Marantz DV7001

Gestart door A3-D, januari 26, 2007, 12:26:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A3-D

Dat had ik via Marantz Benelux ook begrepen, echter is er een klein aantal uitgeleverd naar bedrijven die 'm al in de pre order hadden staan, en de rest volgt rond de 2e week van april.....ik moet dus echt nog eventjes geduld hebben voordat ik in de auto spring en naar Arnhem rij.  :P

Yoda2005

@JAB
Ik heb nu een DV7600 en zit er sterk over te denken om over te stappen naar de DV7001.
Uit jouw vorige postings begrijp ik dat je erg tevreden bent over de 7001. Kun je iets
vertellen over de snelheid van de DV7001 t.o.v. de DV7600? Hoewel ik erg tevreden ben over
de 7600 erger ik mij aan de traagheid van het inlezen van de discs en het navigeren door menu's.

JAB

#27
Citaat van: Yoda2005 op maart 16, 2007, 13:49:35
@JAB
Ik heb nu een DV7600 en zit er sterk over te denken om over te stappen naar de DV7001.
Uit jouw vorige postings begrijp ik dat je erg tevreden bent over de 7001. Kun je iets
vertellen over de snelheid van de DV7001 t.o.v. de DV7600? Hoewel ik erg tevreden ben over
de 7600 erger ik mij aan de traagheid van het inlezen van de discs en het navigeren door menu's.

De Dv7001 is geen supersnelle speler wat betreft het lezen van een schijf. Maar dat is volgens mij inherent aan het feit dat deze speler zowat elk formaat schijfje lust. De speler is wel ietsje sneller dan de DV7600 en in mijn geval ook veel betrouwbaarder (de DV7600 gaf nogal eens een no disc error). Het navigeren door de menu's gaat lekker snel, maar dat deed de DV7600 ook erg goed.

Als je erg tevreden bent met de DV7600, zou ik die gewoon houden. Ook al biedt de DV7001 op alle gebieden wat voordelen / verbeteringen t.o.v. de DV7600, is dat jou het extra geld wel waard? 

Nog wat handigs ontdekt aan deze speler. Het navigeren door de hoofstukken (chapters) van een DVD Video gaat lekker eenvoudig. Je kunt gewoon met de nummertoetsen het hoofdstuknummer intoetsen en de speler springt direct naar het bewuste hoofdstuk. Dit hoeft dus niet (kan wel) via het DVD menu of de search optie (is anders op de DV7001). Dit direct kiezen van het hoofdstuknummer staat trouwens niet in de handleiding.

Citaat van: JAB op maart 12, 2007, 01:02:34
Wie heeft een antwoord op de volgende vraag.
De DV7001 doet de upscale resoluties 720p, 1080i en 1080p alleen uit op 60 Hz. Er is hier geen 50 Hz variant voor handen. De PAL DVD's zijn echter gebaseerd op 50 Hz weergave. Mijn vraag is, hoe het kan dat via upscaling een PAL DVD toch correct wordt weergegeven? 
Niemand hier een antwoord op?

A3-D

Ik zou die vraag eens bij de TD van Marantz neerleggen...mail ze eens en laat ons ook even weten wat de truc is  ;)

Yoda2005

Dank voor het antwoord en de tip voor hoofdstukkeuze via nummertoetsen.

Ik zit nog een beetje in dubio, op zich is de 7600 een prima speler, maar bepaalde verbeteringen op de 7001 (o.a. niet het hoeven uitzetten van de digitale uitgang voor SACD weergave, minder warm worden van de discs) spreken mij wel aan.
Of deze (kleine) verschillen mij het waard is... ach hobbies kosten nou eenmaal geld... ;D


A3-D

#30
Precies, en ik zeg altijd tegen mijn vrouw: "geld moet rollen, anders hadden ze het vierkant gemaakt!".  ;D

Ik wacht nog steeds met smart op mijn DV7001...  :-\

Darkman

Marantz zegt zo veel... ik zou bijna geloven dat jij voor Marantz bent gaan werken, JAB ? ;)


Waar je wat betreft de dv7600 nog wel wat sceptisch was hier en daar kan het nu niet op met de dv7001. Op zich super, want ook ik zit er op te wachten en dan is het prettig te weten dat je niet weer kinderziektes koopt ( wat bij de dv7600 nogal een issue was). 

Goed vooruitzicht dus !  ;D

Knowledge is not power, knowledge applied is power.

JAB

Voor geïnteresseerden. De DV7001 heeft een Mediatek MT1389EE MPEG decoder en een Faroudja FLI-2310 LF de-interlacer/videoprocessor.

JAB

Citaat van: Darkman op maart 20, 2007, 20:21:13
Waar je wat betreft de dv7600 nog wel wat sceptisch was hier en daar kan het nu niet op met de dv7001. Op zich super, want ook ik zit er op te wachten en dan is het prettig te weten dat je niet weer kinderziektes koopt ( wat bij de dv7600 nogal een issue was). 
Iedereen ervaart een apparaat op een andere wijze, afhankelijk van waar je belang aan hecht en hoe kritisch je bent. Het is altijd wijs om, bij twijfel, eerst zelf een oordeel te vellen alvorens tot definitieve aankoop over te gaan. Een perfect apparaat bestaat nu eenmaal niet  ;)

A3-D

Wat een wijze woorden JAB, maar ik denk dat de DV7001 toch wel redelijk de perfectie benaderd (in mijn beperkte perceptie dan wel te verstaan  :o).

JAB

Citaat van: A3-D op maart 21, 2007, 14:41:26
Wat een wijze woorden JAB, maar ik denk dat de DV7001 toch wel redelijk de perfectie benaderd (in mijn beperkte perceptie dan wel te verstaan  :o).
't Is zeker een mooie speler. Maar ik wil het niet op mijn geweten hebben, dat als straks iemand een speler koopt op basis van positieve uitspraken van mij (of jou) en dan vervolgens zijn mogelijk teleurstelling op mij (of een andere positieve poster) komt verhalen. Daarom het advies om altijd jezelf te overtuigen dat het ook jouw eigen keuze zou zijn. Het is tenslotte geen goedkope speler. 

A3-D

Klopt ook, dat is ook een goed advies, echter durf ik deze speler zelf wel blind te kopen. Gezien het feit wat ik nu heb staan kan ik er alleen maar op vooruit gaan  :P

manco401

Weet iemand wat het verschil is met de Marantz 6001 wat het video gedeelte betreft? In de specs staat bij beiden dezelfde D/A 216mhz 12bit chip en beiden maken gebruiken van Faroudja deinterlacing.... Nog verschillen misschien? Kwa geluid zal er uiteraard wel verschil in  zitten. Als het video gedeelte nagenoeg gelijk is zou ik eerder voor de 6001 gaan.

Tom P

Heb ook wel intresse in deze speler, maar weet er al iemand hoe deze regiovrij gemaakt kan worden? Of een winkel die deze regiovrij maakt of verkoopt? Liefst een goede webshop of ergens in het grensgebied rond Antwerpen - Breda.

Darkman

Ik hem de mijne afgelopen vrijdag opgehaald, werd woensdag gebeld dat hij er was. 28 maart dus.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

JAB

Citaat van: Tom P op april  1, 2007, 15:59:46
Heb ook wel intresse in deze speler, maar weet er al iemand hoe deze regiovrij gemaakt kan worden?
Dit kun je heel gemakkelijk zelf doen. En wel als volgt:

- Power on DVD
- Open Disc tray by pressing  Open/Close button
- Press 9, 9, 9, 9, 0, on the original remote
- REGION 0 will be displayed in the left upper corner of the TV screen.
- Turn off DVD player
- Turn on DVD player

JAB

Citaat van: manco401 op maart 26, 2007, 20:44:56
Weet iemand wat het verschil is met de Marantz 6001 wat het video gedeelte betreft? In de specs staat bij beiden dezelfde D/A 216mhz 12bit chip en beiden maken gebruiken van Faroudja deinterlacing.... Nog verschillen misschien? Kwa geluid zal er uiteraard wel verschil in  zitten. Als het video gedeelte nagenoeg gelijk is zou ik eerder voor de 6001 gaan.
Chips alleen zijn niet de bepalende zaken. Ook de rest van de componenten zijn belangrijk voor zowel de kwaliteit van het beeld als geluid. Ik zou alleen niet weten wat het verschil in beeldkwaliteit tussen de 6001 en 7001 is, ken alleen maar de 7001.

A3-D

Citaat van: Darkman op april  1, 2007, 16:59:45
Ik hem de mijne afgelopen vrijdag opgehaald, werd woensdag gebeld dat hij er was. 28 maart dus.
Same here...kwam terug van vakantie en er lag keurig een kaartje in de bus. Ga hem vandaag ophalen bij se sponsor van het forum  8)

Tom P

Citaat van: JAB op april  1, 2007, 17:11:21
Dit kun je heel gemakkelijk zelf doen. En wel als volgt:

- Power on DVD
- Open Disc tray by pressing  Open/Close button
- Press 9, 9, 9, 9, 0, on the original remote
- REGION 0 will be displayed in the left upper corner of the TV screen.
- Turn off DVD player
- Turn on DVD player


Bedankt, vandaag de speler gaan halen en het werkt perfect. Moest er iemand intresse hebben, Foka heeft ze in vooraad voor 599.

A3-D

Citaat van: Tom P op april  3, 2007, 23:17:24
Bedankt, vandaag de speler gaan halen en het werkt perfect. Moest er iemand intresse hebben, Foka heeft ze in vooraad voor 599.

Heb Foka diverse malen "lastig" gevallen wanneer hij nu eindelijk eens leverbaar zou zijn, en goed om te zien dat ze er nu een aantal op voorraad hebben voor een interessante prijs. Was voor mij wat dichterbij geweest dan helemaal naar Arnhem rijden, maar heb gelijk mijn oude studiestad weer eens bezocht en opnieuw ontdekt.  :P

Yoda2005

Nou heb net mijn DV7001 opgehaald!!

Ik ben benieuwd hoe deze presteert in vergelijking met mijn "oude" DV7600...


Mirickle

Vraagje aan de DV7001-bezitters hierboven, hoe bevalt `ie?

Hij heeft namelijk ook zijn weg naar mijn verlanglijstje gevonden. Ik ben op zoek naar een goede betaalbare DVD-speler met upscaling naar 720p over HDMI om mijn beamer (Sanyo Z4) aan te sturen. Ik doe dat nu met een HTPC, maar ik word doodziek van het rommelen met codecs, settings etc. Elke keer mankeert er wel weer wat. Dus vandaar dat ik naar een standalone wil.
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Minguel

Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

Mirickle

Dank je, die had ik gemist met de search  ???
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Fabian1

Heren,

Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe speler en de DV7001 staat hoog genoteerd.
Wel heb ik een vraagje over de, op de Marantz-site vermeldde, Sound Delay Function (Lipsync).

Werkt dit op dezelfde manier als Marantz met zijn AV-receivers doet?

Alvast bedankt voor enig antwoord.

Grtn, Fabian.