HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

daffy

#1175
Citaat van: keyser op oktober 15, 2007, 20:49:58
Behalve blind, dan is hij net zo mooi als de ASR.
Onder bepaalde strakke voorwaarden.

leuke en leerzame test trouwens. chapeau
Ik kan me voorstellen dat iemand met dit gegeven voor een relatief klein budget een leuke set kan samenstellen, mits de componenten goed op elkaar aansluiten en er geen "extreme" eisen worden gesteld .
Het meeste geld kan zo dus zondermeer aan de luidsprekers worden uitgegeven.

Wat mij bij dit abx-en altijd wel verbaast is dat de opgedane ervaringen vaak haaks staan op de beleving thuis in je eigen set met je eigen muziek op je eigen bank, waar een wissel van een component of kabel (bij mij) bijna altijd voor een verandering van het klankbeeld zorgt.
Bij mij persoonlijk niet prijs of verwachtings gebonden, autosuggestie :-X sluit ik dan ook voor een heel groot gedeelte resoluut en absoluut uit.

om jiskefet maar te citeren :  RAAAR,                                       raar,                   raaaaarRRR.

intrigerend dat wel.

grtjzz Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

Citaat van: keyser op oktober 15, 2007, 20:49:58
Behalve blind, dan is hij net zo mooi als de ASR.

Dat klopt. Maar omdat niemand blind naar zijn set luistert is die vaststelling van geen enkele waarde.

Wat jullie autosuggestie noemen is bij mij zó wonderlijk strak georganiseerd dat de Sony versterker bij mij elke keer weer slecht klinkt. Niet direct, maar als je er een uurtje naar hebt luistert. Maar dan hoor ik ook zó veel problemen dat hij gelijk weer in de doos belandt.

Zo ging het 2 jaar geleden, zo gaat het nu weer.

Ik blijf dan ook geloven dat het beoordelen van geluid pas kan na een leerproces. En dat leerproces start elke keer weer opnieuw. Als je nieuwe spullen hebt, maar ook als je een kabeltje hebt verwisseld. En de beoordeling komt later, als je voelt dat het goed zit of niet.

Hifi beoordelen is volgens mij dus een combinatie van gevoel, emotie en wennen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen in een ABX.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dekkersj

Citaat van: HuubF op oktober 15, 2007, 21:52:00
[...]

Hifi beoordelen is volgens mij dus een combinatie van gevoel, emotie en wennen. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen in een ABX.
Daar zeg je wel een waar woord. De vorm van ABX zoals ik die jou heb opgelegd afgelopen zaterdag is zodanig ingericht geweest dat elke vorm van emotie uitgebannen was. De relatie apparaat - luisteraar heb ik tijdelijk bevroren, zeg maar.

Nu ik het er toch over heb, wil ik er heel kort iets over zeggen. Ook hier wil ik heel duidelijk stellen dat we niet zonder meer twee versterkers hebben getest. Wat we gedaan hebben is dat we geluisterd hebben naar relatief eenvoudig aanstuurbare speakers (B&W 801D). Het bleek dat het qua versterking niet veel tot niets  uitmaakte welke versterker (de Sony danwel de ASR) er daarvoor werd gebruikt. Het is verleidelijk om de Sony veel kwaliteit toe te dichten tov de ASR, maar dat is in feite niet wat we gedaan hebben. Je moet het blijven zien icm die B&W 801D speakers.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

#1178
Citaat van: dekkersj op oktober 15, 2007, 23:39:43
Daar zeg je wel een waar woord. De vorm van ABX zoals ik die jou heb opgelegd afgelopen zaterdag is zodanig ingericht geweest dat elke vorm van emotie uitgebannen was. De relatie apparaat - luisteraar heb ik tijdelijk bevroren, zeg maar.

Nu ik het er toch over heb, wil ik er heel kort iets over zeggen. Ook hier wil ik heel duidelijk stellen dat we niet zonder meer twee versterkers hebben getest. Wat we gedaan hebben is dat we geluisterd hebben naar relatief eenvoudig aanstuurbare speakers (B&W 801D). Het bleek dat het qua versterking niet veel tot niets  uitmaakte welke versterker (de Sony danwel de ASR) er daarvoor werd gebruikt. Het is verleidelijk om de Sony veel kwaliteit toe te dichten tov de ASR, maar dat is in feite niet wat we gedaan hebben. Je moet het blijven zien icm die B&W 801D speakers.

Hé Jacco. ;D

Het was inderdaad aanvankelijk de bedoeling om te controleren of de Sony niet de mist inging. Maar omdat iedereen wel weet dat Ruud13 prima in staat is om te voorspellen of electronica in leven blijft in zo'n situatie, ging het eigenlijk alleen maar om de kwaliteit van het geluid.

Een bij-effect is dus hoofdzaak geworden.

Niet dat het wat geeft, ik vind het ongelofelijk interessant, hoor! Voor mij is het allang geen strijd meer. Wel een lastig dilemma. Word ik met de strafheid van een zwitsers uurwerk geteisterd door suggestie of is er iets aan de hand met die ABX? Heel veel mensen vonden zaterdag de Sony namelijk hard in het hoog klinken, precies wat ik al bij de eerste keer heb gezegd dat ik het ding had, een jaar of 2 geleden. We konden het zaterdag alleen niet bewijzen.

Suggestie kan ons natuurlijk parten hebben gespeeld. Maar iedereen die iets hoorde, had het over een hard hoog. En dat terwijl er nog wel 100 dingen zijn die fout kunnen gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Gisteravond bezoek gehad van Eelco en Chansig. Beetje chaotisch omdat ik (weer eens) 2 afspraken tegelijk had gemaakt waarvan de één later kwam dan gepland, en de ander vroeger. Maar het was des te gezelliger. ;D

Belangrijkste doel voor mij was het samen luisteren; met z'n 3-en hoor ik meer dan alleen. Het lijkt dan net of de urgentie mijn oren dwingt tot extra goed luisteren.

We draaiden muziek die Hans had meegenomen, voornamelijk Madeleine Peyroux en Dead Can Dance. Aanvankelijk klonk het redelijk, maar iets te frissig. Omdat de versterker zonder filter was aangesloten heb ik, na een paar nummers, eerst de versterker op de Ultimate Outlet van de PS-Audio aangesloten, en weer wat later op het regenerator-gedeelte.

De heren hoorden een duidelijk verschil, waarbij de laatste aansluiting het mooist werd gevonden. Dat klonk inderdaad erg strak, waarbij alle instrumenten en stemmen het best werden weergegeven. Omdat er maar een uurtje naar werd geluisterd viel de saaiheid niet op.

Die saaiheid was dodelijk bij een cd van Lamb. Dat is electronische muziek die dan ook werd weergegeven alsof het een computersysteem betrof in plaats van een weergavesysteem. Nadat de heren weer waren vertrokken heb ik Lamb nog eens gedraaid met de versterker op het filter en toen was het weer te pruimen. Minder precies, maar daardoor was er weer iets van swing te ontwaren.

Zoals altijd weer een gezellig en leerzaam bezoekje. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik vond met name de stemmen zonder de PS Audio en later de DAC zeer onaangenaam klinken.Ook was het beeld bijzonder smal. Naarmate Huub steeds meer aan ging sluiten werd het geluid prettiger om naar te luisteren. Zoals Huub al schrijft: strak, mijn set is het niet..voor mijn idee zit er te weinig leven in. Maar dat is smaak en dan heb ik het dus niet over kwaliteit.

Het is wel de meest uitgebalnceerde set die ik bij Huub heb gehoord in de afgelopen 3 jaar, met als dieptepunt de Focals en mede hoogtepunt de Eve in combi met de TAG spullen. Meeslepend waren de TDL's in combi met de Bryston maar met weinig finesse. Ik heb nog geopperd dat hij eens een buis moet gaan proberen  O0

Ik was even bang dat het een enorme ruk set (beetje overdreven) zou zijn (bij het eerste nummer) maar de muziek werd zeer aangenaam om te beluisteren...alleen mijn smaak is 3% vervorming... ;D ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

#1181
Citaat van: dekkersj op oktober 15, 2007, 23:39:43
Daar zeg je wel een waar woord. De vorm van ABX zoals ik die jou heb opgelegd afgelopen zaterdag is zodanig ingericht geweest dat elke vorm van emotie uitgebannen was. De relatie apparaat - luisteraar heb ik tijdelijk bevroren, zeg maar.

Nu ik het er toch over heb, wil ik er heel kort iets over zeggen. Ook hier wil ik heel duidelijk stellen dat we niet zonder meer twee versterkers hebben getest. Wat we gedaan hebben is dat we geluisterd hebben naar relatief eenvoudig aanstuurbare speakers (B&W 801D). Het bleek dat het qua versterking niet veel tot niets  uitmaakte welke versterker (de Sony danwel de ASR) er daarvoor werd gebruikt. Het is verleidelijk om de Sony veel kwaliteit toe te dichten tov de ASR, maar dat is in feite niet wat we gedaan hebben. Je moet het blijven zien icm die B&W 801D speakers.

Groet,
Jacco

Ik denk dat een ABX waarin wordt gevraagd apparaten te herkennen c.q. te onderscheiden zeer lastig is en m.i. niet betrouwbaar. Vanwege de vele variabelen die een rol spelen is herkenning voor de mens heel lastig, wat niet wil zeggen dat er geen verschillen zijn.

Een blinde test waarin gevraagd wordt te scoren op een schaal van slecht naar goed (b.v. 10-puntschaal) zal eerder significante verschillen opleveren. In de meeste bladen wordt ook op die maneir blind getest en dan kan aan de hand van de totaalscores een rangorde ontstaan. Als betrouwbaarheidsmaat kan de standaarddeviatie genomen worden, die wat zegt over de mate van overeenstemming in het luisterpanel.

Met een dergelijke manier van blind testen wordt ook meer recht gedaan aan datgene wat je wil bereiken, niet zozeer herkenning, maar het apparaat dat gemiddeld het beste klinkt.



Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

Citaat van: Perfectionist op oktober 17, 2007, 13:28:03
Ik denk dat een ABX waarin wordt gevraagd apparaten te herkennen c.q. te onderscheiden zeer lastig is en m.i. niet betrouwbaar. Vanwege de vele variabelen die een rol spelen is herkenning voor de mens heel lastig, wat niet wil zeggen dat er geen verschillen zijn.

Een blinde test waarin gevraagd wordt te scoren op een schaal van slecht naar goed (b.v. 10-puntschaal) zal eerder significante verschillen opleveren. In de meeste bladen wordt ook op die maneir blind getest en dan kan aan de hand van de totaalscores een rangorde ontstaan. Als betrouwbaarheidsmaat kan de standaarddeviatie genomen worden, die wat zegt over de mate van overeenstemming in het luisterpanel.

Met een dergelijke manier van blind testen wordt ook meer recht gedaan aan datgene wat je wil bereiken, niet zozeer herkenning, maar het apparaat dat gemiddeld het beste klinkt.

