HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  8, 2014, 14:15:24
En daarna komt de PS Audio. :D

Gr Hans

Ah, jij bent zo'n purist dat je graag alle muziek op vol vermogen hoort!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nee....juist niet. Dat is even leuk.

Met de komst van de Kenny kan ik wel veel harder draaien. Ik betrap me erop dat de eerste dagen je alleen muziek draait met flinke klappen, dynamiek en behoorlijk wat laag en dan voornamelijk hard draaien. Na die dagen ga je weer terug naar wat je over het algemeen al draaide (ook qua volume) en dat is dan ook singer songwriter en dan moet het ook klinken. Dat geluk heb ik dan wel weer.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  8, 2014, 14:22:27
Nee....juist niet. Dat is even leuk.

Met de komst van de Kenny kan ik wel veel harder draaien. Ik betrap me erop dat de eerste dagen je alleen muziek draait met flinke klappen, dynamiek en behoorlijk wat laag en dan voornamelijk hard draaien. Na die dagen ga je weer terug naar wat je over het algemeen al draaide (ook qua volume) en dat is dan ook singer songwriter en dan moet het ook klinken. Dat geluk heb ik dan wel weer.

Gr Hans

En wie is Kenny dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ach weer zon bijnaampje van AF. :D De Kenwood M2...een oud ding maar super.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  8, 2014, 14:29:25
Ach weer zon bijnaampje van AF. :D De Kenwood M2...een oud ding maar super.

Gr Hans

Weet je nog dat we ooit helemaal weg waren van Bryston? Het klonk enigszins wreed maar wel lekker. En hoe nieuwer ze werden, hoe anoniemer ze klonken. Ik vermoed zomaar dat ehhh Kenny ook een beetje zo'n jaren-80 patina heeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zou goed kunnen. Het klonk/klinkt in ieder geval helderder dan de buizenbak die meer warmte leek mee te geven aan de stemmen.

Nu na een week of drie valt dat al niet meer op. Stemmen klinken voor mijn gevoel prima, plaatsing is door het veranderen van de woofer setup sterk verbeterd. Meer definitie in alle lagen van de muziek.

Maar het gaat hier over jouw setje...die er niet meer is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  8, 2014, 14:37:03
Zou goed kunnen. Het klonk/klinkt in ieder geval helderder dan de buizenbak die meer warmte leek mee te geven aan de stemmen.

Nu na een week of drie valt dat al niet meer op. Stemmen klinken voor mijn gevoel prima, plaatsing is door het veranderen van de woofer setup sterk verbeterd. Meer definitie in alle lagen van de muziek.

Maar het gaat hier over jouw setje...die er niet meer is.

Gr Hans

Wel, alles is er nog wel maar in de opslag. Beetje aan het experimenteren tussen gehakt-dac en PS Audio. Minder audiofiel maar meer beleving versus audiofiel, wel muzikaal maar wat minder 'aanwezigheid'. Ik moet zeggen dat het een lastige keuze is. Gewoon audiofiel is ook erg indrukwekkend. Zeker met firmware-versie 2.20.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die DAC van Hocus Pocus schijnt helemaal een wondertje te zijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Citaat van: chansig op maart  8, 2014, 14:46:03
Die DAC van Hocus Pocus schijnt helemaal een wondertje te zijn.

Gr Hans
yep...mijn exemplaar is momenteel onderweg, na de overtuigende luistersessie in eigen set.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HuubF

Citaat van: chansig op maart  8, 2014, 14:46:03
Die DAC van Hocus Pocus schijnt helemaal een wondertje te zijn.

Eerst en vooral volgens HP zelf. :bigsmile:

Maar HP is wel te vertrouwen, we (Mumsoft et moi) gaan er binnenkort eens langs om te luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Er zijn nog anderen die dit beamen dus dan moet het wel zo zijn. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Langzaam maar zeker zijn de verkopen van mijn set op gang gekomen. De PS Audio is weg (deed een beetje pijn) en 1 set van de Cyrus X powers. De helft weg dus. Daarvoor in de plaats gekomen is een NAD M51, een inruilertje. Naar men zegt een wonder-dac. Twee apparaten weg en 1 terug dus. Ik mag na 2 weken niet eens ontevreden zijn.  :)

Die M51 is me er eentje. Hij klinkt alsof het allemaal waar is. Aan de ene kant zou je zeggen dat je dan dus klaar bent met het zoeken naar een dac. Maar na een paar dagen luisteren begint de twijfel dan weer toe te slaan. In combinatie met de Adam actieve speakers klinkt het wel érg helder en strak allemaal. Bovendien begon ik me te ergeren aan het mid-laag van de combi NAD - Adam. Of liever gezegd het ontbreken ervan. Op sommige cd's is nauwelijks een goed gedefinieerde bas te horen. Wel gaat het opvallend diep. Ligt dat aan de opnames? In muziek waarin het laag bewust wat nadrukkelijker aanwezig is gaat het wel goed. Volgens mij een synergie-nadeel.

Aanvankelijk heb ik de NAD gelijk in de verkoop gegooid maar eigenlijk is het een beetje te vroeg. Het ding geeft zó veel weer dat ik voor het eerst hoor wat voor invloed een programma als Pure Music heeft op het geluid. Ik vond het altijd maar een beetje onzin die programma's die het beter zeggen te doen dan Itunes. Maar het klinkt echt anders. In geval van Pure Music wat minder helder, evenwichtiger.

Ook geprobeerd wat research te doen naar netwerk-spelers. Valt niet mee omdat ik per sé wil dat er een fatsoenlijke volumeregeling op zit. Dan blijkt dat NAD best goed staat aangeschreven en daarvan heb ik de helft al. De andere helft is de NAD M50. Die kost wel weer 2500 euro maar is waarschijnlijk de ultieme match voor de M51 dac.

Voor wat betreft speakers heb ik een bod gedaan op een setje K&H (Neumann) O300D. Is niet echt duur dus wie weet is dat nog interessant.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op maart 17, 2014, 13:42:55
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141628.0
;D

Mmm, edit maar weer. Heeft geen 50 posts zie ik...

Donders mooi ding (vind ik dan...) En ondanks dat het zeker niet alles zegt, krijgt de M50 toch zeker wel lovende kritieken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2840
Citaat van: HuubF op maart 17, 2014, 13:03:52
Langzaam maar zeker zijn de verkopen van mijn set op gang gekomen. De PS Audio is weg (deed een beetje pijn) en 1 set van de Cyrus X powers. De helft weg dus. Daarvoor in de plaats gekomen is een NAD M51, een inruilertje. Naar men zegt een wonder-dac. Twee apparaten weg en 1 terug dus. Ik mag na 2 weken niet eens ontevreden zijn.  :)

Die M51 is me er eentje. Hij klinkt alsof het allemaal waar is. Aan de ene kant zou je zeggen dat je dan dus klaar bent met het zoeken naar een dac. Maar na een paar dagen luisteren begint de twijfel dan weer toe te slaan. In combinatie met de Adam actieve speakers klinkt het wel érg helder en strak allemaal. Bovendien begon ik me te ergeren aan het mid-laag van de combi NAD - Adam. Of liever gezegd het ontbreken ervan. Op sommige cd's is nauwelijks een goed gedefinieerde bas te horen. Wel gaat het opvallend diep. Ligt dat aan de opnames? In muziek waarin het laag bewust wat nadrukkelijker aanwezig is gaat het wel goed. Volgens mij een synergie-nadeel.

Aanvankelijk heb ik de NAD gelijk in de verkoop gegooid maar eigenlijk is het een beetje te vroeg. Het ding geeft zó veel weer dat ik voor het eerst hoor wat voor invloed een programma als Pure Music heeft op het geluid. Ik vond het altijd maar een beetje onzin die programma's die het beter zeggen te doen dan Itunes. Maar het klinkt echt anders. In geval van Pure Music wat minder helder, evenwichtiger.

Ook geprobeerd wat research te doen naar netwerk-spelers. Valt niet mee omdat ik per sé wil dat er een fatsoenlijke volumeregeling op zit. Dan blijkt dat NAD best goed staat aangeschreven en daarvan heb ik de helft al. De andere helft is de NAD M50. Die kost wel weer 2500 euro maar is waarschijnlijk de ultieme match voor de M51 dac.

Voor wat betreft speakers heb ik een bod gedaan op een setje K&H (Neumann) O300D. Is niet echt duur dus wie weet is dat nog interessant.

