[CES] Onkyo Announces HD DVD Player, Plans for Complementary Receivers

Gestart door corival, januari 8, 2007, 21:53:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

corival

Japanese audio/video component manufacturer Onkyo has aligned itself with HD DVD in the high-definition DVD format war. At CES, the company announced plans to launch an HD DVD player in 2007.

No launch date, no specs and no details on the new HD DVD player were released, with Onkyo saying that information will come separately. It does say that that the launch of the player will initially be only in the North American market.

Onkyo adds that it intends to develop a line of AV receivers "to enjoy attractive and vigorous HD DVD content through a single HDMI cable that transfers video, audio and control signals."

At the HD DVD press conference at CES, Meridian, ED Digital and LiteOn were announced as new members of the HD DVD camp.

Bron: www.cepro.om
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

denada

Mijn favoriete AV Receiver merk komt dan hopelijk ook medio 2007 met een receiver die gewoon alle nieuwe audiostandaarden van Bluray en HD dvd ondersteund.

Als dat zo is gaat er deze zomer na 5 jaar weer een wissel van receiver komen :)

Hoop dat er snel meer bekend wordt over de specs.

denada

USA: Onkyos erster HD DVD-Player ab Herbst für 899 Dollar
10.08.2007 (ks)

Onkyo hat in den USA den ersten eigenen HD DVD-Player für den Herbst angekündigt. Der DV-HD805 soll zum Preis von 899 Dollar in den USA verkauft werden. Dieser ist mit einer HDMI 1.3a-Schnittstelle ausgestattet und kann die neuen HD-Tonformate (Dolby True HD, DTS HD Master Audio & High Resolution Audio) als Bitstream übertragen. Damit eignet er sich natürlich zur Verwendung mit der neuen AV-Receiver-Serie von Onkyo, die bereits mit Decodern für Dolby True HD und DTS HD ausgestattet ist.

Die HDMI 1.3-Schnittstelle unterstützt "Deep Color" und ermöglicht eine 1080p/24-Wiedergabe von HD DVDs. Wie alle HD DVD-Player ist auch der Onkyo mit einer Netzwerkschnittstelle für interaktive Features ausgestattet. Der Onkyo DV-HD805 hat außerdem einen HQV Reon VX-Videoprozessor an Bord, der die Skalierung von normalen DVD-Material 720p, 1080i oder 1080p ermöglicht.

Bron : Areadvd.de

Mooie speler als ik dit zo lees, met alles erop en eraan :)


boekhour

Speler heeft ook reon hqv aan boord. Ofwel waarom dan een nog 875 kopen waar deze chip ook inzit? Dan hebben we alles weer dubbel. Kan je net zo goed voor de 805 gaan!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

denada

Als je kiest voor deze hd-dvd speler icm met de 805 receiver lijkt me dat eigenlijk wel een heel mooi setje, nu dan maar hopen dat ze hd-dvd niet gaan uitfaseren oid..

boekhour

Citaat van: denada op augustus 10, 2007, 13:30:50
Als je kiest voor deze hd-dvd speler icm met de 805 receiver lijkt me dat eigenlijk wel een heel mooi setje, nu dan maar hopen dat ze hd-dvd niet gaan uitfaseren oid..

Ik dacht dat Onkyo met een blueray + hd dvd combispeler zou komen? Dit heb ik via geruchten vernomen. Kiest men nu voor het hd dvd kamp brrrr?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

El Penumbra

Citaat van: boekhour op augustus 10, 2007, 13:23:59
Speler heeft ook reon hqv aan boord. Ofwel waarom dan een nog 875 kopen waar deze chip ook inzit? Dan hebben we alles weer dubbel. Kan je net zo goed voor de 805 gaan!

Omdat ze ook deze speler willen verkopen aan mensen die niet of nog niet voor de nieuwe Onkyo receivers kiezen.

boekhour

Citaat van: El Penumbra op augustus 10, 2007, 13:50:23
Omdat ze ook deze speler willen verkopen aan mensen die niet of nog niet voor de nieuwe Onkyo receivers kiezen.
Tuurlijk, maar als je alles bij Onkyo wil houden en je koopt deze speler, dan lijkt het me verstandig om nu voor de 805 te gaan.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

El Penumbra

Waarom. Die scaler in de receiver kun je toch ook voor andere randapparatuur gebruiken.

boekhour

Citaat van: El Penumbra op augustus 10, 2007, 14:28:21
Waarom. Die scaler in de receiver kun je toch ook voor andere randapparatuur gebruiken.
Klopt ja., daar heb je gelijk in, als je die spullen hebt. Mensen die echter gewoon een dvd speler en reciever van Onkyo kopen, en niet meer dan dat gebruiken, kunnen het best voor de combinatie 805 en deze speler gaan. Stel je hebt nog oude videos ed dan kan de faroedjia in de 805 ook nog goed zijn best doen!  Dat zou voor mij de 300 euro meerprijs niet waard zijn 805 tov 875
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Rhodanos

CitaatUSA: Onkyos erster HD DVD-Player ab Herbst für 899 Dollar
10.08.2007 (ks)

Onkyo hat in den USA den ersten eigenen HD DVD-Player für den Herbst angekündigt. Der DV-HD805 soll zum Preis von 899 Dollar in den USA verkauft werden. Dieser ist mit einer HDMI 1.3a-Schnittstelle ausgestattet und kann die neuen HD-Tonformate (Dolby True HD, DTS HD Master Audio & High Resolution Audio) als Bitstream übertragen. Damit eignet er sich natürlich zur Verwendung mit der neuen AV-Receiver-Serie von Onkyo, die bereits mit Decodern für Dolby True HD und DTS HD ausgestattet ist.

Die HDMI 1.3-Schnittstelle unterstützt "Deep Color" und ermöglicht eine 1080p/24-Wiedergabe von HD DVDs. Wie alle HD DVD-Player ist auch der Onkyo mit einer Netzwerkschnittstelle für interaktive Features ausgestattet. Der Onkyo DV-HD805 hat außerdem einen HQV Reon VX-Videoprozessor an Bord, der die Skalierung von normalen DVD-Material 720p, 1080i oder 1080p ermöglicht.

Wat betekent dit in de praktijk aldus:http://www.highdefdigest.com/news/show/High-Def_FAQ/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853

Als ik het goed lees:

deep colour: leuk, maar is er geen hd-dvd of BD die dit ondersteunt. Er moet dus speciaal formaat  hd-dvd of bd hiervoor gemaakt worden die dan ook alleen maar kunnen worden afgespeeld op spelers die dit ondersteunen. Ook is er nog geen afspeelapparatuur die dit ondersteunt. Bovendien effect nauwelijks zichtbaar. Dus zinloze investering.
Dolby True HD, DTS HD Master Audio: Als ik het artikel goed begrijp dat heeft de aanschaf van een nieuwe receiver die Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio kan decoderen weinig of geen functionaliteit. De soundtrack van HD-dvd (advanced mode) en straks de Blu Ray discs (advanced mode) kunnen niet via bitstream worden overgedragen en moeten worden gedecodeerd in de speler zelf. Er komen spelers die wel via bitstream die nieuwe signalen kunnen overseinen kunnen, maar dan wordt blijkbaar de 'advanced mode' uitgeschakeld, zodat een aantal interactieve mogelijkheden wegvallen. Een aanmerkelijke beperking op de interactiviteit van hd-dvd en bd. Hoe zinvol is dan die nieuwe functionaliteit?




denada

Als het inderdaad zo is dat toekomstige HD spelers alleen in niet-advanced mode bitstream geluid kunnen uitgeven, dan hebben veel fabrikanten zich dus eigenlijk goed vergist met al de nieuwe receivers die er nu aan zitten te komen, of misschien wordt er gewoon vanuit gegaan dat heel het advanced mode gebeuren gaat floppen en eigenlijk niemand dit gaat gebruiken.