HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Zou dat te maken hebben met de SW tegels?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

#3601
Citaat van: cz79 op maart  9, 2015, 22:55:19
Zou dat te maken hebben met de SW tegels?

Dat moet wel een rol spelen lijkt me, het verschil is zó groot... Het zou kunnen dat ze beter werken als de speakers er niet direct op staan maar met een luchtspleetje. Ook het verschil tussen materialen onder de tegel zou een rol kunnen spelen. Het flinterhout en karton van het Ikea meubel is misschien beter dan beton. Vage shit. Maar het blijven experimenteren loont gelukkig.

In de loop van de experimenteerweek begon ik een ongezonde belangstelling te ontwikkelen voor de Devialet Phantom. Misschien zou dat een oplossing voor mijn problemen zijn. Maar dan moet alles weer verkocht worden, uitleg aan mijn vriendin... Sinds gisteren het kwartje viel is dat helemaal weg en luister ik alleen muziek. De Devialet's zijn misschien helemaal niet gevoelig voor die SW's en voorlopig moeten ze eerst de bugs maar eens oplossen. Pas versie 2 is misschien het proberen waard.

Wat maakt het geluid nu zo goed? Het is het gemak, de logica. Er is geen twijfel meer of de muziek nu beter of slechter klinkt. Het is gewoon zo. En het is goed. Ook als er af en toe een rafeltje zou zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Genieten dus! En lekker belangrijk zo'n rafeltje, als je heerlijk ontspannen gewoon van de muziek aan het genieten bent is dat het belangrijkst
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

#3603
je bent in staat om kleine veranderingen in je set te bemerken, dan moet je toch ook het veranderen van klank van je set bemerken bij het veranderen van het volume, dit ivm de trafo-loze passieve voorversterker waar de uitgangsimpedantie verandert bij het veranderen van het volume.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HuubF

Citaat van: erik s. op maart 10, 2015, 09:18:10
je bent in staat om kleine veranderingen in je set te bemerken, dan moet je toch ook met veranderen van klank van je set bemerken bij het veranderen van het volume, dit ivm de trafo-loze passieve voorversterker waar de uitgangsimpedantie verandert bij het veranderen van het volume.

Dat hangt erg af van de setting. Ik heb de passieve VV al een jaar of 6 en inderdaad hoor je in bepaalde situaties dat je 'm beter niet kunt gebruiken. Bij de actieve K&H's maakt het volgens mij niet zo veel uit. Ik gebruik de volumeknop ook eigenlijk alleen om het maximale volume te beperken. Het echte volume doe ik op de computer (omdat de DragonFly een analoge volumeregeling heeft) en op de TV-tuner zelf (zal wel digitaal zijn maar klinkt perfect). Alleen de Marantz UD5007 regel ik met de volumeknop. En ook dat maakt in kwaliteit niet uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kaakberg

Citaat van: HuubF op maart  9, 2015, 19:24:19


JRiver heb ik verwijderd en ik ben iTunes weer gaan gebruiken. Ik moest besluiten of ik JRiver zou gaan betalen maar iTunes doet het eigenlijk prima. Even de nieuwste versie en zie: al mijn playlists weer terug die ik op de Apple Mini ook had. Lekker hoor! Het eventuele gemis aan bit-perfectie wordt ruimschoots goedgemaakt door de laatste doorbraak waarbij alles heel erg lekker klinkt. Na een week klooien ben ik zowaar weer muziek aan het luisteren.

En opruimen. Het is een zooitje hier.

Welke windows op je nucje?

HuubF

Citaat van: smacdab op maart 10, 2015, 13:35:21
Welke windows op je nucje?

Widows 8.1. En het klinkt als high end, hoewel de Marantz UD5007 nog wel beter klinkt. Ik heb een paar cd's van de NUC geconverteerd van .M4A naar .WAV en op een USB stick gezet. Dat klinkt dan toch wel beter dan vanaf de computer. Ten opzichte van CD geen kwaliteitsverlies zo te horen.

Die Marantz is een snoepje, jammer dat de netwerkmogelijkheden zo knullig zijn. Als je bijvoorbeeld een nummer vanuit het netwerk of USB draait kun je niet 1 niveau terug naar CD-niveau om een ander nummer te draaien (forward en backward binnen de CD werken natuurlijk wel). Dus dan moet je terug naar het hoofdniveau, de CD opnieuw selecteren en het gewenste nummer kiezen. Hij dwingt je dus eigenlijk om CD's helemaal te draaien. Gelukkig maakt de geluidskwaliteit dat helemaal goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3608
Weekje verder al weer. Gelukkig is mijn vriendinnetje (ook 61 hoor!) weer terug en heeft mijn leven zich hernomen.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het in-elkaar solderen van een nieuwe versie van mijn passieve voorversterker. De potmeter en schakelaar zijn van DACT, duur spul maar ook erg goed. De voorversterker heeft in die paar dagen verschillende versies gekend. Nu ziet hij er eindelijk uit als een echt kastje. Ik heb verschillende snoertjes gebruikt voor de interne bekabeling maar toen ik nog een paar stukken 47Labs OTAP in de SnoerenKist zag liggen heb ik alles er weer uitgesloopt en vervangen door de fragiele 47Labs snoertjes. Ze soldeerden erg gemakkelijk gelukkig. Het resultaat is een voorversterker met 2 ingangen. Er moet nog een 3e bij. Die moet dan maar aan de zijkant. Tsja, zelfbouw hé?

Hoe hij klinkt? Heftig, erg heftig. Dat wordt nog een paar uurtjes luisteren vanavond. Of dat nou door die snoertjes of door het hout (berken multiplex en mahonie) komt geen idee. Maar weer even afwachten wat er gebeurt.



Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani


R

Ik heb nog wel wat stukjes 47 labs liggen als je nog zoekt.

HuubF

Citaat van: R op maart 16, 2015, 23:13:12
Ik heb nog wel wat stukjes 47 labs liggen als je nog zoekt.

Dank je maar ik kom nét uit. Nog maar 4 minuscule stukjes voor de aansluiting aan de zijkant.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

Citaat van: HuubF op maart 16, 2015, 23:15:35
Dank je maar ik kom nét uit. Nog maar 4 minuscule stukjes voor de aansluiting aan de zijkant.

Mocht het breken (wat het nog wel eens doet ;)), stuur maar een PM.

HuubF

Citaat van: R op maart 16, 2015, 23:22:44
Mocht het breken (wat het nog wel eens doet ;)), stuur maar een PM.

ok thanks!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

felix01

Citaat van: HuubF op maart 16, 2015, 22:40:45
Weekje verder al weer. Gelukkig is mijn vriendinnetje (ook 61 hoor!) weer terug en heeft mijn leven zich hernomen.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het in-elkaar solderen van een nieuwe versie van mijn passieve voorversterker. De potmeter en schakelaar zijn van DACT, duur spul maar ook erg goed. De voorversterker heeft in die paar dagen verschillende versies gekend. Nu ziet hij er eindelijk uit als een echt kastje. Ik heb verschillende snoertjes gebruikt voor de interne bekabeling maar toen ik nog een paar stukken 47Labs OTAP in de SnoerenKist zag liggen heb ik alles er weer uitgesloopt en vervangen door de fragiele 47Labs snoertjes. Ze soldeerden erg gemakkelijk gelukkig. Het resultaat is een voorversterker met 2 ingangen. Er moet nog een 3e bij. Die moet dan maar aan de zijkant. Tsja, zelfbouw hé?