Huub, heb ik je op andere gedachten gebracht over de M51 sinds gisterenavond ?  ;D

Interessant om je ervaringen met de M51 - Adam Compact MK3 te lezen.
Het omschreven gemis aan mid-laag is iets wat je in meerdere klankbeschrijvingen van de M51 niet echt tegen komt volgens mij.
Het heldere, strakke (misschien wel uiterst ''correcte'') in het klankbeeld zal wel eens aardig kunnen kloppen...
Zie ook onderstaand citaat van de Stereophile review over de M51:

Conclusions
I admit to having been a little suspicious at first of the PCM-to-PWM approach that NAD has taken in the M51. That was before I'd had a chance to live with it for a couple months. Nothing raised an eyebrow, and the claimed benefits in jitter rejection and filter design have obviously paid off.

I prefer DACs that reveal as much as possible about what was captured on the tape or in the digits, and couldn't care less about adding a rose-colored tint to dodgy digital sound. In this regard, the NAD M51 succeeds with a wonderfully detailed and revealing sound best described as honest, with a friendly smile. And it was a pleasure to listen to.

In other words, bitstream brilliance.

De klank karakteristiek van Adam Audio redelijk goed kennende denk ik dat jouw Compact MK3,s nagenoeg haarfijn laten horen hoe, en waarmee zij aangestuurd worden  ;)
Hoe ervaar jij de volume regeling van de M51 t.o.v. die van de ex PS Audio PWD ?  Was de PS Audio PWD wat muzikaler klinkende door minder de focus op het gedetailleerde en ''schone'' te leggen ?
Binnenkort komt er op de site van Lexicom een uitgebreide vergelijkingstest te staan tussen de M51, de Naim dac en volgens mij nog 1 a 2 goed aangeschreven dac,s. Ik weet inmiddels dat in de vergelijking tussen de M51 en de Ndac, de M51 de Ndac versloeg op het gebied van detaillering en ''correctheid'' van de weergave, maar dat de Ndac als de meer muzikale dac werd gezien en ook aanzienlijk ruimtelijker klonk.

Mocht je nog e.e.a. willen experimenteren dan staat mijn aanbod nog hoor  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Nad M51 weer in de verkoop. Komt Naim V1 dac aan.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op maart 18, 2014, 21:01:27
Nad M51 weer in de verkoop. Komt Naim V1 dac aan.



Mooi  :thumbs-up:   Ben benieuwd wat de V1 gaat laten horen achter de Compact MK3,s  :angel:

Lange levertijd of valt het mee...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op maart 18, 2014, 22:56:44
Mooi  :thumbs-up:   Ben benieuwd wat de V1 gaat laten horen achter de Compact MK3,s  :angel:

Lange levertijd of valt het mee...?

Morgenavond is ie er al. Ben erg benieuwd wat Naim me gaat brengen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Je bent al weer klaar met de M51?  :blink:

En is het met de K&H nog gelukt?  8)

HuubF

Citaat van: AbZ op maart 19, 2014, 18:41:38
Je bent al weer klaar met de M51?  :blink:

En is het met de K&H nog gelukt?  8)

De M51 was een inruilert. Was wel even leuk om te proberen maar hij matcht niet met de Adams. Raar gat in het laag.

Mijn bod op de K&H's is nog steeds de hoogste maar hij wil 1800 euro en dat vind ik te veel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ


YamahaRXV

Citaat van: HuubF op maart 19, 2014, 06:34:50
Morgenavond is ie er al. Ben erg benieuwd wat Naim me gaat brengen.

Vanavond (laat) dus een eerste ''voorzichtige'' indruk van de Naim V1 - Adam Compct MK3 combi...?  :P ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op maart 20, 2014, 17:02:02
Vanavond (laat) dus een eerste ''voorzichtige'' indruk van de Naim V1 - Adam Compct MK3 combi...?  :P ;D

Yep, ga er zo heen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo, de Naim V1 heeft met enig geweld zijn plaats hier opgeëist. Koud uit de doos, zo maar even aangesloten met toslink en wat bij elkaar gegraaide kabels (ik moet van cinch naar xlr) klinkt het als een enorme stap. Eindelijk weet ik wat die pratpraat inhoudt. Keywords: drama, meeslepend, ritme, heerlijke bas met behoud van audiofiele dingetjes als bakken details en resolutie zonder dat frissige. Wow!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)