HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2008, 13:19:16
Natuurlijk heb ik de Squeezebox geprobeerd. Zou de megadure speciale voeding ook het digitale gedeelte verbeteren?

Ik twijfel tussen een Mac Mini of Apple TV. Zou daar nog verschil tussen zitten?

Het verschil tussen met/zonder heb ik nog niet geprobeerd. Met klonk het in elk geval erg goed.

Ik denk dat er tussen de Mini en de ATV niet veel verschil zit / kan zitten. Ik denk dat je vooral moet kijken waarvoor je zo'n Mac Mini of Apple TV wilt gebruiken en hoe groot je muziekcollectie is.

neverywhere

kan ik er een cd indoen om te rippen vraag ik mij af...of heb ik daar een mini mac voor nodig?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifi | Roderick

Een Apple TV moet je zien als een iPod (maar dan met meer mogelijkheden), dus je hebt een PC/Mac met iTunes nodig waarop je muziek staat.

De muziek wordt dan, net als bij een iPod, gesynchroniseerd met de iTunes bibliotheek op de PC/Mac.

Wil je een cd rippen, dan moet je dat met (bijvoorbeeld) iTunes doen op een iMac, Mac Mini of andere PC.

HuubF

Weer een weekend geluisterd naar de AVI's en ik moet zeggen dat het enthousiasme alleen maar groeit. Steeds meer cd's blijken niet opvallend, maar wel natuurlijk en volkomen geloofwaardig te klinken terwijl er met de dynamiek niets mis is. Lekker hard draaien is een feestje geworden. De buren hebben zich al gemeld.

Op hififorum is er een demo geweest waar de AVI's wat ongemakkelijk klonken. Dat moet de grote ruimte zijn geweest, maar het kan ook liggen aan de stroomvoorziening. Ik heb namelijk de indruk dat de AVI's gevoelig zijn voor de geleverde stroom. Ook bij eerdere sets viel me op dat het geluid bij mij 's avonds wat beter is dan overdag. Na aanschaf van de PS Audio was dat opgelost. Omdat de PS Audio niet gebruikt kan worden voor de pittige eindversterkers in de AVI's heb ik die verkocht.

Vanwege de kredietcrisis heb ik vorige week nog geen Mac gekocht. Echter, ik ben nu 100% ambtenaar zodat het in de loop van de week misschien toch gaat gebeuren. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Beter een mini mac kopen....kun je cd's direct rippen ipv ze eerst op een computer te rippen en over te zetten....of wilde je al je muziek weer opnieuw aanschaffen?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  6, 2008, 10:01:05
Weer een weekend geluisterd naar de AVI's en ik moet zeggen dat het enthousiasme alleen maar groeit. Steeds meer cd's blijken niet opvallend, maar wel natuurlijk en volkomen geloofwaardig te klinken terwijl er met de dynamiek niets mis is. Lekker hard draaien is een feestje geworden. De buren hebben zich al gemeld.

Op hififorum is er een demo geweest waar de AVI's wat ongemakkelijk klonken. Dat moet de grote ruimte zijn geweest, maar het kan ook liggen aan de stroomvoorziening. Ik heb namelijk de indruk dat de AVI's gevoelig zijn voor de geleverde stroom. Ook bij eerdere sets viel me op dat het geluid bij mij 's avonds wat beter is dan overdag. Na aanschaf van de PS Audio was dat opgelost. Omdat de PS Audio niet gebruikt kan worden voor de pittige eindversterkers in de AVI's heb ik die verkocht.

Tijdens die demo werd er af en toe echt heel hard gespeeld en de ruimte was behoorlijk groot. Op normale tot harde volumes geen probleem voor de ADM9.1 (andere speakers hadden het al veel eerder opgegeven...).

Dit tevens, en niet onbelangrijk, in combinatie met de invloed van de grote glazen wand aan de zij-en achterkant en de spiegels aan het plafond:

reMC

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  6, 2008, 18:20:27
Dit tevens, en niet onbelangrijk, in combinatie met de invloed van de grote glazen wand aan de zij-en achterkant en de spiegels aan het plafond:


Worden daar demo's gegeven ???

Audiofiel

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  6, 2008, 18:20:27
....en de spiegels aan het plafond:

Bij spiegels aan het plafond stel ik mij hele andere demo's voor.... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Citaat van: HuubF op oktober  6, 2008, 10:01:05
Vanwege de kredietcrisis heb ik vorige week nog geen Mac gekocht. Echter, ik ben nu 100% ambtenaar zodat het in de loop van de week misschien toch gaat gebeuren. ;D
Waar ga je de Mac voor gebruiken, alleen om cd's te rippen en als upnp server?
Je zou (als je niet per se een Apple wilt hebben) ook een Asus EEE box kunnen kopen, dan hou je een enorm pak geld over voor cd's :)
Het ding kost maar 250 euro bij Alternate, geen idee of 'ie ook bij de sponsoren te koop is.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Citaat van: reMC op oktober  6, 2008, 18:29:26
Worden daar demo's gegeven ???

Eenmalig..ze hadden de set ook beter aan de andere kant van de ruimte neer kunnen zetten. Had veel gescheeld. Ooit in deze ruimte (aan de goede kant) een test met een JK set gehoord..geen last van vervelende reflecties en dergelijke..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Citaat van: chansig op oktober  7, 2008, 10:17:20
Eenmalig..ze hadden de set ook beter aan de andere kant van de ruimte neer kunnen zetten. Had veel gescheeld.

Ik ben de laatste die zegt dat je glas te allen tijde moet vermijden maar zoals op de foto (en ook nog een spiegels aan het plafond!) is het natuurlijk enorm way too much.

HuubF

#1736
Citaat van: reMC op oktober  7, 2008, 10:48:51
Ik ben de laatste die zegt dat je glas te allen tijde moet vermijden maar zoals op de foto (en ook nog een spiegels aan het plafond!) is het natuurlijk enorm way too much.

Sommigen vonden het hoog te hard en ze misten het middengebied. Raar omdat de AVI's juist zo evenwichtig klinken.

Volgens mij moest er te hard gedraaid worden en al dat glas vern..kte het nog meer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC


HuubF

#1738
Nou, vanmiddag kon ik me gelukkig inhouden en heb alleen een Apple TV gekocht. Eerste indruk: leuk apparaat. You Tube is erg leuk. Foto's bekijken werkt ook prima, hoewel ik me afvraag waarom ze allemaal naar de Apple TV moeten worden gekopieerd. Films kun je in NL niet downloaden.

Muziek wordt, geloof (hoop) ik, niet van I-Tunes naar Apple TV gekopieerd en klinkt in eerste instantie veel beter dan ik dacht. Later een paar goed-opgenomen CD's in losless formaat in I-tunes gezet en dat klinkt heel anders dan van de cd-speler. Veel gecontroleerder, lijkt het. Of het mooier is moet nog blijken.

Wat ik ongelofelijk irritant vind is dat ik niet kan internetten (terwijl er wel een internet-verbinding is voor films en You Tube) en dat internet radio wel in I-Tunes, maar niet op Apple TV zit!!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Dan had je dus een mini Mac moeten kopen...Maar ja...niet luisteren he?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

chansig

Wat is het prijsverschil tussen beide ???

Ik was overigens bij de eerste levenstekenen van de mac tv...wat een geinig ding en ontzetten handig...Geluid was ook goed..Maar dat kan ook bijna niet anders want de mac geeft alleen maar door..de bitjes zijn de zelfde als uit een cd speler...toch ??

Later vandaag een luister impressie van de set van Huub..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 00:32:48

Wat ik ongelofelijk irritant vind is dat ik niet kan internetten (terwijl er wel een internet-verbinding is voor films en You Tube) en dat internet radio wel in I-Tunes, maar niet op Apple TV zit!!
Waarom kan je niet internetten dan? Gewoon je laptop en apple tv op een switch en klaar ben je toh? Of bedoel je met het apparaat zelf?

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 00:32:48
Nou, vanmiddag kon ik me gelukkig inhouden en heb alleen een Apple TV gekocht. Eerste indruk: leuk apparaat. You Tube is erg leuk. Foto's bekijken werkt ook prima, hoewel ik me afvraag waarom ze allemaal naar de Apple TV moeten worden gekopieerd. Films kun je in NL niet downloaden.

Muziek wordt, geloof (hoop) ik, niet van I-Tunes naar Apple TV gekopieerd en klinkt in eerste instantie veel beter dan ik dacht. Later een paar goed-opgenomen CD's in losless formaat in I-tunes gezet en dat klinkt heel anders dan van de cd-speler. Veel gecontroleerder, lijkt het. Of het mooier is moet nog blijken.

Wat ik ongelofelijk irritant vind is dat ik niet kan internetten (terwijl er wel een internet-verbinding is voor films en You Tube) en dat internet radio wel in I-Tunes, maar niet op Apple TV zit!!

Als je de foto's in iPhoto zet hoef je ze niet de kopieren/synchroniseren naar de Apple TV.

Als je een Amerikaanse iTunes Store account hebt kun je wel (HD) films en (HD) TV Shows kopen/huren.

Je kunt aangeven wat je wel/niet naar de Apple TV wilt synchroniseren in iTunes onder 'devices'.

HuubF

Citaat van: Audioloog op oktober  8, 2008, 08:43:19
Waarom kan je niet internetten dan? Gewoon je laptop en apple tv op een switch en klaar ben je toh? Of bedoel je met het apparaat zelf?

Ja met het apparaat zelf. Let wel, ik vind het in bepaalde opzichten een ontzettend kek ding:

- Tsja, de verpakking en dat uiterlijk is fan-tas-tisch
- Het geluid lijkt veel beter dan van mijn Sony X222ES.
- YouTube is verslavend. Het geluid is dan opvallend goed.
- Er wordt netjes gebruik gemaakt van de 720p van de TV
- Normale HDMI- en toslink aansluiting (itt de mini)
- Foto's zien er prima uit zodat ik eindelijk de TV hiervoor kan gebruiken

Maar ik heb ook een paar dingen nog niet geregeld:

- Waarom kan ik niet op m'n TV internetten terwijl ik wel YouTube filmpjes kan bekijken??
- Waarom wordt bij het synchroniseren ALLES van iTunes naar de HD van de Apple TV gekopieerd?
- Volgens mij kan ik mijn 500 gig externe HD niet aansluiten op de USB-poort, zodat de HD veel te klein is.
- Ik zou best films willen huren, maar dat mag niet.
- In iTunes zit internet-radio. Waarom niet op de Apple TV??

Voor een aantal dingen is hopelijk een oplossing. Dat ik niet kan internetten op de TV is een tenenkrommende marketingmaatregel van Apple. Dat zou handig zijn omdat de PC tegenwoordig in de studio staat.

De reden waarom ik geen Mac Mini heb genomen is dat dit behoorlijk duur wordt (zeker 700 euro) en ik heb helemaal geen extra computer nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 10:33:16
- Waarom kan ik niet op m'n TV internetten terwijl ik wel YouTube filmpjes kan bekijken??
- Volgens mij kan ik mijn 500 gig externe HD niet aansluiten op de USB-poort, zodat de HD veel te klein is.

Dat kan wel met de Mac mini, zoals we je al van tevoren hadden verteld.... ::)

CitaatVoor een aantal dingen is hopelijk een oplossing. Dat ik niet kan internetten op de TV is een tenenkrommende marketingmaatregel van Apple. Dat zou handig zijn omdat de PC tegenwoordig in de studio staat.

De AppleTV is een ander product dan de Mac mini. Het wordt niet gepositioneerd als computer, maar als simpele mediaserver.

CitaatDe reden waarom ik geen Mac Mini heb genomen is dat dit behoorlijk duur wordt (zeker 700 euro) en ik heb helemaal geen extra computer nodig.

Een Mac mini heb je al vanaf 500 euro en daar heb je genoeg aan (tenzij je DVD's wilt kunnen branden):


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op oktober  8, 2008, 10:42:45
Dat kan wel met de Mac mini, zoals we je al van tevoren hadden verteld.... ::)

De AppleTV is een ander product dan de Mac mini. Het wordt niet gepositioneerd als computer, maar als simpele mediaserver.

Een Mac mini heb je al vanaf 500 euro en daar heb je genoeg aan (tenzij je DVD's wilt kunnen branden):


We hebben hier niet in detail besproken wat de Apple TV niet kan! Overigens hebben ze me in de Macstore verteld dat ik wel mijn externe hd op de usb-poort kan aansluiten. Even googelen dus. Of terugbrengen.

De Mac mini kost 499 euro, maar daar komt dan bij:
- Speciaal toslink-kabeltje
- Speciaal kabeltje DVI naar HDMI
- Draadloos toetsenbord
- Draadloze muis
En dan kom je wel aan de 700 euro.

Dan is de Apple TV met zijn 299 euro zeer goedkoop. Maar vanwege de 'positionering' te veel uitgekleed naar mijn zin.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 10:33:16
- Waarom wordt bij het synchroniseren ALLES van iTunes naar de HD van de Apple TV gekopieerd?
- Ik zou best films willen huren, maar dat mag niet.
- In iTunes zit internet-radio. Waarom niet op de Apple TV??

-Je kunt instellen wat je wilt synchroniseren en wat je wilt streamen vanaf een PC
-Ik heb een USA iTunes Store account, ff googlen hoe je daaraan komt ;)
-Je kunt het omzeilen door een playlist 'radio' in iTunes te maken, daarin de URL's van de stations te zetten en dan te syncen met de ATV.
Als je dan het 'nummer' op de ATV afspeelt zal hij gewoon de data van de URL binnenhalen.

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 10:56:30
De Mac mini kost 499 euro, maar daar komt dan bij:
- Speciaal toslink-kabeltje
- Speciaal kabeltje DVI naar HDMI
- Draadloos toetsenbord
- Draadloze muis
En dan kom je wel aan de 700 euro.

Toslink kabeltje (€ 15) plus DVI-HDMI (€ 15) zijn de kosten niet. Dat jij een draadloos toetsenbord en draadloze muis meerekent, is prijsverhogend ten opzichte van een standaard muis en toetsenbord met draad... ;)

Maar laten we eerlijk zijn: bij de AppleTV zit dat ook niet en als je goed wilt vergelijken moest je het daar dus ook meerekenen. Of had je daar willen internetten middels oogcontact? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  8, 2008, 11:00:18
-Je kunt instellen wat je wilt synchroniseren en wat je wilt streamen vanaf een PC
-Ik heb een USA iTunes Store account, ff googlen hoe je daaraan komt ;)
-Je kunt het omzeilen door een playlist 'radio' in iTunes te maken, daarin de URL's van de stations te zetten en dan te syncen met de ATV.
Als je dan het 'nummer' op de ATV afspeelt zal hij gewoon de data van de URL binnenhalen.

Hmm, dat zou betekenen dat die grote HD helemaal niet nodig is op de ATV. Is dat streamen traag?

Citaat van: Audiofiel op oktober  8, 2008, 11:07:49
Toslink kabeltje (€ 15) plus DVI-HDMI (€ 15) zijn de kosten niet. Dat jij een draadloos toetsenbord en draadloze muis meerekent, is prijsverhogend ten opzichte van een standaard muis en toetsenbord met draad... ;)

Maar laten we eerlijk zijn: bij de AppleTV zit dat ook niet en als je goed wilt vergelijken moest je het daar dus ook meerekenen. Of had je daar willen internetten middels oogcontact? ;D

In de Apple Store zijn die witte kabeltjes wel wat duurder hoor! Het toetsenbord en de muis moeten draadloos zijn omdat de mini bij de TV zou staan met de TV als monitor. Ik moet hem dan bedienen vanaf de luisterplaats.

Voor de ATV gebruik ik gewoon kabeltjes die hier al liggen.

Naar het zich nu laat aanzien mis ik t.o.v. de Mac Mini alleen internet, de rest kan worden opgelost met streamen. Als dat niet te traag is tenminste.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 11:15:29
Hmm, dat zou betekenen dat die grote HD helemaal niet nodig is op de ATV. Is dat streamen traag?

Nee hoor. Ik heb hier 802.11n en dat is zeer snel. Muziek streamen verbruikt relatief weinig bandbreedte, dus dat is zeer eenvoudig.
Ook HD films gaat prima. Alleen dan moet je computer dus wel altijd aan staan, maar dat staat die van mij toch wel :)