de ultieme cdr jitter offtopic topic nu met poëzie !

Gestart door Del member, januari 29, 2007, 19:06:56

Vorige topic - Volgende topic

Sander Sassen

Citeermaar mogelijk wel voor een volgende test met konijntjes

Baaltje hooi, wat worteltjes en een zak familiesla bij de supermarkt doet wonderen hoor.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

sphere

Sla is juist helemaal niet goed voor cavia's, konijnen etc  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Sander Sassen

CiteerSla is juist helemaal niet goed voor cavia's, konijnen etc

Niet? Hoezo dan? Da's nu weer zoiets waar ik graag de adviezen van anderen voor inwin.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

visitor

Citaat van: sphere op maart 16, 2007, 13:53:56
Sla is juist helemaal niet goed voor cavia's, konijnen etc  ;D

De wortels van Sander daarentegen lust menig konijn/audiofiel wel. ;)

dekkersj

Citaat van: chansig op maart 16, 2007, 13:43:24
En deze ruimte zou ik dan gaan onderzoeken, misschien niet belangrijk voor de uitslag maar mogelijk wel voor een volgende test met konijntjes  ;D

Groeten Hans
Ik zal het eens overleggen met de achterban:

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Ejorne

Dit gaat weer helemaal nergens over...  :-\

Waarom komen jullie niet allemaal even bij elkaar en laten jullie zelf de verschillen of juist de gelijkheden elkaar tonen.

Dit welles/nietes verhaal heeft tot nu toe volgens mij alleen tot resultaat dat de TS zich niet meer in zijn topic laat zien... Een beetje jammer, want ik vind zijn bedoelingen goed...

Sander Sassen

Jeroen,

Ik denk dat de TS inmiddels druk doende is met andere zaken.

Met vriendelijke groet,

Asdnre aSesne

dekkersj

"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

oud_account_1

Citaat van: dekkersj op maart 16, 2007, 14:19:35
??Last van jitter?

Groet,
Jacco
Zelfs zoveel dat 'ie een byte(?) verloren is >:D
O nee, het aantal klopt, de data is alleen verminkt :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Citaat van: chansig op maart 16, 2007, 13:43:24
En deze ruimte zou ik dan gaan onderzoeken, misschien niet belangrijk voor de uitslag maar mogelijk wel voor een volgende test met konijntjes  ;D

Groeten Hans

Er gaat een volgende test komen....begrijp ik uit de verschillende topics op de verschillende fora's. Om uit te sluiten dat 1 van de konijntjes 1 trail heel goed doet en de rest verprutst waardoor de eerste trail niets meer zegt, zou ik graag erachter willen komen wat maakt dat de eerste trail zo goed verliep voor die persoon.

Dit zijn mogelijk de eerder genoemde onbekende variabelen die niet uit te sluiten zijn (ook niet met een ABX test), maar waar je denk ik wel serieus naar moet/kan kijken om de volgende test nog "sluitender" te maken.

Het is duidelijk niet een simpel knopen van de cd speler, met een schakelkastje aan een versterker, potje muziek en luisteren maar. Dat zegt de eerste bijna foutloze trail mij dan...

Groeten Hans.
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Sander Sassen

Kijk, d'r zit tenminste iemand op te letten, in Jeroen (Ejorne) z'n signature las ik:

CiteerTwist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Dus vandaar, gewoon even voor de lol, m'n konijnen heb ik inmiddels al een bak sla voorgezet en 't schijnt ze te smaken, gewassen onbespoten sla wel te verstaan, oh ja, en een paar wortels.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Staaled

@ Sander & Jacco:

als jullie bereid zijn je adres te PM 'n  stuur ik beiden een kopie van een CD die BETER klinkt dan het origineel.
Titel verdient nader overleg ivm aller cd-collectie.

Noveciento.:D

Salutz,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

dekkersj

Citaat van: Hipster op maart 16, 2007, 14:33:02
@ Sander & Jacco:

als jullie bereid zijn je adres te PM 'n  stuur ik beiden een kopie van een CD die BETER klinkt dan het origineel.
Titel verdient nader overleg ivm aller cd-collectie.

Noveciento.:D

Salutz,Hipster.
Die uitdaging heb ik al eens gehad. Maar het bleek alleen geen bit-identiek kopie te zijn...

Groet,
Jacco

Sander Sassen

CiteerBreedband is opeens een inbelverbinding?

Da's wel een erg dramatische reductie in transparantie als je 't mij vraagt?  :P

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Staaled

Citaat van: dekkersj op maart 16, 2007, 14:57:24
Die uitdaging heb ik al eens gehad. Maar het bleek alleen geen bit-identiek kopie te zijn...

Groet,
Jacco
Hi Jacco.

Het is niet zozeer bedoeld als een uitdaging,ondanks wat plagen. ::) ;)
Meer ter verwondering.
't Betreft trouwens wel een bit identieke kopie, ervan uitgaande dat de originelen van dezelfde kwaliteit zijn.

Salutz,Hipster

Staaled

Citaat van: Sander Sassen op maart 16, 2007, 15:03:47
Da's wel een erg dramatische reductie in transparantie als je 't mij vraagt?  :P

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
;D.

Doe eens gek,maak me los.

Zaluts,Hipster.

dekkersj

Citaat van: Hipster op maart 16, 2007, 15:30:50
Hi Jacco.

Het is niet zozeer bedoeld als een uitdaging,ondanks wat plagen. ::) ;)
Meer ter verwondering.
't Betreft trouwens wel een bit identieke kopie, ervan uitgaande dat de originelen van dezelfde kwaliteit zijn.

Salutz,Hipster
Ja, nou ja als ze bit identiek zijn, is er geen verschil. Of wil je beweren van wel?

Groet,
Jacco

visitor

Citaat van: Sander Sassen op maart 16, 2007, 15:03:47

Transparantie? "Nou, dan wil ik wel graag weten hoe je dit begrip dan aankleedt en vertaalt naar de desbetreffende apparatuur." ;)

Staaled

Citaat van: dekkersj op maart 16, 2007, 15:34:25
Ja, nou ja als ze bit identiek zijn, is er geen verschil. Of wil je beweren van wel?

Groet,
Jacco
Luister en huiver. >:D ;D

Del member

Citaat van: dekkersj op maart 16, 2007, 15:34:25

Bit identiek is eenvoudig brand ze eens op een cheapo noname CDR en eens op een MSFT CDR van 3 EUR.
Ga dan luisteren. En wedden zelfs dat als je ze ript met EAC in secure mode er dezelfde files uitkomen.

Ter vergelijking :

stel je hebt twee werkgevers waartussen je kan kiezen
ze betalen allebei even goed
de een betaalt stipt op de 1e van de maand elke maand opnieuw
bij de andere varieert het tussen 1 dag en twee weken naargelang hoe het uitkomt voor 't bedrijf :)

wat je krijgt is hetzelfde alleen de timing is anders

wat jij op je belastingbrief invult kwa verloning is ook identiek voor beide
toch zal er een verschil in ervaring zitten tss beide :)

sphere

Vergeef mijn simpele geest, maar is die hele timing issue niet verdampt als de stream gebufferd wordt?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Job

Citaat van: Erwin op maart 16, 2007, 13:04:07
Ik snap de humor hiervan niet. Als men een Ferrari vergelijkt met een 2PKtje qua snelheid en comfort en je gebruikt bij beide wagens blokken als wielen, dan maskeer je ook de grote verschillen tussen de twee. Bij audio is dat net hetzelfde.
Indien je niet gelooft dat dit bij audio ook kan, dan geef ik het op. Dan is een verdere dialoog niet nuttig meer vind ik.
Wie zegt dat het humoristisch bedoeld was?
CiteerAls de rest van de keten niet transparant genoeg is, zullen verschillen tussen verschillende CD spelers ook kleiner worden of verdwijnen.
Echter, het zou betekenen dat in deze test mensen naar twee auto's op blokken hadden zitten luisteren (een beïnvloedend, vergelijking verstorend element), zonder het in de gaten te hebben. Dat laatste, daar geloof ik niet in.

visitor

Citaat van: Job op maart 16, 2007, 18:45:43
Wie zegt dat het humoristisch bedoeld was? Echter, het zou betekenen dat in deze test mensen naar twee auto's op blokken hadden zitten luisteren, zonder het in de gaten te hebben. Dat laatste, daar geloof ik niet in.

Dit was wel een beetje humoristisch bedoeld. De analogie gaat zo ver niet. ;)