HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

AbZ

#3300
Niet uit de context halen...
Het was meer een constatering dan een diagnose  :coffee:


chansig

Ws een stukje beroepsdeformatie mijnerzijds.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op juni 20, 2014, 14:24:16
Ws een stukje beroepsdeformatie mijnerzijds.  :D

Gr Hans
Nooit op jezelf betrekken; anders is het zonder ber.

chansig

Ach...maakt mij niet zoveel uit wat men van mij vindt. Ik moet ermee leven. Ik zou het wel jammer vinden als je een waarschuwing krijgt omdat je uitspraken doet welke op de personen gericht zijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op juni 20, 2014, 14:34:32
Ach...maakt mij niet zoveel uit wat men van mij vindt. Ik moet ermee leven. Ik zou het wel jammer vinden als je een waarschuwing krijgt omdat je uitspraken doet welke op de personen gericht zijn.

Gr Hans
Nou daar was het eigenlijk wel om te doen maar je werkt niet echt mee...

chansig

Schandalig..ik heb een RTM gedaan. Ik hoop dat ze je bannen...schelm.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op juni 20, 2014, 14:37:07
Schandalig..ik heb een RTM gedaan. Ik hoop dat ze je bannen...schelm.
Kijk dat is al beter  :thumbs-up:

twani

#3307
Citaat van: chansig op juni 20, 2014, 14:37:07
Schandalig..ik heb een RTM gedaan. Ik hoop dat ze je bannen...schelm.

Gr Hans
Ik hoop het dan juist weer niet, want Abel heeft zooooo ontzettend gelijk.

Kwabbernoot

Citaat van: Onder013 op juni 20, 2014, 12:47:15
Eens. De Suzy Wong heb ik op alle mogelijke manieren in mijn set geprobeerd zonder enig effect. Ook het geduldig 2 weken lang onder de versterker laten liggen om de plaat de kans te geven om iets van de werking te laten horen heeft geen enkel spoortje van werking opgeleverd.
Vervolgens heb ik de plaat in de auto geprobeerd: geen aluminium behuizing, simpele bedrading, etc: geen enkele werking.
Vervolgens heeft een forumgenoot de plaat getest: geen enkel verschil.
Gisteravond onder een pass labs versterker. Voor het eerst hoorden we een verschil. Helaas was het een negatief effect. Het klonk met plaat wat minder pakkend.
Plaat er onder uit en op de standaard ondergond klonk het weer als van ouds.

Wel prima van de leverancier dat hij zo ruim de kans biedt om te testen of de plaat z'n geld waard is.
Het is en blijft opmerkelijk dat enkele forumgenoten aan wiens mening ik absoluut niet twijfel, wel een positief effect ervaren.

Gr
Henk

Ik ben een beetje verbaasd dat je de plank laat liggen als je geen verschil hoort maar op het moment dat je wel verschil hoort, trek je hem er onderuit. Juist dan zou ik hem langer laten liggen om te kijken wat er gebeurt. Maar wellicht heb je dit gedaan uit tijdgebrek?

Groeten...

Joris1971

Citaat van: Kwabbernoot op juni 20, 2014, 15:40:09
Ik ben een beetje verbaasd dat je de plank laat liggen als je geen verschil hoort maar op het moment dat je wel verschil hoort, trek je hem er onderuit. Juist dan zou ik hem langer laten liggen om te kijken wat er gebeurt. Maar wellicht heb je dit gedaan uit tijdgebrek?

Groeten...

Er staat toch: Helaas was het een negatief effect..het klonk met plaat wat minder pakkend.

Deleted Member 2

Citaat van: Kwabbernoot op juni 20, 2014, 15:40:09
Ik ben een beetje verbaasd dat je de plank laat liggen als je geen verschil hoort maar op het moment dat je wel verschil hoort, trek je hem er onderuit. Juist dan zou ik hem langer laten liggen om te kijken wat er gebeurt. Maar wellicht heb je dit gedaan uit tijdgebrek?

Groeten...

klopt! Het was tijdens de demo van een versterker bij een dealer dat ik het negatieve effect hoorde. De plaat is er een klein uur onder geweest. Het (negatieve) effect dat ik hoorde was mogelijk eerder toe te schrijven aan de mechanische omstandigheden dan aan mysterieuse effecten van de plaat.

