HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

dre73

volgens mij is dat gewoon een verschil in kwaliteit......
hetzelfde verschil als ik tussen de ucd en de perreaux waarnam.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Waarin de UCD waarschijnlijk het meest kwaliteit heeft  ;)

En dan dient kwaliteit gelezen te worden als meest rechte frequentiecurve, meest power, controle. Saar ligt volgens mij een deel van het 'probleem' met class-D. Al die perfectie maakt het allemaal een beetje levenloos. Althans dat is mij ervaring  :satisfied:

gegroet, Eelco

Audiofiel

Citaat van: dre73 op november  8, 2010, 12:52:28
volgens mij is dat gewoon een verschil in kwaliteit......
hetzelfde verschil als ik tussen de ucd en de perreaux waarnam.

De Classé kan gewoon beter de emotie uit de muziek overbrengen. Geeft meer "lucht" aan het geluid. De UcD kan misschien recht meten, dan wil niet zeggen dat een recht gemeten versterker ook goed klinkt. En dat laatste is toch waar het om gaat? 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: HuubF op november  8, 2010, 00:32:52
Vreemd genoeg klonk de Classé de eerste dag matig, ik herkende het geluid van de CAP-100 die ik ooit had: wat gecomprimeerd, korrelijk hoog, wat veel bas. Wel lekker maar niet goed genoeg. Na uren experimenteren bleek dit te liggen aan het feit dat ik hem gebalanceerd had aangesloten. Met een gewone interlink plopte alles op z'n plaats.

Van de 5 interlinks die ik heb geprobeerd stak er 1 met kop en schouders bovenuit: de Van den Hul the Second 100% koolstof kabel. Het lijkt er waarempel op dat er iets van de belevenis in de muziek zit waar ik zo lang naar op zoek ben: tastbare stemmen, bepaalde geluiden en instrumenten die ineens opvallend echt klinken.

Best wel een gekke ervaring... ::)

Waren van die 5 interlinks er dan 4 ongebalanceerd (cinch) en 1 gebalanceerd? Of heb je nog met meerdere gebalanceerde kabels getest? En het schakelaartje achterop wel steeds in de goede stand (RCA of XLR) gezet?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dre73

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  8, 2010, 13:01:47
Waarin de UCD waarschijnlijk het meest kwaliteit heeft  ;)

En dan dient kwaliteit gelezen te worden als meest rechte frequentiecurve, meest power, controle. Saar ligt volgens mij een deel van het 'probleem' met class-D. Al die perfectie maakt het allemaal een beetje levenloos. Althans dat is mij ervaring  :satisfied:

gegroet, Eelco

meeste power? ::)  :D
hij meet recht en klinkt ook recht.........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: dre73 op november  8, 2010, 14:24:53
meeste power? ::)  :D
hij meet recht en klinkt ook recht.........

Niet ?

Die UCD doen toch echt meer dan die Classe volgens mij... daarbij is mijn ervaring dat class-D een ongelooflijke grip heeft. Ikzelf word daar vaak doodmoe van op den duur... en het lijkt of de ziel een beetje uit de muziek gehaald wordt ofzo  :blink:

Ik geloof dus absoluut dat die Classe beter kan klinken... ik geloof ook dat een buizenhok nog beter kan klinken  O0

gegroet, Eelco


Audiofiel

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  8, 2010, 14:35:33
Die UCD doen toch echt meer dan die Classe volgens mij...

Wat bedoel je met meer? Meer vermogen niet, dat is verwaarloosbaar (UcD 400W/4 ohm, CA-300 300W/4 ohm).


Misschien bedoel je meer vervorming bij (vol) vermogen, dat heeft de UcD zeker... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

op eigen verzoek verwijderd.

Meer vermogen, al scheelt het inderdaad niet zoveel...

Is het zo dat die UCD's meer vervormen dan een transistor ?

gegroet, Eelco

chansig

Ik ervaar dat gebrek aan muzikaliteit niet. (De UcD is wat mij betreft ook muzikaal)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Fijn toch ?

Kun je lekker muziekjes kopen  ;)

gegroet, Eelco

Audiofiel

Citaat van: chansig op november  8, 2010, 15:02:42
Ik ervaar dat gebrek aan muzikaliteit niet. (De UcD is wat mij betreft ook muzikaal)

Misschien ervaar je dat gebrek pas als je het verschil hebt mogen ervaren. :yin-yang:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

op eigen verzoek verwijderd.

Nou heeft hans volgens mij genoeg versterkers in huis gehad om eventuele verschillen te kunnen duiden.

Maar ik wil met alle liefde mijn buizenhok een keer bij hem neerzetten  :closedeyes:

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Audiofiel op november  8, 2010, 13:34:43
Best wel een gekke ervaring... ::)

Waren van die 5 interlinks er dan 4 ongebalanceerd (cinch) en 1 gebalanceerd? Of heb je nog met meerdere gebalanceerde kabels getest? En het schakelaartje achterop wel steeds in de goede stand (RCA of XLR) gezet?

Ik heb maar een paar gebalanceerde kabeltjes maar die vond ik matig klinken. Pas toen ik de ongebalanceerde ging gebruiken ging het licht aan. De genoemde 5 zijn de ongebalanceerde. Dat was wel na een hele tijd. Misschien moest hij wel warm worden. :bigsmile:

Volgens mij heb ik het schakelaartje goed gezet maar hoor je dan aan de 'andere' kant ook geluid, ondanks het schakelaartje?

Zal het zo nog een keer proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Audiofiel op november  8, 2010, 15:18:00
Misschien ervaar je dat gebrek pas als je het verschil hebt mogen ervaren. :yin-yang:

Is inderdaad wel een heel filosofische uitspraak... :D

Maar ik heb inderdaad aardig wat gehad..zowel in de periode dat ik sterk geloofde in verschillen en ook in de laatste periode (dat ik dus minder hoor van deze invloed). Ik weet wel dat mijn speakers wat watt nodig hebben dus een 2 x 10 watt is niet voldoende.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Citaatdaarbij is mijn ervaring dat class-D een ongelooflijke grip heeft. Ikzelf word daar vaak doodmoe van op den duur... en het lijkt of de ziel een beetje uit de muziek gehaald wordt ofzo 

dan heb je juist geluisterd ;)
plus een ander punt wat ik wat lastig kan verwoorden maar toch ga proberen..... :D
dat de diepte en de dynamiek van de kleine nuances allemaal op 1 lijn worden weergegeven,dit haalt voor mij een beetje het echt fraaie en muzikale er af.......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: HuubF op november  8, 2010, 16:39:37
Ik heb maar een paar gebalanceerde kabeltjes maar die vond ik matig klinken. Pas toen ik de ongebalanceerde ging gebruiken ging het licht aan. De genoemde 5 zijn de ongebalanceerde. Dat was wel na een hele tijd. Misschien moest hij wel warm worden. :bigsmile:

Volgens mij heb ik het schakelaartje goed gezet maar hoor je dan aan de 'andere' kant ook geluid, ondanks het schakelaartje?

Zal het zo nog een keer proberen.

Schakelaartje kan ik niet in de verkeerde stand zetten. Het verschil tussen mijn gebalanceerde kabel (VdH D-102) en ongebalanceerde VdH the Second is tamelijk schokkend, hoor! Van gewoontjes naar erg goed. 
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op november  8, 2010, 15:02:42
Ik ervaar dat gebrek aan muzikaliteit niet. (De UcD is wat mij betreft ook muzikaal)

Gr Hans

Je vergeet dat je een aangepaste cd-speler en speakers hebt. Dan maakt alles wat er tussen zit niet zoveel uit, hebben we mogen ervaren. ;) Jouw denkraam is dus anders dan dat van ons. Ik hoor nog wel verschil tussen versterkers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: dre73 op november  8, 2010, 17:12:32
dan heb je juist geluisterd ;)

Dank  ;D

Verder deel ik je mening eigenlijk wel in deze  ;)

gegroet, Eelco

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op november  8, 2010, 17:23:19
....Ik hoor nog wel verschil tussen versterkers.

Tja...

Nou hoor ik dat GH niet echt of echt niet maar ik geloof niet dat verschillen tussen versterkers verdwijnen wanneer ze voorzien van GH zijn  :unsure:

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  8, 2010, 17:31:30
Tja...

Nou hoor ik dat GH niet echt of echt niet maar ik geloof niet dat verschillen tussen versterkers verdwijnen wanneer ze voorzien van GH zijn  :unsure:

gegroet, Eelco

Dat bedoel ik niet. Verschillen tussen versterkers worden minder relevant als alles ervoor en erachter gehaktificeerd is. Althans, dat is mijn ervaring bij Hans zelf en met zijn cd-speler die ik hier heb gehoord.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Duidelijk  ;)

Ik kan er (gehakt) 'helaas' weinig mee...

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  8, 2010, 17:49:51
Duidelijk  ;)

Ik kan er (gehakt) 'helaas' weinig mee...

gegroet, Eelco

Je bent niet de enige hoor, KoenK en Dre73 horen het ook niet zo. Ik hoor het onmiddellijk, zeker na mijn 6 bezoekjes eind vorig jaar.

Waar ben je wezen luisteren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Laatste keer was bij Sander.

Ik vind het trouwens ook helemaal niet erg hoor !

Geniet nu ook verschrikkelijk van mijn setje  O0

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  8, 2010, 18:10:28
Laatste keer was bij Sander.

Ik vind het trouwens ook helemaal niet erg hoor !

Geniet nu ook verschrikkelijk van mijn setje  O0

gegroet, Eelco

Maar daar klinkt het toch wel bijzonder. Je zou nog wat andere sets kunnen beluisteren om de grote lijn te ontdekken. Daarendesalniettemintegen kan je dat misschien beter laten voor je zielerust.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik sta overal voor open. Zo ga ik binnenkort ook weer eens luisteren bij Hans  ;D

gegroet, Eelco