Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Gestart door Onne, december 6, 2006, 16:01:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onne

En zo is er een half jaar voorbij zonder updates!! Ik ben nog steeds erg tevreden met de set zoals het erbij staat.
Ook druk met andere hobbies wat met voertuigen te maken heeft.
Enige wat nieuw is is Gran Turismo 5 en de DIY playseat die ik van een USA forum heb.
Werkt echt leuk!!  ;D




Door het knutselen met hout kwamen wel weer de plannen naar boven om de "Monolith clone" te bouwen.
::)


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

Citaat van: Onne op januari 12, 2011, 15:42:12
En zo is er een half jaar voorbij zonder updates!! Ik ben nog steeds erg tevreden met de set zoals het erbij staat.
Ook druk met andere hobbies wat met voertuigen te maken heeft.
Enige wat nieuw is is Gran Turismo 5 en de DIY playseat die ik van een USA forum heb.
Werkt echt leuk!!  ;D




Door het knutselen met hout kwamen wel weer de plannen naar boven om de "Monolith clone" te bouwen.
::)



Heel gaaf! :clapping:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Onne

Vraagje:

Wat voor effect zou het kunnen hebben als ik een Marantz PM80 op de pre-out fronts zet van mijn SR5003?
Zou dat een bepaalde reserve in het geluid kunnen creëren of is de voorversterker dan al alles bepalend?

fastlex

Goede vraag, ik denk wel dat de PM80 veel meer reserves heeft dan de SR5003 icm je klipsch.
Ik vraag me echter wel af of jou speakers dat nodig hebben.
Ik ben bang dat je twee kleurtjes over elkaar heen gooit en dat het een beetje raar zal klinken.
De PM80 heeft geen pass through toch?
Kan je het apparaat lenen?
Probeer het gewoon zou ik zeggen.
Tip: Ga niet stereo luisteren met de PM80 want dan ben je verkocht denk ik....
Volgens mij toch wel de versterker van de jaren, euhm, 90?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

#405
SR5003 heeft pre-outs dus 1 malig het volume goed zetten en dan Audyssey setup een keer draaien om de waarden af te lezen. Dan Audyssey snel weer uit zetten en zelf corrigeren. Zodra je wat op volume gaat spelen wat bijna nooit gebeurd dan denk ik weleens, mmm volgens mij zit ie nou aan de max terwijl je er nog makkelijk overheen kunt praten.

Ik kan m niet lenen nee, maar ik ben zo benieuwd of mijn theorie werkt dat ik een aanschaf overweeg!  :D

B.

Citaat van: Onne op januari 27, 2011, 09:22:56
SR5003 heeft pre-outs dus 1 malig het volume goed zetten en dan Audyssey setup een keer draaien om de waarden af te lezen. Dan Audyssey snel weer uit zetten en zelf corrigeren. Zodra je wat op volume gaat spelen wat bijna nooit gebeurd dan denk ik weleens, mmm volgens mij zit ie nou aan de max terwijl je er nog makkelijk overheen kunt praten.

Ik kan m niet lenen nee, maar ik ben zo benieuwd of mijn theorie werkt dat ik een aanschaf overweeg!  :D


Waarom geen losse eindversterker? De SM80 is volgens mij gelijk aan de PM80 wat betreft versterking.


Onne

Oeps , ik had het over een PM 80 maar die is natuurlijk way out of budget.  ;)

"t zal hoogstens een PM 68/57 kunnen worden als ik Marktplaats zo in de gaten hou.

yorkie13

of een setje MA500 monoblokken van Marantz ?

ook erg betaalbaar, en veel aangeboden

Onne

#409
Ik heb mijn instellingen van het HT gebeuren nog nooit kunnen vergelijken met resultaten van meetapparatuur en dergelijken.
De keuze tussen Large of Small weet ik wel maar de verschillende niveaus van de speakers die om je heen staan?
Rears staan -1.5dB L + R ,, Ik heb vanavond dus de center op +3 dB gezet ten opzichte van de fronts en de rest.
Nu voor het eerst zijn de saaie passages van tekst/dialoog tijdens een film minder saai!!

