HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Tjeb

En je kan geen rottigheid uithalen op straat  ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Het spul is binnen. De PS-Audio P500 re-generator doet wat hij moet doen. :o Met de Monitor Audio's R6 is niets mis, maar het bleek het voorgaande model te zijn; de frontjes haalde ik pas thuis weg en toen zag ik het. Mijn fout. De leverancier ruilt ze zo snel mogelijk tegen een laag bedrag om voor de RS6. Fantastische service van Ronald Spaargaren.

Ondanks de zeperd met de speakers klinkt de set nu al beter dan de combinatie met de Focal's. Waarschijnlijk door de PS-Audio.

Morgen post ik een soort voorlopige conclusie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rody


Ruud-

Citaat van: HuubF op september 15, 2007, 18:30:39
Ondanks de zeperd met de speakers klinkt de set nu al beter dan de combinatie met de Focal's.

Mag ik voorzichtig zeggen...die kans was erg groot ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op september 15, 2007, 18:43:47
Mag ik voorzichtig zeggen...die kans was erg groot ;D

Het klinkt inderdaad wat meer als jouw set, als je dat bedoelt. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op september 15, 2007, 18:45:27
Het klinkt inderdaad wat meer als jouw set, als je dat bedoelt. ;)

Zou je daar tevreden mee zijn dan?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op september 15, 2007, 18:48:09
Zou je daar tevreden mee zijn dan?

Je hebt het wellicht gemist, maar Chansig en ik hebben al meerdere malen gemeld dat er eigenlijk maar één set is die we écht goed vinden.

En dat is die van jou.

Verder streef ik het niet echt na, maar de gelijkenis is is er wel degelijk.

Zojuist heb ik een stukje muziek gehoord waar de stemmen bijna tastbaar waren. Dat heb ik hier nog nooit gehoord. De grootste verbetering lijkt me de PS-Audio. Zo dadelijk ga ik het journaal bekijken via de PS-Audio. Misschien zijn die rare kleuren ook eindelijk verdwenen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

henk93

#832
Chansig vind dit ook wel een goed setje denk ik ???


http://home.planet.nl/~ronde386/hifi/new8.JPG


Tjeb

Soliciteren naar een veer in den bip?

Mvg Tjeb

HuubF

#834
Het journaal via de PS-Audio zorgde voor een onmiddellijke crash omdat de plasma veel te veel stroom trekt. ;D

Hoewel het wordt afgeraden gaat de versterker wél gemakkelijk; het display'tje geeft aan dat er nog geen 30 watt wordt verbruikt bij een behoorlijk volume. Voor stevig stroomverbruik is die 500 watt dus eigenlijk onvoldoende, dan moet je een P1000 hebben.

Het geluid is werkelijk enorm opgeknapt. Omdat ik de Focal's heb ingeruild weet ik natuurlijk niet zeker wat het aandeel is van PS-Audio en Monitor Audio's, maar ik vermoed toch dat de ongelofelijke zuiverheid en de opvallend goede plaatsing voornamelijk het werk is van de strakkere stroom.

Klinkt het geluid nu steriel of wordt de dynamiek beperkt? Totaal niet. Het geluid is muzikaal op een ongedwongen manier. Volgens mij hoor ik alleen maar wat er op cd staat en verder niet.

Hieronder de opstelling, nog een beetje een zooitje inderdaad. :-[ De JMLab subwoofer is gebleven.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rody


HuubF

Citaat van: Rody op september 16, 2007, 12:48:42
Wat een zooi  ;D

Ik wacht even met netjes neerzetten tot ik zeker weet welke kabels ik ga gebruiken. Het Oppli-kastje is flink gemodificeerd, er zitten bijvoorbeeld geen wieltjes meer onder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RuTT

Ben erg nieuwschierig hoe het klinkt, kom snel weer langs als het mag.... 8)

Gr.

Kwabbernoot

Leuke slaapzak ook.  ;D  Moeten er geen berken multiplex planken onder de speakers? Of doen ze daar niets.  :-\

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op september 16, 2007, 13:29:14
Leuke slaapzak ook.  ;D  Moeten er geen berken multiplex planken onder de speakers? Of doen ze daar niets.  :-\

Heb ik natuurlijk ooit wel geprobeerd, maar keihard op spikes klinkt het beste,

Citaat van: RuTT op september 16, 2007, 13:28:16
Ben erg nieuwschierig hoe het klinkt, kom snel weer langs als het mag.... 8)

No problem, ik ben ook wel benieuwd hoe je het nu vindt klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op september 16, 2007, 13:41:19
No problem, ik ben ook wel benieuwd hoe je het nu vindt klinken.

Dat geldt ook voor mij? ::) >:D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op september 16, 2007, 13:46:45
Dat geldt ook voor mij? ::) >:D ;)

Natuurlijk! Graag zelfs. Maar iedereen moet nog even wachten tot de Monitor Audio speakers zijn omgeruild. Nog een paar weekjes geduld dus. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

hier nog één die zeer geinteresseerd is in een klein bezoekje O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op september 16, 2007, 14:31:58
hier nog één die zeer geinteresseerd is in een klein bezoekje O0

Lijkt me leuk! Wacht nog even op de RS6's, dan is de budget-set-in-optimale-setting klaar.

De ene cd na de andere gaat er hier doorheen. Metallica wordt eindelijk goed weergegeven, de irritant-scherpe bekkens klinken nu goed. Ik had al nooit begrepen waarom veel mensen dit zo'n audiofiele cd vinden.

Maar ook jazz, softpop en klassiek klinken nu beter dan ooit. Over een weekje ga ik eens uitvogelen wat de belangrijkste factor is voor deze verbetering. Ik denk de PS-Audio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

huub alle respect voor je doldwaze actie 8)
er zullen er maar weinig zijn die het zo aan durven pakken,nu moeten ze allemaal nog na een bezoek aan jouw adres stilzwijgend huiswaarts keren en je zet `t hele forum op z`n kop ;D

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

#845
Citaat van: dre73 op september 16, 2007, 14:50:26
huub alle respect voor je doldwaze actie 8)
er zullen er maar weinig zijn die het zo aan durven pakken,nu moeten ze allemaal nog na een bezoek aan jouw adres stilzwijgend huiswaarts keren en je zet `t hele forum op z`n kop ;D

Tot nu toe lijkt het een succes van PS-Audio. Een jaar of 4 geleden heb ik een UPC200 (een soort tussenvorm van filter en regenerator) gehad en die deed hier toen ook al goed werk. De echte regenerators waren toen nog veel te duur, zo'n 3000 euro nieuw.

De UPC200 heb ik weggedaan toen ik merkte dat mijn AVI eindversterker lekkerder klonk zonder UPC200. Het geluid werd veel te steriel.

Nu die regenerators eindelijk 2e-hands te krijgen zijn heb ik voor mijn gevoel een goede slag geslagen. Misschien is het wel zo dat veel cd-spelers en versterkers écht ongeveer gelijk klinken, mits je ervoor zorgt dat de stroomvoorziening op orde is. Het grappige is dat dit een knieval lijkt voor techneuten, maar dit feitelijk niet zo is omdat 'schone stroom' ook nogal controversieel is.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Citaat van: HuubF op september 16, 2007, 15:05:37
Misschien is het wel zo dat veel cd-spelers en versterkers écht ongeveer gelijk klinken, mits je ervoor zorgt dat de stroomvoorziening op orde is.

Hiermee bagatelliseer je de invloeden van alle componenten in de cd-spelers wel heel erg. Ik denk dat je met schone stroom de echte verschillen tussen de spelers hoort en niet meer zo direct de invloed van de voeding. Alhoewel regenerators voor mij leiden tot een zielloze weergave, is mijn ervaring tot nu toe. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

GPO

Citaat van: HuubF op september 16, 2007, 14:40:21
...
De ene cd na de andere gaat er hier doorheen. Metallica wordt eindelijk goed weergegeven, de irritant-scherpe bekkens klinken nu goed. Ik had al nooit begrepen waarom veel mensen dit zo'n audiofiele cd vinden.
...

Ik vraag me af welke je van Metallica je hier bedoelt... zeker 'the black album'? Die is idd vrij scherp/spetterend (en wel goed) opgenomen, maar ook erg gelikt. Dat scherpe vind ik wel goed bij de muziek passen overigens, maar smaken verschillen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

HuubF

Citaat van: FrankB op september 16, 2007, 16:12:30
Hiermee bagatelliseer je de invloeden van alle componenten in de cd-spelers wel heel erg. Ik denk dat je met schone stroom de echte verschillen tussen de spelers hoort en niet meer zo direct de invloed van de voeding. Alhoewel regenerators voor mij leiden tot een zielloze weergave, is mijn ervaring tot nu toe. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.

Mijn Roksan Kandy LIII is een eenvoudig geïntegreerd versterkertje van 2 keer 120 watt die een makkie is voor de P500 regenerator, maar ik kan me voorstellen dat veel zwaardere versterkers lastiger van stroom zijn te voorzien.

Qua muzikaliteit gaat het eigenlijk perfect. CD's die eerst tamelijk ongenietbaar waren (Spinvis, Metallica, Duke Special) klinken nu muzikaal. Niet perfect opgenomen, maar wel heel lekker klinkend. De CD's die ik wel al lekker vond klinken (Eels, Christina Branco, klassiek) klinken niet steriel. Ruige gitaartjes blijven netjes overeind. Schokkend is dat er nu veel en veel meer nuttige informatie hoorbaar is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Inmiddels heb ik de HDTV-tuner en de North Star dac via het HMS Energia stekkerblok aangesloten en dat levert een flinke verbetering op van het tv-beeld en -geluid.

PS-Audio rulez.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)