Marantz DV7001 Review

Started by Darkman, April 2, 2007, 11:27:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darkman

Eindelijk.....

Op de dv7001 heb ik aardig lang moeten wachten... niet zo lang als dat ik ooit heb moeten wachten op mijn speakerset ( 7 maanden), maar bij de speakerset bleek al snel dat het wachten de moeite waard was geweest.   :)

Ik ben blij mede te delen dat het met de dv7001 van Marantz nét zo is.  Omdat ik ook een dv7600 heb gehad die (waarschijnlijk door een oude firmware) wat issues had in mijn setup, was ik uiteraard erg benieuwd wat de 7001 er van zou bakken.  ???

DV7600

Voor diegenen die geen idee hebben waar ik het nu over heb : De dv7600 met oudere firmware's had in veel setups een HDMI handshake issue. Als de speler aangezet werd, dan startte hij in NTSC modus op, om vervolgens pas over te schakelen naar PAL. Omdat intussen de handshake al in gang was gezet, kwam er ergens iets niet goed door, met als resultaat geen beeld !. De oplossing bleek de speler handmatig op de PAL stand te zetten, waarna het wel werkte, maar als je NTSC en PAL dvd's door elkaar gebruikte was het wel onhandig om steeds te moeten switchen van modus.

Een andere issue was HDMI audio... met veel DTS(-ES) dvd's kreeg ik wel multikanaals audio over HDMI, maar met veel ook niet, dan werd de stream herkend als PCM 2.0 waardoor je noodgedwongen steeds moest switchen naar Dolby Digital, of voor de COAX moet gaan, wat weer een extra kabel betekende + extra kans op lip Sync issues, iets waar de dv7600 bij bepaalde dvd's met enige regelmaat last van had, omdat de HDMI en coax nog wel eens timingsverschillen toonden.  :'(

Ook ging de dv7600 genadeloos om met gekopiëerde dvd's zeker als er gebruik werd gemaakt van de upscaling functie, er waren dan duidelijk artifacts zichtbaar, waardoor ik dus enkel nog originele dvd's afspeelde. :-X

Het beeld via HDMI was echter wel ragscherp en erg mooi om te zien, al vond ik het wel aan de donkere kant, iets wat je op een LCD 720p projector wel gaat merken als er zich donkere scene's afspelen. In de brei van info zie je dan amper nog schaduwdetail.

Het beeld via Scart vond ik zwaar teleurstellend ( getest op mijn Panasonic TAU pf10-f 82 cm 100hz breedbeeld) Het beeld van mijn onlangs verkochte Toshiba SD-510E vond ik zelfs nog beter via scart dan dat van de dv7600. De toshiba was dan ook in zijn tijd een van de beste spelers op de markt.

ALs cd speler was het geen slecht apparaat, maar ik was toen nog niet echt veel gewend aan goede cd spelers en hoe deze kunnen klinken.

Hiermee heb ik de dv7600 niet als een slecht apparaat vol met bugs af willen schilderen, echter kan ook niet ontkend worden dat de eerste generatie(s) firmwares aardig wat fouten met zich meedroegen. Veel hiervan kan hersteld zijn in latere versies, maar daar kan ik weinig over zeggen.

DV7001

Eenmaal uit de doos is het een geweldig apparaat om te zien. De dv7600 was al mooi, deze is zowaar mooier. Hij is zwaarder/hoger en ademt gewoon kwaliteit.  Eenmaal aangesloten valt meteen al op dat het beeld via de scart er buitengewoon uitziet.  Om de DTS perikelen die ik met de 7600 had te testen, stop ik Underworld in de lade, ik heb het origineel, maar toch gebruik ik de kopie om ook op artifacts te testen.

Mijn mond valt open van verbazing... niet alleen weerklinkt er LOEPZUIVERE krachtige DTS sound in mijn woonkamer, ( het klinkt vele malen beter en ruiger dan COAX digitaal van mijn tijdelijke speler) maar ook het beeld valt meteen op. Omdat het hier om een film gaat met veel donkere beelden is het een verademing om te zien dat de 7001 hier veel mooier mee omgaat dan de 7600. Ik kan veel meer schaduwdetail waarnemen maar het mooiste is nog dat er geen artifacts te zien zijn, ook al wordt er upscaling gebruikt ; in mijn geval 720p, omdat mijn PJ native 720p is ( Hitachi PJ-TX200).  Of dit aan de Faroudja DCDI ligt of de NSV ruisonderdrukking, geen idee, maar het beeld ziet er waanzinnig uit en dat al voor een kopie !.   :P

Het is duidelijk dat het hier om een ontzettend goede dvd speler gaat...

HDMI-audio

Er zijn merken zoals Arcam, die beweren dat HDMI-audio slechter zou zijn dan COAX , er zou meer jitter aanwezig zijn dus vinden ze het niet nodig om dit op de AVR350 te implementeren , terwijl er wel HDMI switching op zit.  Ik nodig de jongens van Arcam uit om vergezeld van hun kwijlbakje even in mijn woonkamer plaats te nemen, zodat ze kunnen horen dat Marantz het wel gebrepen heeft.. Ongelooflijk.  :o

Het geluid is ontzettend sfeervol met heel veel detail in de diepte en een nog agressievere aansturing van de subs, zonder daarbij de ambiance op te offeren.  BIj blade II is dit erg goed te horen. Op het moment dat er een drietal vampieren poker spelen en Blade samen met een vampier voor de deur staan en de vampier aanklopt. Je hoort ontzettend duidelijk de russiche achtergrond muziek spelen en de sfeer die dus gecreëerd wordt is weergaloos.  Er is gezegd dat er in de dv7001 hetzelfde audioboard zit als van de dv9600.. ik krijg zo'n vermoeden dat daar niets van gelogen is.

Een ander voorbeeld is bij Underworld, als Celine bovenop die kerktoren zit en de inleiding geeft. Op de achtergrond onweert het... of is het de voorgrond ?? ach .. wat het ook is, het onweert in de kamer en niet zo'n beetje ook !! Bij alle voorgaande spelers vond ik dat al erg mooi, maar de dv7001 doet er een schep bovenop !! Erg gewichtig en overtuigend, gewoon waanzinnig !.

Zelfs CD's via HDMI audio klinken erg goed, en al wordt het niveau van mijn SA7001 KI niet gehaald, het is toch best indrukwekkend.

Het beeld via de scart behoort ook absoluut tot de top. Hiervoor gebruik ik Toy Story 2, om de kleuren die hier gebruikt worden. Dit vond ik op de eerder genoemde Toshiba SD510E altijd al een referentie, maar de dv7001 maakt het wel heel erg bont.  Meteen vanaf de intro dat buzz aankomt suizen door de ruimte wordt ik gegrepen. Wat een kleuren spatten er van het scherm af... het ziet er allemaal heel erg 3d af met "fluoriscerende" kleuren vol detail en diepte. En dat voor een normaal signaal , zonder upscaling !!.

Een van de mooie functies van de DV7001 is dat hij cd's kan upsamplen naar 2x 88.2 KHZ, of 4x 172.4
(enkel op de analoge uitgangen volgens marantz) Het vreemde is echter wel dat als ik die upsampling aanzet, dat mijn SR9600 in het schermpje de verhoogde samplingrate weergeeft, terwijl de speler met HDMi is aangesloten  ???  Bij het spelen tussen de sampling rates hoor ik niet meteen duidelijke verschillen, maar het is nog te vroeg om hier een oordeel over te vellen. Dat zal ik pas doen nadat ik het over de analoge uitgangen getest heb.

Hier heb ik nog niet echt uitgebreid mee gespeeld, maar dat zal nog volgen.

Toen medeforummer Minguel bij mij langskwam voor de SA7001/DV7001 test bleek de DV7001 niet tegen de SA7001 opgewassen, dus standaard legt hij het wel af, ik ben echter heel benieuwd naar de resultaten van de upsampling.

De ab ziet er ook best fraai uit en is een heel stuk beter dan die van de dv7600 was, je zag daarbij in het donker echt 0.0 Bij de DV7001 zijn de meest gebruikte knoppen fluroriscerend in het donker, erg prettig ! Ook zijn de knoppen wat groter, zodat je gemakkelijker in het donker je weg kunt vinden.

