HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Van de week is mijn NAP150 aangekomen, met de Snaic uit weer een ander deel van het land. Vanochtend maar eens aangesloten met de Harbeths eraan die nog steeds niet zijn verkocht. Dinsdag komt er iemand luisteren.

De NAP150 ziet er nog als nieuw uit. Kabeltjes van zolder gehaald, toestemming gevraagd aan WAF voor weekend chaos op de vloer en aan die hap. Eerst wat testtracks en nu al een tijdje de Notenkrakerssuite.

Het geluid valt me enorm tegen. In het begin klonk het zelfs een beetje bedompt. Na een uurtje of 2 ben ik er min of meer aan gewend maar dat bedompte blijft. Misschien moet e.e.a. weer inspelen. De versterker doet al een jaartje niets en de Harbeths staan ook al een tijdje onder een doekje in de slaapkamer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Geef het maar even een dagje. ;)
Maar echt super open......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op april 12, 2014, 11:56:13
Geef het maar even een dagje. ;)
Maar echt super open......

Dat dagje is vandaag.

Inderdaad, als je Adams gewend bent kan dit qua openheid alleen maar tegenvallen. Maar ook de resolutie en laag valt voorlopig tegen. Zit wel lekker te luisteren, dat wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

tja....
misschien toch maar een beetje hoger inzetten. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Hoger op de Naim ladder,daar verwacht ik wel meer resolutie.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

#2931
Citaat van: dre73 op april 12, 2014, 12:54:56
Hoger op de Naim ladder,daar verwacht ik wel meer resolutie.

Dat wil ik als het even kan voorkomen. Voorlopig heb ik ook het setje Adams: erg transparant zijn, kunnen direct op de Naim V1 kan en reageren daar erg goed op. Een betere actieve Adam is nog steeds de beste weg denk ik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 11:41:55
Van de week is mijn NAP150 aangekomen, met de Snaic uit weer een ander deel van het land. Vanochtend maar eens aangesloten met de Harbeths eraan die nog steeds niet zijn verkocht. Dinsdag komt er iemand luisteren.

De NAP150 ziet er nog als nieuw uit. Kabeltjes van zolder gehaald, toestemming gevraagd aan WAF voor weekend chaos op de vloer en aan die hap. Eerst wat testtracks en nu al een tijdje de Notenkrakerssuite.

Het geluid valt me enorm tegen. In het begin klonk het zelfs een beetje bedompt. Na een uurtje of 2 ben ik er min of meer aan gewend maar dat bedompte blijft. Misschien moet e.e.a. weer inspelen. De versterker doet al een jaartje niets en de Harbeths staan ook al een tijdje onder een doekje in de slaapkamer.

Je bent té veel verwend geraakt aan het lekkere directe en open geluid van de V1 dac/voorversterker aan de actieve Adam,s denk ik Huub  ;)
Nou is het mij ook al meerdere keren opgevallen dat Naim componenten na een redelijke lange tijd inactief te hebben gestaan uit een soort van ''winterslaap'' lijken te moeten ontwaken, dus wie weet...  :angel:  Tja, wat dat betreft blijft het een merkwaardig,eigenwijs, maar heerlijk karakteristiek merk... ;D

Nou je het hebt over ''bedompt''....  Ik moet zeggen dat ik gisteren tijdens de luistersessie met de V1 en NAP 250 ook iets meemaakte waarbij het woord ''bedompt'' ook bij mij opkwam.
Mijn voor de luistersessie meegebrachte Mac Mini met externe voeding en NuForce usb kabel werden geplaatst en na het nodige aansluitwerk was de set er klaar voor.
De Mac Mini was dus gelinkt aan de usb ingang van de V1 dac zonder de M2Tech HiFace Evo die ik hier naar volle tevredenheid gebruikt tussen usb uitgang van MM en coax dig. ingang van de Naim dac (deze heeft geen usb ingang, dus de Hiface Evo is echt benodigd)
Na een tijdje op beschaafd volume geluisterd te hebben viel het mij op dat de set niet indrukwekkend klonk alsof de rem er op stond (''bedompt'') dus..
In eerste instantie dus een tegenvaller, maar hier moest naar mijn gevoel een duidelijke aanwijsbare reden zijn omdat de MM hier in mijn set de sterren van de hemel speelt als streamer.
Tja, en dan ga je denken....is de V1 dac/voorversterker met NAP 250 een combi die tegen blijkt te vallen, of is de synergie van MM met V1 via de usb ingang geen goede...??
Door deze sterk aanwezige twijfels heeft Patrick vervolgens de Naim NDX streamer aan de coax dig. ingang gelinkt van de V1 middels een Chord Signature Tuned Array en toen werd de blijkbaar toch wel erg lekkere match van V1 en NAP 250 geheel ten gehore gebracht; de bedompte ''met de rem er op'' weergave had plaats gemaakt voor een weergave met veel autoriteit, punch, ritme, en vooral duidelijk hoorbare kracht en grip op de toch wel lastig aanstuurbare B&W 802,s. Dit was de Naim weergave zoals ik hem eerlijk gezegd verwacht had, lekker ritmisch, krachtig en met hoog ''feet tapping'' gehalte  :inlove:
Hierdoor werd wel meteen duidelijk dat de V1 met NAP 250 in staat was om een indrukwekkende weergave te kunnen leveren.
Het verschil was groot, erg groot zelfs..... en ik verwonderde mij hier enorm over omdat ik de NDX hier uitvoerig heb kunnen vergelijken met mijn getweakte MM en er geen echte verliezer of winnaar aan te wijzen was.

Door het inzetten van de dig. out van de NDX op één van de coax dig. ingangen van de V1 werd wel duidelijk dat er iets mis moest zijn met de synergie van MM en V1 dac. Helaas had ik mijn M2Tech Hiface Evo met lineaire voeding niet meegebracht en dus hebben we gekeken naar andere opties om de combi MM - V1 dac via de usb ingang beter te kunnen laten klinken.
Mijn NuForce usb kabel werd verwijderd en verwisseld voor een Vertere double d D-Fi usb kabel en het verschil in weergave was hierdoor schokkend te noemen...  :o  De bedompte ''met de rem er op'' weergave had nu plaats gemaakt voor een weergave die volledig open was getrokken met veel detail, ritme, en drive, en dat enkel en alleen door het wisselen van een usb kabel  :angel:

Voor mij nog steeds erg verbazingwekkend, maar toch ook wel twijfels oproepend v.w.b. de kwaliteit van de usb ingang van de V1 ondanks dat deze toch wel als erg goed wordt aangegeven in de div. reviews van de V1 dac.
Ik begin dus dan ook erg te twijfelen om mijn Hiface Evo met lineaire voeding en Chord dig. interlink weg te doen als de combi van V1 dac + NAP 250 aangeschaft zou gaan worden, want volgens mij tilt dit de combi MM - V1 dac absoluut naar hogere prestaties.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Na je verhaal 3 keer gelezen te hebben: dus MM met V1 via 'goede' usb-kabel klinkt goed. Dat werpt dan toch geen twijfels op over de kwaliteit van de usb ingang van de V1? Ik zou meer gaan twijfelen over je NuForce usb-kabel.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 13:54:49
Na je verhaal 3 keer gelezen te hebben: dus MM met V1 via 'goede' usb-kabel klinkt goed. Dat werpt dan toch geen twijfels op over de kwaliteit van de usb ingang van de V1? Ik zou meer gaan twijfelen over je NuForce usb-kabel.  :)

Was het zo onduidelijk weergegeven...?  ;D

Nee, maar jouw veronderstelling klopt wel hoor  ;)  Alhoewel ik eerder met de ex Burson Conductor dac heb meegemaakt dat klankmatig de Hiface Evo usb to s/pdiff converter met Chord Indigo dig. verregaand superieur was aan de Tenor usb module die ingebouwd zit in de Burson.
Het kan overigens ook zijn dat door de conversie die plaats vindt in de Hiface Evo de minder goede kwaliteiten van de NuForce usb kbel zijn ''gemaskeerd'' ?
Hoewel ik toch erg vaak lees dat ook bij de duurder dac,s de usb ingang inferieur is aan een goede usb to s/pdiff convertervan het formaat Berkely, M2Tech, Stello U3, Teddy Pardo et.  :angel:

Als je een keertje zin heb om de Hiface Evo met lineaire voeding en Chord dig. interlink te testen i.v.m. de usb ingang op je V1 dac...?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

dre73

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 13:08:46
Dat wil ik als het even kan voorkomen. Voorlopig heb ik ook het setje Adams: erg transparant zijn, kunnen direct op de Naim V1 kan en reageren daar erg goed op. Een betere actieve Adam is nog steeds de beste weg denk ik.

Dat lijkt me zeker de beste keuze!

Zou ik de combi eens mogen beluisteren?
Je woont nu tenminste in de buurt. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

#2936
In de loop van de dag is er wat veranderd. Om te beginnen begon langzaam maar zeker het geluid wat op te knappen. Kan zo maar door gewenning komen. Maar de grootste klapper zijn de 2 Suzi Wong ehhhh tegels die ik eindelijk gescoord heb. Dat zijn platen van 43 cm in het vierkant die je onder je spullen moet leggen. Dit is de allergrootste verbetering ever.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 20:06:49
In de loop van de dag is er wat veranderd. Om te beginnen begon langzaam maar zeker het geluid wat op te knappen. Kan zo maar door gewenning komen. Maar de grootste klapper zijn de 2 Suzi Wong ehhhh tegels die ik eindelijk gescoord heb. Dat zijn platen van 43 cm in het vierkant die je onder je spullen moet leggen. Dit is de allergrootste verbetering ever.

Gemaakt van bamboe?



of deze?


twani

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 20:06:49
In de loop van de dag is er wat veranderd. Om te beginnen begon langzaam maar zeker het geluid wat op te knappen. Kan zo maar door gewenning komen. Maar de grootste klapper zijn de 2 Suzi Wong ehhhh tegels die ik eindelijk gescoord heb. Dat zijn platen van 43 cm in het vierkant die je onder je spullen moet leggen. Dit is de allergrootste verbetering ever.
Huub, ik zou eerst dat malle hoge kastje bij de linkerspeaker eens weghalen. Die staat daar ernstig in de "ademruimte" van de Harbeth te staan ;)

twani


Deleted Member 2


HuubF

Citaat van: twani op april 12, 2014, 20:22:14
Huub, ik zou eerst dat malle hoge kastje bij de linkerspeaker eens weghalen. Die staat daar ernstig in de "ademruimte" van de Harbeth te staan ;)

De Harbeths zijn een beetje groter dan de Adams, daarom is het wat krapper. De ruimte voor de speakers is het resultaat van een moeizaam compromis met de WAF. :)

Het is inderdaad bamboe. Prachtige planken met leisteen aan de onderkant dus dat alleen al verhoogt de subjectieve beleving. Maakt niet eens uit, dit is het eerste echte produkt dat wordt geproduceerd met gehakt-technologie inside. Lekker gemakkelijk want geen getweak van apparatuur meer.

Nu kijken wanneer het effect het grootst is. De Adams en Harbeths+NAP150 moeten het opnieuw tegen elkaar opnemen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Oh ja, wat verandert er ook alweer met die technologie? Het geluid wordt echter, georganiseerder, aanraakbaar. Meestal mooi, soms zelfs een beetje griezelig. Net heb ik een paar opnames van de kinderen gedraaid die gemaakt zijn bij live concerten van één van hun groepjes en dat klinkt dan griezelig echt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 20:31:18
De Harbeths zijn een beetje groter dan de Adams, daarom is het wat krapper. De ruimte voor de speakers is het resultaat van een moeizaam compromis met de WAF. :)

Het is inderdaad bamboe. Prachtige planken met leisteen aan de onderkant dus dat alleen al verhoogt de subjectieve beleving. Maakt niet eens uit, dit is het eerste echte produkt dat wordt geproduceerd met gehakt-technologie inside. Lekker gemakkelijk want geen getweak van apparatuur meer.

Nu kijken wanneer het effect het grootst is. De Adams en Harbeths+NAP150 moeten het opnieuw tegen elkaar opnemen...
De gemiddelde "WAF" blaft wél maar bíjt niet :D

Thanatos

Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 20:06:49
In de loop van de dag is er wat veranderd. Om te beginnen begon langzaam maar zeker het geluid wat op te knappen. Kan zo maar door gewenning komen. Maar de grootste klapper zijn de 2 Suzi Wong ehhhh tegels die ik eindelijk gescoord heb. Dat zijn platen van 43 cm in het vierkant die je onder je spullen moet leggen. Dit is de allergrootste verbetering ever.

Dat zijn mooie aanwinsten! Die heb jij bij mij in de set ook gehoord. Onder de DAC en voorversterker en 2 varianten onder de eindversterkers.

HuubF

Citaat van: Thanatos op april 12, 2014, 20:58:23
Dat zijn mooie aanwinsten! Die heb jij bij mij in de set ook gehoord. Onder de DAC en voorversterker en 2 varianten onder de eindversterkers.

Ongelofelijk hé? Het geluid van de tv wordt ook ineens high end.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

#2946
Citaat van: HuubF op april 12, 2014, 20:34:55
Oh ja, wat verandert er ook alweer met die technologie? Het geluid wordt echter, georganiseerder, aanraakbaar. Meestal mooi, soms zelfs een beetje griezelig. Net heb ik een paar opnames van de kinderen gedraaid die gemaakt zijn bij live concerten van één van hun groepjes en dat klinkt dan griezelig echt.

Heb ze hier ook gehad, maar het werkte absoluut niet met Naim componenten....  :(
Heeft te maken met de dikwandige aluminium behuizing die de werking teniet doet.

Ook onder de MM met zijn alu behuizing dus geen effect.

Ze hebben trouwens ook vreemde bijwerkingen..... ken een paar personen die last van zware hoofdpijn kregen toen ze deze in huis hadden  :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april 12, 2014, 21:14:57
Heb ze hier ook gehad, maar het werkte absoluut niet met Naim componenten....  :(
Heeft te maken met de dikwandige aluminium behuizing die de werking teniet doet.

Ook onder de MM met zijn alu behuizing dus geen effect.

De V1 lijkt er wel op te reageren. Met de Tv - tuner werkt het ook maar die staat er niet op maar gaat wel via V1 en NAP.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Ik zou er luidsprekerbehuizingen van maken. Kan de karavaan eindelijk blijven staan. ;D