HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: DA BoSS op januari 15, 2008, 21:03:59
gaaf man 8)

Ken de Spendor's verder alleen van naam...lijken een beetje op ATC speakers wellicht?

Neh... ATC is nog veel meedogenlozer. Vooral de actieve monitoren boven de Active 20's. Vergeleken met een ATC is een Spendor omfloerst... ;D

HuubF

Citaat van: DA BoSS op januari 15, 2008, 21:03:59
gaaf man 8)

Ken de Spendor's verder alleen van naam...lijken een beetje op ATC speakers wellicht?

Kweenie. Ze zijn erg klein en erg rechthoekig. Wel met gefineerde binnenkant.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

)p(

Citaat van: garmtz op januari 15, 2008, 21:32:00
Neh... ATC is nog veel meedogenlozer. Vooral de actieve monitoren boven de Active 20's. Vergeleken met een ATC is een Spendor omfloerst... ;D

Die grotere actieve ATC's = audio heaven  8)

peter

HuubF

Citaat van: )p( op januari 15, 2008, 22:30:58
Die grotere actieve ATC's = audio heaven  8)

Voor die 3 goed-opgenomen cd's in je collectie zeker! ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

)p(

Citaat van: HuubF op januari 15, 2008, 22:34:08
Voor die 3 goed-opgenomen cd's in je collectie zeker! ;D

Heel veel klassiek is goed genoeg opgenomen. En ook met slechte opnames klinkt het verbazingwekkend goed. Je hoort echt alles waardoor je wat je hoort snel accepteert en de muziek voorop komt te staan ook met slechte opnames.

peter

sultankat

Citaat van: garmtz op januari 15, 2008, 20:26:25

maar Huub moet wel stoppen met audiofilia nervosa en gaan luisteren naar de muziek, anders schiet het niet op...  >:D

Dit klinkt als een herhalingsrecept  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

calli43

naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

Martijn M

Citaat van: HuubF op januari 15, 2008, 20:51:34
Die Audiophylia Nerveausa heb ik juist nodig om te overleven. En ik vind het leuk. Daarbij komt dat ik er deze keer nog op heb verdiend ook! 8)

Gelukkig is dit een betrekkelijk onschuldige aandoening.
Bovendien lijdt iedereen op dit forum er wel in meer of mindere mate aan ;).
Dutch & Dutch

HuubF

#1258
Tussentijdse rapportage:

De kennismaking met de Spendor S5e verloopt voorspoedig. Ik heb de Roksan Kandy cd-speler weer aangesloten (leek kapot maar doet het ineens weer) en de synergie is weer helemaal terug. Dat Roksan-setje is echt goed! In vergelijking met de oude Sony X222ES is de focus van het hoog verlegd naar het middengebied en heeft het laag aan kracht gewonnen. Ook in andere opzichten is de Roksan gewoon een veel betere speler dan de Sony.

Met een beetje schuiven en wat indraaien is het gelukt om de ruimtelijkheid beter te krijgen dan ooit. Het schuiven is nog niet voorbij, want alles wat ik doe is hoorbaar. Het verschil tussen interlinks is ook veel beter te horen dan met eerdere speakers die ik heb gehad. Ik durf zelfs de kerstboom niet weg te halen. Gelukkig is hij van plastic. ;D

Een nadeel is er ook: ik heb heel grote speakers gehad waarmee een orkest of live-concert groots kan klinken als dat nodig is. Dat zit er nu natuurlijk helemaal niet in want dit zijn relatief kleine speakertjes. Maar... die grote speakers hadden als groot nadeel dat ze qua acoustiek niet in mijn woonkamer pasten; laag was altijd een probleem en ruimtelijkheid was ver te zoeken. Die problemen lijken nu verleden tijd.

Nog steeds een compromis, dus. Maar zolang ik me kan verbazen gaat het goed. 8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Het is jammer dat je sub geen gefilterde highpass uitgang heeft. Als dat er wel op zou zitten, zou je de subwoofer een stuk hoger kunnen laten doorlopen, waardoor je de kleine Spendors ontlast. Dat betekent ook dat je groot symfonisch werk met meer grandeur zou kunnen neerzetten.
Een optie die je zou kunnen proberen, is de poorten van de Spendors dicht maken met een paar sokken of iets dergelijks. De Spendors zullen dan minder diep gaan en daardoor minder worden belast in mechanische zin. In deze situatie kan de subwoofer ook wat hoger doorlopen zonder dat verdubbeling optreedt. Het is een kleine moeite dus m.i. het proberen waard.
Dutch & Dutch

HuubF

Ik vraag me af of dat grote geluid met een subwoofer kan worden geregeld. In mijn beleving heb je daar een grote speaker voor nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op januari 17, 2008, 10:44:01
Ik vraag me af of dat grote geluid met een subwoofer kan worden geregeld. In mijn beleving heb je daar een grote speaker voor nodig.

Het is een kleine moeite om wat ik voorstelde te testen. Mijns inziens het proberen waard. Een grote speaker heeft over 't algemeen vooral meer power in het laag. Kleine speakers kunnen qua geluidsdruk in het mid en hoog doorgaans een heel stuk meekomen. Het laag is waar ze te kort komen. Met een subwoofer kun je e.e.a. goed compenseren.
Dutch & Dutch

sultankat

Citaat van: keyser op januari 16, 2008, 11:40:03
Gelukkig is dit een betrekkelijk onschuldige aandoening.
Bovendien lijdt iedereen op dit forum er wel in meer of mindere mate aan ;).

Klopt, bij mij is behandeling al opgegeven  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

#1263
Over muzikaliteit gesproken...

Als je een component hebt dat niet perfect is, kan dat een lekkere sound als resultaat hebben. Mijn Roksan-setje klinkt muzikaal (dus zal wel niet perfect zijn). De Monitor Audio speakers waren zeker niet perfect (dus klonken muzikaal). Daarom moest ik de versterker aan filters hangen om de set nog énig fatsoen bij te brengen. Mijn muzikaalste interlinkje (Xindak AC-3) kon ik daar absoluut niet bij gebruiken, dan werd het een zooitje.

Als vervanging van de kapotte Röksan cd-speler begon ik vanmiddag met de Sony X222ES, maar die vind ik eigenlijk te frissig klinken waardoor het middengebied in het gedrang komt. Toen ben ik mijn beide DVD-spelers maar eens gaan uitproberen... Bij de Samsung kreeg ik nog niet bepaald een warm gevoel. Beetje vlak geluid, kansloos. De andere speler dus maar geprobeerd: een Sony DVP-NS36. Dat was een heel ander verhaal! Die klonk in ieder geval beter dan de X222ES, met een heel afgewogen klank zonder die vervelende frisheid.

Na een paar cd's vond ik de DVP-NS36 nog wat vlakkig met wat weinig schwung. Toen heb ik 2 dingen gedaan: als interlink de John van Gent Gold genomen (die ik normaal gesproken ongenietbaar vind) en de versterker direct op het lichtnet aangesloten, zonder filters. Vanaf dat moment luister ik naar een soort high-end versie van de muzikaliteit die ik altijd zoek. Ongelofelijk lekker met toch veel details en een rollende bas die vrijwel nooit uit de bocht vliegt. De laatste cd van Spinvis, die (afhankelijk van de setting) soms wat klinisch, soms wat over-the-top kon klinken, is nu een feest om te beluisteren.

De Sony DVD-speler had ik eigenlijk al afgeschreven omdat hij in een eerdere setting minder goed klonk dan een Sony X779ES Swoboda. Omdat hij geen HDMI-aansluiting had, was hij zelfs niet geschikt als DVD-speler. Nu lijkt het de ideale tijdelijke vervanger te zijn. :o

Nu moet ik helaas luisteren naar de oorlogsgeluiden van een PS3-spelletje. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

#1264
2-0 voor HuubF  O0




(maar eigenlijik zou je, over een paar weken als je speakers echt lekker ingespeeld en ingewend zijn, alle opties nog eens kritisch & openminded de revue moeten laten passeren... )


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op januari 18, 2008, 20:19:59
2-0 voor HuubF  O0

(maar eigenlijik zou je, over een paar weken als je speakers echt lekker ingespeeld en ingewend zijn, alle opties nog eens kritisch & openminded de revue moeten laten passeren... )


De speakers zijn al 1,5 jaar oud, dus die zijn wel ingespeeld. Maar verder heb je gelijk. Waardevol (voor mij) is wel de waarneming dat muzikaliteit (lees: dat het lekker klinkt) af kan hangen van iets kleins.

En: dat 'lekker klinken' ook kan samengaan met audiofiele dingetjes als details en een mooie gecontroleerde bas. Blijft dus allen experimenteren!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Weer een paar uur verder: klassiek wordt ook redelijk weergegeven, maar veel minder dan met de Röksan en zelfs minder dan de Sony X222ES. De DVD-alleseterd is dus geen wondermiddel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted member

#1267
Citaat van: HuubF op januari 18, 2008, 22:47:22
En: dat 'lekker klinken' ook kan samengaan met audiofiele dingetjes als details en een mooie gecontroleerde bas. Blijft dus allen experimenteren!

Dat laatste, het blijven experimenteren, is iets dat ik zeer respecteer in jouw manier van aanpak. Voor mij is dat ondoenlijk, de hoeveelheid onrust die de oneindige hoeveelheid variabelen me geeft blokkeert dat inititief bij mij volledig en maakt dat ik de dingen die me minder aanstaan soms maar gewoon voor lief neem. Langzaamaan begin ik het begrip muzikaliteit ook steeds meer te begrijpen, ik hoor dingen in andere, veel minder zogezegd audiofiele, sets waar ik gewoon jaloers op ben. Het moet samen kunnen bestaan en zoals bij jou nou blijkt zelf op een heel verrassende manier, respect dus!  :)

edit: toch nog niet de ideale combi gevonden blijkt uit je laatste reactie maar je gaat ongetwijfeld weer verder!  ;)

HuubF

Citaat van: Antoine op januari 18, 2008, 23:21:55
Dat laatste, het blijven experimenteren, is iets dat ik zeer respecteer in jouw manier van aanpak. Voor mij is dat ondoenlijk, de hoeveelheid onrust die de oneindige hoeveelheid variabelen me geeft blokkeert dat inititief bij mij volledig en maakt dat ik de dingen die me minder aanstaan soms maar gewoon voor lief neem. Langzaamaan begin ik het begrip muzikaliteit ook steeds meer te begrijpen, ik hoor dingen in andere, veel minder zogezegd audiofiele, sets waar ik gewoon jaloers op ben. Het moet samen kunnen bestaan en zoals bij jou nou blijkt zelf op een heel verrassende manier, respect dus!  :)

edit: toch nog niet de ideale combi gevonden blijkt uit je laatste reactie maar je gaat ongetwijfeld weer verder!  ;)

Natuurlijk ga ik verder! Als ik de volumeknop wat harder zet klinkt klassiek wat beter/lekkerder. Voor mij iets nieuws want vroeger kón ik helemaal het geluid niet hard zetten vanwege de acoustiek.

Dat audiofiele is heel ongrijpbaar. Soms hoor je een set waar je van achterover valt maar na een uurtje ben je het eigenlijk weer zat. Ook in eigen huiskamer kan ik alle soorten weergaven creëren, bijvoorbeeld door de PS-Audio regenerator in min of meerdere mate in te zetten. Maar ook een eenvoudig kabeltje (in mijn geval de Xindak AC-3) kan het verschil maken tussen audiofiel verantwoord en lekker.

Maar ik heb ook meerdere keren meegemaakt dat een meeslepend geluid na een weekje door de mand viel. Omdat je na een tijdje toch weer gaat letten op de pure kwaliteit van de weergave. Wat we nodig hebben is dus een lekker geluid dat tóch audiofiel verantwoord is. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Wat we nodig hebben is de gave tevreden te zijn. Hier en daar een onvolkomenheid in de weergave, so what. Ik ben bang dat jij altijd blijft zoeken. Waarschijnlijk is dat je ware hobby. Maar het houdt je bezig en het levert leuke verhalen op. Wat mij betreft ga je er nog even mee door. ;D

Groeten...

Joep

Misschien wil Huub nog helemaal niet genezen worden van Audio Nervosa.. Dit is zijn 'verslaving'..

Echter, ik hoop dat ik het verkeerd heb, want Audiofiele Rust (thingman) is een zegen. Ik heb het zelf ook al lang.  :)

HuubF

Citaat van: Proprius op januari 19, 2008, 09:04:13
Misschien wil Huub nog helemaal niet genezen worden van Audio Nervosa.. Dit is zijn 'verslaving'..

Echter, ik hoop dat ik het verkeerd heb, want Audiofiele Rust (thingman) is een zegen. Ik heb het zelf ook al lang.  :)

Mag ik mezelf uitnodigen voor een luisterbezoekjen dan?  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op januari 13, 2008, 19:47:14
De Spendor S5e's staan te spelen. Ze zijn wat kleiner dan de MA's en behoorlijk veel ongevoeliger. Wel mooi strak afgewerkt zonder de plastic glamour van de Monitor Audio's. Pas in de Gold-serie maakt het plastic plaats voor aluminium.

Ja dit viel me ook al op bij Eelco, het beroerde nivo van afwerken, de in hoogte verstelbare spikes in die brede zwarte voeten, die dubbele vergulde entree's! Het is ronduit een schande dat ze voor die 1400 euro die de set rs-8en ongeveer kosten niet met iets degelijkers op de proppen kunnen komen! En het geluid is werkelijk om te huilen, homogeen laag mid en hoog wat wel iets weg heeft van de welbekende disco stampers! Het lijkt meer op een doorsnee ontwerper dan een designer die je bij een audiofiel merk zou verwachten wie deze luidsprekers heeft ontworpen  ::)



en nu in de non-bullshit modus: een paar goed afgewerkte luidsprekers die voor dit lage bedrag zowel een hoog afwerkings als geluids nivo laten zien en horen!
Mvg Tjeb

neverywhere

Nou nou, die Monitor audio,s zijn in 1 week gedevalueerd van geweldige speakers die voor ,,audiofiele rust " zorgen, tot speakers met een ,,geluid om te huilen"!  Vindt u het heel erg als ik e.e.a. met een korreltje zout neem?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Tjeb

Citaat van: neverywhere op januari 19, 2008, 23:49:43
Nou nou, die Monitor audio,s zijn in 1 week gedevalueerd van geweldige speakers die voor ,,audiofiele rust " zorgen, tot speakers met een ,,geluid om te huilen"!  Vindt u het heel erg als ik e.e.a. met een korreltje zout neem?

Als advocaat van den duivel zeg ik:

Quote mijn bericht en lees hem op je gemak nog eens door................., misschien staat er een verborgen boodschap  >:D

Mvg Tjeb