Banaan stekkers op Yamaha RX-V2700

Gestart door koffie, januari 31, 2007, 20:21:45

Vorige topic - Volgende topic

koffie

Vraagje,

Ik heb mijn nieuwe receiver binnen, een Yamaha RX-V2700
Ik zou hier graag bananenstekkers inpluggen.
Weet iemand of dat kan op deze receiver ? De manual zegt van wel, maar dat het niet bij alle modellen is.
Ik heb nog nooit met banananestekkers gewerkt, dus geen ervaring om op te bouwen.
Mikeske bied ze hier te koop aan, als ik die neem hoef ik toch niets te solderen ?
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

kippekop

Citaat van: koffie op januari 31, 2007, 20:21:45
Vraagje,

Ik heb mijn nieuwe receiver binnen, een Yamaha RX-V2700
Ik zou hier graag bananenstekkers inpluggen.
Weet iemand of dat kan op deze receiver ? De manual zegt van wel, maar dat het niet bij alle modellen is.
Ik heb nog nooit met banananestekkers gewerkt, dus geen ervaring om op te bouwen.
Mikeske bied ze hier te koop aan, als ik die neem hoef ik toch niets te solderen ?

Neem aan van wel, gewoon een kwestie van het binnenste uit de plug wippen (dus niet het gehele rode stuk, alleen het zachte plasticje wat voor het gat zit.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

cyberjobe

Citaat van: kippekop op januari 31, 2007, 21:38:05
Neem aan van wel, gewoon een kwestie van het binnenste uit de plug wippen (dus niet het gehele rode stuk, alleen het zachte plasticje wat voor het gat zit.
En als het zo'n dopje is wat verzonken is (en er zit een gaatje in die plug), kan je het beste met een schroefje lichtjes aandraaien en dan eruit trekken. Dat was het enige manier om die rottige dopjes uit de Denon AVC-A11SR pluggen te halen (na 15 minuten zitten te hannesen met diverse schroevendraaiers en zelfs een paperclip hielp niet).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14