HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Ruud-

Citaat van: HuubF op oktober 28, 2011, 21:55:11
Ik had al gelezen dat je flink moet experimenteren maar ik heb geluk.
En jij denkt dat ik niet heel veel heb geexperimenteert heb ;D
Zelfs stangen tussen het plafond en de Avatar geklemd, je had mijn vrouw moeten zien toen ze dat zag :o
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op oktober 28, 2011, 22:08:29
En jij denkt dat ik niet heel veel heb geexperimenteert heb ;D
Zelfs stangen tussen het plafond en de Avatar geklemd, je had mijn vrouw moeten zien toen ze dat zag :o

Ik geloof best dat je geëxperimenteerd hebt hoor!

Misschien zijn jouw eisen hoger. Je voorlaatste speakers waren tenslotte enorme joekels waar zelfs mijn WAF factor van begon te vloeien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: S@m op oktober 28, 2011, 21:12:43
Vreemd dat men de spikes 'vergeet', resultaat is veelal met spikes een strakkere weergave. Zou Audioloog het ooit met spikes hebben geprobeerd  8)
Yep, die zijn eraf gegaan en eraf gebleven  ;)

hifiman

Citaat van: Ruud- op oktober 28, 2011, 22:08:29

Zelfs stangen tussen het plafond en de Avatar geklemd, je had mijn vrouw moeten zien toen ze dat zag :o
Die kende ik nog niet  :blink:

HuubF

Een weekendje verder staan de Avalons nog als een huis. Inmiddels heb ik de bi-wire bekabeling vervangen door korte stukjes 47Labs OTA. De eindversterkers staan met de bibs naar de speakers toe. Klinkt goed maar ik ben niet helemaal zeker over het laag. Dat zou met de dikkere kabels die ik daarvoor gebruikte wel eens beter kunnen zijn geweest. De OTA's zijn ook ongelofelijk dun.

Vreemd dat het verwisselen van kabels zo omslachtig is. Er zijn geen speaker-terminals maar de speaker moet op z'n zij en met een schroevendraaier moet je de kabeleinden aan de onderkant vastschroeven. Wel een erg stevige verbinding natuurlijk maar even wat uitproberen is er niet bij.

De set staat nog steeds 24 uur aan omdat de Avalons een tijdje stil hebben gestaan. Het gevoel is nog steeds goed.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Die speakerterminals van Avalon zijn inderdaad verre van handig, dat had van mij ook anders gemogen.  :-X

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, komt het geluid lekker los van de speakers bij jou?

HuubF

Citaat van: Audioloog op oktober 31, 2011, 11:29:57
Die speakerterminals van Avalon zijn inderdaad verre van handig, dat had van mij ook anders gemogen.  :-X

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, komt het geluid lekker los van de speakers bij jou?

Bij vlagen. Ik schuif altijd eerst om het laag zo goed mogelijk te krijgen, daarna fine-tune ik voor de ruimtelijkheid. Het is me in ieder geval wel al opgevallen dat de plaatsing akelig precies kan zijn.

Ook hebben ze al op plaatsen gestaan waarbij je de speakers niet meer hoort. Op dat moment was het zowaar leuk om Amused to Death weer eens in z'n geheel te horen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Fotos !!!

Gefeli met je nieuwe speakers, veel luisterplezier.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Fotootje....
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m


HuubF

Citaat van: S@m op oktober 31, 2011, 19:39:56
Huub, wat zijn al die slierten...feestje..?

Nee, dat is mijn implementatie van kunstige (en toch goedkope) verlichting: een hangend snoertje kerstverlichting. Ik vind die kleurtjes zo mooi. Je Astin Trew staat overigens weer te voorversterken. De afstandsbediening was binnen (mooi&nieuw, thx) dus die moest ik even inspelen. 8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op oktober 31, 2011, 19:52:32
Nee, dat is mijn implementatie van kunstige (en toch goedkope) verlichting: een hangend snoertje kerstverlichting. Ik vind die kleurtjes zo mooi. Je Astin Trew staat overigens weer te voorversterken. De afstandsbediening was binnen (mooi&nieuw, thx) dus die moest ik even inspelen. 8)

;D    ;)


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op oktober 31, 2011, 20:58:17
kan die apparatuur nu weer in het kastje, schat? :D

Ik ga in het 2e kwartaal van 2012 met mijn vriendin samenwonen in een nieuw huis. Tot die tijd (of tot mijn huis is verkocht) heb ik vrij spel.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Avalon Avatar geluid 3.0:

De 47Labs OTA bi-wired, Astin trew AT2000 als voorversterker, UcD's gehaktificeerd, Lange Xindak interlink tussen AT vv en UcD (ja Hans, die weer), Van den Hul D102 tussen Ayre QB-9 en de AT vv.

Het geluid: erg lekker met behoud van de meeste audiofiele kwaliteiten. Veel andere combinatiemogelijkheden zijn er niet dus ik ga hier maar eens een weekje naar luisteren. Ben benieuwd wat Chansig ervan vindt a.s. woensdeg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

VlisChris

Het zijn altijd nog indrukwekkende speakers om te zien 8) Zeker in zo'n kleur.
Jammer dat foto's geen geluid kunnen maken ;) Have fun met je speelgoed!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijn M

Zie ik daar diffusorpanelen op de grond staan?
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op oktober 31, 2011, 23:33:33
Zie ik daar diffusorpanelen op de grond staan?

Ja, ik heb er 2. Mooi spul, beetje willekeurig opgesteld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Christiaan S op oktober 31, 2011, 23:17:03
Het zijn altijd nog indrukwekkende speakers om te zien 8) Zeker in zo'n kleur.
Jammer dat foto's geen geluid kunnen maken ;) Have fun met je speelgoed!

Thanks. Ja onder dat Mercedes-zilver zit gewoon prachtig afgewerkt hout, hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op oktober 31, 2011, 23:44:53
Ja, ik heb er 2. Mooi spul, beetje willekeurig opgesteld.

Nogal! Daar zullen ze niet veel doen, ben ik bang. Als je ze op een direct reflectiepunt zet, hebben ze de meeste invloed.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op oktober 31, 2011, 23:49:59
Nogal! Daar zullen ze niet veel doen, ben ik bang. Als je ze op een direct reflectiepunt zet, hebben ze de meeste invloed.

Dat kan niet want daar hangt al een grote spiegel.  :turn:

Op dit moment is de akoestiek niet optimaal omdat het huis in de verkoop is en er een paar keer per week kijkers komen. Zelfs de hifi was om 5 uur vanavond netjes aangeharkt. Die akoestiek hoor je vooral als je hard draait. Maar dat doe ik bijna nooit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die Xindak kabel blijft de enige constante factor in je set..al jarenlang. Ik ben ook nieuwsgierig naar woensdag heel misschien komt Rut ook mee.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op november  1, 2011, 07:35:38
Die Xindak kabel blijft de enige constante factor in je set..al jarenlang. Ik ben ook nieuwsgierig naar woensdag heel misschien komt Rut ook mee.

Gr Hans

De Xindak interlinks zorgen altijd voor dezelfde verandering in combinaties die iets te netjes klinken: het geluid wordt wat losser, lekkerder maar minder precies, rommeliger.

Vroeger moest ik dan kiezen tussen 2 kwaden: te netjes of te rommmelig. Omdat de set nu een stuk beter is dan toen kan het geluid het wel hebben. Denk ik. Op dit moment.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op november  1, 2011, 09:03:08
De Xindak interlinks zorgen altijd voor dezelfde verandering in combinaties die iets te netjes klinken: het geluid wordt wat losser, lekkerder maar minder precies, rommeliger.

Vroeger moest ik dan kiezen tussen 2 kwaden: te netjes of te rommmelig. Omdat de set nu een stuk beter is dan toen kan het geluid het wel hebben. Denk ik. Op dit moment.  ;)

Dan zou je toch voor de gein op de AT eens een 'nette' interlink moeten zetten...

HuubF

Citaat van: S@m op november  1, 2011, 09:09:14
Dan zou je toch voor de gein op de AT eens een 'nette' interlink moeten zetten...

Op de AT zitten er 2: vanaf de Dac een XLR (vd Hul D102) en naar de eindversterkers de Xindak. Die laatste zorgt voor het meeslepende geluid. De XLR kan ik inderdaad nog wel varieren alleen heb ik er daar niet zo veel van.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)