Ik heb de afgelopen uren eens op Internet gezocht naar artikelen over ABX-tests. Het is bijna hilarisch om te lezen dat de controverse werkelijk overal bestaat en, belangrijker, nergens winnaars oplevert. Dat kan ook helemaal niet, want hoe moet je bewijzen wie de winnaars zijn? Met een ABX-test? ;D

Wat jij beschrijft, Perfectionist, is hoe je het best subjectieve tests kan doen. Daar ben ik het hartgrondig mee eens. Omdat in real-life de subjectiviteit regeert zullen we dáár een mouw aan moeten passen. De resultaten van een ABX kunnen ons namelijk onmogelijk dwingen om niet meer te luisteren. Wat is een ABX waard als je thuis weer gewoon hoort dat bijvoorbeeld een Sony versterker niks voor jou is?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

#1183
Citaat van: chansig op oktober 17, 2007, 11:28:13
Ik vond met name de stemmen zonder de PS Audio en later de DAC zeer onaangenaam klinken.Ook was het beeld bijzonder smal. Naarmate Huub steeds meer aan ging sluiten werd het geluid prettiger om naar te luisteren. Zoals Huub al schrijft: strak, mijn set is het niet..voor mijn idee zit er te weinig leven in. Maar dat is smaak en dan heb ik het dus niet over kwaliteit.

Het is wel de meest uitgebalnceerde set die ik bij Huub heb gehoord in de afgelopen 3 jaar, met als dieptepunt de Focals en mede hoogtepunt de Eve in combi met de TAG spullen. Meeslepend waren de TDL's in combi met de Bryston maar met weinig finesse. Ik heb nog geopperd dat hij eens een buis moet gaan proberen  O0

Ik was even bang dat het een enorme ruk set (beetje overdreven) zou zijn (bij het eerste nummer) maar de muziek werd zeer aangenaam om te beluisteren...alleen mijn smaak is 3% vervorming... ;D ;D

Gr Hans

eerlijke mening, leuk verwoord.... :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Eindelijk, eindelijk veranderen de speakers niet meer! Nu kan ik eindelijk gaan experimenteren met kabeltjes. Allereerst ben ik gaan bi-wiren met de luidsprekerkabels die er nog lagen: een Siltech op het laag en een tamelijk gewone koperkabel op het hoog. Ik weet eigenlijk niet waar de middentoner is ondergebracht.

Voorlopig klinkt het prima. Strakker laag en het hoog is niet al te fel. Het middengebied is nu helemaal bijgetrokken. Lekker setje zo. De tevredenheid is nog lang niet weg! ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Ik zou persoonlijk altijd dezelfde kabels gebruiken voor hoog en laag.

scrutinizer

Citaat van: HuubF op oktober 20, 2007, 01:17:22
Eindelijk, eindelijk veranderen de speakers niet meer! Nu kan ik eindelijk gaan experimenteren met kabeltjes. Allereerst ben ik gaan bi-wiren met de luidsprekerkabels die er nog lagen: een Siltech op het laag en een tamelijk gewone koperkabel op het hoog. Ik weet eigenlijk niet waar de middentoner is ondergebracht.

Voorlopig klinkt het prima. Strakker laag en het hoog is niet al te fel. Het middengebied is nu helemaal bijgetrokken. Lekker setje zo. De tevredenheid is nog lang niet weg! ;D
Na het spuiten en het uitharden van de lak....komt het op glans brengen. :)
Aan de Bi-wire terminal voor het hoog, wordt het filter van de middentoner en tweeter tesamen aangestuurd. ;)
Have fun with it!!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op oktober 20, 2007, 09:17:32
Na het spuiten en het uitharden van de lak....komt het op glans brengen. :)
Aan de Bi-wire terminal voor het hoog, wordt het filter van de middentoner en tweeter tesamen aangestuurd. ;)
Have fun with it!!!

Thanks! :-*

Wat ik voor ogen had lijkt gelukt: dit is inderdaad een set die zó standaard is, dat alles er lekker en muzikaal uitkomt. En nu alles ingespeeld lijkt te zijn (er verandert niets meer) nog wel met enige klasse ook. Met bi-wiren is het laag nét iets strakker geworden, waardoor ik niet meer de neiging heb om de versterker aan de regenerator te hangen. Steeds als ik dat deed was ik aanvankelijk tevreden over de verbeteringen, maar na een paar uur ging ie er weer af omdat het zo zielloos klinkt.

Met die regenerator is iets raars aan de hand. Als je een andere wave kiest hoor je in eerste instantie geen enkel verschil. Pas na een poosje, als je allang niet meer denkt aan die veranderde instelling, valt je dan iets op in het geluid. Er zit een vertraging in. Ontzettend interessant omdat dit voor mij persoonlijk (!) veel verklaart over mijn gehoor. De instelling die heeft gewonnen is TWave. Het geluid klinkt dan lekker muzikaal, waarschijnlijk door de introductie van een bepaalde mate van vervorming.

Bij dit (voorlopige) succesverhaaltje moet je wel bedenken dat de PS-Audio én de Subwoofer beide net zoveel kosten als het setje zelf. Omdat ik het tweedehands heb gekocht heb ik voor beide samen net zoveel betaald als de hifi-set. Dat doet niet iedereen. En die PS-Audio heb ik hier echt nodig, anders klinkt het geluid elk moment van de dag anders. De subwoofer zorgt ervoor dat ik altijd het gevoel heb dat er iets gebeurt. Na minstens 3 keer zo'n ding te hebben gehad gaat hij nu écht niet meer weg.

Zou de set beter klinken als ik het geld voor PS-Audio en subwoofer had gestoken in de gear zelf? Beetje hypothetisch, want ook dan zou de set beter klinken met PS-Audio in de keten. Dus die zou er toch wel zijn gekomen. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Vreemd toch...ik heb die Roksan kandy op een paar mission 782 boxjes staan en vind dat er wel heel veel bas uitkomt...zou zelfs bij sommige cd's  wel wat minder mogen....zou me geen raad weten als er nog een subwoofer bij zou komen om er nog meer laag uit te friemelen..

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op oktober 20, 2007, 12:15:57
Vreemd toch...ik heb die Roksan kandy op een paar mission 782 boxjes staan en vind dat er wel heel veel bas uitkomt...zou zelfs bij sommige cd's  wel wat minder mogen....zou me geen raad weten als er nog een subwoofer bij zou komen om er nog meer laag uit te friemelen..
...

Oh, er komt genoeg laag uit hoor! Maar de subwoofer brengt heel subtiel leven in het laag. Bij films gaat ie natuurlijk even wat harder.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Woon je in een vrij huis???   E .e.a. i.v.m buren?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

De buren hoor ik er nooit over! ;D

En ik draai nooit zo hard.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De afgelopen weken heb ik, naast de dagelijkse beslommeringen, voornamelijk lekker muziek geluisterd. Het geluid van het setje verandert nu niet meer en klinkt bij alle soorten van muziek goed.

Wat wel ongelofelijk irritant blijft: als ik de versterker aansluit op de PS-Audio klinkt hij beter, maar zielloos. Onverteerbaar omdat ik het verschil tussen lekker en audiofiel zelf kan oproepen, en er daardoor steeds weer aan herinnerd wordt dat ik het geluid lekker en audiofiel wil hebben.

Vervelend dat de kwaliteit van de stroom kennelijk zo bepalend is voor het geluid.

Omdat ik de Sony TA370 versterker en het Sony NS36 alles-spelertje, beide in ABX-en niet te onderscheiden van apparatuur die het 50-voudige kost, nog hier heb staan ben ik maar weer eens begonnen aan een nieuw subjectief experiment: het tob-setje mag vandaag draaien in plaats van de Roksan's. Op de PS-Audio, dat wel. De invoer bestaat dus uit schone en groene stroom, puur en zuiver.

Voorlopig heb ik geen last van de scherpigheid die ik eerder steeds hoorde bij beide apparaten. Het is de eerste keer dat ze het samen mogen proberen. Een koddig gezicht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

daffy

#1194
Citaat van: HuubF op november  4, 2007, 12:44:58
en er daardoor steeds weer aan herinnerd wordt dat ik het geluid lekker en audiofiel wil hebben.


Hallo Huub ik wil je niet op kosten jagen maar misschien kan een upgrade naar de Monitor Audio GS 60 daar voor zorgen ??

http://www.monitoraudio.co.uk/product.php?range=1&product=12

zomaar een gedachte.

grtjzz Daffy ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

garmtz

Dat gaat niet helpen Daffy, het gaat namelijk puur om de versterker. En ik denk dat de GS 60 geen verbetering zal zijn in de ruimte van Huub. In tegendeel...

HuubF

#1196
Ik ben weer terug bij het uitgangspunt. Na een versterker-rondje waarbij alles nog één keer zijn kunsten mocht vertonen, luister ik nu weer met plezier naar de Roksan - Monitor Audio combinatie. Dat klinkt toch het meest evenwichtig en interessant. Dat alleen met de Roksan de subwoofer zinvol kan worden ingezet is een groot voordeel. De versterker zit gewoon koud op het lichtnet, zonder filter.

Wat blijft is het katterige gevoel dat er veel méér uit te halen valt. Ik kan met de aanwezige componenten niet de optimale combinatie maken. Omdat ik héél sterk het vermoeden heb dat die verbetering alleen met betere speakers binnen te halen valt (dus duur), ga ik eerst eens een tijdje voort met waar ik mee bezig was: luisteren.

Morgen de nieuwe cd van Britney Spears maar eens halen. Ongetwijfeld K.t-muziek maar ze is ongeveer net zo oud als mijn dochter die een carriëre als pop-zangeresje op een haar na is misgelopen. Ze had maar nét iets meer guts hoeven te hebben. Overigens ben ik blij dat het niets is geworden, je kunt tegenwoordig als 23-jarige alleen scoren als je stoned en/of dronken door het leven gaat. Omdat ze me zo aan m'n dochter doet denken voel ik de solidairiteit met de arme Britney elke keer als haar weer iets overkomt. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Allereerst jouw dochter is een heel stuk leuker dan f*cking Brinta Speer !!
En dan over tot de orde van den dag .....ik denk dat je gewoon eerst eens lekker moet gaan luisteren en dan voor een godsvermogen een paar joepie-den-poepie super speakers moet kopen.
Die maken het verschil ....mijn idee.
En dan gewoon lekker met je Röksan setje blijven spelen, is volgens mij prima genoeg.
Of een leuke buis .... ;D

gegroet, Eelco

HuubF

#1198
Citaat van: Eelco Tijnagel op oktober 14, 1973, 10:15:27
Allereerst jouw dochter is een heel stuk leuker dan f*cking Brinta Speer !!

Mee eens!

Citaat van: Eelco Tijnagel op oktober 14, 1973, 10:15:27
En dan over tot de orde van den dag .....ik denk dat je gewoon eerst eens lekker moet gaan luisteren en dan voor een godsvermogen een paar joepie-den-poepie super speakers moet kopen.
Die maken het verschil ....mijn idee.
En dan gewoon lekker met je Röksan setje blijven spelen, is volgens mij prima genoeg.
Of een leuke buis .... ;D

Tsss Röksan... ;D

Ik denk inderdaad dat het setje prima is. Die Joepie den Poepie-speakers heb ik trouwens al gehad, die kostten nieuw 4 keer zoveel als de Monitor Audio's. De MA's zijn meer allround dan de Focal's maar die laatste waren bij bepaalde soorten muziek wel een stukje beter. Meer klasse. Jammer genoeg kon ik niet wennen aan dat ongelofelijk tamme midden-laag. Dat doen de MA's behoorlijk veel beter.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ho wacht even Huub,

Dat iets 4 maal zoveel kost hoeft in geengeval te zeggen dat het jou meer ligt, toch ?
Ach ik denk dat de MA-tjes die wij genieten gewoon echt heel prima speakertjes zijn.
Maar ik denk ook dat een buis erg leuke dingen kan doen, rendement zat en echt dippen doen ze ook niet dus qua matchen moet dat goed gaan ....

gegroet, Eelco

Ps de groeten aan je dochter  ;)