HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Laag te 'uitbundig' (ongecontroleerd) bij Harbeth?

HuubF

#2801
Citaat van: AbZ op maart  2, 2014, 10:57:03
Laag te 'uitbundig' (ongecontroleerd) bij Harbeth?

Er zit ergens een bubbeltje in het mid-laag. Het bereik valt een beetje tegen waardoor je de bas van sommige muziek nauwelijks hoort. Een versterker die het in het laag een beetje goed doet helpt dan wel. Bottom line is natuurlijk dat je het karakter van de speaker niet volledig accepteert.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Ja dat bocheltje wordt wel voor muzikaliteit aangezien.

-3dB@50Hz is idd matig voor zo'n grote speaker.

HuubF

#2803
Ja het is een muzikale speaker. :nopompom:

Bij 'eerlijke' speakers ga ik na verloop van tijd het rauwe randje missen.

Bij 'muzikale' speakers ga ik na verloop van tijd de ouderwetse hifi-values missen (resolutie, bereik).

Mijn nieuwste approach is nu: eerlijk maar dan wel top. Dan valt er maar af en toe een muziekje door de mand. Daarvoor moet ik wel al mijn apparatuur in de verkoop gooien. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Een Harbeth speaker doet het in "de metingen" nooit al te best inderdaad. Ik denk dat het, qua klank, vooral het gesloten compromis is waar mensen goed mee kunnen leven .

Het blijft al met al een ietwat merkwaardig product... :D


HuubF

Citaat van: twani op maart  2, 2014, 11:23:18
Een Harbeth speaker doet het in "de metingen" nooit al te best inderdaad. Ik denk dat het, qua klank, vooral het gesloten compromis is waar mensen goed mee kunnen leven .

Het blijft al met al een ietwat merkwaardig product... :D

Klopt. Harbeth wordt wel eens neergezet als de laatste speaker van een audiofiel die aan een welverdiende rust toe is. Kennelijk is het voor mij nog iets te vroeg.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op maart  2, 2014, 11:28:31
Klopt. Harbeth wordt wel eens neergezet als de laatste speaker van een audiofiel die aan een welverdiende rust toe is. Kennelijk is het voor mij nog iets te vroeg.  :)
En ook dat snap ik ;)

tompj

#2807
Harbeth is zeker niet voor iedereen en ik geloof ook niet persé je laatste luidspreker. Ik ben het eens met Huub en Twani, het blijft een compromis net als alle andere luidsprekers. Heerlijk luisteren, maar zeker niet het laatste woord in analytisch vermogen of bas.

Wel verder op smaak te brengen met versterking weet ik inmiddels. Beter laag en meer analytisch vermogen met een stevige versterker. Heeft volgens mij niets te maken met 'het niet accepteren van het karakter', maar met combineren al naar gelang de persoonlijke smaak.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Ruud-

#2808
Een vriend van mij speelt met dezelfde versterkerset als jij, Huub, aangesloten een setje KEF LS50. Dat klinkt wel erg goed. Jij kunt ze dan eventueel nog laten 'gehakten' ben je klaar...hoewel ben jij ooit klaar ;D
En dat 'gehakten' maakt echt wel een boel uit, vraag mij maar ;)

:-[
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op maart  3, 2014, 16:43:39
Een vriend van mij speelt met dezelfde versterkerset als jij, Huub, aangesloten een setje KEF LS50. Dat klinkt wel erg goed. Jij kunt ze dan eventueel nog laten 'gehakten' ben je klaar...hoewel ben jij ooit klaar ;D
En dat 'gehakten' maakt echt wel een boel uit, vraag mij maar ;)

:-[

Hey Ruud! Ach klaar ben je nooit. Of juist vaak wel. Op een gegeven moment merk je aan jezelf dat je al een tijdje nauwelijks muziek meer luistert.

Ja die Cyrussen zijn best goed. Overgaan op actieve speakers is ook een beetje een zwaktebod geef ik toe. Maar even afwachten of er wat verkocht wordt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tompj

Hallo Huub,

Heb je de Focal SM9 al bekeken of zelf beluisterd?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

HuubF

Citaat van: tompj op maart  6, 2014, 14:19:13
Hallo Huub,

Heb je de Focal SM9 al bekeken of zelf beluisterd?

Zo, ook een mooi ding! Ik ken alleen het geluid van Adam goed, ook een paar studio-varianten. Voor de rest van de kandidaten moet ik me nog laten verrassen. Eerst maar eens wat apparatuur de deur uit...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tompj

Citaat van: HuubF op maart  6, 2014, 14:56:20
Zo, ook een mooi ding! Ik ken alleen het geluid van Adam goed, ook een paar studio-varianten. Voor de rest van de kandidaten moet ik me nog laten verrassen. Eerst maar eens wat apparatuur de deur uit...
Ik ken het ding niet Huub, maar hij werd me met zoveel enthousiasme aanbevolen dat ik er wat over ben gaan opzoeken. Ik ben zelf benieuwd hoe hij klinkt.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Citaat van: tompj op maart  6, 2014, 15:21:09
Ik ken het ding niet Huub, maar hij werd me met zoveel enthousiasme aanbevolen dat ik er wat over ben gaan opzoeken. Ik ben zelf benieuwd hoe hij klinkt.

Ik weet wie hem heeft ontworpen... ;)

Kwabbernoot

Ik ken iemand die net een drukje heeft gedaan.  ::)

Groeten...

Passion4Sound

#2815
Citaat van: garmtz op maart  6, 2014, 16:16:43
Ik weet wie hem heeft ontworpen... ;)

Sebastiaan de Vries is de ontwerper van de elektronica in de Focal SM9, Bas voor vrienden  ;D
Deze monitors hebben verschillende awards gewonnen, waarbij ook twee maal monitor van het jaar.
Binnenkort introduceert hij zijn DAC pre en zijn nieuwe versterker onder de naam: DiDit High-end 

check it out  :headbanging:

grtz,

Alex
Passion4Sound

garmtz


chansig

Citaat van: Kwabbernoot op maart  6, 2014, 16:18:03
Ik ken iemand die net een drukje heeft gedaan.  ::)

Groeten...

En dat zou jij gaan vertellen ?  Lekker dan. Ik vertel je nooit meer iets... >:(

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Passion4Sound

Citaat van: chansig op maart  6, 2014, 18:27:21
En dat zou jij gaan vertellen ?  Lekker dan. Ik vertel je nooit meer iets... >:(

Gr Hans
;D

Thanatos

Citaat van: HuubF op maart  2, 2014, 09:20:57

Afgaande op de lijst zou inderdaad ME Geithain een duidelijke verbetering zijn. Veiliger (maar duurder) is de Adam Tensor Delta. Dit zijn allemaal consumentenspeakers die er mooi uitzien. Rond de 8000 euro. Wel een beetjen duur want de verkopen van mijn overbodige gear vallen tegen.



Leuk om te lezen dat de Compact's de verandering gebracht hebben die je zoekt. De beperkingen in mijn akoestiek (piek in het laag) hebben mij ook al richting de Tensor Delta laten kijken. Helaas is die niet meer leverbaar en is er geen vervanger, 3-weg monitor. Wat je aangeeft, het ontbreken van wat detail/resolutie in het middengebied viel mij pas echt op na vergelijk naast mijn Column's. Die hebben de AMT middentoner die toch wel een schepje extra geeft.

HuubF

Citaat van: Thanatos op maart  6, 2014, 19:24:26
Leuk om te lezen dat de Compact's de verandering gebracht hebben die je zoekt. De beperkingen in mijn akoestiek (piek in het laag) hebben mij ook al richting de Tensor Delta laten kijken. Helaas is die niet meer leverbaar en is er geen vervanger, 3-weg monitor. Wat je aangeeft, het ontbreken van wat detail/resolutie in het middengebied viel mij pas echt op na vergelijk naast mijn Column's. Die hebben de AMT middentoner die toch wel een schepje extra geeft.

Hoi, ja was een openbaring die Compacts. Ik was uitgeluisterd naar de oude setting. De Tensor delta is inderdaad niet meer en tweedehands zijn ze nergens te vinden. Dat is wel het niveau om een extra stap te kunnen maken dus dat is wel jammer. Alleen de S3X-V'en zijn er nog. Flink goedkoper maar ze zien er niet uit en de middentoner is gewoon een conus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Stardate -308818.15382420085...

Alle spullen staan te koop want de Adam Compacts MK3 zijn fantastisch. Ze geven enorm veel inzicht en het laag is met wat tweaken van plaats en akoestiek mooi onder controle.

Ook de PS Audio dac maar te koop gezet. Ik heb hem al 3 jaar en het wordt tijd voor iemand die nog wél de energie kan opbrengen om met al die instelmogelijkheden het optimale geluid er uit te halen. Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de Ayre QB-9 die ik jaren geleden had. Die had maar één ingang en kon niet worden geconfigureerd. Misschien word ik oud.

Op dit moment is het een zeer overzichtelijk setje: Mac Mini, geleende extreem gemodificeerde DacMagic, mijn oude zelf-gemaakte voorversterker (met dure stappen-potmeter) en de Adam's. Het geluid is erg evenwichtig en heeft iets van de lucht en aanwezigheid van het erfgoed van Henri van der Heide. Niet veel, maar méér dan ik ooit had met een bijna-geheel aangepaste set. Weer een compleet andere luisterervaring, het werkt zelfs bij Spotify. Het blijft toch een uiterst krachtig subjectivum. Prettig is dat de Adams ook dit inzichtelijk maken/houden.

Als er wat spullen de deur uit zijn wordt het tijd om naar een vervanging voor de dac te gaan kijken. Overnemen van de DacMagic is alleen een optie als de eigenaar een vervanger heeft dus dat is onzeker. Misschien iets van Naim, misschien die NAD M51. Wel na flink luisteren en vergelijken want als er iets verschil uit kan maken dan is het de dac wel. Veel meer dan versterking en kabels. En als je een tijdje een top-dac in huis hebt gehad ben je erg verwend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Citaat van: HuubF op maart  8, 2014, 09:26:28
Stardate -308818.15382420085...

Alle spullen staan te koop want de Adam Compacts MK3 zijn fantastisch. Ze geven enorm veel inzicht en het laag is met wat tweaken van plaats en akoestiek mooi onder controle.

Ook de PS Audio dac maar te koop gezet. Ik heb hem al 3 jaar en het wordt tijd voor iemand die nog wél de energie kan opbrengen om met al die instelmogelijkheden het optimale geluid er uit te halen. Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan de Ayre QB-9 die ik jaren geleden had. Die had maar één ingang en kon niet worden geconfigureerd. Misschien word ik oud.

Op dit moment is het een zeer overzichtelijk setje: Mac Mini, geleende extreem gemodificeerde DacMagic, mijn oude zelf-gemaakte voorversterker (met dure stappen-potmeter) en de Adam's. Het geluid is erg evenwichtig en heeft iets van de lucht en aanwezigheid van het erfgoed van Henri van der Heide. Niet veel, maar méér dan ik ooit had met een bijna-geheel aangepaste set. Weer een compleet andere luisterervaring, het werkt zelfs bij Spotify. Het blijft toch een uiterst krachtig subjectivum. Prettig is dat de Adams ook dit inzichtelijk maken/houden.

Als er wat spullen de deur uit zijn wordt het tijd om naar een vervanging voor de dac te gaan kijken. Overnemen van de DacMagic is alleen een optie als de eigenaar een vervanger heeft dus dat is onzeker. Misschien iets van Naim, misschien die NAD M51. Wel na flink luisteren en vergelijken want als er iets verschil uit kan maken dan is het de dac wel. Veel meer dan versterking en kabels. En als je een tijdje een top-dac in huis hebt gehad ben je erg verwend.

Aha ruilen ;). Ik heb een M51 staan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

YamahaRXV

Huub, hoe schat jij de PS Audio dac in als deze ingezet zou worden als voorversterker ? (Want die mogelijkheid is er toch...?)
Van de NAD M51 weet ik dat deze het zeker niet onverdienstelijk doet als voorversterker.

Al met al is de PS Audio die jij hebt wel een enorm compleet ding zo: hoogwaardige dac, streamer, en ook nog voorversterker  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

#2824
Citaat van: YamahaRXV op maart  8, 2014, 12:56:52
Huub, hoe schat jij de PS Audio dac in als deze ingezet zou worden als voorversterker ? (Want die mogelijkheid is er toch...?)
Van de NAD M51 weet ik dat deze het zeker niet onverdienstelijk doet als voorversterker.

Al met al is de PS Audio die jij hebt wel een enorm compleet ding zo: hoogwaardige dac, streamer, en ook nog voorversterker  :headbanging:

Ik gebruik hem al jaren als voorversterker; de Cyrus monoblokken stonden hier direct op. De actieve speakers ook. Er is geen betere voorversterker dan géén voorversterker. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)