HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Citaat van: Tjeb op januari 28, 2008, 23:03:54
Kom op zeg wat is er nu zo erg aan wat grollen, het leven is te kort en te kostbaar om altijd maar bloedserieus te blijven ;)

Hier had ik al wat op gezegd, maar dat heb je vast al gelezen ;)

Ben je 2 meter 10 en weeg je 120 kilo dan? Je hebt naar jouw idee het psychoprofiel al klaar natuurlijk, laat ik je dit zeggen dat ik in werkelijkheid niets anders ben als op het forum en eigelijk ben ik in werkelijkheid nog een grotere hufter ;D
Ik ben het wel met je eens dat sommige mensen zich veilig voelen achter hun pc  ;)

Daar hoef je niet groot voor te zijn hoor ;)
Daarnaast valt het mij gewoon op dat ik in het echie nooit dat soort antwoorden/discussies krijg met audiofiele medemensen. (idd die mensen die zich achter de pc wat sneller laten gaan). Vandaar.
En als ik zie wat sommige hier dan plaatsen...dat hoor ik normaal alleen in ruzies terug die ikzelf eigenlijk nooit heb. En als het zover ooit moet komen (hoop het niet) dan heeft die ander toch een uitdaging.

@Huub.
Sorry Huub, voor de topicvervuiling :-[ ;)
Nu zal ik verder geen topicafwijkende opmerkingen meer maken. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HuubF

Citaat van: tiptop op januari 29, 2008, 16:19:53
@Huub.
Sorry Huub, voor de topicvervuiling :-[ ;)
Nu zal ik verder geen topicafwijkende opmerkingen meer maken. :)

Geeft niet, ik had toch even niets te melden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

He,
ik zie nu pas dat de antwoorden op citaten van Tjeb zijn weggevallen in de vorige post :P

Nou ja, geeft niet, discussie is toch over. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op januari 30, 2008, 18:39:26
hoe staat het nu met de cd-speler Huub?

Goed eigenlijk. Ik moet hem nog steeds wegbrengen, maar als ik hem na gebruik uitzet blijft hij het gewoon doen. Pas na 2 dagen ononderbroken aanstaan geeft hij steeds de geest. Raar.

Verders ben ik lekker muziek aan het luisteren. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HuubF

Jawel, hij is pas een maand of 4 oud dus garantie zat. Ik moet er alleen helemaal mee naar Hilversum en ik heb het nogal druk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

Dan elke 2 dagen maar even aan en uit zetten ;D

Bevalt ie qua weergave goed?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MartijnR

Citaat van: neverywhere op januari 28, 2008, 20:31:21
Als ik alle berichten nog eens terug lees blijkt toch wel dat dat een berkenhouten plankje de toon op een forum wel kan veranderen! ;D

Tja late reactie, maar bovenstaand citaat is by far de leukste opmerking in de hele berkenhout-discussie.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

sultankat

Citaat van: HuubF op januari 30, 2008, 19:58:57
Jawel, hij is pas een maand of 4 oud dus garantie zat. Ik moet er alleen helemaal mee naar Hilversum en ik heb het nogal druk.

Als het RAF was kun je ook in Utrecht terecht (ex Staffhorst)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Citaat van: sultankat op januari 31, 2008, 19:06:00
Als het RAF was kun je ook in Utrecht terecht (ex Staffhorst)

Ow ja. :-*

Dan ga ik volgende week eventjes. Niet aan gedacht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HuubF

Citaat van: roeleken op maart 12, 2008, 23:38:11
en hoe staan de zaken tegenwoordig?
Citaat van: tiptop op maart 13, 2008, 19:51:14
Doet de speler het alweer?

Mijn Roksan cd-speler wordt gerepareerd op dit moment dus ik moet tijdelijk luisteren naar mijn Sony X222ES. Helaas is de weergave daardoor zó veel slechter geworden dat lekker luisteren er niet meer bij is. Ik wacht dan ook met smart op een berichtje van Raf dat de Roksan gerepareerd is.

De Spendor speakers doen het nog steeds prima, waarschijnlijk omdat de acoustiek van mijn woonkamer geen enkele krimp geeft.

Een eventueel stapje hoger zal echter toch een speaker zijn. Omdat ik de Roksan-set een paar keer meegenomen heb bij luistersessies ben ik overtuigd van de kwaliteit van dit setje. Vooral het mooie middengebied valt dan steeds op, maar ook het lekker stevige fundament is voor mij erg belangrijk. Dat kan allemaal ongetwijfeld beter maar dan ga je snel véél meer betalen. Een iets betere speaker is dan een slimmere optie.

Op dit moment denk ik aan PMC of Proac, lekker Engels dus. In de hoop dat de acoustiek dit allemaal kan behappen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

De wat oudere Proac Respons 3....niet in SE uitvoering. ;) :-*

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

MarkD

Ik denk dat een nieuwere serie Proac Response beter past in akoestisch moeilijke ruimtes (D15 en D25 zijn dan leuke "instappers"...). Dit vanwege het feit dat de basreflexpoort aan de onderkant van de speaker zit in plaats van achteraan. In vergelijking met de oudere series is het plaatsen van deze speakers wat minder lastig. Met mijn eigen Response 2.5 in een harde ruimte (vloertegels, betonnen muren/plafonds en flinke glaspartij) van beperkte afmetingen gaat dat toch vrij moeizaam. Ik moet nu noodgedwongen de poort dempen. Gelukkig ga ik binnenkort upgraden (een nieuwe woning :)).
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

sultankat

Je zou ook kunnen denken aan een stapje hoger binnen de Spendor range
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

ChrisV

PMC's, Pro Ac, Spendor en misschien Harbeth is een logisch rijtje.

PMC FB1+ is een mooie keuze voor kleine en middelgrote ruimtes waar met name het laag problemen geeft. Dat is precies voor mij de reden geweest deze PMC's aan te schaffen. Het zijn eerlijke speakers met een flinke dosis dynamiek. Het laag gaat diep, is droog maar wordt niet aangezet. Wel even wat anders dan je voorgaande speakers die wat meer een eigen karakter/klankkleur hebben.

Ben er erg tevreden mee. Je bent overigens welkom om ze bij mij te komen beluisteren (Rotterdam).

sultankat

Eens met het rijtje, alleen Harbeth lijkt me inderdaad tricky gezien de smaak van Huub, wellicht te ingetogen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Citaat van: sultankat op maart 14, 2008, 18:23:44
Eens met het rijtje, alleen Harbeth lijkt me inderdaad tricky gezien de smaak van Huub, wellicht te ingetogen.

Je bent een kenner. ;D

Citaat van: ChrisV op maart 14, 2008, 17:48:54
PMC's, Pro Ac, Spendor en misschien Harbeth is een logisch rijtje.

PMC FB1+ is een mooie keuze voor kleine en middelgrote ruimtes waar met name het laag problemen geeft. Dat is precies voor mij de reden geweest deze PMC's aan te schaffen. Het zijn eerlijke speakers met een flinke dosis dynamiek. Het laag gaat diep, is droog maar wordt niet aangezet. Wel even wat anders dan je voorgaande speakers die wat meer een eigen karakter/klankkleur hebben.

Ben er erg tevreden mee. Je bent overigens welkom om ze bij mij te komen beluisteren (Rotterdam).

Daar maak ik graag gebruik van. Ik werk in Rotterdam dus dat gaat lukken, een pm is on his way!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ChrisV

Citaat van: sultankat op maart 14, 2008, 18:23:44
Eens met het rijtje, alleen Harbeth lijkt me inderdaad tricky gezien de smaak van Huub, wellicht te ingetogen.

ik vind Harbeth juist wat minder tricky, gezien de voorgaande speakers van Huub. Ik denk dat bijvoorbeeld de PMC's misschien net te weinig warmte hebben naar Huub's smaak. De Harbeth's hebben dat tikje warmte wel. We zullen zien, als Huub binnenkort inderdaad eens langskomt.



garmtz

Huub, wij hebben ook Harbeth (en een boel andere dingen). Misschien vind je het leuk hier eens vrijblijvend langs te komen in H'sum? Uiteraard met de Roksan set 'onder de arm'... ;)

HuubF

Oeps, een hoop raad gemist... sorry.  :-[

Zou de von Schweikert VR2 iets zijn? Transmission line, tweeter aan de achterkant, niet al te groot, goede recensies...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

De VR2 gaat weliswaar laag, maar dat doet hij naar mijn mening niet enorm strak. Verder wel een lekkere speaker. Die rear-tweeter is wel handig: je kunt er de ruimtelijkheid wat meer vergroten.

Naar mijn mening wel een hoge prijs.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op maart 29, 2008, 16:18:57
De VR2 gaat weliswaar laag, maar dat doet hij naar mijn mening niet enorm strak. Verder wel een lekkere speaker. Die rear-tweeter is wel handig: je kunt er de ruimtelijkheid wat meer vergroten.

Naar mijn mening wel een hoge prijs.

Nieuw bedoel je?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)