Nog wel even een "minpuntje" De dvd lade vind ik erg dun ogen en fragiel aanvoelen en dat is t.o.v. de dv7600 wel een achteruitgang. Verder is deze speler in ieder ander opzicht superieur en zijn geld in deze HD-DVD en Blue-Ray tijden meer dan waard..  Ik denk dat er weinig tegen deze speler is opgewassen, zeker in deze prijsklasse !







Knowledge is not power, knowledge applied is power.

El Penumbra

#1
Mooie review wederom.  :D

Heb je toevallig ook nog ervaring met de DV6001 in vergelijking met deze?

Ik twijfel nog een beetje welke te nemen omdat ze dezelfde beeldchip gebruiken (dacht ik).


Kun je ook iets (meer) zeggen over de stereokwaliteiten van de DV7001?

Darkman

Thanks ! :)

Zoals gezegd, toen de DV7001 voor het eerst in mijn huiskamer stond, was het de speler van Minguel die langs kwam om hem in stereo te vergelijken met de SA7001 en zijn CD7300. De sa7001 stak er toen bovenuit,

En de DV7001 kwam toen als "slechtste" uit de test, wat niet geheel als verrassing mag komen uiteraard.
We testten toen wel met een Neutrik Swissflex kabel die ik niet echt heel lekker vind matchen met Marantz. Wat dat betreft deed mijn IXOS XHA306 el-cheapo interlijk het beter op het gebied van hoog-microdetail al is het geluid wat vlakker, met veel te weinig laag in mijn beleving, ook is er met de neutrik veel minder synergie aanwezig.  Van het weekend heb ik echter de W&M AC-01 aangeschaft en ook de DC-01 digitale Coax interlink van W&M, de LS-01 speakerkabels had ik reeds ;)

Als eerste heb ik dus van het weekend de W&M aangekoppeld op de SA7001KI en was meteen verbaasd. De bassweergave is veel strakker en gewichtiger en Rock klinkt nu eindelijk ECHT ruig, fantastisch ! Alleen lijkt het er op dat de W&M iets minder microdetail biedt dan de el-cheapo ixos, maar het totaalbeeld is gewoon veel prettiger om naar te luisteren.  Ik zal als ik wat meer tijd heb de DV7001 aan een echte stereotest onderwerpen, deze keer met de W&M interlink en cd upsampling.  Helaas voor de dv7001 moet hij het deze keer wel opnemen tegen de SA7001 KI in mijn gehoor.... en dat is gewoon onbegonnen werk :D

Ik zal mijn best doen, maar ik durf nu al wel te gokken dat het niveau van de SA7001 niet gehaald zal worden... de tijd zal het leren !
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

JAB

Quote from: Darkman on April  2, 2007, 12:21:01
Als eerste heb ik dus van het weekend de W&M aangekoppeld op de SA7001KI en was meteen verbaasd. De bassweergave is veel strakker en gewichtiger en Rock klinkt nu eindelijk ECHT ruig, fantastisch ! Alleen lijkt het er op dat de W&M iets minder microdetail biedt dan de el-cheapo ixos, maar het totaalbeeld is gewoon veel prettiger om naar te luisteren.  Ik zal als ik wat meer tijd heb de DV7001 aan een echte stereotest onderwerpen, deze keer met de W&M interlink en cd upsampling.  Helaas voor de dv7001 moet hij het deze keer wel opnemen tegen de SA7001 KI in mijn gehoor.... en dat is gewoon onbegonnen werk :D

Ik zal mijn best doen, maar ik durf nu al wel te gokken dat het niveau van de SA7001 niet gehaald zal worden... de tijd zal het leren !
Op stereogebied zal de SA7001 (KI) altijd de DV7001 overtreffen. Niet verwonderlijk, omdat de SA7001(KI) speciaal en alleen voor stereoweergave ontworpen is. De DV7001 moet zowel stereo als multi-kanaals weergeven, en als video speler ook nog beeld. Hoe meer functies in één apparaat, hoe meer sprake is van compromissen. De grote meerwaarde van de DV7001 zit in het SACD Multikanaals, waarvan ik het gewoon jammer vind dat de SA7001(KI) het beperkt tot stereo. Alhoewel zeer fraai in stereo, klinkt een album als Borther in Arms van Dire Straits veeeeel mooier is 5.1 surround. En dat 5.1 surround doet deze DV7001 buitengewoon fraai (en veel mooier dan de DV7600).

Darkman

Dan moet Dire straits zowieso wel je ding zijn :)

Ik vind zowieso muziek dvd's erg fijn om in surround te beluisteren, maar als ik er echt voor ga zitten, vind ik stereo toch nog altijd het mooiste.
Verder heb ik ook geen SACD's en ben ik op dit moment ook niet geneigd om ze aan te schaffen.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

JBnl

Heeft de DV7001 een echte netschakelaar of is hij alleen maar in stand-by te zetten ?

Darkman

Heeft een netschakelaar, maar standby is ook een optie
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

JBnl

Dat is beter een netschakelaar want heb het niet zo op app, die alleen maar standby kunnen.
Het liefst gewoon alles uit.
Hoe speelt hij verder met copy's en dergelijken ?

Darkman

Quote from: JBnl on April  3, 2007, 18:56:38
Dat is beter een netschakelaar want heb het niet zo op app, die alleen maar standby kunnen.
Het liefst gewoon alles uit.
Hoe speelt hij verder met copy's en dergelijken ?


De 7001 heeft een veel mooier loopwerk ( afgezien van de dunnere lade) dan de dv7600, je hoort dvd's amper spinnen, dit was bij de 7600 nog wel eens het geval. Hij herkent dvd-video of cd's ook veel sneller dan de 7600 deed.  Als je de manual even doorneemt, gewoon vrij te downloaden, dan worden heel veel vragen al beantwoord. De dv7001 is gemarket als een alles-slikker. Hij heeft dan ook nergens problemen mee en ik ben nog niets tegengekomen wat hij weigerde te slikken.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Darkman

#9
Quote from: El Penumbra on April  2, 2007, 12:12:22
Mooie review wederom.  :D

Heb je toevallig ook nog ervaring met de DV6001 in vergelijking met deze?

Ik twijfel nog een beetje welke te nemen omdat ze dezelfde beeldchip gebruiken (dacht ik).


Kun je ook iets (meer) zeggen over de stereokwaliteiten van de DV7001?

Trouwens.. ik heb geen ervaring met de 6001, maar overweeg binnenkort nog een speler aan te schaffen voor mijn Panasonic breedbeeld die naar de slaapkamer gaat, omdat ik een plasma heb gekocht.

Het feit dat apparaten een zelfde audio DA/C of video DA/C hebben zegt vrij weinig. Zo hebben de SA7001,sa7001KI en de SA15S1 van Marantz ook alle 3 dezelfde dac. De laatste perst daar het meeste uit en de 7001KI ook weer vele meer dan de SA7001.

Er zijn veel meer factoren van toepassing, loopwerk, bekabeling, aansluitbussen etc etc etc, wat er voor zorgt dat de DV7001 toch de betere speler zal zijn. Daarnaast vind ik het audioboard minstens zo belangrijk, je gehele surround beleving is er van afhankelijk en zoals je hebt kunnen lezen vind ik de DV7001 zowel op beeld als audiogebied verreweg de beste dvd speler die ik tot dusver heb gezien. ZEKER als je daarbij ook nog eens de  prijs bekijkt.  En het uiterlijk spreekt ook boekdelen he :)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

El Penumbra

Het uiterlijk is niet doorslaggevend natuurlijk maar het verschil tussen de 6001 en de 7001 is op dat vlak wel HEEL groot.

Ik heb zelf nog geen ervaring met de 6001. De 7001 heb ik gezien direct na de DV9600 en voor het beeld zag ik op dat moment geen verschil. Gezien de prijs een behoorlijke prestatie!

Binnenkort maar eens naast elkaar testen.  :D

Darkman

Dat bedoel ik, je moet ook wel een erg goed(e) scherm/pj hebben wil je de minieme verschillen tussen de laatste generatie dvd spelers. Daarnaast zal de grootste winst van een betere dac behaald moeten worden met een 1080p res, en daarvan zijn er niet veel die op die res draaien. De dv7001 doet ook prima 1080p, maar ik denk dat kwaliteitsverschillen juist op die res naar voren zouden kunnen komen. Op audiogebied zouden ze identiek moeten zijn.  Alleen al om het loopwerk en het audioboard zou ik dus al voor de dv7001 zijn gegaan ipv de 6001. De laatstgenoemde mag dan ook 1080p doen en zal een erg mooie prijs/kwaliteitsverhouding hebben, maar dan kan je net zo goed bijbetalen voor een speler die gewoon practisch gelijk staat aan de DV9600 en een prettiger loopwerk heeft.  Ik verwacht dat dit de laatste DVD speler is die Marantz heeft uitgebracht en dat er binnenkort zal worden gekozen voor een bepaald kamp HD/Blue-ray. Hij is ook niet gehaast uitgebracht en zelfs een paar keer uitgesteld, ze wilden alle kinderziektes er uit hebben voor hij uit kwam en volgens mij is het ze aardig gelukt, ik ben ze nog niet tegengekomen !
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

A3-D

Ik kan de bovenstaande bevindingen alleen maar bevestigen.......wat een topper is het geworden!

Tot op heden ben ik ook nog geen minpunten tegengekomen, het enige wat ik nog wel eens ervaar is als ik de speler inschakel, ik heel even een dunne verticale groene streep over het beeldscherm zie, die vervolgens verdwijnt. Hierna verschijnt het Marantz achtergrondje, waarbij ik er nog niet achter ben gekomen of deze is te wijzigen in alleen een zwarte achtergrond (al die poespas op het scherm ben ik niet zo kapot van).

JBnl

Gebeurt dit op Scart aansluiting of op de HDMI uitgang ?

A3-D


borkaenjo@work

Mooi om te lezen dat je er zo tevreden over bent.
Het heeft je lang genoeg geduurt om de knoop door te hakken. ;D

JAB

#16
Quote from: Darkman on April  2, 2007, 11:27:37
Het geluid is ontzettend sfeervol met heel veel detail in de diepte en een nog agressievere aansturing van de subs, zonder daarbij de ambiance op te offeren.  ... Er is gezegd dat er in de dv7001 hetzelfde audioboard zit als van de dv9600.. ik krijg zo'n vermoeden dat daar niets van gelogen is.
In de DV7001 zit hetzelfde analoge audioboard als in de DV9600. Omdat jij het geluid digitaal via HDMI naar je SR9600 uitstuurt, maak je geen gebruik van het analoge board en heeft dit geen invloed op je geluidskwaliteit. Je SR9600 doet de decodering en bepaalt daarmee mede de kwaliteit. Dat je toch een verbetering ervaart, zit waarschijnlijk in het feit dat de DV7001 ook HDMI 1.1 is, evenals je SR9600, terwijl de DV7600 nog de 'oude' HDMI 1.0 interface had.

Quote from: Darkman on April  2, 2007, 11:27:37
Zelfs CD's via HDMI audio klinken erg goed, en al wordt het niveau van mijn SA7001 KI niet gehaald, het is toch best indrukwekkend.
Ook hiervoor geldt dat je nu het CD signaal digitaal uitstuurt naar je SR9600, en de DAC van de SR9600 doet vervolgens zijn werk. Je zult merken dat als je de DV7001 analoog aansluit op de SR9600, met hoge kwaliteit interlinks, je een betere geluidskwaliteit krijgt.

Quote from: Darkman on April  2, 2007, 11:27:37
Een van de mooie functies van de DV7001 is dat hij cd's kan upsamplen naar 2x 88.2 KHZ, of 4x 172.4
(enkel op de analoge uitgangen volgens marantz) Het vreemde is echter wel dat als ik die upsampling aanzet, dat mijn SR9600 in het schermpje de verhoogde samplingrate weergeeft, terwijl de speler met HDMi is aangesloten    Bij het spelen tussen de sampling rates hoor ik niet meteen duidelijke verschillen, maar het is nog te vroeg om hier een oordeel over te vellen. Dat zal ik pas doen nadat ik het over de analoge uitgangen getest heb.
Zoals je zelf al zegt, upsampling wordt gedaan door de DV7001, dus kan alleen maar hoorbaar zijn via de analoge uitgangen. Het is mij niet duidelijk of je de DV7001 ook analoog op je SR9600 hebt aangesloten.
Wat betreft het display, de DV7001 stuurt veel statusinformatie uit, dus waarschijnlijk zie je op de SR9600 dan de door de speler gegeven statusinformatie. Het geluid via de HDMI is verder het gewone digitale CD geluid.

Quote from: Darkman on April  2, 2007, 11:27:37Nog wel even een "minpuntje" De dvd lade vind ik erg dun ogen en fragiel aanvoelen en dat is t.o.v. de dv7600 wel een achteruitgang.
De DV7001 heeft een veel robuuster loopwerk dan de DV7600, die trefzeker elke schijf die je erin stopt herkent. Het mechanisme geeft mij veel meer kwaliteitsgevoel dan de DV7600.

Darkman

#17
Quote from: A3-D on April  6, 2007, 10:11:13
Ik kan de bovenstaande bevindingen alleen maar bevestigen.......wat een topper is het geworden!

Tot op heden ben ik ook nog geen minpunten tegengekomen, het enige wat ik nog wel eens ervaar is als ik de speler inschakel, ik heel even een dunne verticale groene streep over het beeldscherm zie, die vervolgens verdwijnt. Hierna verschijnt het Marantz achtergrondje, waarbij ik er nog niet achter ben gekomen of deze is te wijzigen in alleen een zwarte achtergrond (al die poespas op het scherm ben ik niet zo kapot van).

Hier ook de groene streeo in het beeld bij scart bij het inschakelen.


En Jab, beter lezen aub  ;) in de vergelijking met de DV7001 vs de sa7001KI had ik ook goede analoge interlinks gebruikt en de DV7001 was geen match voor de sa7001, laat staan de KI.

Ik vind hem via HDMI beter klinken dan over analoog. Dus de DA/converters van de SR9600 zijn beter dan die van de DV9600 en ook van de dv7001. Niet meer dan logisch eigenlijk ook. De high-end receiver heeft altijd de beste dac/s aan boord.  De dac/s van de SA7001Ki daarentegen zijn weer muzikaler/gedetailleerder.

Loopwerk van de 7001 is soepeler en werkt sneller, maar toch vind ik de lade maar el cheapo aanvoelen.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

El Penumbra

#18
Vandaag een luistersessie gedaan met de DV7001.

Die gaat het worden. Natuurlijk is hij minder in stereo dan de CD73 die ik had, maar voor mijn gebruik ruim voldoende!

De cd lade is inderdaad dun maar ik vond hem niet erg fragiel. Er zit weinig speling op bijvoorbeeld, dat vind ik altijd veel fragieler overkomen. Wel lastig is dat de lade er niet ver genoeg uit komt om de cd/dvd recht naar beneden erin te leggen. Beetje raar.

Oh, en de looks zijn helemaal  8). Absoluut de mooiste speler in z'n klasse (en een stukje daarboven).

ief

Hoe zit het met lipsync als je de speler in HDMI aand je scherm hangt en digital coax aan je surround set?

Wat is de prijs van de speler?

ief

JBnl

Adviesprijs is volgens mij €799,-

A3-D

Quote from: JBnl on April 17, 2007, 20:56:06
Adviesprijs is volgens mij €799,-


Klopt, maar als je goed zoekt dan kun je hem een stuk voordeliger aanschaffen....

ief

okee, en hoe zit het met die lip-sync?

El Penumbra

Quote from: ief on April 21, 2007, 09:56:13
okee, en hoe zit het met die lip-sync?

die lip sync kun je corrigeren in je receiver.

hitsenbits

#24
Hallo,
Sinds twee dagen ben ik ook in het bezit van de Marantz DV7001 en ik moet eerlijk zeggen pracht ding loopt heel lekker soepel heb er nog niet veel mee kunnen oefen maar dat komt nog wel maar weet nu al dat ik er veel plezier aan zal beleven.
Maar heb een vraag aan jullie die hem ook thuis staan hebben en dat is deze,
Ik heb hem aangesloten via de HDMI op een Philips lcd tv (42pf9641)als het beeldformaat op breedbeeld staat dan heb ik bovenin het beeld een groene streep en als ik het beeld opschuif zie je links een groene streep?.zet ik de tv op automatich formaat dan is het weg!.
Beeld instelling Marantz staat op auto heb hem ook op 1080p gehad maar dan heb ik geen beeld meer?.
Wat kan ik het beste kiezen Auto of een andere resulutie ?.

Maar verder ben ik erg heel erg blij mee hij speelt perfect gekopieeerde schijfje af,
William.