Was een soort van, had ik dit niet 3 jaar geleden al moeten doen?  ::)

Huidige setup:

fastlex

Ik heb mijn center ok iets luider staan dan mijn L en R speakers.
Met de test tone hoor je dat iets, met concerten en films geeft dit bij mij een beter geluid, stemmen worden veel beter weergegeven.
Ik zit de laatste tijd weer veel te rommelen met het volume van de subwoofer, iets luider, iets zachter.
Hopelijk heb ik snel de juiste instelling weer, had er per ongeluk een draai aan gegeven.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Onne

Citaat van: Onne op januari 26, 2011, 21:10:11
Vraagje:
Wat voor effect zou het kunnen hebben als ik een Marantz PM80 op de pre-out fronts zet van mijn SR5003?
Zou dat een bepaalde reserve in het geluid kunnen creëren of is de voorversterker dan al alles bepalend?
Waarschijnlijk binnenkort en upgrade in de vorm van een 2 kanaals eindversterker!! 

Onne

Vanavond bij JCL geweest, heeft een mooi setje bij elkaar en de B&W CM7's zien er gelikt uit zeg jeminee.
Daar de Sony TAN55ES gehoord maar bij voorbaat dacht ik al, dit gaat thuis anders klinken.
Maar goed hij deed het prima!

Nu nog installeren met deze hitte !!




paaj

wauw... wat een strak ding zeg.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Onne

#414
Ja inderdaad een rustige voorkant!

Wel raar om 8 speaker draden uit je surround receiver te halen en in het andere compartiment aan te sluiten.
Geeft een behoorlijk lege achterkant van de SR5003!

Ben nu al een tijdje aan het luisteren,
Klein stukje MJ - Bad / Jeff Buckley / Trijntje Oosterhuis - Ken je mij
Niet verkeerd hoor,

Voorheen zat er wel eens minuscuul randje aan de stem van Trijntje die niet lekker doorkwam, bij bepaalde toonhoogten.
Ik kon m'n vinger er niet precies op leggen, is het de versterker of de cd speler of de Klipschen en uiteindelijk dacht ik dat dat bij de opname hoorde. Momenteel kan ik dat eigenlijk niet echt ontdekken nu ik diezelfde nummers luister,,

'k kan nu niet echt meer op volume luisteren maar ik ben benieuwd wat ie dan doet!!
Tot op heden tevreden en dat is het belangrijkste!!!

Onne


JCL

Kijk, dat ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar je verdere bevindingen :)

Raafie

Inderdaad een strak ding! En hij past kwa design ook nog best goed bij de Marantz!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Onne

Ik heb gisteren nog eens uitgebreid zitten luisteren en het bevalt me prima.  Ook op hard niveau blijft het geluid perfect en volgens mij kan het zaakje ook harder.
Vroeger zat op volume -25 wel zo'n beetje de max, gisteren een tijdje op -20 zitten luisteren en dat ging perfect!! Ik had niet het idee dat er iets aan z'n eind zat (Als u begrijpt wat ik bedoel)

Ik ga het nog eens testen met een filmpje binnenkort! 

Onne

#419
Maar eens een update:  Vanaf 16 januari heb ik in overleg de beschikking over de zolderkamer (en de rest van het huis gedeeld)



HD Beamer nieuw of 2e hands, vast scherm, alle spullen gaan van de woonkamer nu naar zolder straks.

Beneden moet er dan een oplossing komen voor de spullen die naar boven zijn gaan.
Leuk stereo setje en een Blu Ray speler voor bij de Panasonic.


Onne

#420
Ik heb vanavond de stereo speakers voor beneden gekocht!!


Prachtige afwerking is het geld al waard.
Het zijn de Mistral Bow-A4's

Nu 3 cd's geluisterd; Adele albert hall, Jukele songs van Eddie, Jamiroquai.
Er komt zelfs bas uit !!

tommie1

Wow die zien er mooi uit dacht eerst dat ik bw voor me had op de foto.

Onne

#422
Citaat van: tommie1 op januari 20, 2012, 07:47:14
Wow die zien er mooi uit dacht eerst dat ik bw voor me had op de foto.
Ze hebben er wel iets van weg moet ik toegeven:

B&W 805 Diamond



Ik heb ze gister avond opgehaald bij Hifistudio79.nl , voor mij totaal onbekende webshop en onbekend merk speakers ook,,
Ze hadden een boven verwachting leuke ruimte ingericht met veel mooie speakers maar ook versterkers en kabels etc.
Ik heb meer speakers van Mistral gezien, ook uit de SAG serie en die zagen er echt heel goed uit.


paaj

Raar merk, ze hebben nog een paar B&W klonen, en ook bijvoorbeeld een die wel heel erg op een vorig KEF (iQ/Q?) model lijkt. Geen eigen identiteit dus, maar klinkt vast erg leuk.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Onne

Druk aan het voorbereiden voor de stukadoor die maandag komt!


Betere foto van de Mistrals: