HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

neverywhere

Helemaal tevreden zou ik het toch ook niet noemen.......er knaagt dus altijd wel iets zo van :Ik ben toch nog niet helemaal tevreden.....

Maar zou een downgrade niet een manier zijn om weer met eens schoon vel papier te beginnen? Zo dat elk nieuw apparaat weer een echte,hoorbare verbetering is?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

dre73

ja leuk,opnieuw beginnen ;D
ik weet zeker dat maar weinig mensen weer dezelfde spullen zouden kopen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Nu dat lijkt mij echt een probleem, alles verkopen en opnieuw beginnen. Ten eerste krijg je altijd andere spullen omdat de oude spullen niet meer verkocht worden. Ten tweede heb je als vergelijk je oude set die omdat hij er niet meer is automatisch in je hoofd steeds mooier gaat klinken, vooral als je er of een veel goedkopere set neerzet of een gelijkwaardige die anders klinkt.

Daarnaast: HET KOST ONGELOOFELIJK VEEL EXTRA GELD!!

dus waarom zou je het doen? tenzij je zwaar ontevereden bent, maar dan nog, er is een veel goedkopere mogelijkheid, vind je iets in je set niet mooi klinken, analiseer welk apparaat waarschijnlijk de boosdoener is en leen bij je dealer een ander apparaat, is dat het niet pak je ipv de cd speler de versterker en zo ga je door. 1 ding heb ik wel geleerd; het zijn vaak NIET je speakers!! maar vaak is het een van de apparaten of de bekabeling.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

#903
Citaat van: neverywhere op september 19, 2007, 23:59:58
Raar hoor, je wilt downgraden, koopt dan wat simpeler spul dan wat je had en hoe vreemd, als je je dure spulletjes weer aansluit klinkt het beter....rara, hoe zou dat toch komen???

De spullen zijn wel duurder maar klinken vooral heel anders. Mijn Lavardin is het instapmodelletje en dat hoor je helaas wel. Ik denk dat de Roksan audiofieler klinkt.

Citaat van: neverywhere op september 19, 2007, 23:59:58
Overigens, begrijp ik het goed dat je je roksan spulletjes bij de RAF hebt gehaald?  Zoja, dan heb je vast niet de KA L mkIII versterker maar het vorige uitlopende model? Tja......

Neen, daar heb ik natuurlijk wel op gelet. Achter op de versterker staat trots 'LIII'. Het is dus het laatste model. Ook de cd-speler is het laatste model.

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2007, 08:38:17
Ik denk dat Huub de hoop had dat hij meer rust zou krijgen door zichzelf te dwingen terug te gaan naar een eenvoudige set. Hoewel dat niet onmogelijk is, is dat geen gemakkelijke opgave. Enerzijds moet die simpele set van voldoende niveau zijn en anderzijds moet Huub zichzelf voldoende onder controle zien te houden... :-\

De set is van voldoende niveau, alleen loop ik tegen een onverwacht groot verschil aan tussen de Lavardin en Roksan versterker.

Dat is vervelend want om de muzikaliteit van de Lavardin te combineren met het iets audiofielere van de Roksan ben ik bijna gedwongen voor een Lavardin IT te gaan sparen. Ik denk dat deze versterker prima zal combineren met de nederige Monitor Audio RS6. Monitor Audio vind ik namelijk wél een openbaring en daar zou ik prima mee kunnen leven.

Zo somber is het dus niet eens. De oogst van de laatste omwisseling is:

- Monitor Audio spreekt mij meer aan dan Focal. Ook wordt het verschil tussen beide versterkers prima blootgelegd.
- De Roksan cd-speler heeft mijn aandacht nog niet getrokken dus die zal wel 'gewoon' goed zijn.
- De PS-Audio regenerator is een must. Zelfs de Lavardin klinkt daardoor beter. Ook de TV doet het beter.

Maar ook: hoe de-bunkers ook hun best doen om het tegengestelde te beweren, er kunnen extreem grote verschillen zitten tussen versterkers. In ieder geval tussen Lavardin en de rest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Citaat van: HuubF op september 20, 2007, 21:22:01
Dat is vervelend want om de muzikaliteit van de Lavardin te combineren met het iets audiofielere van de Roksan ben ik bijna gedwongen voor een Lavardin IT te gaan sparen.
Er is ook een middenweg.. de IS reference.
Ik moet zeggen dat ik bij de IS ref. geen klagen heb over de technische weergave (en dat als ex-krell eigenaar ;D).. maar of jij er tevreden mee zou zijn  ;).

Citaat van: HuubF op september 20, 2007, 21:22:01
Maar ook: hoe de-bunkers ook hun best doen om het tegengestelde te beweren, er kunnen extreem grote verschillen zitten tussen versterkers. In ieder geval tussen Lavardin en de rest.
Geheel mee eens.. (sterker nog, ik heb tot nu toe grotere verschillen gehoord tussen versterkers dan tussen DAC's)

HuubF

#905
Citaat van: aMUSEd op september 20, 2007, 22:19:23
Er is ook een middenweg.. de IS reference.
Ik moet zeggen dat ik bij de IS ref. geen klagen heb over de technische weergave (en dat als ex-krell eigenaar ;D).. maar of jij er tevreden mee zou zijn  ;).

De IS reference heb ik hier ook thuis gehad. In mijn set deed hij het (na 1 avond luisteren) niet goed genoeg om de IS te vervangen. Het brutale van de IS had deels plaatsgemaakt voor wat meer finesse. Ik wist dat ik daarna voor de IT zou gaan die ongetwijfeld mijn keus zou zijn. Een onaanvaardbare last voor het gezinsbudget, en nog steeds zonder afstandsbediening en extra uitgang voor de subwoofer. No f.cking way. >:D

Citaat van: aMUSEd op september 20, 2007, 22:19:23
Geheel mee eens.. (sterker nog, ik heb tot nu toe grotere verschillen gehoord tussen versterkers dan tussen DAC's)

Geheel mee eens. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op september 20, 2007, 22:47:39
extra uitgang voor de subwoofer. No f.cking way. >:D

Er zijn speakers die op zeker géén "hulp" van een soepwoefer nodig hebben, ik meen dat jij dergelijke speakers reeds in bezit hebt gehad ::) Met de goede versterking erbij gekozen zou je zoektocht al ten einde zijn geweest >:D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

oud_account_1

Citaat van: Ruud- op september 20, 2007, 22:56:03
Met de goede versterking erbij gekozen zou je zoektocht al ten einde zijn geweest >:D
"Sooner or later you are going to realize that there is a difference between knowing the path and walking the path" ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: Ruud- op september 20, 2007, 22:56:03
Er zijn speakers die op zeker géén "hulp" van een soepwoefer nodig hebben, ik meen dat jij dergelijke speakers reeds in bezit hebt gehad ::) Met de goede versterking erbij gekozen zou je zoektocht al ten einde zijn geweest >:D

Kom Ruud, je mag dan een goed klinkend setje hebben, maar soms zit je een beetje vast in het eigen gelijk. ;)

Mijn TDL's hebben zowat elke versterker op dit halfrond gezien en het lukte nooit om het laag hier écht goed te laten klinken. Bovendien vond ik het hoog te hard en ongepolijst, ook bij gepolijste apparatuur. Ik kan me het geluid van die dingen nog prima voor de geest halen. Natuurlijk mis ik de lucht bij dynamische muziekstukken, maar transmissie-lijners passen hier gewoon niet.

De Focal JMLab subwoofer is een droom; hij vult de speakers nét dat beetje aan voor een afgrond-sensatie. Alleen al voor films zou ik hem niet meer willen missen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Als je zeker weet dat de IT biedt wat je zoekt, is het dan niet verstandig om geen andere versterkers te blijven kopen/verkopen?
(Tenzij je winst weet te maken door continue te kopen/verkopen)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

#910
Citaat van: squadra op september 20, 2007, 23:11:12
Als je zeker weet dat de IT biedt wat je zoekt, is het dan niet verstandig om geen andere versterkers te blijven kopen/verkopen?
(Tenzij je winst weet te maken door continue te kopen/verkopen)

Ik wil niet zo'n dure versterker. Winst is er trouwens niet te maken als je alleen maar koopt en verkoopt uit liefhebberij. Hifi kost me tussen de 500 en 1000 euro per jaar aan verliezen.

Dat vind ik niet erg. Postzegels, visspullen en duikapparatuur zijn ook erg duur.

P.s. Je zou bijna vergeten dat er ook nog zoiets is als kabels. Vanavond heb ik de speaker-kabels en interlink vervangen en nu krijgt muziek zowaar wat meer kloten met der Roksan. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Citaat van: HuubF op september 20, 2007, 22:47:39
Ik wist dat ik daarna voor de IT zou gaan die ongetwijfeld mijn keus zou zijn. Een onaanvaardbare last voor het gezinsbudget, en nog steeds zonder afstandsbediening en extra uitgang voor de subwoofer. No f.cking way. >:D
LOL  ;D
Heb je de IT beluisterd? Had deze het finesse EN het brutale?
Ik probeer nog steeds een idee te krijgen van de verschillen tussen de geintegreerde versterkers van lavardin.

HuubF

Citaat van: aMUSEd op september 20, 2007, 23:30:52
LOL  ;D
Heb je de IT beluisterd? Had deze het finesse EN het brutale?
Ik probeer nog steeds een idee te krijgen van de verschillen tussen de geintegreerde versterkers van lavardin.

Ik denk dat de finesse van de IT zó veel beter is dat het verlies aan brutaliteit niet erg meer is.

De IT heb ik niet gehoord, ik kijk wel uit. ;) Het verschil tussen IS en IS Reference kunnen FrankB en ik prima onder woorden brengen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RuTT


DA BoSS

#914
Huub,

er is nog zoveel meer moois te koop dan alleen een Lavardin :o



En nog een kleine (overbodige) waarschuwing: trek niet te snel je conclusies.
Een deel van je bermerkingen zou bijv best te maken kunnen hebben met de settings op je PS-Audio?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

#915
Citaat van: DA BoSS op september 21, 2007, 07:42:04
er is nog zoveel meer moois te koop dan alleen een Lavardin :o

Zal best! Ongeveer 0,1% daarvan heb ik in de afgelopen 4 jaar hier gehad. Het vooruitzicht dat ik nog 99,9% te gaan heb vervult me met een intense vermoeidheid. Nu wil ik dan ook gaarne een all-round setje.

Citaat van: DA BoSS op september 21, 2007, 07:42:04
En nog een kleine (overbodige) waarschuwing: trek niet te snel je conclusies.
Een deel van je bemerkingen zou bijv best te maken kunnen hebben met de settings op je PS-Audio?

Mijn doel is, een situatie te creëeren waarbij conclusies trekken niet meer zo nodig is. Conclusies moeten worden getrokken als er weer tussen appels en peren wordt vergeleken en dat ben ik eigenlijk zat. ;)

De settings van de PS-Audio leveren een nauwelijks hoorbare verandering op, dus dat gaat me niet redden. Kabels lijken nog wel iets uit te maken, maar dat weet ik pas over een weekje of wat zeker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Citaat van: HuubF op september 20, 2007, 21:22:01
Neen, daar heb ik natuurlijk wel op gelet. Achter op de versterker staat trots 'LIII'. Het is dus het laatste model. Ook de cd-speler is het laatste model.



Gefeliciteerd , mij lukte het niet om bij RAF een L aan te schaffen...ben er wel tamelijk ver mee gekomen maar de specificaties op de site waren zo vreemd dat ik er wat dieper ingedoken ben .Het bleek dat  de versterker die ze mij aanboden  de KA-1 Mk III was .......maar ik wilde dus de L mkIII.

Heb hem nu dus wel maar mocht er wel de hoofdprijs voor betalen.... >:(



I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op september 21, 2007, 17:44:28
Heb hem nu dus wel...

En, hoe vind jij hem klinken? Heb je ook de bijbehorende cd-speler? Heb je ook het gevoel dat hij tamelijk lang moet inspelen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

#918
Citaat van: HuubF op september 21, 2007, 17:47:38
En, hoe vind jij hem klinken? Heb je ook de bijbehorende cd-speler? Heb je ook het gevoel dat hij tamelijk lang moet inspelen?

Ik heb het gevoel dat ik een betere cd speler nodig heb...heb wat last sibilentie of hoe ze het ook noemen....heb zo,n heel goedkoop dvd spelertje er bij staan en daar haast geen last van sibildinges....maar die dvd speler klinkt dan weer van geen meter.

En wat vind ik er verder van....tja, had eerst een nad 320e en dacht dat het haast niet beter kon maar dat kon dus wel degelijk....alles klinkt wel ineens veel anders....veel meer laag, ik zou ook zeggen een veel ,,breder" geluid en een heel mooie spreiding van het stereo beeld....vind hem in het laag wel wat heftig bij sommige cd's.....zou niet graag in een flatje zitten met zo,n bas....maar dit kan ook komen door mijn Mission 782 speakers die in het laag toch al een aardige reputatie hadden.

En verder is voor mij nog een probleem (nou ja): ik ben nog op zoek naar het volume,,sweetpoint". Zit nu nog steeds op het punt van:,,dat mag best wat harder en,,Gloeiende gloeiend wat staat dat ding hard"...


Overigens zit het bij mij thuis nog niet zo lekker wat akoestiek betreft:ik zit nog op wat meubels te wachten die een aardig stuk galm moeten gaan reduceren.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op september 21, 2007, 18:00:40
... En verder is voor mij nog een probleem (nou ja): ik ben nog op zoek naar het volume,,sweetpoint". Zit nu nog steeds op het punt van:,,dat mag best wat harder en,,Gloeiende gloeiend wat staat dat ding hard"...

Dat zal dan wel komen door dat pittige laag, dat is bij de ene cd irritanter dan bij de andere. Het wordt wel tijd om een 'echt' cd-spelertje erbij te nemen! Dat kan het laag ook ten goed komen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Citaat van: HuubF op september 21, 2007, 18:06:38
Dat zal dan wel komen door dat pittige laag, dat is bij de ene cd irritanter dan bij de andere. Het wordt wel tijd om een 'echt' cd-spelertje erbij te nemen! Dat kan het laag ook ten goed komen.

Moet ik wel even de loterij winnen want de combinatie nieuw huis en dure hobby werkt niet echt lekker samen.

Maar ik ben al weer aan het sparen.........
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DA BoSS

#922
Citaat van: HuubF op september 21, 2007, 09:06:33
Conclusies moeten worden getrokken als er weer tussen appels en peren wordt vergeleken en dat ben ik eigenlijk zat. ;)

helder, doodvermoeiend inderdaad :-[
(en nog kostbaar ook :P)


Het verbaast me trouwens wel dat al die verschillende settings op de P-500 zo weinig invloed hebben?


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op september 21, 2007, 19:45:20
... Het verbaast me trouwens wel dat al die verschillende settings op de P-500 zo weinig invloed hebben?

Het zal vast wat uitmaken maar ik ben er nog niet aan toe. De invloed is in ieder geval te weinig om de klank heel erg te beïnvloeden. Ik heb de PS-Audio-setting voor waves nu op 'Auto' staan. Ik heb het gevoel dat het wat leven in de brouwerij brengt maar het is ook vrijdagavond en dan klinkt alles altijd beter. ;D

Wel heb ik nu een Audioquest kabel per post binnengekregen en die klinkt vanaf het begin al ehhhh lekker neutraal. :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Gizz