HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

aMUSEd

Citaat van: Audioloog op september  5, 2008, 08:25:57
Omgekeerde conclusie zeg maar  ??? Met de versterker op de P500 zou het dus juist NIET meer aan het net kunnen liggen  :P

Je kan het ook van een andere kant benaderen, met alles op de P500 (mits deze het totale aangesloten "vermogen" ruim aan kan) klinkt het zoals het zou moeten en je zou die situatie dan als uitgangspunt kunnen nemen om de rest (kabels) te finetunen....
Huub heeft de versterker niet op het filter staan.. dus kan vervuiling op het net de prestatie van z'n set beinvloeden.
Nu ben ik geen electrotechnicus maar dit is geen verkeerde gedachte lijkt me..

hifiman

Citaat van: aMUSEd op september  5, 2008, 21:56:12
Huub heeft de versterker niet op het filter staan.. dus kan vervuiling op het net de prestatie van z'n set beinvloeden.
Nu ben ik geen electrotechnicus maar dit is geen verkeerde gedachte lijkt me..
Hoi Hans,

Ik had je zin verkeerd begrepen (is bij nader inzien op 2 manieren te intepreteren), ik dacht juist dat je andersom bedoelde  :P Je hebt in dat geval uiteraard gelijk!


Groetjes,

Ronald

aMUSEd

Citaat van: Audioloog op september  5, 2008, 22:46:31
Ik had je zin verkeerd begrepen (is bij nader inzien op 2 manieren te intepreteren), ik dacht juist dat je andersom bedoelde  :P Je hebt in dat geval uiteraard gelijk!
ok, dacht al zoiets  ;)

HuubF

Vanavond is Rody langs geweest om een paartje AVI ADM9.1's te demonstreren. In het begin een wat dunnetjes geluid maar na aansluiten van de subwoofer moest ik me aan de bank vasthouden. Wat een natuurgetrouw geluid zeg! Werkelijk alle muziek die ik door de cd-speler ramde kwam er geweldig uit.

En dat terwijl de speakers een beetje tussen de andere hifi-spullen in stonden. :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Citaat van: HuubF op september  8, 2008, 00:14:31
En dat terwijl de speakers een beetje tussen de andere hifi-spullen in stonden. :o

lol...

Was de demo trouwens op je eigen elektronica, of had Rody nog meer lekkers meegenomen?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifi | Roderick

Ik had naast de ADM9.1 + subwoofer de Audio Magic Genta stands en een Hifidelio muziekserver mee.

We hebben voornamelijk Huub zijn Roksan CD speler als bron gebruikt, met de optische uitgang direct naar de ADM9.1

Klonk niet verkeerd ;D

hifiman

Citaat van: HuubF op september  8, 2008, 00:14:31
Vanavond is Rody langs geweest om een paartje AVI ADM9.1's te demonstreren. In het begin een wat dunnetjes geluid maar na aansluiten van de subwoofer moest ik me aan de bank vasthouden. Wat een natuurgetrouw geluid zeg! Werkelijk alle muziek die ik door de cd-speler ramde kwam er geweldig uit.

En dat terwijl de speakers een beetje tussen de andere hifi-spullen in stonden. :o
Dus wederom de hele zooi verkopen neem ik aan  ???  ;D

HuubF

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 11:04:33
Dus wederom de hele zooi verkopen neem ik aan  ???  ;D

Wellicht. Ik beraad me op stappen.

Het is wel lekker dat zo'n setje AVI's ongelofelijk veel hifi-meuk overbodig maakt:

1. De interlink. Nu al weer goed voor 2 weken vreugdeloos experimenteren.
2. De versterker. Nooit meer twijfelen of er toch een Classé moet komen.
3. De luidsprekerkabel. Gelukkig heb ik er daar slechts 6 van liggen.
4. De speaker. Moet ik nou de speaker aanpassen aan de aansturing of de aansturing aan de speaker?

Dus alleen wat digitale bronnetjes en het platenspelertje op de speakers aansluiten. Ik heb weliswaar 4 digitale bronnen voor 2 aansluitingen maar daar vind ik wel wat op. Er zal vast wel een toslink-switchbox in de handel zijn. Misschien kan de cd-speler er ook wel uit.

En dat met een geluid dat klinkt als een klok. Zelfs het door de jongens in mijn studio opgenomen cd'tje van hun groep Monti klonk fantastisch over de AVI's.

Een nadeel is het wat droge geluid; de VR2's klinken speelser en groter. Maar daarvoor in de plaats komt het gevoel dat de AVI's een zeer overtuigende poging doen gewoon weer te geven wat er in wordt gestopt. Geen gelul meer over de vraag of het nou 'muzikaal' klinkt of niet. Het is gewoon net echt, met als enige beperking de consequenties van het monitor-formaat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Tsja,

Het lijkt mij ook wel wat die Avi's .....hoop dat die demo bij mij doorgaat dan kan ik ook lekker een op en vergelijken  :P

gegroet, Eelco

hifiman

Klinkt goed Huub! Het voordeel wat je noemt is mijns inziens zowel de kracht als de zwakte van het systeem, nooit meer klooien met andere kabels en componenten inderdaad, maar tevens dus geen mogelijkheid meer tot "finetuning". Desalniettemin zou ik me heel goed kunnen voorstellen dat je daar voor kiest!


HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 12:48:12
Het lijkt mij ook wel wat die Avi's .....hoop dat die demo bij mij doorgaat dan kan ik ook lekker een op een vergelijken  :P

Hé Eelco. ;D Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 12:49:18
Klinkt goed Huub! Het voordeel wat je noemt is mijns inziens zowel de kracht als de zwakte van het systeem, nooit meer klooien met andere kabels en componenten inderdaad, maar tevens dus geen mogelijkheid meer tot "finetuning". Desalniettemin zou ik me heel goed kunnen voorstellen dat je daar voor kiest!

Alle finetuning die ik de afgelopen 5 jaar heb gedaan kan de prullenbak in na het horen van deze speakers. Een goede aanleiding om die finetuning meer te zoeken in de acoustiek; omdat ik denk dat de AVI's het geluid zeer natuurgetrouw weergeven hoef ik oplossingen niet meer te zoeken in zaken die er nauwelijks toe doen.

Vorige week stond ik nog op het punt een interlinkje van 320 euro te kopen. Die besparing hebben we alvast binnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op september  8, 2008, 13:02:50
Alle finetuning die ik de afgelopen 5 jaar heb gedaan kan de prullenbak in na het horen van deze speakers. Een goede aanleiding om die finetuning meer te zoeken in de acoustiek; omdat ik denk dat de AVI's het geluid zeer natuurgetrouw weergeven hoef ik oplossingen niet meer te zoeken in zaken die er nauwelijks toe doen.

Huub,

Mag ik het 'grappig' vinden dat je door een enkele demo ineens een heel ander inzicht geniet ?
Hoe vaak is je immers al verteld het in de acoustiek te zoeken, je spullen zijn tenslotte meer dan voldoende, me dunkt !

Trouwens ik zoek nog een wat donkerder LS-draadje dan mijn Nordost's  ;D

gegroet, Eelco

hifiman

#1637
Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 13:11:41
Hoe vaak is je immers al verteld het in de acoustiek te zoeken, je spullen zijn tenslotte meer dan voldoende, me dunkt !
Aangezien er aan de akoustiek niets gewijzigd is zal de nu ervaren geluidskwaliteit dus blijkbaar toch aan de andere apparatuur liggen  :P Hetgeen niet wil zeggen dat er geen winst op akoustisch vlak te halen is uiteraard.

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 13:11:41
Mag ik het 'grappig' vinden dat je door een enkele demo ineens een heel ander inzicht geniet ?
Hoe vaak is je immers al verteld het in de acoustiek te zoeken, je spullen zijn tenslotte meer dan voldoende, me dunkt !

Mijn inzicht is niet veranderd! De kamer is normaal prima gedempt met dikke tapijten tegen de wand. Ik bedoel ermee te zeggen dat, als er een probleem met mijn set is, ik normaal de problemen zoek in:

- Acoustiek
- Bron
- Interlink
- Versterker
- Luidsprekerkabel
- Speakers

Waarbij ik vermoed dat al die componenten elkaar nog beïnvloeden ook. Nu blijft daar alleen de acoustiek van over.

Een fantastisch vooruitzicht!

Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 13:11:41
Trouwens ik zoek nog een wat donkerder LS-draadje dan mijn Nordost's  ;D

Tsja, dat hoeft dan niet meer! De Nordost's zullen wel (weer) heel gedetailleerd maar een beetjen slankjes klinken. Stel je eens een wereld voor, waarbij je je daar niet druk meer over hoeft te maken!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op september  8, 2008, 13:33:22
Stel je eens een wereld voor, waarbij je je daar niet druk meer over hoeft te maken!
Vreselijk, zou ik gelijk niks meer te doen hebben in het weekend  ;D
Maar effe zonder dollen, dat is wel een superrelaxte gedachte inderdaad  :D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 13:28:31
Aangezien er aan de akoustiek niets gewijzigd is zal de nu ervaren geluidskwaliteit dus blijkbaar toch aan de andere apparatuur liggen  :P

Okee,

Maar omdat Huub nu denkt hifi te hebben gehoort zoals het eigenlijk moet is hij tot het inzicht gekomen het in de acoustiek te zoeken.
Mijn inziens zo goed als het belangrijkste voor goede weergave  ;)
Ach vele wegen....

gegroet, Eelco


hifiman


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Audioloog op september  8, 2008, 13:40:13
Die tot een lege portemonnee leiden  >:D

Yep  ;)

Ik denk maar zo ik sponser muzikanten door mijn verzamelwoede  ;D

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 13:36:07
Maar omdat Huub nu denkt hifi te hebben gehoort zoals het eigenlijk moet is hij tot het inzicht gekomen het in de acoustiek te zoeken.
Mijn inziens zo goed als het belangrijkste voor goede weergave  ;)
Ach vele wegen....

