HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: Eelco Tijnagel op november  6, 2007, 23:14:56
Ps de groeten aan je dochter  ;)

Vast aan het voorbereiden op de naderende en elders genoemde lente, Eelco?    >:D

Groeten...

chansig

In ieder geval hebben schoonvader en schoonzoon iets om over te praten..Buizen moet/mag je zeker een keer proberen..al is het maar voor de leuk.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joep

Pas op met buizen hoor, Huub!  :o Het kan erg verslavend werken!  :P

"once you go tubes..." ;D
Er zijn genoeg mensen die van transistor naar buizen zijn verhuisd, maar er zijn er maar weinig (en ik ken er geen één) die van buizen weer terug naar transistor gaan... :P

chansig

Citaat van: Proprius op november  7, 2007, 11:14:40
Pas op met buizen hoor, Huub!  :o Het kan erg verslavend werken!  :P

"once you go tubes..." ;D
Er zijn genoeg mensen die van transistor naar buizen zijn verhuisd, maar er zijn er maar weinig (en ik ken er geen één) die van buizen weer terug naar transistor gaan... :P

Ik heb beide gedaan en uiteindelijk toch maar weer terug naar de buizen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joep

Citaat van: chansig op november  7, 2007, 16:11:34
Ik heb beide gedaan en uiteindelijk toch maar weer terug naar de buizen.

Gr Hans

P'cies, dat zèg ik!  ;) ;D

Ruud-

Citaat van: Proprius op november  7, 2007, 11:14:40
Pas op met buizen hoor, Huub!  :o Het kan erg verslavend werken!  :P

"once you go tubes..." ;D
Er zijn genoeg mensen die van transistor naar buizen zijn verhuisd, maar er zijn er maar weinig (en ik ken er geen één) die van buizen weer terug naar transistor gaan... :P

Hier is er dan één(tenminste voor een gedeelte ;))
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Kwabbernoot

Hier nog één, ook alleen voor een gedeelte.

Groeten...

Martijn M

Dutch & Dutch

HuubF

Hé Keyser! ;D

Met de Röksan Kändy versterker en cd-speler gaat het op zich goed, hoewel de cd-speler helaas de geest heeft gegeven. Gewoon garantie, en ondertussen luister ik tijdelijk naar mijn Sony X222ES. Als ik die via de PS-Audio stroomverbeteraar laat spelen is alle hardheid en scherpte weg.

Wel mis ik nu de muzikaliteit van de Röksan-combinatie; het klinkt nu wat klinischer.

De Mönitor Audio RS6 speakers doen het wonderlijk goed. Ik probeer ze natuurlijk wel te betrappen op fouten, maar dat lukt niet. Het laag komt er gewoon goed uit en de klankbalans is prima. Er zit ook (met de Röksan cd-speler) genoeg emotie in de muziek. Natuurlijk heb ik regelmatig op onderdelen een beter geluid gehoord, maar vrijwel nooit constant goed bij alle soorten muziek. Dat is ook een kwaliteit, zouden Cruijff, Koeman en van Basten zeggen.

Waar mankeert het dan nog aan?

Tsja, beetje klasse, beetje brille, meer finesse. De laatste maanden zit ik bijvoorbeeld bijna nooit meer op de luisterbank om me te verbazen over de kwaliteit van de weergave. Ik denk dat op dit punt de audiofiel zich onderscheidt van de pure muziekliefhebber.

Hoe het verder moet weet ik eigenlijk niet. Het liefst koop ik op termijn een speaker met de klankbalans van de Monitor Audio, maar dan moet hij wel meer klasse hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Hey Huub,

Dat kan toch niet?! Je bent toch niet tevreden?

O0

Het lijkt er op dat je eindelijk weer naar muziek kunt luisteren zonder je constant te fixeren op klank. Misschien moet je dit setje maar nooit meer de deur uit doen O0.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op januari  9, 2008, 11:03:35
Hey Huub,

Dat kan toch niet?! Je bent toch niet tevreden?

O0

Het lijkt er op dat je eindelijk weer naar muziek kunt luisteren zonder je constant te fixeren op klank. Misschien moet je dit setje maar nooit meer de deur uit doen O0.

Ik ben tevreden omdat ik op de goede weg ben: er zit niets meer in het geluid wat me irriteert. Rock rockt, jazz en blues swingen en klassiek klinkt meeslepend.

Maar ik kén een paar mensen die een veel betere set hebben dan ik. De beste set is van een collega van me, met prachtige Zingali speakers.



Dat niveau is gewoon veel hoger. Jammer genoeg weet ik daardoor dat ik er nog lang niet ben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: TearS op januari  9, 2008, 11:26:14
Misschien brengt een klasse hoger in de Monitor Audio serie je dat geluid? Bijvoorbeeld de GS20 of GS60.

Misschien. Dat ga ik de komende jaren allemaal meemaken. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Huub, laat je niet van de wijs brengen door wat anderen hebben. Geniet van wat je zelf hebt staan en waar je tevreden mee bent!

HuubF

Citaat van: reMC op januari  9, 2008, 11:36:54
Huub, laat je niet van de wijs brengen door wat anderen hebben. Geniet van wat je zelf hebt staan en waar je tevreden mee bent!

Ik laat me niet door de wijs brengen hoor! Het is gewoon het besef dat het beter kan. Op termijn zal dat tot gevolg hebben dat ik betere speakers in huis heb dan de Monitor Audio RS6's.

Dat zal trouwens lastig zijn. De 3 speakers die ik hiervóór heb gehad (Eve, TDL en Focal) matchten niet met de acoustiek van de woonkamer. En alle 3 de speakers waren qua systeem compleet verschillend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Omdat de verkopen eindelijk een beetje opschieten is er weer een hifi-potje dat brandt in mijn hand. ;D Daarom gaan er speakers bijkomen om een tijdje te vergelijken met de Monitor Audio's. Mijn oog is gevallen op Spendor S5e's. Als het goed is moeten dat ook all-rounders zijn, maar dan een klasse hoger. Ik ben benieuwd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiotwin

Ik ben ook benieuwd,Spendor staat goed bekent :)
Tevredenheid!!!

op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Ik heb begrepen dat Spendor fantastich gaat met Lavardin  >:D

gegroet, Eelco

HuubF

#1217
Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 11, 2008, 21:26:20
Huub,

Ik heb begrepen dat Spendor fantastich gaat met Lavardin  >:D

gegroet, Eelco

;D ;D

De Lavardin loopt (echt!) net de deur uit met een tevreden nieuwe eigenaar.

Ik geloof trouwens nooit dat die Spendor S5e goed aan te sturen is door de Lavardin. Het schijnt geen gemakkelijke jongen te zijn qua gevoeligheid en impedantieverloop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Harry HT

Hi,

Leuk er is weer beweging  8)

Feli met de verkoop en aankoop  8)

Veel luisterplezier !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

ChrisV

Citaat van: HuubF op januari 11, 2008, 21:38:39
Ik geloof trouwens nooit dat die Spendor S5e goed aan te sturen is door de Lavardin. Het schijnt geen gemakkelijke jongen te zijn qua gevoeligheid en impedantieverloop.

idd, dat zou echt niet gewerkt hebben. De Lavardin is een prachtige versterker, maar komt alleen tot zijn recht met gevoelige, (zeer) makkelijk aanstuurbare speakers.

HuubF

Citaat van: ChrisV op januari 12, 2008, 15:21:14
idd, dat zou echt niet gewerkt hebben. De Lavardin is een prachtige versterker, maar komt alleen tot zijn recht met gevoelige, (zeer) makkelijk aanstuurbare speakers.

Gisteravond heb ik, voordat hij door forumgenoot Sk werd opgehaald, weer een paar uur zitten luisteren naar de Lavardin. In het begin had ik eigenlijk een beetje spijt. Een tamelijk zaaddodende artiest als Patricia Barber krijgt door de Lavardin zowaar iets meeslepends. Maar na een tijdje merk ik weer dat het laag te wensen overlaat en begin ik me te ergeren aan het gebrek aan comfort. Toen hij de deur uitging had ik er vrede mee.

De Roksan-combi levert ook muzikaliteit maar wat evenwichtiger, naar mijn idee. Wel ongelofelijk k.t dat die cd-speler al kapot is. Ik heb ook altijd pech, mijn Marantz SA7001KI is ook al kapot. Gelukkig heb ik vorige week de bon hiervan weer gevonden zodat hij onder garantie gerepareerd kan worden.

Tsja, die muzikaliteit. Ik heb de laatste jaren zóveel gewisseld dat ik voor mezelf een beetje kan bedenken wat ík daaronder versta: niet teveel helderheid, duidelijk aanwezig middengebied. Natuurlijk moet het geluid verder geen zwakke punten bevatten. Dat is nu ook wel het geval; bij geen enkele muzieksoort erger ik me meer aan dingen als scherpte in het hoog of een vaag basgeluid. Ook de autoriteit is dik in orde, ik kan bijvoorbeeld prima naar de Foo Fighters luisteren. Minder rauw dan uit de set van mijn zoontje, maar wel een mooie audiofiele headbang-swing. Eigenlijk zou ik tevreden moeten zijn...

Waarom dan toch die Spendor S5e? Wel, die Monitor Audio's worden dan wel bejubeld maar het zijn toch maar gewoon budget-speakers. Het is opvallend dat ze geen enkele steek laten vallen, maar van eerdere configuraties die ik heb gehad weet ik dat er veel meer mogelijk is. Zo heb ik het stereobeeld nog steeds niet onder controle en heb ik nog steeds niet de neiging om verlekkerd op de luister-bank te blijven zitten.

Werk aan de winkel, dus. Ik heb ze al gezien en ze zijn opvallend klein. Waarschijnlijk komen ze zondag of maandag. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Spendor S5e's staan te spelen. Ze zijn wat kleiner dan de MA's en behoorlijk veel ongevoeliger. Wel mooi strak afgewerkt zonder de plastic glamour van de Monitor Audio's. Pas in de Gold-serie maakt het plastic plaats voor aluminium.

Na wat klassiek en een stukje Patricia Barber moet ik zeggen dat het geluid me verrast. Veel te vroeg voor een definitief oordeel maar tsja, ik zit altijd achter de computer als ik luister hé?

Altijd leuk om over een maand eens terug te lezen: ik vind het laag verrassend goed. Minder strakkig dan de MA's, misschien het ei van columbus in de acoustische ramp van mijn huiskamer. De nadruk ligt wat meer op middengebied dan op hoog. Zelfs de Foo Fighters komen er verrassend goed uit, ook nu vind ik het laag lekker klinken. Het geluid is wat minder uitbundig, misschien wat minder dynamiek. Wel denk ik dat er in de weergave meer pure kwaliteit zit. Let wel, na 3 cd's dus. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd


R

Gaaf joh, succes en veel plezier met testen ;)

HuubF

Na een avond en een ochtend luisteren naar de Spendor's:

Ze degraderen de Monitor Audio RS6's tot welwillende maar beperkte party-speakers. Het vermoeden dat ik al een tijdje heb is bevestigd: het kan heel wat verfijnder.

Mijn eerdere opmerking over het laag klopte niet: het laag is juist vrij slank. De subwoofer stond gewoon een stuk harder te pompen omdat de Spendor's zo ongevoelig zijn. Dat is overigens wel wennen, de MA's blijken toch wel relatieve basmonsters te zijn. Op zich klinkt dat vaak wel lekker maar acoustisch is het wel beter, zo. De Spendor's leveren gewoon laag naar vermogen. De diepte is natuurlijk geen probleem omdat de subwoofer de rest regelt.

Ik heb 2 cd's van Spinvis die bij mij nog nooit écht goed hebben geklonken en dat gaat nu opvallend goed. Alle geluidjes komen er zeer realistisch uit en het laag blijft mooi gecontroleerd. Cd's van Yello moet je er niet op willen draaien, maar dat vind ik toch niks. Klassiek klinkt echt veel beter. Heerlijk omdat ik daar steeds vaker naar luister. De climaxen van grote orkestwerken komen er iets minder spetterend uit maar dat wordt helemaal goedgemaakt door de toegenomen resolutie en het realisme. Gisteravond zat ik eindelijk weer eens op de bank te luisteren.

Een mega-groot voordeel is dat het me eindelijk lijkt te lukken de ruimtelijkheid goed te krijgen. Na wat schuiven heb ik nu een opstelling waarbij de speakers onhoorbaar worden. In de gebruiksaanwijzing zag ik dat een opstelling met zijden van ongeveer 2,40 meter ideaal is. Dat klopt inderdaad.

Al met al: realistischer, audiofieler geluid, minder massief laag dat vooralsnog een voordeel lijkt te zijn, ruimtelijkheid terug in da house. De Monitor Audio's gaan er in ieder geval uit, die sluit ik niet eens meer aan. Daarna een tijdje genieten en misschien onderzoeken hoeveel groter de speakers kunnen zijn zonder dat de acoustiek weer instort.

Let op... buizenliefhebbers gelieve dit niet te volgen. De speakers hebben namelijk een ongelofelijk laag rendement, volgens Stereophile gaat het naar de 82 Db. :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)