AVIA DVD of ISF tour ?

Gestart door Huub, januari 17, 2003, 14:53:29

Vorige topic - Volgende topic

Huub

Hallo,

Ik overweeg om óf de AVIA DVD aan te schaffen óf mee te doen aan een ISF tour voor het afstellen/calibreren van mijn 32PW9527 (eergisteren gekocht).

Hoe verhoudt het eindresultaat na calibratie m.b.v. de AVIA DVD t.o.v. een ISF tour (jouw instellingen) ?

mvg, Huub

MrPink

J.A.F._Doorhof

;D
Met AVIA kun je alleen maar je user instellingen instellen, dit scheelt al een behoorlijke slok op een borrel maar je kunt dan beter gaan voor de HT-Tune up een stuk goedkoper en net zo makkelijk, maar ook DD EX testtonen en een LFE test (te bestellen met dB meter via onze webshop).

De ISF calibratie is echter iets TOTAAL anders.
Ik calibreer ook de grayscale voor je, en vaak ook de user instellingen (ondanks het zelf afstellen, ik zie net vaak andere dingen).
De Grayscale calibratie is eigenlijk de allergrootste winst.

In %-en, de afstelling van de user settings is van de calibratie ongeveer 30% winst, de grayscale is de overige 70%.

Maar als je gaat kijken naar het chasis van Philips, is het instellen van de user instellingen al bijna 100% winst, de grayscale gaat off-the scale  ;D.

Mijn advies, gewoon de volledige calibratie laten doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken