelling onder de TV klinkt nergens naar, maar op een Ikea expedit klinkt het prima met vooral een goede verstaanbaarheid en soort van drive. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: LPlover op mei 18, 2015, 12:26:32
ik snap dat wel, plaatsing in een kast zorgt voor een minder diffuus klankbeeld, dus wat meer gerichtheid en dat kan goed uitpakken!

De plaatsing is inderdaad beter geworden. Wat helpt is dat de speakers gesloten zijn.

Die drive herken ik ook! Hiervoor stonden de speakers ook op een Ikea kastje van hetzelfde materiaal (board met sandwich-karton ertussen) en dat klonk veel lekkerder dan op de stands die ik heb geprobeerd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Ziet er netjes uit Huub.  :clapping:  Geen last van de relatieve lage opstelling van de spiekers?

Groeten...

op eigen verzoek verwijderd.

Je kan wel zien wie de broek aan heeft bij jullie...

:blink:

Dat je denkt dat het wel goed klinkt komt doordat je daar je hoop op hebt gekoesterd.

;D

Raphie

heel mooi, als ik je een tip mag geven, zet de speakers flush (in een lijn) met de voorkant van het meubel, zo als het nu staat doe je de wave guide teniet en veroorzaak je comb filtering. ;)
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 18, 2015, 13:20:08
heel mooi, als ik je een tip mag geven, zet de speakers flush (in een lijn) met de voorkant van het meubel, zo als het nu staat doe je de wave guide teniet en veroorzaak je comb filtering. ;)

Probeer ik, thanx.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op mei 18, 2015, 13:17:16
Je kan wel zien wie de broek aan heeft bij jullie...

De meningen zijn verdeeld. Zij denkt dat ik eigenlijk altijd mijn zin krijg.

Citaat van: Baardmannetje op mei 18, 2015, 13:17:16
Dat je denkt dat het wel goed klinkt komt doordat je daar je hoop op hebt gekoesterd.

Het plaatsen van de speakers IN de kast was een idee van de vriendinnen-mafia. Ik heb het onder protest uitgevoerd maar er bij gezegd dat ik het terug zou draaien als het geluid me niet zou bevallen (ik ben de enige die dat hoort en dat nemen de meiden om de één of andere reden serieus). Tot mijn verbazing klonk het beter en na plaatsing van wat demping zelfs veel beter.

Wat wel zou kunnen is dat het me alleen maar meevalt. En dat ik eigenlijk nu een heel slecht geluid heb. Bedankt Eelco.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op mei 18, 2015, 14:07:49

Wat wel zou kunnen is dat het me alleen maar meevalt. En dat ik eigenlijk nu een heel slecht geluid heb. Bedankt Eelco.

Wel nee joh. Je hebt een zeer goed geluid. Vraag maar aan de vriendinnen....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op mei 18, 2015, 14:07:49
... En dat ik eigenlijk nu een heel slecht geluid heb. Bedankt Eelco.

O0

You're welcome.

Miischien binnenkort eens een luistersessie in huize Hubertus?

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op mei 18, 2015, 15:57:20
O0

You're welcome.

Misschien binnenkort eens een luistersessie in huize Hubertus?

Graag! Ik heb een onafhankelijk oordeel nodig. Liefst vernietigend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


JeroenGRT

Ziet er goed uit, mooi gedaan! Wat heb je nu precies bij Ikea aangeschaft? Zijn dat onder de speakers vakken met frontjes ervoor? Zijn die vakken in het midden voorzien van kleppen?

Ben zelf namelijk ook aan het kijken naar een ander meubel....sowieso wil ik de kabels een keer uit het zicht hebben.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op mei 19, 2015, 06:21:45
Ziet er goed uit, mooi gedaan! Wat heb je nu precies bij Ikea aangeschaft? Zijn dat onder de speakers vakken met frontjes ervoor? Zijn die vakken in het midden voorzien van kleppen?

Ben zelf namelijk ook aan het kijken naar een ander meubel....sowieso wil ik de kabels een keer uit het zicht hebben.

Het is Ikea Besta met wat aanpassingen. De grijze vlakken zijn laden. In het midden 2 deurtjes met sleuven (horen dicht te zijn) die ik open heb gelaten voor ab en ventilatie. Ik heb 4 soorten kasten gebruikt met verschillende hoogte en diepte.

Hacks: rechterkant op maat gemaakt, ingekorte deuren als ladefronten, een plint om de boel overeind te houden samen met de hogere kasten, mooie plaat hout op boven-en zijkant.

Kosten: ongeveer 600 euro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tompj

Het blijft een unieke set en een unieke opstelling. Erg leuk om te zien en te lezen
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

HuubF

Citaat van: tompj op mei 19, 2015, 08:12:33
Het blijft een unieke set en een unieke opstelling. Erg leuk om te zien en te lezen

Jeetje bedankt.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Kwabbernoot op mei 18, 2015, 12:48:06
Ziet er netjes uit Huub.  :clapping:  Geen last van de relatieve lage opstelling van de spiekers?

Groeten...

Heb je hier nog een antwoord op Huub? :smile:

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op mei 19, 2015, 16:10:43
Heb je hier nog een antwoord op Huub? :smile:

Groeten...

Oh pardon.  :)

Ik luister altijd of zittend op de grond of aan de keukentafel. Verder vind ik het niet zo erg om op de 1e ring te zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Eerlijk gezegd gruw ik van dergelijke opstellingen maar als
het goed uitpakr wie ben ik om daar iets van te zeggen ;D
Je hebt toch wel vloerverwarming Huub.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op mei 19, 2015, 18:44:09
Eerlijk gezegd gruw ik van dergelijke opstellingen maar als
het goed uitpakr wie ben ik om daar iets van te zeggen ;D
Je hebt toch wel vloerverwarming Huub.

Ja er is vloerverwarming. Waar gruw je van dan? De kast of de plek van de speakers?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op mei 19, 2015, 08:12:33
Het blijft een unieke set en een unieke opstelling. Erg leuk om te zien en te lezen
Daar sluit ik mij geheel bij aan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten