Hoeveel uur op DVD?

Gestart door Sapperdeflap, januari 17, 2003, 16:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Sapperdeflap

LS,

Ik ben benieuwd hoeveel uur VHS-materiaal er op een DVD+R past. De ene site heeft het over 3 uur en de andere site over 4 uur. De 4-uurs-stand schijnt namelijk iets minder van kwaliteit te zijn dan VHS. Kan iemand mij vertellen hoe zit?

Alvast bedankt,

Onno

J.A.F._Doorhof

Hi,

Vergeet dat soort tijden maar gerust.
Als je echt een beetje kwaliteit wilt hebben dan moet je rekenen op tussen de 90-120 minuten, er van uit gaande dat je een DD2.0 of MPEG soundtrack gebruikt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Sapperdeflap

Hallo,

Mmm, maar als ik nou een aantal VHS-videobanden heb en die op DVD+R wil hebben, welke modus is dan het beste? De 3-uurs modus of de 4-uurs modus?

Groeten,

onno

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wat denk je zelf  ;D.

Als ik 4 uur op een DVD stop dan is dat natuurlijk altijd slechter dan 1 uur of 3 uur, maar nogmaals alles boven de 90 minuten is een aanslag op de kwaliteit.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Zolang als we nog maar 4.7 Gb op een dvd kunnen branden is het in de beste kwaliteit 1uur, volgens Pinnacle Studio 8.

J.A.F._Doorhof

Als je je geluid wat comprimeerd dan kun je er op goede kwaliteit ongeveer 1.5 uur op kwijt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

-V-

Lijkt mij nogal overkill om zoveel plaats te verspillen aan iets die aan de bron al zo'n belaberde kwaliteit heeft als VHS banden ...

Zelfs in de 4 u modus heb je nog geen kwaliteitsverlies in vergelijking met de kwaliteit van een vhs band denk ik ! das 1.2 Gb per uur das een bijzonder mooie Divx Rip die van kwaliteit al heeeel wat beter is dan een vhs band ...

je kan daar inderdaad 4.7 Gb per uur aan hangen , maar de oorspronkelijke kwaliteit zal niet verbeteren hoor ..

*Just my idea*
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

J.A.F._Doorhof

Hi,

Op zich heb je gelijk, maar ook weer niet  ;D.
De VHS kwaliteit wordt mischien niet beter, maar om daarover heen ook nog eens MPEG artifacts te krijgen door de lagere bitrate is helemaal niet aan te raden.

Bij VHS opnames zit vaak nogal wat ruis en streepjes, dit kost allemaal nogal wat bandbreedte om dit om te zetten naar MPEG-2. Als je bij VHS een te lage kwaliteit kiest dan ga je boven op de problemen van VHS ook blokvorming zien.

Meestal hou ik voor VHS een bitrate van 5-6mb/s aan. En voor DV tussen de 6-7.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Erik

Een kennis van me had daar ook last van (grote bestanden) op slechte kwaliteit vhs, ruis etc.
Hij loste dat geloof ik op op door eerst de bestanden met een programma/filter zoveel mogelijk te ontruisen/ontspikkelen dat scheelde volgens hem al een stuk..
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richard Kruizinga

Hoe hoger de bitrate, hoe korter de speelduur. Rond de 6,5 levert zo'n 2 uur in zeer goede kwaliteit op. Lagere bitrate ga je zien (artefacts, blokjespatroon).
Sony TA-E9000ES, Sony TA-P9000ES, Sony TA-N9000ES, Sony DVP-NS999ES, Sony CDP-XA555ES, Sony ST-D777ES, Sony DTC-ZA5ES, Mission 752F (front), Mission 77c (center), Sony APM-22ES II (achter), Sony KV-X2141, Apple Mac G5 2x2