HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Cyrus·

Citaat van: HuubF op januari 20, 2012, 10:05:20
Een reden waarom ik USB nu eigenlijk prima vind klinken KAN natuurlijk de Audio Revive RR77 zijn. Soms vergeet ik hem aan te zetten. Altijd merk ik dat omdat er dan iets in het geluid fout zit. Als ik hem dan weer heb aangezet is de 'fout' weg en kan ik de hele avond lekker luisteren.


Zou het misschien ook kunnen dat je op zo'n moment dan gewoon ontspannen naar muziek luistert, in plaats van dat je heel "technisch" naar je set aan het luisteren bent?

Geen potentiële knuppel in een virtueel hoenderhok hoor, slechts een vraag vanuit nieuwsgierigheid ;)
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: CyrusOne op januari 20, 2012, 11:42:28
Zou het misschien ook kunnen dat je op zo'n moment dan gewoon ontspannen naar muziek luistert, in plaats van dat je heel "technisch" naar je set aan het luisteren bent?

Geen potentiële knuppel in een virtueel hoenderhok hoor, slechts een vraag vanuit nieuwsgierigheid ;)

Ja, zou kunnen. Het is me wel opgevallen dat ik het merk als hij uit staat. De tijd zal het leren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dat is dan omdat je kamer niet blauw oplicht door het ledje.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op januari 20, 2012, 15:10:12
Dat is dan omdat je kamer niet blauw oplicht door het ledje.. :D

Gr Hans

Nee hoor! De kant met de led staat gericht op de keuken. Dan zie ik hem niet direct en hij brandt geen gat in de muur.

's Nachts in de slaapkamer is die led wel een probleem. Na 2 weken neem ik hem dus maar niet meer mee naar boven. Er gebeuren toch gekke dingen door dat ding. Vaak slaap ik de hele nacht lekker door maar 2 keer heb ik de hele nacht wakker gelegen. En 1 keer heb ik een extreme nachtmerrie gehad waar ik de hele dag aan heb moeten denken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

In Australian HiFi van jan/feb 2012 staat een uitgebreide test van de PWD en de PWT. Zeer lovende kritiek. Zij merken op dat cd's opgenomen voor 1985 "their treble may sound a bit forward in the overall balance". 

HuubF

Citaat van: Onder013 op januari 24, 2012, 10:27:59
In Australian HiFi van jan/feb 2012 staat een uitgebreide test van de PWD en de PWT. Zeer lovende kritiek. Zij merken op dat cd's opgenomen voor 1985 "their treble may sound a bit forward in the overall balance". 

Ja, vooral 'Bridge Over Trebled Water'!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Ik zag dat de Avalons in de verkoophoek staan. Wat komt er voor in de plaats?
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op juli  3, 2012, 14:56:07
Ik zag dat de Avalons in de verkoophoek staan. Wat komt er voor in de plaats?

Hey Martijn, er komen Harbeth Monitor 30's voor in de plaats. De Avalons zijn een beetje erg groot in ons nieuwe huis. Alleen de kleur is nog een vraagstuk.

Ja, er is weer een WAF in huis. Lieve meid maar HiFi is voor haar non-existent.  :crazy:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Kwestie van opvoeding Huub, slechts een kwestie van opvoeding  ;) . Dat heb je zelf in de hand. Op dat vlak ben ik zelf overigens ook keihard bezig. Ik mag al akoestische maatregelen treffen! Mag jij dat ook?
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op juli  3, 2012, 16:36:30
Kwestie van opvoeding Huub, slechts een kwestie van opvoeding  ;) . Dat heb je zelf in de hand. Op dat vlak ben ik zelf overigens ook keihard bezig. Ik mag al akoestische maatregelen treffen! Mag jij dat ook?

De akoestiek in het nieuwe huis is heel wat beter dan in het oude maar het galmt nog behoorlijk.

Gelukkig heeft mijn geliefde een uiterst hoogpolig kleed wat pas mag worden neergelegd als alles op de vloer is uitgehard. Nog een paar weekjes...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#2610
Pfff, nog niet zo gemakkelijk om in het nieuwe huis net zoveel hifi, server en TV gemak te regelen als in het oude.

De TV is gekrompen van 50 naar 42 inch. Wel een ongelofelijk goede: de Panasonic 42GT30, in de ramsj omdat de 50-modellen er al zijn. Maar het bedienen van de mediaserver (een Mac mini) kan nu niet meer met de TV, daarvoor zijn de letters veel te priegelig.

De PS Audio PerfectWave Dac is na 4 maanden weer uit de doos maar ik ben ehhhh.... vergeten hoe hij ook alweer zo mooi in het netwerk hing. De setting is ook anders omdat Ziggo alle apparaatjes in de meterkast wil en ik ben vergeten netwerk-aansluitingen in de hifi-hoek te regelen. Dat wordt weer een paar weken tweaken totdat het weer optimaal is.

De nieuwe Harbeth M30's staan voor de zekerheid toch maar in te spelen. Met de frontjes er af, dat vind ik veel mooier staan. Met frontjes schijnen ze beter te klinken maar ik zie ze ALTIJD op foto's zonder. Ik was dus verliefd op een industrieel aanzicht wat helemaal niet mocht. Wel lekkere speakers met een volwassener geluid dan de mini's die ik vorig jaar een tijdje heb gehad. Nog geen begeestering. Dat zal ook wel komen omdat alles in de hifi-hoek nog maar matig is geregeld.

Wel een aparte audio-groep, dat was ik niet vergeten aan te vinken.  8)



Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zeau, de hifi-hoek is nu ook voorzien van een netwerkaansluiting. Dus de PS Audio zit weer netjes in het netwerk waardoor de Digital Lens zijn heilzame werk kan doen.

Er is tamelijk ingrijpend voor het geluid als je je spullen 4 maanden in de doos opslaat en ze dat in een compleet andere akoestische omgeving weer aan elkaar schroeft. Met tussendoor ook even compleet andere speakers. De muzikaliteit van de M30 is inderdaad wel bijzonder. Tamelijk onopvallend in het begin, maar nu de zaak een beetje op orde komt groei ik er langzaam in.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Dag Huub,

Ik ben benieuwd hoe het met de PS Audio is. Je topic heb ik met interesse gevolgd en weet dus van je "avonturen" met de systeem software van de dac. Is deze nu inmiddels stabiel en op het gewenste kwaliteitsniveau? Het wisselde - zoals je beschreef - nogal per versie van de software.

Deze vragen stel ik je uit interesse, te meer omdat zo langzamerhand het upgradevirus de kop opsteekt. Vooralsnog gaat mijn interesse uit naar de PS audio met bridge of een mac mini om te streamen gekoppeld aan een dac.

Groet,

Henk

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op juli 19, 2012, 14:27:09
Zeau, de hifi-hoek is nu ook voorzien van een netwerkaansluiting. Dus de PS Audio zit weer netjes in het netwerk waardoor de Digital Lens zijn heilzame werk kan doen.

Er is tamelijk ingrijpend voor het geluid als je je spullen 4 maanden in de doos opslaat en ze dat in een compleet andere akoestische omgeving weer aan elkaar schroeft. Met tussendoor ook even compleet andere speakers. De muzikaliteit van de M30 is inderdaad wel bijzonder. Tamelijk onopvallend in het begin, maar nu de zaak een beetje op orde komt groei ik er langzaam in.
Een paar maanden weg maar je klinkt nog steeds als een audiofiel.  :P Top. Leuk je weer terug te zien.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Onder013 op juli 20, 2012, 08:26:14
Dag Huub,

Ik ben benieuwd hoe het met de PS Audio is. Je topic heb ik met interesse gevolgd en weet dus van je "avonturen" met de systeem software van de dac. Is deze nu inmiddels stabiel en op het gewenste kwaliteitsniveau? Het wisselde - zoals je beschreef - nogal per versie van de software.

Deze vragen stel ik je uit interesse, te meer omdat zo langzamerhand het upgradevirus de kop opsteekt. Vooralsnog gaat mijn interesse uit naar de PS audio met bridge of een mac mini om te streamen gekoppeld aan een dac.

Groet,

Henk

Het netwerk is weer in de lucht dus ik draai weer op de meest ingewikkelde manier: Mac mini en PS Audio in een netwerk (lange kabel van de router in de meterkast naar een switch, vanuit daar een korte kabel naar Mac en DAC). De muziek wordt gekozen met iPad of iPhone. Ik heb dat een half jaartje geleden geïnstalleerd om het mijn vriendin gemakkelijker te maken maar die begrijpt er totaal niets van.

In deze configuratie klinkt muziek erg goed. Nadeel is dat ik geen Spotify via het netwerk kan draaien. Wel via USB of toslink. Tot nu toe is het systeem stabiel.

Hopelijk snel komt er een upgrade board waarmee alles een stapje beter wordt. Ook de bridge zodat het aantrekkelijk blijft om het netwerk te gebruiken. Maar Spotify zal dan toch ook een tandje beter klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op juli 20, 2012, 08:33:25
Een paar maanden weg maar je klinkt nog steeds als een audiofiel.  :P Top. Leuk je weer terug te zien.

Groeten...

Thanks! Ja ik blijf lekker klooien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op juli 21, 2012, 00:07:38
Het netwerk is weer in de lucht dus ik draai weer op de meest ingewikkelde manier: Mac mini en PS Audio in een netwerk (lange kabel van de router in de meterkast naar een switch, vanuit daar een korte kabel naar Mac en DAC). De muziek wordt gekozen met iPad of iPhone. Ik heb dat een half jaartje geleden geïnstalleerd om het mijn vriendin gemakkelijker te maken maar die begrijpt er totaal niets van.

In deze configuratie klinkt muziek erg goed. Nadeel is dat ik geen Spotify via het netwerk kan draaien. Wel via USB of toslink. Tot nu toe is het systeem stabiel.

Hopelijk snel komt er een upgrade board waarmee alles een stapje beter wordt. Ook de bridge zodat het aantrekkelijk blijft om het netwerk te gebruiken. Maar Spotify zal dan toch ook een tandje beter klinken.
Je gebruikt nu dus de macmini als streamer? Zoja waarom dan toch een netwerkkabel naar de dac?
Begrijp ik goed dat het met de firmware nog altijd wat te wensen over laat?

Groet,

Henk

HuubF

De DAC werkt het best met de 'bridge', een board waar alleen een ethernet aansluiting op zit. Hij klinkt beter dan USB en toslink omdat er een Digital Lens in zit. Dus moet hij opgenomen worden in het netwerk met Mac mini. Het geheel zit via een netwerkswitch aan de router.

Firmware is nog steeds niet 100%. Gapless is een gedoe. Het groeperen van nummers in eLyric moet voor klassieke muziek handmatig gebeuren. Hij heeft sinds het netwerk in de lucht is niet vastgezeten. Vier maanden geleden wilden server, netwerk, dac of app nog wel eens moeilijk doen. Maar ik durf het niet aan om het 'vrij te geven' voor mijn digifobe vriendin.

Alleen al het aanzetten van het geheel verdient enige aandacht: computer aan (lang wachten tot alles is opgestart als je de monitor uit wilt laten), DAC aan op Bridge stand, iPad aan, app starten, controleren of de devices zijn herkend (vaak opnieuw Media Renderer en Media Server kiezen). En dan plaatje kiezen. De beloning is mooie muziek, dat wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

dank je Huub voor je reactie. Ik moet het nog maa reens rustig bekijken. Vooral ook het gedoe met gapless is een minpunt.

Groet,

Henk

eddy135

Ben ik toch zo blij met Linn; geen idee waar het allemaal over gaat..l ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R


garmtz


Joris1971

Citaat van: eddy135 op juli 21, 2012, 23:14:37
Ben ik toch zo blij met Linn; geen idee waar het allemaal over gaat..l ;)

Sluit ik me volledig bij aan.

Martijn M

Citaat van: HuubF op juli  3, 2012, 16:50:32
De akoestiek in het nieuwe huis is heel wat beter dan in het oude maar het galmt nog behoorlijk.

Gelukkig heeft mijn geliefde een uiterst hoogpolig kleed wat pas mag worden neergelegd als alles op de vloer is uitgehard. Nog een paar weekjes...

En hoe klinkt dat nu? :P
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op augustus  4, 2012, 13:16:28
En hoe klinkt dat nu? :P

Hoi, even een update dan maar.  :)

De vervanging van de Avalon Avatars door de Harbeth M30's was nog het gevolg van inrichtingsdilemma's, nu ben ik weer een beetje aan het luisteren geslagen. Met als gevolg: het onmiddelijk weer toeslaan van het hifi-virus.

Na een paar weekjes flink muziek maken zijn de M30's echt lekker los. Officieel hoeven ze niet in te spelen maar de echte blijdschap kwam toch echt pas na een week of 2. Als ls-kabel gebruikte ik een QED Anniversary XT, mono-wired zoals de ontwerper aanbeveelt. Die QED is een prima kabel maar stond onbewust op de rol om vervangen te worden. Toen alhier een setje 47Labs 4719 te koop stond reageerde ik binnen 1 minuut. Sinds vrijdag vervangen ze de QED.

Tsja, die kabels toch. Soms denk ik een jaartje dat het allemaal weinig uitmaakt, soms valt je bek open. De 47Lab 4719's zijn ongelofelijk fragiele dingen waar je niet echt iets van verwacht. Ze zijn wel erg netjes geconfigureerd, met Furutech Rodium stekkers.

Vanaf het moment dat de 4719's waren aangesloten heb ik, tussen de Olympische spelen door, zo veel muziek geluisterd als ik kon. Het verschil is groot. Instrumenten klinken erg rijk, de harmonie tussen instrumenten is soms schokkend goed. Het is alsof er een nieuwe wereld open gaat.

Voor de rest gaat alles goed.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)