HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: smacdab op februari 22, 2015, 19:51:41
nog een vraagje. Wordt een Tisbury als switch gebruikt? Ik kom nergens op hun site een uitleg  van de grote knoppen tegen.....je kunt de dragonfly ook rechtstreeks op speakers aansluiten, maar hebt voorkeur voor kastje ertussen (?)

Je kunt verschillende versies krijgen. Als je 2 knoppen hebt is er 1 voor de switch en 1 voor het volume.

De reden waarom de Dragonfly niet direct op de speakers zit is dat ik ook nog een TV-tuner en een DVD-speler heb als bron. Die sluit ik gewoon analoog aan, daar heb ik geen dac voor nodig. De Tisbury kan 3 bronnen hebben dus dat is precies genoeg.

De volumeknop gebruik maar af en toe. Ik kan het volume namelijk ook op de computer en TV-tuner regelen. Met de volumeknop op de Tisbury wordt dus het maximale volume ingesteld. Dat heb ik 4.195 keer uitgelegd aan mijn vriendin maar die begrijpt het nog steeds niet.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op februari 23, 2015, 09:38:27
Welke dac bevalt nu het beste?

Ik zit in de bezopen situatie dat ik 3 planken heb die de geluidskwaliteit dienen te verbeteren. Soms klinkt dat opvallend fantastisch, soms vraag je je af of het effect wel aanwezig is. In principe moet je met relatief eenvoudige apparaten een schitterend resultaat kunnen bereiken. Het was dus zoeken naar iets goeds en (ter compensatie van de aanschaf van de K&H's) goedkoops.

Een getweakte Cambridge Dacmagic klonk een beetje vlak. De koptelefoon-uitgang van mijn Mac Mini klonk zelfs beter maar met tamelijk weinig resolutie. Na de aanschaf van een Audioquest Dragonfly USB-dac veranderde dat. Het ding moest een volle week inspelen maar het geluid is nu erg evenwichtig met voldoende resolutie. Duurdere dacs zullen dat vast beter doen maar het klinkt voor mij nu erg goed.

De Mac Mini heb ik inmiddels vervangen door een Intel NUC van 265 euro. Dat werkt prima. Ik heb mijn cd's verkocht en stream nu alleen nog maar met Tidal en Spotify.

Dus de bron is nu een koddig klein NUC computertje van 265 euro met een Dragonfly van 149 euro. De Audioquest kabels kosten aanzienlijk meer. Extreem klein maar wel het centrum van mijn hifi-setup. Het HD TV-beeld is ook prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hoewel het allemaal goedkoop moet hier weerhoudt het me niet om af en toe beschaafd te experimenteren. Er zijn ongelofelijk veel mogelijkheden om te streamen maar als je een up-to-date (=duur) topapparaat koopt weet je zeker dat het na 2 jaar al weer verouderd is.

De verkopen gaan voorspoedig dus iets van de 'opbrengst' gestoken in een gecombineerde allesspeler die ook (een beetje) aan netwerken doet:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op februari 26, 2015, 09:10:22
hoe lang? :D

Geen idee. De afgelopen maanden ben ik er weer eens achtergekomen dat je met veel experimenteren een heel acceptabel geluid voor elkaar kunt krijgen met beperkte middelen. Met, dat moet gezegd, erg goede actieve speakers waarmee 80% van het geluid al vastligt. Het enige wat je dan mist is een laatste restje resolutie.

Met die blueray/netwerkspeler kan ik bijvoorbeeld controleren hoe mijn oude cd's klinken vanaf een usb - stick. Of een concert op Youtube in vergelijking met de computer. Als de Marantz tegenvalt mag hij toch gewoon blijven als blueray speler.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Vanuit hier lijkt het n beetje op 'uit de heup schieten'. Snap ik, want de pribeerdrift is voor mij een bekend fenomeen. Veel plezier met t machien!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op februari 26, 2015, 13:09:46
Vanuit hier lijkt het n beetje op 'uit de heup schieten'. Snap ik, want de pribeerdrift is voor mij een bekend fenomeen. Veel plezier met t machien!

Tuurlijk. Maar voor 290 euro durf ik dat wel aan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

En....1e indruk?
Is de gold note verkocht trouwens?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kaakberg

Citaat van: HuubF op februari 26, 2015, 09:00:46
Hoewel het allemaal goedkoop moet hier weerhoudt het me niet om af en toe beschaafd te experimenteren. Er zijn ongelofelijk veel mogelijkheden om te streamen maar als je een up-to-date (=duur) topapparaat koopt weet je zeker dat het na 2 jaar al weer verouderd is.

De verkopen gaan voorspoedig dus iets van de 'opbrengst' gestoken in een gecombineerde allesspeler die ook (een beetje) aan netwerken doet:



Over twee jaar........

HuubF

Citaat van: Zodiac op februari 26, 2015, 19:08:21
En....1e indruk?
Is de gold note verkocht trouwens?

Moet uit Belgiƫ komen dus duurt nog wel een paar dagen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Zodiac op februari 26, 2015, 19:08:21
En....1e indruk?
Is de gold note verkocht trouwens?