Hoe hij klinkt? Heftig, erg heftig. Dat wordt nog een paar uurtjes luisteren vanavond. Of dat nou door die snoertjes of door het hout (berken multiplex en mahonie) komt geen idee. Maar weer even afwachten wat er gebeurt.
Knap werk!! :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyrus·

Groeten,
Edwin

HuubF

#3617
Het geluid is na een nachtje nog steeds heftig. Komt een beetje overeen met het effect toen ik de 47Labs draadjes nog als ls - kabel gebruikte. Je kunt het muzikaal noemen: mooie violen, gillende gitaren, dat werk. Een 47Labs adept zou zeggen dat de afwikkeling van tonen complexer is geworden en daar lijkt het inderdaad op.

Als de euforie blijft een slim idee om een zelfgemaakte voorversterker muzikaal te maken: gewoon een metertje 47Labs er in en klaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: HuubF op maart 17, 2015, 07:31:27
Het geluid is na een nachtje nog steeds heftig. Komt een beetje overeen met het effect toen ik de 47Labs draadjes nog als ls - kabel gebruikte. Je kunt het muzikaal noemen: mooie violen, gillende gitaren, dat werk. Een 47Labs adept zou zeggen dat de afwikkeling van tonen complexer is geworden en daar lijkt het inderdaad op.

Als de euforie blijft een slim idee om een zelfgemaakte voorversterker muzikaal te maken: gewoon een metertje 47Labs er in en klaar.

Doet toch net zoveel als Tisbury? nl niks....

HuubF

Citaat van: smacdab op maart 17, 2015, 12:07:06
Doet toch net zoveel als Tisbury? nl niks....

De Tisbury deed inderdaad helemaal niks maar dit klinkt toch echt wel anders hoor! Ten opzichte van mijn eerdere DACT-voorversterker-constructie is het kastje nu van hout i.p.v. plastic en er zit geen aluminiumfolie meer in. Plus de interne draadjes zijn anders. En er zit nu een DACT schakelaar vóór.

Misschien dat de tegel er daardoor nu wat meer vat op heeft. Misschien zijn het de 47Labs draadjes. Of ik beeld het mezelf in. Waarschijnlijk een combinatie van dit alles.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3620
Nog even 2 DACT knoppen besteld. De 1-na grootste maat genomen om de voorkant wat gewicht te geven, vorige varianten van de voorversterker vielen steeds naar achteren door het gewicht van de snoertjes. Al met al best nog een duur ding geworden; alleen al aan DACT componenten kost de voorversterker zo'n 350 euro. Het 47labs snoer had ik nog liggen. Met een knap kastje eromheen dus een kapitaal apparaat van 500 euro.  :o

Het spektaculaire geluid van gisteren is er overigens wel van af. De scherpe randjes lijken verdwenen en het ding doet nu gewoon z'n best. Inspelen van de soldeerverbindingen en/of het 47Labs snoer? We zullen het nooit weten. Het totaalgeluid is wel prima dus hij verziekt niets. Pas over een tijdje weet ik wat de werkelijke bijdrage aan het geluid is. Want zo gaat het.

Vanavond nog even de 3e aansluiting er bij en dan kan de deksel er op. Ik heb even gedacht om een handel op te zetten in audiofiele voorversterkers maar dat doe ik maar niet. Dat 47labs is zó fragiel dat de mensen hier dagelijks op de stoep zouden staan met klachten. Voor een zelfbouwfrutseltje is het echter absoluut geniaal omdat het er binnen het kastje netjes uitziet en het een goed gevoel geeft. Waarom dure Audioquest kabels kopen en dan zelf iets ertussen zetten met doodgewone draadjes?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp


Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Tsja, het is niet gemakkelijk om een tastbaar, realistisch geluid met veel resolutie en zonder problemen in vooral het laag te realiseren in een woonkamer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Uiteindelijk heeft het ontkoppelen van de K&H's het na 2 weken niet gered. Het geluid werd daardoor toch een beetje te ijl. Ze staan nu weer op de Primacoustics, even uit de verkoop halen maar.

Het geluid is nu iets rommeliger maar weer ouderwets meeslepend. Beter zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)