Do and don't's in acoustiek.....

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 26, 2003, 19:09:24

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Dat is een mooitje :D Die ga ik proberen te fabriceren. Kan ook nooit een echt fortuin kosten :D
En ik ga morgen of zondag die link eens goed bestuderen. Bedankt :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

maartenv

Een tijd geleden had iemand hier ergens een link gepost naar een bedrijf in scandinavië volgens mij die hele mooie design diffusers maakt. Ze hadden één distributeur in Nederland.

Ik heb lopen zoeken maar ik kan die post niet meer vinden :(, zou diegene het nog een keer kunnen posten?

maartenv

Ik heb het gevonden. Het was www.snowcrash.se wat inmiddels is overgenomen door www.offecct.se, maar helaas zijn die dingen nogal duur dus moet ik toch wat anders verzinnen.

MdB

Citaat van: maartenv op september 23, 2004, 20:23:48
Ik heb het gevonden. Het was www.snowcrash.se wat inmiddels is overgenomen door www.offecct.se, maar helaas zijn die dingen nogal duur dus moet ik toch wat anders verzinnen.
Als het duur is ;) dan kan je me wel vertellen wat de aanschafprijs is :)

Mooie wandplaten 8)
Beter duur dan niet te koop.

maartenv

De scrunch en swell zijn 66 euro en de luna en swell diffuser zijn 94 euro, beide ex btw.
Voor het zicht zou je er toch wel iets van 6 moeten hebben, dus reken maar uit.

MdB

Hierbij een link voor het (globaal) berekenen van de RT- tijd bij diverse akoestische plafonds.

http://www.owa.de/english/func_aku_nachhall.html
Beter duur dan niet te koop.

stevieB

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 27, 2003, 10:48:04
Raf,

Een goede oplossing is trouwens om gelijke muren te vermijden, je kunt bv je kamer spits toe laten lopen, en het plafond enigsins laten neigen. Als je van 0 begint is dit zeker aan te raden.

Hoi Frank,

Dit las ik net op de eerste pagina van deze thread ??? Ik heb hier de volgende vraag over: mijn ruimte; deel vd zolder  meet 5,50 x 3,50 met aan één zijde over de gehele lengte een schuine kant (hellings hoek ongeveer 35 graden) welke begint op 1 meter hoogte. (andere zijde is (nog)  ;D open; is ongeveer de helft van de totale zolder). Is dit gunstig voor het geluid??? Of is het (bijna) onmogelijk hier goed geluid te kunnen krijgen..... Ik wil van deze ruimte graag een dedicated HT maken! Dus alle info is welkom!!! ::)

Helaas ben ik niet zo'n begenadigd internetter dus ik kan je helaas geen tekening oid laten zien. Hopenlijk snap jij (of anderen) wat ik bedoel. Graag jou / jullie advies!

Mvrgr

Stevie B
Under construction.....

J.A.F._Doorhof

Hi,
Parallele muren vermijden KAN goed uitpakken het kan ook fout gaan.
Je zou gewoon moeten gaan beginnen en eventueel wat metingen laten uitvoeren.

Acoustiek is niet iets wat je zo even aan de hand van 1 zin kan voorspellen jammer genoeg.
het enige wat je je wel zeker weet is dat een vierkante kamer een ramp is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stevieB

Hoi Frank,

Thanx voor je snelle reactie :D

Die metingen doe jij die ook ??? of waar moet ik daarvoor zijn??? Echter daar er nog geen wand is geplaatst zal dat m.i. moeilijk gaan, toch? Zijn hier eventueel ook software matige (berekenings) prg voor?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil het graag in één keer "goed" aanpakken ;D

Bedankt voor de input!

mvrgr,

Stevie B
Under construction.....

stevieB

hmmmmmmmm, géén reactie(s).......... ???

zeker allemaal skieën en ingesneeuwd :o ;D

Niemand die hier nog iets aan toe te voegen heeft ::)

Gr StevieB

Under construction.....

Niet actief

Citaat van: stevieB op februari  4, 2005, 18:21:54
Niemand die hier nog iets aan toe te voegen heeft ::)
Gr StevieB

Het is bijna altijd mogelijk om iets te maken van een gegeven ruimte.
Houdt moed!

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik een software matige oplossing een combinatie van een RTA suite en een berekeningspakket van het HAA.
Zodra je echter afwijkende vormen in je kamer hebt (geen rechthoek) dan zal er ter plekke gemeten en bekeken moeten worden in mijn geval.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

stevieB

Citaat van: ThingMan op februari  4, 2005, 23:10:12
Het is bijna altijd mogelijk om iets te maken van een gegeven ruimte.
Houdt moed!

Zal ik zeker doen!!!  ;D

Gr Stevie B
Under construction.....

stevieB

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  5, 2005, 08:32:44
Ik gebruik een software matige oplossing een combinatie van een RTA suite en een berekeningspakket van het HAA.
Zodra je echter afwijkende vormen in je kamer hebt (geen rechthoek) dan zal er ter plekke gemeten en bekeken moeten worden in mijn geval.

MvrGr.
Frank

Hoi Frank,

Uit jouw antwoord maak ik op dat ik allereerst een wand (+plafond) zou moeten plaatsen, waarna er metingen verricht zouden kunnen worden?! (Zodat we over een gesloten ruimte praten...met schuine kant over gehele lengte)

Echter wil ik graag rekening houden (budgetair verantwoord  ;)) met eventuele "problemen". Zijn hier geen andere oplossingen voor?? Lijkt me sterk dat er geen programma's voor bestaan, als ik zie wat jullie hier op het forum allemaal (kunnen) meten?!!

Wellicht dat anderen zich geroepen voelen om hier hun kennis en kunde over te brengen..... ::)

Alvast bedankt  8)

Gr StevieB
Under construction.....

J.A.F._Doorhof

Ik heb geen programma dat voor elke ruimte een kant en klaar antwoord geeft, was het maar waar :D.
Custom installer

stevieB

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 10, 2005, 18:57:10
Ik heb geen programma dat voor elke ruimte een kant en klaar antwoord geeft, was het maar waar :D.

jammer  :'( :'( :'(

Toch bedankt voor je reactie!  :)

Gr Stevie B
Under construction.....