HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Ruud-

Citaat van: reMC op april  7, 2008, 11:46:29
Grappig dat je dat zegt en het lijkt me helemaal waar! Mijn ervaring is dat wanneer je bijvoorbeeld een buis op het mid en hoog doet en een transistor op het laag... dat je een hele hoop verbeteringen kunt krijgen, maar dat je fase niet meer klopt, je mist coherentie, de harmonie binnen de instrumenten en de klankkleuren vallen weg... Voor mij is "fase"/coherentie/homogeniteit het belangrijkste gegeven in een systeem. Wanneer dat niet meer klopt valt er ineens zoveel weg aan herkenbaarheid/echtheid/live :-\
Het is tekort door de bocht om te zeggen dat er geen combinatie's van verschillende versterkers mogelijk zijn die muziek kunnen weergeven zoals het hoort...zoals je wilt is al een stuk makkelijker maar dat is myfi ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

reMC

Citaat van: Ruud- op april  7, 2008, 20:20:29
zoals je wilt is al een stuk makkelijker maar dat is myfi ;)

Dat vind ik te makkelijk... Het is gewoon TE moeilijk om oa het fasegedrag (waaruit coherentie voortvloeit) goed te houden met twee versterkers die (compleet) anders zijn (ik heb het nog nooit correct horen klinken, laat ik het dan zo zeggen)... Of men fasegedrag belangrijk vindt is natuurlijk wel een tweede vraag ;)

Martijn M

Citaat van: reMC op april  7, 2008, 20:30:23
Dat vind ik te makkelijk... Het is gewoon TE moeilijk om oa het fasegedrag (waaruit coherentie voortvloeit) goed te houden met twee versterkers die (compleet) anders zijn (ik heb het nog nooit correct horen klinken, laat ik het dan zo zeggen)... Of men fasegedrag belangrijk vindt is natuurlijk wel een tweede vraag ;)

Je noemt steeds fasegedrag als probleem. Wat houdt dat in dit geval in, volgens jou?

Als het fasegedrag fout is krijg je een dip rond de overnamefrequentie. Ik kan me voorstellen dat dat beroerd klinkt. Een gelijke fase vind ik dan ook heel belangrijk.
Ik gebruik twee versterkers per speaker en heb nog nooit meegemaakt dat er iets mis was met de fase.
Dutch & Dutch

reMC

#1503
Een correct fasegedrag: harmonischen/boventonen "kloppen" in tijd (fase) met hun grondtonen. In 98% van de systemen vind ik dat hier weinig van klopt; instrumenten klinken uitelkaar getrokken (los staande bas en hoog dat VOOR een instrument staat) in plaats van dat het geheel coherent is en de boventonen van de instrumenten 'zingen' (ook dit 'zingen vind ik zeer schaars in "high-end"). Als het fasegedrag niet klopt vallen bij instrumenten typisch alle natuurlijke klankkleuren weg, het onderscheid in timbres wordt kleiner. Je krijgt bij een niet kloppend fasegedrag ook vaak de indruk van oa meer hoog (systemen die in fase kloppen klinken in vergelijk donkerder, maar zet er een live instrument naast...), maar het hoog is onnatuurlijk en schreeuwerig.

We gaan nu wel erg off topic ;)

garmtz

Ik ben het met reMC eens, vaak hoor ik een versmering van het geluid als er niet dezelfde versterkers worden gebruikt (of dezelfde kabels!!) voor alle drivers. Of iedereen die versmering als een fout hoort, is een ander verhaal. Wat mij betreft is vaak muzikaliteit belangrijker dan 'technisch mooier', hoewel ik bijvoorbeeld met het biampen met Naim (verschillende versterkers op de verschillende drivers) wel verbeteringen heb weten te halen. Maar buizen op hoog en transistor op laag? Erg moeilijk (hoewel theoretisch niet onmogelijk).

Martijn M

Gelukkig hoor ik geen versmering en fouten in harmonischen/boventonen. Naar mijn mening klinkt mijn systeem best wel natuurlijk en ik heb geen last van scherpte of een vervelende gelijkheid van alle klanken. Mijn set klinkt goed in mijn oren, dus ik denk dat de set muzikaal is. Ongelofelijk voor een 4-weg systeem ;D.
Mijn versterkers zijn op dit moment overigens wel gelijk. Het gaat om twee PA-versterkers die ik voordelig heb kunnen kopen.

Twee vrienden van me hebben een combi van een buis op het midhoog en een transistor op het laag. Dat gaat in beide gevallen prima.
Dutch & Dutch

HuubF

In het verleden heb ik regelmatig gebi-amped, ook met verschillende merken versterkers op hoog/laag. Vaak klonk dat in het begin spectaculair, maar na een tijdje was ik het dan weer zat. Ik vond het dan te steriel.

Dat steriele ervaar ik zowiezo als een probleem bij wat eenvoudiger sets. Je kunt het geluid wel kunstmatig oppeppen met allerlei trucs, maar het wordt daardoor nooit net zo mooi als betere spullen. Die ervaring heb ik bijvoorbeeld ook met mijn versterker als ik 'm op de PS-Audio aansluit. In het begin mooier, maar na een paar uur stomvervelend.

Inmiddels heeft de dvd-speler sinds gisteravond weer plaats gemaakt voor de Sony cd-speler. Met de Van den Hul The Second heeft de Sony geen last meer van een onprettig hoog, en in het laag is hij duidelijk beter. De VR2's gaan nog steeds als een speer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op april  7, 2008, 22:39:17
Met de Van den Hul The Second heeft de Sony geen last meer van een onprettig hoog, en in het laag is hij duidelijk beter.

Er lijkt een schier oneindig aantal klankcombinaties te zijn!
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op april  7, 2008, 22:58:43
Er lijkt een schier oneindig aantal klankcombinaties te zijn!

Klopt. Daarom is het zo zonde dat sommige mensen dat niet door hebben.

En dan word ik heel binnenkort nog getracteerd op een gerepareerde cd-speler, die natuurlijk weer beter is dan de Sony. Heerlijk!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op april  8, 2008, 07:17:15
Klopt. Daarom is het zo zonde dat sommige mensen dat niet door hebben.

En dan word ik heel binnenkort nog getracteerd op een gerepareerde cd-speler, die natuurlijk weer beter is dan de Sony. Heerlijk!

Ik zou er haast jaloers op worden!  O0
Dutch & Dutch

HuubF

Goed nieuws, mijn Roksan cd-speler is terug van reparatie. Ze hebben het loopwerk EN het main-board vervangen.

Klinkt hij beter dan de Sony? Op dit moment niet, de klank heeft iets ongemakkelijks en het laag gaat niet erg diep. In vergelijking met de Sony natuurlijk. Wel is er wat meer resolutie, maar voorlopig is het geluid niet bepaald lekker.

Hij zal wel weer moeten inspelen. :-\
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

Volgende week weer een review dan maar. Van een ingespeelde Roksan ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HuubF

Het gaat al wat beter. Om te beginnen heb de Van den Hul koolstof-interlink vervangen door het Audioquest-kabeltje waarmee ik draaide voordat de Roksan het begaf. Die Audioquest deed het toen het best en dat is nu ook weer zo. En de, behalve de afstandsbediening en de kast nieuwe, cd-speler heeft natuurlijk nu zijn eerste uren erop zitten.

Dus weer tevreden. Nu kan ik eindelijk horen dat de Roksans prima overweg kunnen met de Von Schweikert VR2's. Het geluid is lekker muzikaal en ik kan met die VR2's ongelofelijk hard draaien zonder dat de acoustiek protesteert.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

#1513
Citaat van: HuubF op april 18, 2008, 22:37:40
Het gaat al wat beter. Om te beginnen heb de Van den Hul koolstof-interlink vervangen door het Audioquest-kabeltje waarmee ik draaide voordat de Roksan het begaf. Die Audioquest deed het toen het best en dat is nu ook weer zo. En de, behalve de afstandsbediening en de kast nieuwe, cd-speler heeft natuurlijk nu zijn eerste uren erop zitten.

Dus weer tevreden. Nu kan ik eindelijk horen dat de Roksans prima overweg kunnen met de Von Schweikert VR2's. Het geluid is lekker muzikaal en ik kan met die VR2's ongelofelijk hard draaien zonder dat de acoustiek protesteert.



Het gaat de goede kant op zo te lezen, leuk.

Als je haast hebt met inspelen dan heb ik nog wel wat burn in tracks voor je  ;D ;D ;D >:D

grtjzz Daffy ;)

p.s. hoe ervaar je het laag met de Van den Hul kabel ? stroperig?
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

Citaat van: daffy op april 18, 2008, 22:48:35
Het gaat de goede kant op zo te lezen, leuk.

Als je haast hebt met inspelen dan heb ik nog wel wat burn in tracks voor je  ;D ;D ;D >:D

grtjzz Daffy ;)

p.s. hoe ervaar je het laag met de Van den Hul kabel ? stroperig?

Met de Sony cd-speler deed de vd Hul (the Second) het perfect en het laag was zeker niet stroperig, maar ook niet snaarstrak. Over een weekje probeer ik hem wel weer een keer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Röksan cd-speler is alweer kapot. En wel op precies dezelfde manier: hij gaf midden in een cd de geest met de melding 'no disk'. Is dat ding gvd bijna 2 maanden weggeweest en hebben ze zowel loopwerk als main-board vernieuwd.

Stelletje kl..tviolen.  >:(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Citaat van: HuubF op april 20, 2008, 16:38:02
De Röksan cd-speler is alweer kapot. En wel op precies dezelfde manier: hij gaf midden in een cd de geest met de melding 'no disk'. Is dat ding gvd bijna 2 maanden weggeweest en hebben ze zowel loopwerk als main-board vernieuwd.

Stelletje kl..tviolen.  >:(
Jeetje, balen Huub.
Hoeveel cd's heeft de speler het nu uitgehouden?

HuubF

Vrijdag vanaf een uur of 3 tot middernacht ging het goed. Gisteravond (ik was er niet) ging het ineens weer fout. Deze keer wil ik eigenlijk wel een nieuwe. Ik vertrouw het niet meer zo.

Het is natuurlijk ook moeilijk te testen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sultankat

Zeldzaam balen Huub, van zoiets zou ik een week van slag zijn en gewoon ziek van frustatie.
Ik zou inderdaad gewoon een nieuwe vragen, dit leidt tot niks, ook al hebben die jongens natuurlijk wel hun best gedaan.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

aMUSEd

mee eens, een nieuwe vragen.. de huidige speler is al voor 50% vernieuwd en nog steeds werkt het niet goed.

Kwabbernoot

Ruksan? Balen Huub. Een nieuwe zou de enige oplossing zijn waarmee ik blij zou zijn. Of geld terug, maar ja jij bent nog steeds positief over die R*ksan.

Groeten...

Grindtegel

Hmm heeft Rokson dezelfde techniek als rotel? ik heb precies hetzelfde gehad met mijn rcd951 speler. Cd erin: no disc. Nadat ie was gemaakt was ging ie binnen no time weer kapot. Staat nu op zolder weg te roesten...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Maximus_Aurelius

Dat is balen HuubF  :-X :-\
Als dit bij mij was gebeurd zal ik me eerst eens afvragen of er wel daadwerkelijk iets mee gedaan is of dat er daadwerkelijk wel een nieuw mainbord en loopwerk in is gekomen.Ik vind dit wel erg vreemd net nadat jij de speler na langdurig weggeweest(2 maanden) weer terug hebt alweer stuk is met exact hetzelfde probleem  :o ::) .
Ik heb hier toch mijn bedenkingen over.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 21, 2008, 12:03:08
Dat is balen HuubF  :-X :-\
Als dit bij mij was gebeurd zal ik me eerst eens afvragen of er wel daadwerkelijk iets mee gedaan is of dat er daadwerkelijk wel een nieuw mainbord en loopwerk in is gekomen.Ik vind dit wel erg vreemd net nadat jij de speler na langdurig weggeweest(2 maanden) weer terug hebt alweer stuk is met exact hetzelfde probleem  :o ::) .
Ik heb hier toch mijn bedenkingen over.

Wij dachten hetzelfde...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 21, 2008, 12:03:08
Dat is balen HuubF  :-X :-\
Als dit bij mij was gebeurd zal ik me eerst eens afvragen of er wel daadwerkelijk iets mee gedaan is of dat er daadwerkelijk wel een nieuw mainbord en loopwerk in is gekomen.Ik vind dit wel erg vreemd net nadat jij de speler na langdurig weggeweest(2 maanden) weer terug hebt alweer stuk is met exact hetzelfde probleem  :o ::) .
Ik heb hier toch mijn bedenkingen over.

Ik ook. Helaas krijg ik hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe en ben ik het ding gewoon weer een tijdje kwijt. Tijd voor iets anders? Nog niet. De Roksan-combinatie klonk (na wat wennen, inspelen en geklooi met kabeltjes) prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)