HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op november 29, 2008, 10:01:49
Ik gebruik gewoon de remote applicatie op de Mac Mini, dus ik zie het probleem niet... ??? De Mini klinkt gewoon duidelijk beter dan de AE (heeft onrust bij drukke passages, klinkt platter en vermoeiender).

Die ervaring heb ik niet met de Airport Express. Maar die staat bij mij eerlijk gezegd wel op de DAC aangesloten via de Genesis Lens en dat maakt extreem veel uit in het geluid. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op november 30, 2008, 22:01:58
Die ervaring heb ik niet met de Airport Express. Maar die staat bij mij eerlijk gezegd wel op de DAC aangesloten via de Genesis Lens en dat maakt extreem veel uit in het geluid. ;)

Ik denk dat je wel iets nodig hebt om de jitter op te kuisen ja, anders is het dus matig met de AE.

HuubF

#1902
Pfff, even bijkomen hier. :(

Inmiddels heb ik A.D.A.M. S2.5A monitors aangeschaft. Dit zijn ook actieve speakers, net als de AVI's, maar dan 2 maten groter. Ze gaan behoorlijk laag dus de AVI subwoofer komt er pas in bij 40 herz.



Het geluid is vooral in het hoog gedetailleerder en zuiverder. Het laag gaat dieper: rond de 40 Hz in plaats van de 60 van de AVI's. Omdat de ADAM's flink duurder zijn geen eerlijke vergelijking. Maar na bijna een week lijkt het wel een duidelijke verbetering.

Inmiddels heb ik dus al 3 actieve sets staan: de AVI's, de T+A's en deze ADAMs. AVI komt de eer toe me op het spoor te hebben gezet van deze actieve jongens. Maar ook daar kan het beter en (veel) duurder.

De AVI's staan te koop omdat die gemakkelijker weg zullen gaan dan de T+A's.

Op dit moment ben ik zowaar bezig met de stroomvoorziening in de hifi-hoek. Ik zit al jaren te wachten op de overbuurman die een extra groepje zou aanleggen. In afwachting daarop loopt er al jaren een stroomkabel dwars door de kamer naar het dichtstbijzijnde geaarde stopcontact.

De aardedraad naar het stopcontact in de hifi-hoek heb ik al getrokken. Ik ben van plan om de kabels naar de 2 speakers, de cd-speler en 2 stekkerblokken vast te solderen in de muurdoos. Natuurlijk goed geisoleerd. Dat moet een subjectieve tsunami van hoorbare verbeteringen opleveren, lijkt me. Vanmiddag even langs Speaker&Co voor 11,5 meter kabel en 3 apparaatstekkers.

Als ik het overleef ben ik razend benieuwd!  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op juni 10, 2009, 14:51:48
Pfff, even bijkomen hier. :(
Van de kurk en de slaolie naar ik aanneem?  ;)

HuubF

Yep. Ik ga hier geen discussie beginnen, hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman


HuubF

Citaat van: Audioloog op juni 10, 2009, 14:54:48
Ik ook niet  :coffee:

Gelukkig. Over ander dingen dan kurk, koolstof en lijnzaadolie mag natuurlijk wel. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

en ik maar denken dat ie klaar was met upgraden  ;)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

vtuinen

Citaat van: roeleken op juni 10, 2009, 15:20:20
en ik maar denken dat ie klaar was met upgraden  ;)

Huub en klaar zijn met upgraden ?  Dat moet wel de uitspraak van de week worden :worship:
Equipment check my avatar

HuubF

Door over te gaan op actieve speakers heb ik het me een héél klein beetje gemakkelijker gemaakt omdat ik nu alleen te maken heb met bronnen en slechts een paar kabeltjes.

Maar ook die actieve speakers klinken allemaal verschillend.  :omg:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

)p(

Citaat van: HuubF op juni 10, 2009, 16:25:07

Maar ook die actieve speakers klinken allemaal verschillend.  :omg:

Had je iets anders verwacht? ;)

Mijn fav actieven zijn ATC en in sommige opzichten de mooiste speaker die ik ooit heb gehoord de Linkwitz Orion.

peter

hifi | Roderick

Citaat van: )p( op juni 10, 2009, 16:30:29
Had je iets anders verwacht? ;)

Mijn fav actieven zijn ATC en in sommige opzichten de mooiste speaker die ik ooit heb gehoord de Linkwitz Orion.

peter

Net zoals bij passieve speakers heb je bij actieve speakers ook goede, minder goede en slechte.. :)

reMC

Oprechte vraag: geniet je nog van muziek?

HuubF

Citaat van: reMC op juni 10, 2009, 18:45:52
Oprechte vraag: geniet je nog van muziek?

Hey reMC!  ;D

Behoorlijk. Sinds ik alles met de Apple Mini doe staan alle 651 cd's met een muisklik tot mijn beschikking. Als de jongens (en hun vriendjes) een cd willen draaien zijn ze verplicht ze eerst te rippen.

En tsja, als je nieuwe speakers hebt draai je alles nog eens overnieuw. Met elke setup vallen weer andere dingen in de muziek op. Nu geniet ik voornamelijk van het grotere geluid en de hogere resolutie.

Een beetje wat jij hebt als je een condensatortje hebt vervangen.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ivo1986

Dan ben je behoorlijk rigoureus aan het tweaken.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op juni 10, 2009, 19:24:55
Hey reMC!  ;D

Behoorlijk. Sinds ik alles met de Apple Mini doe staan alle 651 cd's met een muisklik tot mijn beschikking. Als de jongens (en hun vriendjes) een cd willen draaien zijn ze verplicht ze eerst te rippen.

En tsja, als je nieuwe speakers hebt draai je alles nog eens overnieuw. Met elke setup vallen weer andere dingen in de muziek op. Nu geniet ik voornamelijk van het grotere geluid en de hogere resolutie.

Een beetje wat jij hebt als je een condensatortje hebt vervangen.  8)

Huub, heb je al een iPod Touch? Zo niet, koop er een en er gaat nog een wereld voor je open!

neverywhere

651 cd,s....wat voor harddisk zit er wel niet in zo,n apple?

Hoeveel  gigabite heb je er nu op staan?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifi | Roderick

Citaat van: neverywhere op juni 10, 2009, 19:57:38
651 cd,s....wat voor harddisk zit er wel niet in zo,n apple?

Hoeveel  gigabite heb je er nu op staan?

Zal wel zo'n 250-300 GB zijn in Apple Lossless

Audiofiel

Ik denk eerder zo'n 140-160 Gb. Apple Lossless is 40%, max. 45% van de originele grootte. Gemiddelde CD is 500 Mb, dus ongeveer 150 Gb voor 650 CD's. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Citaat van: Audiofiel op juni 10, 2009, 20:24:08
Ik denk eerder zo'n 140-160 Gb. Apple Lossless is 40%, max. 45% van de originele grootte. Gemiddelde CD is 500 Mb, dus ongeveer 150 Gb voor 650 CD's. 8)

Is die 40-45% niet optimistisch? Ik denk eerder aan 60-65% van het origineel.

Net even een snel een testje gedaan voor 1 nummer:
Origineel: 32.4 MB
Apple Lossless: 20.5 MB
iTunes Plus (256 AAC VBR): 6.1MB

HuubF

Correctie, het zijn 610 cd's. Bij elkaar 194 Gb.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: AV123.nl | Roderick op juni 10, 2009, 20:48:02
Is die 40-45% niet optimistisch? Ik denk eerder aan 60-65% van het origineel.

Ligt sterk aan je muziek. Ik zit ruim onder de 50%, gemiddeld op 45%. Maar als je drukke muziek hebt, kost het natuurlijk meer ruimte. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

neverywhere

#1923
Citaat van: HuubF op juni 10, 2009, 20:59:20
Correctie, het zijn 610 cd's. Bij elkaar 194 Gb.

Op welke resolutie geript dan? Ik doe zelf  lossles , heb nu 184 gb ...maar zeker geen 610 cd,s...????
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

roeleken

ik zou die 600 cd's even opnieuw rippen  :blush:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls