HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Ach, had zelf even een smiley moeten zetten. Ik vind het fanatisme een beetje afschrikkend. Maar kom gerust langs in Hilversum, mijn tijd is extreem schaars en kostbaar helaas, dus naar Buren afreizen voor een dag zie ik niet gelijk zitten.

hifiman

#1876
Edit: mijn post is reeds achterhaald.


garmtz

Heb al even met Joep telefonisch gesproken... Was een beetje chagrijnig daarnet geloof ik... :)

Joep

..en besloten dat we geen vergelijk gaan doen ;D
Wel gezellig een keer op visite. :)

hifi | Roderick

Wat heeft dit met de set van Huub te maken?

Joep

Citaat van: AV123.nl | Roderick op november 27, 2008, 11:37:37
Wat heeft dit met de set van Huub te maken?

Het was een typische off-topic ontspruiting. ;D Niks met de set van Huub te maken dus. :)

HuubF

Hallo hier de TS'ert, ik wil ook wel 'ultieme oplossingen' horen, hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC


garmtz

Citaat van: HuubF op november 27, 2008, 23:05:39
Hallo hier de TS'ert, ik wil ook wel 'ultieme oplossingen' horen, hoor!

Linn Majik DS anyone? ;D   Dan wordt het weer zo audiofiel Huub, wil je dat wel? :)   Ik moet trouwens zeggen dat de laatste Mac Mini's best goed klinken op hun digital out, beter dan een AirPort Express in ieder geval...

hifi | Roderick

AVI raad zelf een Mac Mini, iMac of Apple TV (of zelfs een simpele iPod) aan en in de UK gebruiken veel klanten van de ADM9.1 een Sonos Systeem.

HuubF

De Apple Mini 'klinkt' inderdaad perfect. Ik hoor ook geen zwakke punten zoals vroeger steeds het geval was. Het genre maakt helemaal niet uit. Zowel klassiek als grunge klinken geloofwaardig.

Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd of het nog beter kan...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Starred

#1886
Citaat van: HuubF op november 27, 2008, 23:32:25
De Apple Mini 'klinkt' inderdaad perfect. Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd of het nog beter kan...

Beter dan perfect wordt lastig hoor  ;) ;D

HuubF

Citaat van: Starred op november 27, 2008, 23:39:22
Beter dan perfect wordt lastig hoor  ;) ;D

Tot nu toe was het altijd zo dat zich na een paar weken de zwakke punten openbaarden. Dat effect blijft nu uit. Een vreemde gewaarwording. Maar als het nog beter kan dan vind ik dat natuurlijk prima!

Veel mogelijkheden tot verbetering zijn er natuurlijk niet, omdat vrijwel de hele hifi-set zich in de speakers bevindt.  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

Dan zou ik maar eens aan je akoestiek beginnen, daar valt nog steeds de meeste winst te boeken.

hifiman

Citaat van: HuubF op november 27, 2008, 23:56:33
Veel mogelijkheden tot verbetering zijn er natuurlijk niet, omdat vrijwel de hele hifi-set zich in de speakers bevindt.  :D
Tuurlijk zijn die er wel, de speakers vervangen  ;D  >:D  ;)

hifi | Roderick

Voor je zo'n uitspraak doet zou je ook eens naar Huub zijn speakers moeten gaan luisteren ;) ;D

hifiman

Citaat van: AV123.nl | Roderick op november 28, 2008, 13:11:37
Voor je zo'n uitspraak doet zou je ook eens naar Huub zijn speakers moeten gaan luisteren ;) ;D
Was geen oordeel over de speakers hoor, ik heb ze inderdaad nog nooit gehoord.  ^-^

hifi | Roderick


Audiofiel

Citaat van: garmtz op november 27, 2008, 23:12:00
Linn Majik DS anyone? ;D

Ben je zo desperaat? ::)

CitaatDan wordt het weer zo audiofiel Huub, wil je dat wel? :)   Ik moet trouwens zeggen dat de laatste Mac Mini's best goed klinken op hun digital out, beter dan een AirPort Express in ieder geval...

Nou, ik draai liever met de Airport Express vanuit iTunes met de iPhone (iPod Touch) als Remote dan met een Mac Mini zonder 'remote'.... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: AV123.nl | Roderick op november 28, 2008, 13:11:37
Voor je zo'n uitspraak doet zou je ook eens naar Huub zijn speakers moeten gaan luisteren ;) ;D

Als je het goed vind, zal ik binnenkort eens een luisterafspraak met Huub maken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Citaat van: Audiofiel op november 28, 2008, 22:57:07
Als je het goed vind, zal ik binnenkort eens een luisterafspraak met Huub maken. ;)

Waarom zou ik dat niet goed vinden, het zijn tenslotte Huub zijn huis & speakers ;D

Je mag ook wel een keer bij mij langskomen (of ik bij jou, neem ik ze mee...) :)

hifi | Roderick

Citaat van: Audiofiel op november 28, 2008, 22:56:38
Ben je zo desperaat? ::)

Nou, ik draai liever met de Airport Express vanuit iTunes met de iPhone (iPod Touch) als Remote dan met een Mac Mini zonder 'remote'.... ;)

Idem, ik draai ook met de AE en de iPod Touch als remote - werkt echt heerlijk.

garmtz

Ik gebruik gewoon de remote applicatie op de Mac Mini, dus ik zie het probleem niet... ??? De Mini klinkt gewoon duidelijk beter dan de AE (heeft onrust bij drukke passages, klinkt platter en vermoeiender).

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Citaat van: AV123.nl | Roderick op november 29, 2008, 01:11:52
Waarom zou ik dat niet goed vinden, het zijn tenslotte Huub zijn huis & speakers ;D

Daarom vroeg ik jou ook niet om toestemming. ;)

CitaatJe mag ook wel een keer bij mij langskomen (of ik bij jou, neem ik ze mee...) :)

Meenemen hoeft niet. Ik heb geen interesse in de speakers, ik ben voorzien. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.