Gr
Henk

Kwabbernoot

#3311
Citaat van: Joris1971 op juni 20, 2014, 15:54:16
Er staat toch: Helaas was het een negatief effect..het klonk met plaat wat minder pakkend.
Dat heb ik wel gelezen maar ik heb de indruk dat Onder013 wel weet dat de invloed van de plank op het geluid in de tijd verandert.  Dus op het moment dat je wel een verandering hoort,  zou ik de plank dus even de tijd geven om te zien waar het toe leidt.

Groeten...

Deleted Member 2

Citaat van: Kwabbernoot op juni 20, 2014, 16:27:27
Dat heb ik wel gelezen maar ik heb de indruk dat Onder013 wel weet dat de invloed van de plank op het geluid in de tijd verandert

Groeten...

Daar kan je van op aan. Vandaar ook dat ik de plaat in mijn eigen set twee weken onder de versterker heb laten liggen.

Gr
Henk

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op juni 20, 2014, 11:37:43
Leuke spreuk, maar of deze op waarheid berust begin ik nu toch wel heel erg hard te betwijfelen na de zoveelste teleurstelling qua ''beoogde'' werking.... :(
Aluminium behuizingen, stalen behuizingen, Naim versterkers, Marantz versterkers, Pass Labs versterkers; helaas moet ik, en inmiddels een aantal andere personen opmerken dat er geen effect hoorbaar is ! Jammer..., maar ik kan eerlijk gezegd gewoon niet anders stellen.

Kan toch? Dat sluit echter niet uit dat er mensen zijn die het wel horen. Het gehakt-fenomeen bestaat al een jaar of 6 en de aanhangers van het eerste uur zijn nog steeds enthousiast. Ik ben dolblij dat ik na een aantal pogingen eindelijk ook voorzien ben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: frank2 op juni 20, 2014, 12:01:52
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat sets alleen profiteren van zo'n tegel als de bekabeling erg eenvoudig is (er geen echt aandacht aan besteed is) of dat de set niet in balans is (wat niets te maken heeft met de prijs v.d. set) .

Deze mogelijke verklaring klopt niet blijkt uit de praktijk.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op juni 20, 2014, 18:51:50
Deze mogelijke verklaring klopt niet blijkt uit de praktijk.

Mee eens. Wie ooit gehakt heeft gehoord weet het.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Huub.............is de karavaan gestopt ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op december  3, 2014, 11:03:57
Huub.............is de karavaan gestopt ?

Gr Hans

Ja, hoe is het met Huub...?  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Ben ik ook wel benieuwd naar, is al weer een tijdje erg stil rondom mijn hifi huisleverancier
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Oh pardon. Ja inderdaad even van de straat geweest met niet-hifi zaken. Veel kinderdingen zoals verhuizingen en 3e keer opa worden. Met de 4e in de pijplijn. Erg weinig muziek geluisterd ook. Toevallig dit weekend intensief aan het luisteren naar klassiek. Klinkt eigenlijk prima. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Leuk dat je weer online bent en gefeliciteerd met het weer nogmaals opa worden :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#3321
Huub, gefeliciteerd nog met de geboorte van je 3e kleinkind  :pompom:
Dat wordt/is duidelijk een ander soort ''qualitytime''  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op december 21, 2014, 19:30:38
Huub, gefeliciteerd nog met de geboorte van je 3e kleinkind  :pompom:

Dank, ja de heren timmeren behoorlijk aan de weg.  :)

Weer lekker aan het luisteren hier. Er moeten wel een keer serieuzere actieve speakers komen. En het aluminium (Mac, Dac) moet de deur uit. Maar voorlopig klinkt het uitstekend zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Er staan een paar hele lelijke Hummels te koop.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op december 23, 2014, 05:40:20
Dank, ja de heren timmeren behoorlijk aan de weg.  :)

Weer lekker aan het luisteren hier. Er moeten wel een keer serieuzere actieve speakers komen. En het aluminium (Mac, Dac) moet de deur uit. Maar voorlopig klinkt het uitstekend zo.

Een mooie set actieve Adam Tensor Delta of Epsilon,s zoeken Huub... :headbanging:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8