sj0er-D's HT: 3.5 - DIY Domotica: Gordijnen, verlichting, irrigatiesysteem, etc.

Gestart door sj0er-D, januari 28, 2007, 15:27:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sj0er-D

Citaat van: Jan H. op augustus  1, 2007, 22:59:09
Lekker knus..! :D

Is een mooi flex rack maken misschien een idee?


tanx!

ja aan een flexrack zat ik zelf ook al te denken..

nja eerst volgende project na mn vakantie :)

danemans24

Heej sjoerd ben jij toevallig ook actief op het xboxworld forum als SjoerdV?

sj0er-D

Citaat van: danemans24 op augustus  1, 2007, 23:23:47
Heej sjoerd ben jij toevallig ook actief op het xboxworld forum als SjoerdV?

nej dat ben ik niet.. maar die zit hier geloof ik wel.. weer niet wie precies maar zoek bij members maar op sjoerd;)

Sjors

Citaat van: sj0er-D op augustus  1, 2007, 21:27:18


< knip >

beeld vanaf de sweetspot.



< knip >



Je bedoeld zeker VAN de sweetspot.. als je die 3 stoelen vanaf de sweetspot ziet lijkt mij dat er iets niet klopt  ;D ;)




Groet, Sjors

sj0er-D

Citaat van: Sjors op augustus  6, 2007, 22:45:09

Je bedoeld zeker VAN de sweetspot.. als je die 3 stoelen vanaf de sweetspot ziet lijkt mij dat er iets niet klopt  ;D ;)




Groet, Sjors
je hebt helemaal gelijk;) ik heb het veranderd.. het heeft overigens weinig te maken met mijn dvd plank hoor ;D

sj0er-D

na lange tijd even een update in mijn topicje :)

even een stukje terug:

Citaat van: sj0er-D op mei 22, 2007, 22:07:12
weer nieuws!

ik zou binnen 2 weken aan een dedicated ht gaan beginnen. maar er zijn nog al wat dingen tussen gekomen. eerste fulltime baan, afronden van mn stage, de verhuizing van mijn broer en.... het bericht dat ik vanaf januari 2009 een eigen stekkie heb! ik weet het.. het duurt nog even. maarhet geeft voor mij genoeg reden om niet te veel moeite meer in een dedicated ht te stoppen. ik ga bijvoorbeeld nog geen speaker upgrade doen omdat ik deze natuurlijk cosmetisch wil matchen bij de vloer in mn eigen stekkie.

even over het huis.

het is een nieuwbouw appartement in de nieuwbouwwijk vathorst in amersfoort. het heeft een oppervlak van 86 vierkante meter en is modern ingedeeld. ik mag omdat het nieuwbouw is van de verhuurder (portaal) zelf kiezen wat de stijl en kleuren van de keukenkastjes worden. de stijl van de kranen, kleur van de tegeltjes in de keuken en in de badkamer etc. ik mag er zelfs voor kiezen om een open of dichte keuken te nemen en slaapkamer 1 te laten vervallen! (zie tekening) supervet dus! en als hter denk ik er natuurlijk meteen aan op welke wand en vanaf waar ik wil projecteren ;). ik wil mijn beamer zo mooi en onzichtbaar mogelijk aan het plafond wegwerken. ook wil ik geen gebruik maken van een projectiescherm maar van projectie verf. ik wil  op een muur een dik kader zwart schilderen met een wit vlak van projectieverf. ook wil ik een grotere lcd (tegen die tijd vast een full hd van samsung of sony oid :P ) in de huiskamer plaatsen. en een mooie audio set. hebben jullie nog ideeen voor het zo mooi en onzichtbaar mogelijk wegwerken van de beamer? ik hoor het graag! het duurt aan de ene kant jammerlijk lang.. maar aan de andere kant lekker lang! zodat ik al thuiswonend een super lekker budget voor de inrichting kan hebben :)

ik hoor vast wel wat iedeeen van jullie :)

groetjes,

Sjoerd

vandaag hebben ik en mijn vriendin een gesprek gehad bij de woningcoorporatie over de door ons te maken beslissingen wat betreft de indeling, soorten keukenkastjes, aanrechtbladen, tegeltjes in de badkamer en wc, handgreepjes, soorten kranen en ga zo maar verder. echt top dat ik dit allemaal dus zelf mocht bepalen!

Niet onbelangrijk is dat er ook een leuke ruimte beschikbaar is voor een dedicated HT. het vorige plan was om een huiskamerHT te maken in het appartement. maar dit is veel leuker! ;D

om een idee te geven wat voor ruimte het betreft:

dit is de plattegrond van het hele appartement:



en dit is de ruimte waar het HT komt:



zoals het er nu naar uit ziet is dit een hele geschikte ruimte. aan de linkerkant op de HT plattegrond is een mooie uitsparing voor een dvd/apparatuur meubel.
en is de projectie afstand ook niet verkeerd. hieronder een kleine impressie van de indeling die ik van plan ben toe te passen:



ook zal dit de enige plek in het huis zijn waar rode vloerbedekking komt te liggen in plaats van laminaat. last van een radiator heb ik ook niet aangezien er vloerverwarming ligt :D

tot zover :)

Onne


sj0er-D


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sj0er-D

Citaat van: mikeske op januari 31, 2008, 19:17:40
ziet er super uit  ;)
thanks!

Citaat van: atmoz op januari 31, 2008, 20:17:49
Heeel vet inderdaad.
Dat gaat wat beloven 8)

ja dat gaat zeker wat beloven! ik ga google sketchup maar weer eens tevoorschijn halen om een 3d tekening te maken :D

HTip

Plannen en ruimte zien er goed uit 8)

Wanneer gaat het "project" beginnen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Citaat van: htip op januari 31, 2008, 21:00:57
Plannen en ruimte zien er goed uit 8)

Wanneer gaat het "project" beginnen?
hmm helaas december pas.. maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met plannen ;D

sj0er-D

even een update, ik heb een 3d tekening gemaakt, dit moet het ongeveer worden:






HTip

Citaat van: sj0er-D op januari 31, 2008, 22:37:56
hmm helaas december pas.. maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met plannen ;D

Zeker weten, ik weet er alles van ;) ;D

Citaat van: sj0er-D op januari 31, 2008, 22:40:24
even een update, ik heb een 3d tekening gemaakt, dit moet het ongeveer worden:

Goed zeg, dat heb je snel voor elkaar 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors


sj0er-D

Citaat van: Sjors op februari  2, 2008, 12:19:12
Dat ziet er goed uit Sjoerd !  8)



Groet, Sjors
thanks maar weer ;D vandaag ga ik de rest van het appartement in sketchup maken.. :D

sj0er-D

volgende onderdeel in 3d: de keuken (kleuren zijn zo uitgekozen door ons, het word uiteraard nog opgefleurd met gekleurde accenten :) )


sj0er-D

pfoee ik blijf maar aan het sketchuppen ;D als ik eenmaal bezig ben...

3 ruimtes van het appartement, de helft van het appartement:

van voor:



van schuinboven:



morgen heb ik het hele huis in sketchup staan ;D

best grappig.. terwijl het nog niet eens gebouwd is heb ik het al compleet in 3d staan ;D

tiptop

Ziet er erg mooi uit zo :D 8)

Hoop voor jou dat het jaar snel voorbij is dan ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DJ-Foxx


sj0er-D

Citaat van: DJ-Foxx op februari 11, 2008, 12:47:23
4 pits fornuisje, nahhhh :-\ , geen wokbrander? ;D ;D

leuke indeling man!! :) :)

ja dat is dus het enige minpuntje van het appartement.. er is geen gas! mijn voorkeur ligt bij koken op gas.. :-\ moet dus keramisch gaan koken. en dan hoeft een een 5e "pit" van mij ook niet meer...

jantje112

Die stoelen staan wel erg in het midden. Ik zou persoonlijk iets verder naar achter gaan met de stoelen

sj0er-D

Citaat van: jantje112 op februari 11, 2008, 18:54:38
Die stoelen staan wel erg in het midden. Ik zou persoonlijk iets verder naar achter gaan met de stoelen
jupp ze gaan nog een stukje naar achteren. 50 tot 100 cm. :)

JeKa