Neen, dit is een incorrecte weergave van mijn beweegredenen. :D

Het inzicht dat acoustiek belangrijk is had ik al. Daarom had ik het strakke design van mijn kamer ook danig om zeep geholpen teneinde echo's tegen te gaan.

Ik bedoel dan ook: de AVI's vervangen 80% van alle componenten. Het experimenteren met een interlinkje of versterker is niet nodig meer omdat de ontwerper al een (in zijn ogen) optimaal product heeft geleverd. Aangenomen dat dit betekent dat de frequentiekarakteristiek in optimale omstandigheden kaarsrecht is, blijft alleen de acoustiek over als variabele.

Nu weet ik nooit waaraan het ligt als het weer eens niet goed klinkt. Vaak genoeg bleek een vermeend acoustisch probleem (ook) prima op te lossen met een aangepaste aansturing.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op september  8, 2008, 15:38:22
Nu weet ik nooit waaraan het ligt als het weer eens niet goed klinkt. Vaak genoeg bleek een vermeend acoustisch probleem (ook) prima op te lossen met een aangepaste aansturing.

Huub,

Ik denk altijd, aan de grootste dooddoener, mijn gemoet.....
En ik blijf het gewoon raar vinden dat acoustische probelemen zouden verholpen kunnen worden door een apparaat.
Dat rijmt bij mij gewoon niet.
Maar als het voor jou werkt wie ben ik dan  ;)

gegroet, Eelco

hifiman

Heb je de speakers trouwens zowel met als zonder je P500 geprobeerd?

neverywhere

Dan kan er weer ingezet worden : Hoelang draaien de AVI's op volle tevredenheid?
Ik zelf gok dat binnen een maand het eerste andere kabeltje richting AVI zal gaan, gevolgd door een andere subwoofer. ;)
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

daffy

#1647
Ik heb in het verleden ook actieve luidsprekers gehad en een  "nadeel"  is wel dat slechte/matige opname's genadeloos door de mand  gaan vallen en dat een groot gedeelte van de cd verzameling niet of nauwlijks meer gedraaid word.
Waar je er met mix and match componenten nog een persoonlijk sausje overheen kan gooien om sommige dingen een beetje te verbloemen gaat dat nu niet meer lukken.
Eigenlijk zou dat persoonlijke sausje om slechte opnamen een beetje te verbloemen niet nodig moeten zijn maar helaas je moet het vaak doen met slecht/matig gemasterde cd,s

De vraag is wil je dit.

Ik heb net blind (stom ik had eerst moeten abx,en ::) :P ) de nieuwste cd van het blue note label gekocht,Barry hay met de metropole big band, the big band theory.
Tja en dat is toch een kleine tegenvaller buiten de matige zangkwaliteiten van hay om, niet de opname kwaliteit die ik bij dit label wel verwacht.


Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

op eigen verzoek verwijderd.

Tsja,

Je kan die Avi's natuurlijk altijd nog aansturen met een fijne buizenVV, toch ?

Trouwens is de muziek op je net aangeschafte ceedee wel leuk ?
Ik persoonlijk krijg altijd een beetje de creeps van ome Barry uit het Haagse .....

gegroet, Eelco

HuubF

Ik heb gisteren ook slechte opnames gedraaid en dat viel me eigenlijk erg mee. Een opname uit eigen studio klonk ook al opvallend goed. Wel konden de jongens perfect horen dat de balans iets anders moest.

Een paar matige opnames van popbandjes als de Kooks werden door de AVI's beter weergegeven dan met de 'oude' set.

Het enige waarvoor ik me een beetje zorgen maak is de overgang van een groot naar een klein systeem. De AVI's waren vrij nieuw en nog niet helemaal ingespeeld waardoor alles nogal droogjes klonk. Maar ja, alles onder 100.000 euro is een compromis...

Ik heb verder niet geëxperimenteerd met de PS-Audio, ik heb alleen maar urenlang muziek gedraaid.

Let wel... het is absoluut niet dat ik ineens de VR2's niet mooi meer vind. Het is alleen wél zo dat de combinatie van CD-analoog, interlink, versterker, luidsprekerkabel en VR2's in veel opzichten (evenwicht, plaatsing, instrumentweergave, laag, detaillering, indringendheid) werd gedeklasseerd. Alleen de klappers van een groot orkest zijn natuurlijk minder groots. Omdat ik de kracht niet meer heb om nou wéér te gaan experimenteren met bijvoorbeeld de versterker is dit een mooi moment om de handdoek in de ring te gooien. Na jaren experimenteren is het me kennelijk niet gelukt om mijn set overeind te houden tegenover een setje PC-luidsprekers.

Met een totale waarde van 3000 euro natuurlijk, maar toch...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)