Gold Note ligt er nog.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Mijn vriendin is 10 dagen op vakantie.  :'(  >:D

Ik had haar al aangekondigd dat de zaken wat betreft hifi bij haar terugkomst wel eens anders zouden kunnen zijn. Ze vatte het sportief op. Als het niet te veel geld kost vindt ze alles best.

Maar wat kost geen geld? Ik ben maar eens begonnen met een bezoekje aan een tuincentrum om de huidige mode qua siersteen te bekijken. Daar zag ik de absoluut meest geschikte goedkope stands die je je maar kunt bedenken. Loeizwaar, reflecties hebben geen kans en precies de goede hoogte.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op maart  1, 2015, 14:16:42
Mijn vriendin is 10 dagen op vakantie.  :'(  >:D

Ik had haar al aangekondigd dat de zaken wat betreft hifi bij haar terugkomst wel eens anders zouden kunnen zijn. Ze vatte het sportief op. Als het niet te veel geld kost vindt ze alles best.

Maar wat kost geen geld? Ik ben maar eens begonnen met een bezoekje aan een tuincentrum om de huidige mode qua siersteen te bekijken. Daar zag ik de absoluut meest geschikte goedkope stands die je je maar kunt bedenken. Loeizwaar, reflecties hebben geen kans en precies de goede hoogte.
ik zou de plaat en de recoil omwisellen ;)
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart  1, 2015, 14:20:22
ik zou de plaat en de recoil omwisellen ;)

Was een moeilijke beslissing inderdaad. De al wat moeizame esthetiek is op deze manier minder confronterend. Op dit moment klinkt het waanzinnig. Zal wel tussen de oren zitten dus eerst maar even een dagje luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

felix01

Citaat van: HuubF op maart  1, 2015, 14:16:42
Mijn vriendin is 10 dagen op vakantie.  :'(  >:D

Ik had haar al aangekondigd dat de zaken wat betreft hifi bij haar terugkomst wel eens anders zouden kunnen zijn. Ze vatte het sportief op. Als het niet te veel geld kost vindt ze alles best.

Maar wat kost geen geld? Ik ben maar eens begonnen met een bezoekje aan een tuincentrum om de huidige mode qua siersteen te bekijken. Daar zag ik de absoluut meest geschikte goedkope stands die je je maar kunt bedenken. Loeizwaar, reflecties hebben geen kans en precies de goede hoogte.

een gedurfde verandering :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Zodiac

Goeie vriendin heb jij! Heb ik ook. Volkomen vrijheid, als t er maar n beetje goed uit ziet.
Vraag: waarom naar n tuincentrum als 1e move? (Nodig n paar HT-ers uit voor n pint of zo......[emoji6])
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op maart  1, 2015, 15:05:38
...Vraag: waarom naar n tuincentrum als 1e move? (Nodig n paar HT-ers uit voor n pint of zo......[emoji6])

Een bouwmarkt had inderdaad ook gekund!  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Ieder z'n ding. Ik zou t wel weten......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Als mijn vrouw een paar dagen weg gaat en ik alleen ben, dan neem ik het er even van (alles in het beschaafde uiteraard[emoji1]). Maar ik begrijp dat het tc bezoek hifi gerelateerd was. Dus dat valt wellicht in dezelfde categorie...[emoji106] Ik mis n stuk historie, dus de intimi zullen snappen hoe t zit. Have fun aldaar en zo! Cheers.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kaakberg

#3547
Citaat van: HuubF op maart  1, 2015, 14:16:42
Mijn vriendin is 10 dagen op vakantie.  :'(  >:D

Ik had haar al aangekondigd dat de zaken wat betreft hifi bij haar terugkomst wel eens anders zouden kunnen zijn. Ze vatte het sportief op. Als het niet te veel geld kost vindt ze alles best.

Maar wat kost geen geld? Ik ben maar eens begonnen met een bezoekje aan een tuincentrum om de huidige mode qua siersteen te bekijken. Daar zag ik de absoluut meest geschikte goedkope stands die je je maar kunt bedenken. Loeizwaar, reflecties hebben geen kans en precies de goede hoogte.

Mijn eerste gedachte: kleinkind struikelt etc.......

Itunes, remote app op NUC?

Kaakberg

Citaat van: Zodiac op maart  1, 2015, 19:13:48
Als mijn vrouw een paar dagen weg gaat en ik alleen ben, dan neem ik het er even van (alles in het beschaafde uiteraard[emoji1]). Maar ik begrijp dat het tc bezoek hifi gerelateerd was. Dus dat valt wellicht in dezelfde categorie...[emoji106] Ik mis n stuk historie, dus de intimi zullen snappen hoe t zit. Have fun aldaar en zo! Cheers.

HT'ers kunnen ook afspreken in tc. Tegenwoordig ook een terras aanwezig.

Zodiac

Citaat van: smacdab op maart  2, 2015, 10:34:34
HT'ers kunnen ook afspreken in tc. Tegenwoordig ook een terras aanwezig.
Is er iets treuriger dan afspreken op een terras in een een fukking tuincentrum? :D
(Behalve dat het dan ook nog s HT-ers zijn)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *