HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Passion4Sound op maart 31, 2014, 22:37:51
Ik zit te wachten op de "nieuwe" Mac Mini en dan is het Pure Music all te way.

Is de nieuwe beter dan de versie van 2011?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Passion4Sound

Citaat van: HuubF op maart 31, 2014, 22:56:23
Is de nieuwe beter dan de versie van 2011?
Ik heb absoluut geen idee, nieuwer is misschien beter, zal niet slechter zijn hoop ik. Er is een kans dat die er anders gaat uitzien. Kijk als ik geld ga uitgeven dan liever de laatste versie.

HuubF

#2877
Heb ik op Marktplaats een Naim NAP150 gescoord voor een zeer redelijk bedragje, blijkt de niet-meegeleverde maar wel noodzakelijke 'Snaic 4' interlink een duur kreng te zijn. Heeft Naim me toch nog te pakken. Gelukkig gebruikte Snaic op marktplaats gevonden dankzij forumgenoot.

Wat betreft het geluid: tussen het werken door is de Naim V1 inmiddels helemaal ingespeeld. Wat maakt dat toch weer veel uit! Ik kan de verbetering niet anders omschrijven dan 'gemakkelijker' dan in het begin. De niet-inspeelfanaten zullen het stoom op voelen komen. Maar ik ervaar het echt.

De versterker kwam ik tegen op mijn pad. De Harbeths staan er nog steeds en ik wil ze toch nog wel even in een volledige Naim setup horen. Ik kan niet geloven dat ze beter klinken dan de fantastische, precies bij mij passende, Adams maar toch...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Overigens is de NAP100 de meest logische synergetische versterker voor de DAC V1.

HuubF

#2879
Komt misschien nog wel. Eerst even checken of ik geen historische fout dreig te gaan maken. Zo'n NAP100 is toch weer 1 grand en ik was over op actieve speakers. Maar helaas is de Adam Tensor Delta A die ik wel zou willen hebben nergens meer te krijgen. Over mat-zwarte maar wel vrij grote pro-audio speakers zegt mijn WAF-vriendin dat ze dan overweegt het pand a.s.a.p. te verlaten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zit pas een half uurtje te luisteren (WAF komt later thuis) maar wat klinkt die verduivelde Naim V1 toch lekker. Ongelofelijk dat er dinosaurussen zijn die beweren dan alle dac's hetzelfde klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  4, 2014, 18:53:20
Komt misschien nog wel. Eerst even checken of ik geen historische fout dreig te gaan maken. Zo'n NAP100 is toch weer 1 grand en ik was over op actieve speakers. Maar helaas is de Adam Tensor Delta A die ik wel zou willen hebben nergens meer te krijgen. Over mat-zwarte maar wel vrij grote pro-audio speakers zegt mijn WAF-vriendin dat ze dan overweegt het pand a.s.a.p. te verlaten.

Staat nog een set Adam Tensor Delta (semi actief) te koop op audiomarkt.de  ;)  Wat zijn die krengen nieuw trouwens duur geweest zeg... € 7800  :o

Binnenkort ga ik trouwens de Naim V1 als voorversterker/dac testen op een Naim NAP 250 Huub. Eens kijken hoe dat matcht... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

#2882
Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2014, 23:30:32
Staat nog een set Adam Tensor Delta (semi actief) te koop op audiomarkt.de  ;)  Wat zijn die krengen nieuw trouwens duur geweest zeg... € 7800  :o

Binnenkort ga ik trouwens de Naim V1 als voorversterker/dac testen op een Naim NAP 250 Huub. Eens kijken hoe dat matcht... 8)

Fck, hopelijk klinkt dat niet hemels. Daarom ben ik nooit met Naim begonnen. Hoe duur is die 250?

edit: AAaaarrrchch, dan nog voedinkje erbij...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  5, 2014, 11:03:29
Fck, hopelijk klinkt dat niet hemels. Daarom ben ik nooit met Naim begonnen. Hoe duur is die 250?

edit: AAaaarrrchch, dan nog voedinkje erbij...

Hopelijk klinkt het wel hemels...  :D  Het is een combinatie waar veel ''Naimees'' erg nieuwsgierig naar zijn, maar er is nog niemand (voor zover ik gehoord en gelezen heb, zo ook op het Naim forum) die het getest heeft  :angel:

De NAP 250 is (nieuw) overigens wel een redelijk prijzige jongen qua nieuwprijs... zit nu op een goede € 4300,00 en gaat straks (half April?) nog verder omhoog door de prijsverhogingen die Naim heeft aangekondigd  :-X

Voedinkje verhaal wil ik juist vanaf, geeft mij te veel onrust door constant met het gevoel te leven dat het nog beter kan... Ben echt een liefhebber van de Naim sound, maar als daar telkens een voedingupgrade per component voor benodigd is haak ik af, althans die mening ben ik de laatste tijd toegedaan.
De NAP 250 heeft zijn eigen voedingvoorziening en hoeft dus niet de V1 dac te voorzien van voeding, daar de V1 dac ook zijn eigen voeding heeft en (gelukkig) ook geen voedingupgrade mogelijkheden heeft. Het wordt dus een ''what you hear is what you get'' principe en dat staat mij eerlijk gezegd wel aan  ;)

Enigste probleempje schuilt in het feit dat de NAP 250 een 3 pins connector ingang heeft en de V1 dac een 4 pins DIN voorversterker/fixed out uitgang heeft...
Alhoewel de kabel op de 2e foto ook een oplossing kan bieden want de V1 dac heeft ook RCA uitgangen zie ik.

Dit bedoel ik dus:




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

De ingang van een NAP250 is een XLR connector, waar links en rechts in 1 connector is meegenomen. Ik denk dat het geen probleem is om die vanaf de RCA uitgang te pakken.

Overigens hebben wij nog een NAP250 demo beschikbaar ;).

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2014, 14:14:39
De ingang van een NAP250 is een XLR connector, waar links en rechts in 1 connector is meegenomen. Ik denk dat het geen probleem is om die vanaf de RCA uitgang te pakken.

Overigens hebben wij nog een NAP250 demo beschikbaar ;).

Inderdaad ja, (uiteraard) het linker-en rechter kanaal gescheiden en een gedeelde ''- negatieve'' geleider  ;)
Naar mijn idee moet het met een beetje aanpassen ook geen probleem zijn om de link te kunnen maken tussen V1 dac en NAP 250, zeker niet met RCA out vanaf V1 dac naar XLR op de NAP 250.

Is die demo NAP 250 van jullie evt. te koop Bjorn, of voorlopig nog niet ?  Hebben jullie deze combinatie zelf al eens getest, lijkt mij ook best interessant omdat ik ook op het Naim forum heel vaak vragen ziet over deze mogelijke combi ?

Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de V1 dac met zijn lekkere ritmische en ronde karakter wel eens een goede match zou kunnen zijn met de NAP 250... :angel:
Misschien qua resolutie en detailweergave niet de allerbeste, maar mogelijk wel lekker ouderwets Naims en muzikaal klinkend met de nodige autoriteit die de NAP 250 geeft en een lekkere dosis PRaT daarbij  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

bmateijsen

Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2014, 14:31:13
Inderdaad ja, (uiteraard) het linker-en rechter kanaal gescheiden en een gedeelde ''- negatieve'' geleider  ;)
Naar mijn idee moet het met een beetje aanpassen ook geen probleem zijn om de link te kunnen maken tussen V1 dac en NAP 250, zeker niet met RCA out vanaf V1 dac naar XLR op de NAP 250.

Is die demo NAP 250 van jullie evt. te koop Bjorn, of voorlopig nog niet ?  Hebben jullie deze combinatie zelf al eens getest, lijkt mij ook best interessant omdat ik ook op het Naim forum heel vaak vragen ziet over deze mogelijke combi ?

De demo NAP250 is te koop...

CitaatIk heb zelf namelijk het gevoel dat de V1 dac met zijn lekkere ritmische en ronde karakter wel eens een goede match zou kunnen zijn met de NAP 250... :angel:
Misschien qua resolutie en detailweergave niet de allerbeste, maar mogelijk wel lekker ouderwets Naims en muzikaal klinkend met de nodige autoriteit die de NAP 250 geeft en een lekkere dosis PRaT daarbij  :angel:

Ik heb het nog nooit getest, dus weet het niet ....

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2014, 14:41:51
Ik heb het nog nooit getest, dus weet het niet ....

Dat moet dan maar eens geregeld worden... :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#2888
Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2014, 13:58:31
Hopelijk klinkt het wel hemels...  :D  Het is een combinatie waar veel ''Naimees'' erg nieuwsgierig naar zijn, maar er is nog niemand (voor zover ik gehoord en gelezen heb, zo ook op het Naim forum) die het getest heeft  :angel:

Voedinkje verhaal wil ik juist vanaf, geeft mij te veel onrust door constant met het gevoel te leven dat het nog beter kan... Ben echt een liefhebber van de Naim sound, maar als daar telkens een voedingupgrade per component voor benodigd is haak ik af, althans die mening ben ik de laatste tijd toegedaan.
De NAP 250 heeft zijn eigen voedingvoorziening en hoeft dus niet de V1 dac te voorzien van voeding, daar de V1 dac ook zijn eigen voeding heeft en (gelukkig) ook geen voedingupgrade mogelijkheden heeft. Het wordt dus een ''what you hear is what you get'' principe en dat staat mij eerlijk gezegd wel aan  ;)


Goed zo Jan! Naim is een geweldig merk, die voedingenshit echter is pure oplichterij. Fijn om te lezen dat je het ziet ;)

Wiedes dat je met een voedingsupgrade méér detail gaat horen, maar méér muziek?  Niet persé. anders? Vast wel.....

De V1 dac met eindbak lijkt me een een hele beste combi (puur op mogelijkheden en specs afgaand)

En inderdaad niet dat onmogelijke gelul van die "onrust veroorzakende" externe "transformatorhuisjes" :D

garmtz


Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2014, 14:31:13
Inderdaad ja, (uiteraard) het linker-en rechter kanaal gescheiden en een gedeelde ''- negatieve'' geleider  ;)
Naar mijn idee moet het met een beetje aanpassen ook geen probleem zijn om de link te kunnen maken tussen V1 dac en NAP 250, zeker niet met RCA out vanaf V1 dac naar XLR op de NAP 250.

Is die demo NAP 250 van jullie evt. te koop Bjorn, of voorlopig nog niet ?  Hebben jullie deze combinatie zelf al eens getest, lijkt mij ook best interessant omdat ik ook op het Naim forum heel vaak vragen ziet over deze mogelijke combi ?

Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de V1 dac met zijn lekkere ritmische en ronde karakter wel eens een goede match zou kunnen zijn met de NAP 250... :angel:
Misschien qua resolutie en detailweergave niet de allerbeste, maar mogelijk wel lekker ouderwets Naims en muzikaal klinkend met de nodige autoriteit die de NAP 250 geeft en een lekkere dosis PRaT daarbij  :angel:

Ik zou altijd voor DIN kiezen tussen de Naim componenten... Dus een DIN --> XLR kabel gebruiken...

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op april  5, 2014, 21:53:25
Ik zou altijd voor DIN kiezen tussen de Naim componenten... Dus een DIN --> XLR kabel gebruiken...

Zo eentje dus  ;)



https://www.flashbacksales.co.uk/acatalog/naim-cables.html

Ik moet overigens bekennen dat ik zelf absoluut geen verschillen heb kunnen waarnemen hier tussen de erg fijne  Chord Cadenza Reference in DIN-DIN uitvoering of de RCA-RCA versie.  Het betrof de connectie tussen analoge uitgang van de Naim dac naar de analoge ingang van de Supernait.
Heb daarom maar de RCA versie gekozen omdat deze wat ''couranter'' is bij een evt. verkoop  ;)





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  5, 2014, 20:58:29
Goed zo Jan! Naim is een geweldig merk, die voedingenshit echter is pure oplichterij. Fijn om te lezen dat je het ziet ;)

Wiedes dat je met een voedingsupgrade méér detail gaat horen, maar méér muziek?  Niet persé. anders? Vast wel.....

De V1 dac met eindbak lijkt me een een hele beste combi (puur op mogelijkheden en specs afgaand)

En inderdaad niet dat onmogelijke gelul van die "onrust veroorzakende" externe "transformatorhuisjes" :D

Zeker een geweldig merk met een aanstekelijke sound (mits je er van houdt natuurlijk  ;))

De NAP 250 staat bekend als een krachtige, muzikale eindversterker met autoriteit, maar toch ook wel kenmerkend v.w.b. het ietwat minder gepolijste en transparante karakter, althans als ik de vele geluiden van verschillende Naim ''kenners'' mag geloven.
Ik verwacht eigenlijk wel dat een NAP 250 aardig ''zijn ballen'' kan laten zien of beter gezegd horen hier i.c.m. de Adams met hun redelijk hoge gevoeligheid en 4 ohm impedantie.  Heb zelf in de loop van de tijd wel ontdekt dat ik toch sterk de voorkeur geef aan een set die niet te klinisch klinkt en de nodige kracht, drive, en controle laat horen. De Supernait met HiCap doet dit overigens ook al erg lekker.
Veel detailweergave kan soms erg indrukwekkend zijn, maar niet als dit ten koste gaat van de muzikale belevenis en het je dwingt tot nagenoeg alleen maar technisch luisteren.

Als ik Huub zijn bevindingen over de V1 dac zo lees, dan denk ik ook wel dat de combi V1 dac - NAP 250 wel eens een leuke match kan worden.... 8)
Maar, eerst maar eens testen om te kijken of het aan het verwachtingsplaatje voldoet...


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Na bovenstaande discussies was ik even van de leg maar mijn groeipad is als volgt:

De Naim V1 heeft een verwoestende uitwerking op de manier waarop ik tot nu toe hifi beleefde. Het is een snoepje van een apparaat met een prachtige sound waarin alles zit: delicaat, speels en krachtig tegelijk. Alle muziek waar ik van hou wordt weergegeven zoals ik dat eigenlijk altijd gewild heb.

Maarrr dat wordt allemaal hoorbaar omdat de onbegrijpelijk goedkope actieve Adam Compact Mk3 alles blijkt weer te geven wat hem wordt voorgeschoteld. Gisteren nog de Nad M51 erop gehoord omdat de koper nog even wilde luisteren. Dat is toch ook een bijzonder indrukwekkend geluid maar compleet anders. Bovendien werd de mismatch in het laag weer even hoorbaar. Met de Adams wordt het opbouwen van een muzikale set extreem eenvoudig: zorg voor een goede dac en je bent klaar.

Er komt een NAP150 aan om nog 1 keer de Harbeths te horen. Op onnavolgbare wijze wordt de tent hier overgenomen door Naim dus dat is iets waar ik nog even doorheen moet. Volgende week komen NAP150 en de &$#@*-snaic via de post binnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Spijkie

Gaaf is dat he! Mooi dat het op zijn plek valt allemaal , ik heb de V1 niet geluisterd in mijn zoektocht want dat maakte geen verschil met de qute volgens de dealer. Was wel onder de indruk van de nap100 dus de 150 zal wel nog een stap verder gaan.

groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

chansig

Huub heeft die momenten wel vaker gehad...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  6, 2014, 11:21:05
Na bovenstaande discussies was ik even van de leg maar mijn groeipad is als volgt:

De Naim V1 heeft een verwoestende uitwerking op de manier waarop ik tot nu toe hifi beleefde. Het is een snoepje van een apparaat met een prachtige sound waarin alles zit: delicaat, speels en krachtig tegelijk. Alle muziek waar ik van hou wordt weergegeven zoals ik dat eigenlijk altijd gewild heb.

Maarrr dat wordt allemaal hoorbaar omdat de onbegrijpelijk goedkope actieve Adam Compact Mk3 alles blijkt weer te geven wat hem wordt voorgeschoteld. Gisteren nog de Nad M51 erop gehoord omdat de koper nog even wilde luisteren. Dat is toch ook een bijzonder indrukwekkend geluid maar compleet anders. Bovendien werd de mismatch in het laag weer even hoorbaar. Met de Adams wordt het opbouwen van een muzikale set extreem eenvoudig: zorg voor een goede dac en je bent klaar.

Er komt een NAP150 aan om nog 1 keer de Harbeths te horen. Op onnavolgbare wijze wordt de tent hier overgenomen door Naim dus dat is iets waar ik nog even doorheen moet. Volgende week komen NAP150 en de &$#@*-snaic via de post binnen.

;D Nog steeds erg positief over de combi Naim V1 dac/voorversterker - Adam Compact MK3 lees ik; goede zaak  :thumbs-up:

Ik kan alleen de kosten makende stap voor de NAP 150 en de Snaic 4 kabel eerlijk gezegd niet helemaal volgen Huub als je de Harbeth M30,s te koop heb staan en zo tevreden ben met de hierboven genoemde combi ?  Je mocht/mag gerust ook mijn Naim Supernait + HiCap even te leen krijgen/testen op de Harbeth,s want dat had je toch aardig geld gescheeld... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april  6, 2014, 12:15:20
;D Nog steeds erg positief over de combi Naim V1 dac/voorversterker - Adam Compact MK3 lees ik; goede zaak  :thumbs-up:

Ik kan alleen de kosten makende stap voor de NAP 150 en de Snaic 4 kabel eerlijk gezegd niet helemaal volgen Huub als je de Harbeth M30,s te koop heb staan en zo tevreden ben met de hierboven genoemde combi ?  Je mocht/mag gerust ook mijn Naim Supernait + HiCap even te leen krijgen/testen op de Harbeth,s want dat had je toch aardig geld gescheeld... ;)

Dank. :)

Maar ik wilde toch een versterker in huis voor noodgevallen. Het upgrade-pad naar Adam Tensor Delta lijkt afgesneden omdat die niet meer wordt gemaakt en niemand wil 'm natuurlijk kwijt. En 400 eurootjes voor zo'n NAP150 leek me wel een aardig bedragje. Jammer van die &$#@*-snaic
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  6, 2014, 12:22:36
Dank. :)

Maar ik wilde toch een versterker in huis voor noodgevallen. Het upgrade-pad naar Adam Tensor Delta lijkt afgesneden omdat die niet meer wordt gemaakt en niemand wil 'm natuurlijk kwijt. En 400 eurootjes voor zo'n NAP150 leek me wel een aardig bedragje. Jammer van die &$#@*-snaic

Ik snap hem  ;) :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april  6, 2014, 11:21:05
De Naim V1 heeft een verwoestende uitwerking op de manier waarop ik tot nu toe hifi beleefde. Het is een snoepje van een apparaat met een prachtige sound waarin alles zit: delicaat, speels en krachtig tegelijk. Alle muziek waar ik van hou wordt weergegeven zoals ik dat eigenlijk altijd gewild heb.

Maarrr dat wordt allemaal hoorbaar omdat de onbegrijpelijk goedkope actieve Adam Compact Mk3 alles blijkt weer te geven wat hem wordt voorgeschoteld. Gisteren nog de Nad M51 erop gehoord omdat de koper nog even wilde luisteren. Dat is toch ook een bijzonder indrukwekkend geluid maar compleet anders.

Je huidige dac en je ex dac in een vergelijk  ;)  Herkenbaar ?  :angel:

http://www.lexicommultimedia.nl/review/dac-review-de-nad-m51-dac-neemt-het-op-tegen-de-naim-dac-v1/
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op april  7, 2014, 23:24:53
Je huidige dac en je ex dac in een vergelijk  ;)  Herkenbaar ?  :angel:

http://www.lexicommultimedia.nl/review/dac-review-de-nad-m51-dac-neemt-het-op-tegen-de-naim-dac-v1/

Interessant! Bedankt voor de link. De reviewer kan kennelijk met beide dacs leven. Ik niet...

De laatste jaren ben ik enorm gaan letten op middentonen en stemmen. Daarom ook de aanschaf van de Harbeths een jaar geleden. Ik ben inmiddels een beetje klaar met high end met veel details, technisch helemaal ok maar verders oerrrrrsaai. Maar de Harbeths gaven me geen high end gevoel dus dat ging ook weer knellen na een tijdje. Naar de Nad kon ik maar een paar dagen met plezier luisteren en toen voel het doek. Met de Adams dus, op de Harbeths heb ik hem niet gehoord. Misschien jammer maar ik had geen versterker meer.

De Naim V1 boeide me vanaf het begin. En toen was hij nog niet eens ingespeeld. Na een weekje is hij, in combinatie met de Adams, echt heel erg goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)