HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Gizz op september 21, 2007, 21:28:53
Veel plezier ermee huub  :)

Thanks. Voorlopig lijkt die Audioquest een wondertje!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Gizz

Ik heb voor die diamondbacks de king cobra. Die heeft voor mij wonderen opgeleverd  :D

Rock Solid

Citaat van: neverywhere op september 21, 2007, 18:00:40
En verder is voor mij nog een probleem (nou ja): ik ben nog op zoek naar het volume,,sweetpoint". Zit nu nog steeds op het punt van:,,dat mag best wat harder en,,Gloeiende gloeiend wat staat dat ding hard"...

Hoi HuubF,

Sorry, ik wil me er niet mee bemoeien, of je de waarheid trachten te verkondigen.

Maar het volume 'sweetpoint' probleem, roept bij mij gelijk het gebrek van (micro)dynamiek.
Dit probleem was voor mij direct opgelost toen ik overstapte op fronthoorns. Ik kon heel goed luisteren op lage volumes zonder dat ik de 'buzz' miste. Sterker, ik kon bijna gewoon in slaap vallen bij de fornthoorns; dit in tegenstelling tot de meeste speakers die ik heb gehad/geluisterd.
Voor mij geeft onrust tijdens het luisteren aan dat je hersenen aan het werk om correcties uit te voeren op wat je luistert; dit is een slecht teken.
Ik let hier nu meer op; hoe reageer ikzelf op het geluid van een set (moet je eens op letten als je op de VAD show bent). Heb ik de neiging om iets anders te doen, of vaak CD's te wisselen, ... dit zijn belangrijke signalen. Vaak pak ik een live CD (bijvoorbeeld The Naked Truth van Golden Earring) om goed te voelen of de energie goed overkomt. En voor mij, zijn de fronthoorns een openbaring. Ik speel nu met veel plezier met een Unison S2 (ik had een Krell voor- en eindtrap) en m'n klassieke Meridian CD speler uit de jaren 90.
Kortom wat een downgrade qua apparatuur voor een ander lijkt, kan voor jezelf een enorme upgrade qua genot/muzikaliteit zijn. Volg je eigen gevoel (ik hoop niet dat dit te 'zoet' is  ;D) !

Succes,
Rudolf

HuubF

Citaat van: Rock Solid op september 21, 2007, 23:02:50
Maar het volume 'sweetpoint' probleem, roept bij mij gelijk het gebrek van (micro)dynamiek.
... Volg je eigen gevoel (ik hoop niet dat dit te 'zoet' is  ;D) !

Nee hoor, dat is zeker niet te zoet. Dat 'sweetpoint' - probleem is alleen geen probleem van mij maar van Neverywhere. Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat er mee wordt bedoeld!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op september 21, 2007, 21:41:58
Thanks. Voorlopig lijkt die Audioquest een wondertje!

Om toch weer bij de Xindak uit te komen... ;D ;D ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 21, 2007, 23:19:23
Om toch weer bij de Xindak uit te komen... ;D ;D ;D

Tsja, wie weet. Voorlopig is het een aardige uitbreiding van mijn kabel-verzameling. Hij klinkt inderdaad neutraal, hij valt me in ieder geval niet zo op en ik luister al de hele avond (na de film) muziek.

Wel begin ik, naarmate de hoeveelheid gedraaide cd's toeneemt, de grenzen van de speakers een beetje te horen. Ze zijn goed en allround maar als het écht subtiel moet dan houdt het een beetje op. Ik ben benieuwd hoe de RS6's het gaan doen. Ze zijn er over een weekje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Waar zit je Audioquest, Huub? Is het een interlink of een netkabel? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tjeb

Neem eens een Sabbatical Huub, je bent er weer vreselijk mee in de weer en zo aan het focussen dat het spoor weer aardig bijster raakt lijkt wel.  ;D

Been here, Seen this, watched you doing it before.................. ;)

Met ongeruste groet,

Tjeb

HuubF

#933
Sorry, bedieningsfoutjen.  :-[

Citaat van: Audiofiel op september 21, 2007, 23:50:27
Waar zit je Audioquest, Huub? Is het een interlink of een netkabel? ::)

Interlinkje. Ik ben de naam even kwijt, maar het was die van Gizz. :D

Citaat van: Tjeb op september 21, 2007, 23:51:21
Neem eens een Sabbatical Huub, je bent er weer vreselijk mee in de weer en zo aan het focussen dat het spoor weer aardig bijster raakt lijkt wel.  ;D

Dacht het niet! Ik ben net terug van vakantie, ik heb er zin aan!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz


Tjeb

Citaat van: HuubF op september 21, 2007, 23:52:46


Dacht het niet! Ik ben net terug van vakantie, ik heb er zin aan!


;D Go Huub GO!!

chansig

Citaat van: HuubF op september 21, 2007, 23:52:46

Dacht het niet! Ik ben net terug van vakantie, ik heb er zin aan!


Dan zou ik niet meer op vakantie gaan als ik jouw was..Begreep ik het goed dat de Lavardin uit de verkoop is gehaald ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 22, 2007, 08:34:08
Dan zou ik niet meer op vakantie gaan als ik jouw was..Begreep ik het goed dat de Lavardin uit de verkoop is gehaald ?

Voorlopig even, totdat ik zeker weet wat ik wil. Weg is weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Citaat van: HuubF op september 22, 2007, 09:44:07
Voorlopig even, totdat ik zeker weet wat ik wil. Weg is weg.
Verstandig, gewoon even lekker de tijd voor nemen..

HuubF

Het lijkt erop dat het gedaan is. Er is iets veranderd in het systeem waardoor het geluid binnen 1 weekend neutraal en natuurlijk is geworden. Gisteravond heb ik heerlijk zitten luisteren en vanochtend vroeg ook.

De enige reden die ik kan bedenken is dat de versterker nu ingespeeld is. De kabeltjes maken niet zoveel uit.

Vreemd hoor. Zoals het geluid nu is heb ik het hier niet eerder gehoord. Het is alsof je, enigszins vertroebeld door alle tussenliggende electronica, de muzikanten zelf bezig hoort.

Vrijdag heb ik de nieuwe cd van Spinvis gekocht maar toen vond ik het geluid nog te hard en ongemakkelijk. Nu, 3 dagen later, is dat voorbij.

Raar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op september 24, 2007, 09:01:01
Vrijdag heb ik de nieuwe cd van Spinvis gekocht maar toen vond ik het geluid nog te hard en ongemakkelijk. Nu, 3 dagen later, is dat voorbij.

Ik heb 'm gisteren gekregen, weer leuk Spinvis-stijl :D

Klinkt overigens ook totaal niet hard hier...

HuubF

#942
Citaat van: reMC op september 24, 2007, 09:25:30
Ik heb 'm gisteren gekregen, weer leuk Spinvis-stijl :D

Klinkt overigens ook totaal niet hard hier...

Ja, leuke cd hé? :-*

Het rare is dat die cd donderdagavond helemaal niet goed klonk. Het klonk allemaal veel te technisch en hard. Sinds gisteravond hoor ik ineens gewoon muziek. Omdat ik mijn oren niet kon geloven ben ik vanochtend heel vroeg opgestaan om het wonder weer te horen. Gelukkig was het nog steeds goed.

Ergens op internet meldde iemand dat de Roksan Kandy versterker pas na 6 weken inspelen (!) lekker klonk. Het had iets te maken met het middengebied dat 'zich opende'. Bij mij staat ie al 3 weken onafgebroken aan dus mijn ervaring lijkt verdacht veel op die van hem. Het kan niet liggen aan de kabeltjes of aan de stroom-regenerator.

Ook andere muziek klinkt heel anders dan vorige week. Zowel bij klassiek als jazz is de klank nu mooi afgewogen met een enorm rijk middengebied en dynamiek, sprankeling en diep laag indien nodig. Helemaal niet meer dat ongemakkelijke van de afgelopen weken.

Het klinkt nu eigenlijk precies als voorspeld: lekker muzikaal en er lijkt niets fout te gaan. Helemaal in het begin klonk het ook even zo maar na een paar dagen was die betovering weg. Ik dacht toen dat het aan mijn oren lag, maar deze laatste verandering is veel te groot en snel om subjectief te zijn. Je kunt niet 3 dagen tevreden, vervolgens 2 weken ontevreden en daarna weer tevreden zijn met één en dezelfde set. Er moet een verandering hebben plaatsgevonden.

