advies aankoop eindversterker

Gestart door papa wes, december 11, 2006, 18:59:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papa wes

Hallo, ik heb een unison research unico. Nu wil ik volgen jaar 2007, B&W 801 s2 of s3 kopen. Maar om deze te sturen, heb je veel stroom nodig, nu wil ik een eindversterker kopen om deze beesten te sturen. Nu is mijn vraag, of dat ik mijn geluid van mijn unison behoud met eindversterkers? Hebben eindversterkers ook hun eigen geluid? Nu ben ik aan het denken, wat moet ik hebben? class d of een ab ?
Vriendelijke groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

sandervg

Uiteraard klinken eindversterkers niet allemaal hetzelfde en hebben ze dus 'hun eigen geluid'. Echter, verschillende soorten voorversterkers hebben vaak méér effect op het geluid dan verschillende soorten adequate eindversterkers. Maar er zitten natuurlijk wel zeker verschillen in eindversterkers: controle van de bas, snelheid etc.

Ik denk dat je zeker het geluid van de Unison zult blijven herkennen, maar je moet uitkijken dat je het niet verknalt met een verkeerde eindbak. Maakt Unison ook geen geschikte eindversterkers?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

papa wes

#2
Er staat er één te koop op hear.nl. Een unico dm 2x150 watt bij 8 ohm. Mono bridged 500 watt.
http://hear.nl/2dehands/classifieds_det.php?id=2372
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben  :-X .
Heb de man in kwestie maar onmiddelijk gemaild.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

sandervg

Waar een forum als niet goed voor is  ;D

Succes!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian