HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

frank2

v.d. hul d102 is een nogal donkere kabel welke een nogal rommelige bas veroorzaakt, heb je wel eens andere interlinks geprobeerd?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joep

Ben het eens met frank2 wat betreft de D102. En daar kan ik aan toevoegen dat ik de D102 in het algemeen geen zuivere kabel vind. Toen ik de mijne (de gele Mk3, mind you) verving, werden sommige cd's weer luisterbaar. Maar Huub, laat je vooral niet hierdoor afleiden.

Met de carbon-kabel vallen (door de extreem hoge weerstand) veel problemen weg en komt er veel rust, maar wel ten koste van muziek (energie/microdetail). Voor mij de verkeerde rust. Vaak moet ook de volumeknop verder open voor dezelfde luidheid. Is dat bij jou ook zo, Huub?


HuubF

Citaat van: frank2 op november 18, 2010, 15:47:49
v.d. hul d102 is een nogal donkere kabel welke een nogal rommelige bas veroorzaakt, heb je wel eens andere interlinks geprobeerd?

Ik heb een hele stapel liggen hier: Xindak, John van Gent, Monster, een stuk of 5 zelfbouw, van Medevoort en nog een paar. Met de komst van de Mark Levinson zat er ineens (voor mijn doen) ontzettend veel resolutie in het systeem waardoor de meeste kabels wat al te gedetailleerd klonken. Ik vind dat altijd irritant. De VdHul the Second deed het wat dat betreft beter, maar was ook wat aan de suffige kant. Na 1 jaar luisteren ben ik er achter gekomen dat met puur koolstof de muziek ook wat mat kan gaan klinken.

Toen heb ik in een opwelling een andere VdHul gekocht: de D102. Wel koolstof maar alleen in de mantel. En dat was zó'n grote verbetering dat ik nog zo'n setje heb gekocht. Ook in de nieuwe situatie klinken deze kabels beter dan de The Second's. Bovendien is de hele lijn nu netjes gebalanceerd verbonden.

Hieruit kun je afleiden dat ik me kan voorstellen dat je de D102 wat donker vindt klinken. Bij mij komt dat juist goed uit. Het warrige laag herken ik niet. Mijn monitors zijn gesloten, misschien ligt het daar aan.

Citaat van: Joep op november 18, 2010, 16:29:42
...
Met de carbon-kabel vallen (door de extreem hoge weerstand) veel problemen weg en komt er veel rust, maar wel ten koste van muziek (energie/microdetail). Voor mij de verkeerde rust. Vaak moet ook de volumeknop verder open voor dezelfde luidheid. Is dat bij jou ook zo, Huub?

Er zit inderdaad rust in puur koolstof en ook voor mij is dat inmiddels verkeerd. Ik moest steeds kiezen tussen de aanwezige gewone kabels en koolstof en dán vind ik koolstof lekkerder. De D102 lijkt een soort compromis te zijn. Misschien wel door dat 'donkere'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Ik vraag mij het volgende af Huub:

1. jouw speakers zijn helder te noemen vlgs een recensie op hifi.nl.

2. toch houd jij niet van detaillering zoals je schrijft. Komt bij mij de vraag op of je wel de juiste speakers ooit hebt gekocht?

3. Of wat de meeste mensen overigens hebben; de detaillering zorgt voor een onrustig geluidsbeeld wat zich ten dele weer vertaald in te felle irriterende stemmen; zoals het uithalen van vrouwen stemmen (als voorbeeld gevende)

Het kan zijn dat je gewoon niet van veel hoog houdt zonder dat het scherp is; ik ken iemand die een peperdure  set heeft en deze zo heeft getuned dat je eigenlijk alleen maar middengebied hoort.

Ik heb sterk de neiging om te denken dat het nummer 3 is, want dat heb ik ook jarenlang gehad. en altijd maar denken dat het aan de bekabeling of apparatuur lag en een stukje akoestiek.

Nu weet ik proefondervindelijk vastgesteld gelukkig beter, het is de stroomtoevoer. Wij zijn daar druk mee bezig en dit heeft al behoorlijke resultaten opgeleverd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

ik heb de speakers gehoord en zijn zeker niet enorm helder te noemen ;)
ze zijn zelfs zeer goed,heb enige nadeel is dat ze niet diiep gaan zonder erg af te vallen.
maar dat is normaal voor zo`n systeem!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

Da's doorgaans inderdaad wel het nadeel van kleine gesloten speakers, tenzij er truukjes à la KEF Kube worden toegepast.

Vind het strakke en over het algemeen zeer kleurloze laag van dergelijke systemen wel erg mooi!

dre73

degene die ie verkocht heeft waren nog beter!  :-X
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Bij Huub is er geen sprake van een overmatig hoog oid. Het probleem van Huub in de afgelopen jaren is meer een overmatig aanwezig laag geweest. De OINX (oid) speakers waren de enige speakers die schreeuwerig waren. Ik heb zo'n beetje alles gehoord bij Huub in de afgelopen jaren en bijna iedere stap (lees nieuwe speakers/versterker ) meegeluisterd. Dat wat hij nu heeft zou ik laten staan. De verleiding weerstaan om een sub erbij te nemen en gewoon gaan genieten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: frank2 op november 18, 2010, 18:34:32
Ik vraag mij het volgende af Huub:

1. jouw speakers zijn helder te noemen vlgs een recensie op hifi.nl.

2. toch houd jij niet van detaillering zoals je schrijft. Komt bij mij de vraag op of je wel de juiste speakers ooit hebt gekocht?