Maar je zult het vanavond zelf horen, Remko. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd


Tjeb

Citaat van: HuubF op september 24, 2007, 10:09:57

Het klinkt nu eigenlijk precies als voorspeld: lekker muzikaal en er lijkt niets fout te gaan. Helemaal in het begin klonk het ook even zo maar na een paar dagen was die betovering weg.

Kan je nagaan hoe het na de geclaimde 6 weken klinkt Huub  ;)

Denk je er wel om dat je vanaf nu de netstekker exact zo laat zitten zoals hij nu in de wcd gestoken is anders zou het inspeel proces wel eens kunnen omdraaien en ben je na drie opvolgende weken weer terug bij af!  8)

Mvg tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op september 24, 2007, 22:58:06
Kan je nagaan hoe het na de geclaimde 6 weken klinkt Huub  ;)

Elke keer als ik nieuwe spullen heb duurt het weken voordat het een beetje lekker klinkt. Niet alleen speakers, maar ook een versterker, cd-speler, een speaker of een kabeltje. Hoe dan ook is dat vreemd. Gewenning kan het niet zijn want alles klinkt toch hetzelfde? 8)

Vanavond is Remko geweest om eens te inspecteren hoe de zaak er hier voorstaat. Voor mezelf een belangrijk ijkpunt want meestal ben ik een stuk minder zeker van mijn zaak als ik samen met een ander luister. Nu bleef dat gelukkig uit, tot het eind vond ik mijn eigen set goed klinken. Veel evenwichtiger dan vorige samenstellingen, met vooral een heerlijk middengebied.

Het maakte veel uit welke interlink wordt gebruikt. De John van Gent laat meer hoog horen maar dat klinkt dan (nog) niet lekker. De Audioquest klinkt beter. De oude Xindak hangt er nu aan en ehhh dat gaat ook goed.  ;D

Een experiment met het weglaten van de PS-Audio was voor mij overtuigend. Mét PS-Audio is het laag gecontroleerder (wat hier altijd een probleem was) en in midden en hoog is gewoon méér te horen. Het was nu avond; als je hier overdag luistert is het verschil nog groter.
We hebben nog verschillende MWave-settings geprobeerd maar dat maakt weinig uit. Het varieren van het aantal herzen van 50 naar 60 (en weer terug) hoort Remko wel, ik nauwelijks.

Het was weer gezellig. Onze smaken verschillen enigszins. ;D Remko gaat voor bepaalde aspecten in het geluid en neemt daarvoor een aantal nadelen voor lief. Ik wil gewoon een lekker klinkend setje. ;)

Voor mij is het nu wachten op de Monitor Audio RS6 speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op september 24, 2007, 23:38:35
Het maakte veel uit welke interlink wordt gebruikt. De John van Gent laat meer hoog horen maar dat klinkt dan (nog) niet lekker. De Audioquest klinkt beter.

Yep, de Audioquest is een stuk gebalanceerder, minder agressief en zit meer in het middengebied in plaats van het hoog (wat ik een goede eigenschap vind).

Citaat van: HuubF op september 24, 2007, 23:38:35Een experiment met het weglaten van de PS-Audio was voor mij overtuigend. Mét PS-Audio is het laag gecontroleerder (wat hier altijd een probleem was) en in midden en hoog is gewoon méér te horen. Het was nu avond; als je hier overdag luistert is het verschil nog groter.

De verschillen zijn natuurlijk duidelijk en wat mij betreft ook zoals jij omschrijft. Voor mij zijn dat echter in jouw situatie negatieve aspecten. Je hoort wel meer (vergrootglas), maar het is ook pusheriger en aggressiever, de klank verschuift meer naar het hoog waardoor het midden een beetje 'uitgehold' gaat klinken en verder wat ik gewend ben van dergelijke filters/regeneratoren: de muziek speelt met wat minder bezieling (stemmen klinken wel transparanter maar ook dunner: je kunt er door heen kijken, het gewicht is minder).

Citaat van: HuubF op september 24, 2007, 23:38:35We hebben nog verschillende MWave-settings geprobeerd maar dat maakt weinig uit. Het varieren van het aantal herzen van 50 naar 60 (en weer terug) hoort Remko wel, ik nauwelijks.

Ja, scheelt nauwelijks. Bovendien was de best klinkende setting gewoon de 'AUTO'-setting.

Citaat van: HuubF op september 24, 2007, 23:38:35Het was weer gezellig. Onze smaken verschillen enigszins. ;D Remko gaat voor bepaalde aspecten in het geluid en neemt daarvoor een aantal nadelen voor lief.

In het begin neem ik enkele nadelen voor lief ;) Je kunt namelijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar wel al veel van de muzikale essentie meekrijgen. Ik kies dan persoonlijk liever daarvoor dan voor strakheid en extra detail. Voor mij moet het muzikaal gezien eerst kloppen, daarna mag het nog perfecter worden.

garmtz

@reMC: ik ben het roerend eens met je beschrijving van de PS Audio. Om dezelde redenen ben ik ook niet zo enthousiast over deze regeneratoren.

HuubF

#948
Citaat van: garmtz op september 25, 2007, 10:04:30
@reMC: ik ben het roerend eens met je beschrijving van de PS Audio. Om dezelde redenen ben ik ook niet zo enthousiast over deze regeneratoren.

Bezieling moet naar mijn overtuiging niet komen van iets dat niet in de hand te houden is.

De stroom bij mij is kennelijk een ramp; de klank is afhankelijk van het moment van de dag en de week. Het lijkt me niet normaal dat mét regenerator het laag strakker is en de klank natuurlijker, gedetailleerder en met minder scherpte. Inderdaad wat meer audiofiel, zoals Remko en ik gisteren opmerkten. Maar wel constant, een verademing voor mij.

Dus éérst de stroom strak, daarna kijken hoe je de bezieling terug krijgt. Desnoods met andere apparatuur.

Overigens vind ik zelf dat er bezieling genoeg is. Zonder dat een component in de keten de zaak moedwillig 'muzikaal' maakt. ;)

Citaat van: reMC op september 25, 2007, 09:42:22
In het begin neem ik enkele nadelen voor lief ;) Je kunt namelijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar wel al veel van de muzikale essentie meekrijgen. Ik kies dan persoonlijk liever daarvoor dan voor strakheid en extra detail. Voor mij moet het muzikaal gezien eerst kloppen, daarna mag het nog perfecter worden.

Hierbij is het de vraag wat je muzikaal vindt en hoe lang 'het begin' wilt laten duren. Bij mij duurt dat al 4 jaar. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

#949
Citaat van: HuubF op september 25, 2007, 10:30:53
Dus éérst de stroom strak, daarna kijken hoe je de bezieling terug krijgt. Desnoods met andere apparatuur.

Je loopt het gevaar dat je het ook met andere apparatuur niet gaat (terug) vinden met de PS-Audio. Maar als ik jou zo hoor zou ik me daar overigens niet al te druk om maken:

Citaat van: HuubF op september 25, 2007, 10:30:53
Overigens vind ik zelf dat er bezieling genoeg is.

We verschillen gewoon van 'volgorde' ;) Ik zou persoonlijk eerst de muziek in orde willen hebben (en je kamer aanpakken!) en veel later kijken of je de stroom nog kunt verbeteren zonder dat je ergens op inlevert. Het strak hebben van de stroom moet je denk ik niet te veel als doel op zich zien. Natuurlijk is het belangrijk, maar als je vindt dat je naast het krijgen van een aantal positieve eigenschappen tevens veel aan muzikaliteit inlevert, zou 'ie er gewoon niet moeten staan IMHO!

Ik wil je alleen maar als advies geven: ga niet uit van het feit dat je stroom 'perfect' moet zijn om 'eerlijk' apparatuur te kunnen testen. En ga al helemaal niet uit van de heiligheid van een PS-Audio, je hoort immers zelf ook dat het nadelen heeft, maar je hoopt volgens mij dat die met andere apparatuur weer opgeheven worden. Of dat zo is, is de grote vraag ;)