Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

FDLARRY

Citaat van: clockwork op februari  7, 2013, 18:31:36
Hij is officieel nog niet uit, maar ik kon me niet inhouden toen hij voorbij kwam :blush: :

Nick Cave and The Bad Seeds: Push the Sky Away

Wat mij betreft echt een van de betere Cave albums. Ik kan er geen genoeg van krijgen.......
Klinkt ook nog eens erg goed. :inlove:

En ja: ik ga hem na de release ook kopen.....  :D
Dank voor de tip, prachtig album.  :music:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

@clockwork, je zegt in je commentaar "een van de betere Cave albums" Welke van de volgende albums zijn ook zo goed?

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

clockwork

Citaat van: FDLARRY op februari  9, 2013, 12:40:11
Dank voor de tip, prachtig album.  :music:

Graag gedaan! Daar is dit topic toch voor. ;)

Zelf vind ik de oudere albums erg goed: The Firstborn is dead, From Her to Eternity maar dat is wel wat anders dan deze laatste waar we het nu over hebben. Je zou ook Boatman's Call kunnen proberen (daar zou ik mee beginnen).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Abattoir blues en Lyre of Orpheuszijn ook heel toegankelijk en goed...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Former member 78

Heb deze er maar weer eens opgezet:

En met comfortably numb ging het ff naar -4 op de Anthem, daar zit je dan met een BIG smile op de bank.
Heerlijk!!! :inlove:

FDLARRY

@clockwork en Jumping Jack, dank voor de tips, ik ga ze proberen.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op februari  8, 2013, 22:26:30
Autechre - Exai ..........

Briljant als altijd, maar net iets briljanter dan een aantal eerdere albums... Het houdt absoluut je aandacht vast, wat na Tri Repetea/Chiastic slide niet altijd zo was. Ze zijn zo doorgeevolueerd dat ze in hun zeggingskracht in dit genre absoluut niet meer voorbij kunnen worden gestreefd.

https://bleep.com/release/41081-autechre-exai
Helaas, deze staat net niet op Spotify, andere albums wel. Nog tips?

Citaat van: Negotiata op februari  9, 2013, 12:19:24
Snap world domination
Bedoel je niet World Power?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: FDLARRY op februari  9, 2013, 12:44:25
@clockwork, je zegt in je commentaar "een van de betere Cave albums" Welke van de volgende albums zijn ook zo goed?

Tip voor muziek van NC + de film waar de muziek van Boatman's Call in wordt gebruikt:

On the beach, naar het boek van Nevil Shute: http://www.moviemeter.nl/film/4028

Alvast een prettige zaterdagavond toegewenst ;D

Deleted Member 2

Komt helaas in dit topic maar zelden of nooit aan de orde: Jacques Brel.

Ik ben zijn verzamelde werk systematisch en Integraal weer eens aan het doornemen:

Hier http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1317685 staat een mooi begin voor degenen die wat in te halen hebben.

Jumping Jack

Ik heb er wel eens iets van gepost  :angel:. Ik heb een aantal lp's van deze nationale trots...
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  9, 2013, 17:36:32
Ik heb er wel eens iets van gepost  :angel:. Ik heb een aantal lp's van deze nationale trots...

en je bent een Flamand? 8)

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op februari  9, 2013, 17:58:40
en je bent een Flamand? 8)

Brel was Vlaanderen zeer genegen hoor. En ik ben absoluut geen flamingant, dergelijke voorbijgestreefde en kleingeestige ideeën zijn niet aan mij besteed  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari  9, 2013, 19:26:52
Brel was Vlaanderen zeer genegen hoor. En ik ben absoluut geen flamingant, dergelijke voorbijgestreefde en kleingeestige ideeën zijn niet aan mij besteed  ;).

Ik doelde uiteraard niet op wat extremen, maar gewoon op het zijn van Vlaming 8)

Er was in die tijd nogal veel te doen over het chanson Les Flamandes van Brel en het goed makertje Plat Pays.
Het zijn dierbare herinneringen aan de optredens van hem die ik heb bijgewoond. We hebben het hier weleens over dynamiek in de muziek, maar als je en de muziek en zijn presentatie en zijn teksten bij elkaar in een zaal mee maakt, blijft dat je voor altijd bij.

Iets daar van is terug te vinden in de video van het optreden via uitzending gemist.

Nosferatu

Vanochtend eerst nog even Fleetwood Mac - Rumours CD2 afgespeeld, Live 1977, Rumours' World Tour.
Nu: Jennifer Warnes - Famous Blue Raincoat, 20th Anniversary 24K Gold Edition.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Luxman L-509Z versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler, Philips CD-101, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Jumping Jack

Tom Waits - The heart of saturday night (vinyl)
Jumping Jack's set
Discogs

abbcdcg

Hier staat de rauwe stem nog op...

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op september 27, 2012, 20:41:49
Danger Mouse & Sparklehorse - Dark Night Of The Soul (vinyl). Blijft een pracht album  :worship:.

David Lynch.....heb je ook het fotoboek al eens gezien?

Jumping Jack

Nee, dat genoegen heb ik nog niet gehad. Geen geboren zanger trouwens, die andere Lynch  ;D.

Nu aan het genieten van Tom Waits - Big Time (vinyl, lekker met de hoofdtelefoon)
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op februari 10, 2013, 20:41:03
Nee, dat genoegen heb ik nog niet gehad. Geen geboren zanger trouwens, die andere Lynch  ;D.

Nu aan het genieten van Tom Waits - Big Time (vinyl, lekker met de hoofdtelefoon)

Is een heel mooi boek, ben zelf groot Lynch fan. Hahaha nee inderdaad.

Ik ben nu op pagina 553 van dit topic...nog even doorbijten  ;)

Vanmiddag Big Time geluisterd, alleen op cd.....erg goede plaat blijft het  ;D

Jumping Jack

Heb je echt gans dit topic doorgenomen  :o.
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: technative op januari 28, 2013, 16:18:03
Mooi spul he! Vooral track 5 Jean-Pierre... Heeeeeerluk!!!  :worship:

Ik zie nu pas je reactie  :blush:

Zeker mooi spul....heb hem al een aantal keren geluisterd, en mijn vriendin vind hem ook erg goed.