3. Of wat de meeste mensen overigens hebben; de detaillering zorgt voor een onrustig geluidsbeeld wat zich ten dele weer vertaald in te felle irriterende stemmen; zoals het uithalen van vrouwen stemmen (als voorbeeld gevende)

Het kan zijn dat je gewoon niet van veel hoog houdt zonder dat het scherp is; ik ken iemand die een peperdure  set heeft en deze zo heeft getuned dat je eigenlijk alleen maar middengebied hoort.

Ik heb sterk de neiging om te denken dat het nummer 3 is, want dat heb ik ook jarenlang gehad. en altijd maar denken dat het aan de bekabeling of apparatuur lag en een stukje akoestiek.

Nu weet ik proefondervindelijk vastgesteld gelukkig beter, het is de stroomtoevoer. Wij zijn daar druk mee bezig en dit heeft al behoorlijke resultaten opgeleverd


Ah je zit in de stroomfase. :bigsmile: Daar ben ik inderdaad ook lang mee bezig geweest. Als je wat betere apparatuur hebt levert dat niet zo veel verbetering meer op omdat het apparaat zichzelf tegen 'slechte stroom' beschermt. Vroeger wilde een PS-Audio Powerplant bij digitale apparatuur bij mij inderdaad wel voor verbetering zorgen.

Mijn speaker is inderdaad niet echt helder te noemen, eerder evenwichtig. Ik hou erg van resolutie maar niet van veel details in het hoog. Het middengebied is voor mij erg belangrijk, waarbij hoog en laag niet beperkt mogen klinken. Op dit moment zit dat precies goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op november 18, 2010, 19:49:54
....De OINX (oid) speakers waren de enige speakers die schreeuwerig waren....

Dat vond ik dus niet... en ik ben behoorlijk gevoelig voor naar hoog.

gegroet, Eelco

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Koen K op november 18, 2010, 18:51:38
Vind het strakke en over het algemeen zeer kleurloze laag van dergelijke systemen wel erg mooi!

Tja...

Da's een moeilijke... want natuurlijk heb ik ook liever goed en minder laag dan slecht en veel maar toch... ik miste het bij Huub toch best wel.

gegroet, Eelco

Koen K

Ik zal mijn kleine KEFjes wel een keer meenemen naar huize E.  ;)

op eigen verzoek verwijderd.

Mag altijd natuurlijk maar...volgens mij hebben wij nog nooit geluisterd bij een meeting  ;D

gegroet, Eelco

Koen K

Ik neem ook een stuk ducktape mee dat over je mond heen kan  ;D

op eigen verzoek verwijderd.

Of je brengt ze langs... en gaat gelijk weer weg  :P

gegroet, Eelco

Koen K


Staaled

Ik zit van nabij op een set XN250 EVO en dat klinkt zeker niet onrustig.
Zijn zeer transparant, dat wel.
En laten dus weten wat er voor zit of speelt. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Citaat van: HuubF op november 18, 2010, 23:35:10
Zit je er dan voor, op of in?  :bigsmile:
"op" houden de wandsteunen niet. ;D

Voor:
Aan het buro, op 0.5 m.
Luisterplek 1 , op 1.25 m.
Luisterplek 2, op 2.5 m.

Valt een hoop te genieten. :music:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: Eelco Tijnagel op november 18, 2010, 20:53:09
Tja...

Da's een moeilijke... want natuurlijk heb ik ook liever goed en minder laag dan slecht en veel maar toch... ik miste het bij Huub toch best wel.

gegroet, Eelco

Grappig...dat zou dan betekenen dat het ook niet goed was ? Aangezien er wel laag aanweizg is..zij het op een bescheiden manier..het stopt gewoon ergens.

Maar dat jij die Oinxen niet schreeuwerig vond klinken..dat verbaasd mij dan weer..Volgens mij je gewoon doof. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Hij kan het wel hebben. Die luisterdag bij Huub met die Oinxen was overigens wel een legendarische. 5 mensen uitgenodigd en vervolgens te horen krijgen: Ut is nie bes. Behalve Eelco dan..die vond het wel oke klinken. ;D

Maar Huub heeft zich vanaf toen voorgenomen om nooit meer dan 2 man uit te nodigen...De dag staat bekend als: de dag dat de bende van vijf langskwam...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op november 19, 2010, 11:16:44
Grappig...dat zou dan betekenen dat het ook niet goed was ? Aangezien er wel laag aanweizg is..zij het op een bescheiden manier..het stopt gewoon ergens.

Maar dat jij die Oinxen niet schreeuwerig vond klinken..dat verbaasd mij dan weer..Volgens mij je gewoon doof. :D

Gr Hans

Onix, hoor!  :bigsmile:

Raar dat jullie vinden dat er geen laag inzit. Ik vind het er juist wel in zitten, alleen prima gecontroleerd. Alleen het allerlaagste komt er niet uit zoals bij bepaalde Yello-nummers. Maar dat is toch k.t-muziek. :-X
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Jullie is Eelco..Hij stopt gewoon ergens, in de meeste muziek is dat volgens mij geen probleem. Heel soms mis je dan dus wat. Maar goed. Ik blijft een mooie set vinden en blijf zeggen: niets meer aan doen. Het "gehakt" zwabbert schijnbaar ook om zich vervolgens te stabiliseren..duss net inspelen maar dan anders.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op november 19, 2010, 11:23:22
Hij kan het wel hebben. Die luisterdag bij Huub met die Oinxen was overigens wel een legendarische. 5 mensen uitgenodigd en vervolgens te horen krijgen: Ut is nie bes. Behalve Eelco dan..die vond het wel oke klinken. ;D

Euhhh Hans,

De bende van 5 kwam destijds bijeen om Huub's JMLab's te beluisteren. Toen dat niet echt positief uitpakte hebben we Huub's Onix's van boven gepakt en dat klonk toen gewoon zeer prettig in vergelijk.

Laten we wel volledig blijven  ;)

gegroet, Eelco