Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Collin Wallcot, Don Cherry & Nana Vasconcelos - Codona (ECM, jazz - ethnic)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Nog maar even een Marcus Miller cd uit de kast getrokken: The Ozell Tapes  :music:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Rusher

Oke, gerzom, ik zei dat ik van het weekend tijd zou vrijmaken om Marcus Miller te ontdekken, maar ik zal nu alvast een begin maken.... met laatst genoemde album. Nu tevreden...?  ;)

:music:

gerzom

Citaat van: Rusher op januari 29, 2013, 22:30:27
Oke, gerzom, ik zei dat ik van het weekend tijd zou vrijmaken om Marcus Miller te ontdekken, maar ik zal nu alvast een begin maken.... met laatst genoemde album. Nu tevreden...?  ;)

:music:
Geniet ervan  :clapping:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Rusher

Althans, ik zie nu dat ik helemaal niet "van het het weekend heb" genoemd, maar dat was wel het plan. Hoe gek je al niet kan babbelen onder druk.....   :P

Afijn, het Spotify album The Ozell Tapes is "aan het draaien".

eddy135

Citaat van: Rusher op januari 29, 2013, 22:00:03
In de laatste posts komt wel heel vaak Marcus Miller voorbijvliegen.....

Ik kom er dus haast niet onderuit om deze artiest dan maar via Spotify te leren ontdekken.... En als ie goed is koop ik vaak de CD. Denken jullie dat het laatste zal gebeuren? Is Marcus zó goed....? Ik ga het beleven.... :music:

Ach, net als met alles: je moet er van houden.
Niet beter of slechter....

En men brengt elkaar op ideeen, waardoor iets ineens een paar keer achtereen langskomt, vooral niet teveel waarde aan hechten... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member

Absoluut de moeite! Ook al hou je niet van het genre, het blijft boeien!

@Bas: ik stel voor Jean-Pierre; super track, vooral in de uitvoering zoals die op Tutu Revisited staat!  :thumbs-up:
Stereo-fan for life!

Deleted member

Citaat van: eddy135 op januari 29, 2013, 22:55:55
En men brengt elkaar op ideeen, waardoor iets ineens een paar keer achtereen langskomt, vooral niet teveel waarde aan hechten... ;)

Ik hecht daar juist wel veel waarde aan! Op die manier heb ik al een aantal echte pareltjes ontdekt!

Ik lees ook veel reviews op bijvoorbeeld Hifi.nl. In die reviewd worden ook vaak muziekstukken genoemd en ik mag dan graag even kijken hoe dat bij mij klinkt. Zo heb ik bijvoorbeeld Jon Hopkins ontdekt; fenomenale muziek waar ik iedere keer weer heel veel plezier aan beleef.

Juist wel naar anderen luisteren. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar de kans dat je op deze wijze aangenaam verrast wordt is zeker aanwezig!
Stereo-fan for life!

LABO

24 Bit / 192 kHz ... Geweldige opname
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

twani

Citaat van: LABO op januari 29, 2013, 23:26:26
24 Bit / 192 kHz ... Geweldige opname
Maar is het ook fijne muziek? ;D

Mitch--

I am Kloot - Let it al In, WAUW!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

eddy135

Citaat van: technative op januari 29, 2013, 23:25:30
Ik hecht daar juist wel veel waarde aan! Op die manier heb ik al een aantal echte pareltjes ontdekt!

Ik lees ook veel reviews op bijvoorbeeld Hifi.nl. In die reviewd worden ook vaak muziekstukken genoemd en ik mag dan graag even kijken hoe dat bij mij klinkt. Zo heb ik bijvoorbeeld Jon Hopkins ontdekt; fenomenale muziek waar ik iedere keer weer heel veel plezier aan beleef.

Juist wel naar anderen luisteren. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar de kans dat je op deze wijze aangenaam verrast wordt is zeker aanwezig!

Heeft ook waarde, in de zin dat je op een idee wordt gebracht, maar iets wordt niet beter als het in korte tijd door meerdere mensen gecopied wordt.
Iets moet gewoon wel je genre zijn, of iig. binnen je marges, zeg maar.. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

clockwork

Citaat van: Mitch-- op januari 29, 2013, 23:50:45
I am Kloot - Let it al In, WAUW!

Vond ik ook al. Zeker een aanrader! :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

gerzom

Jumping Jack

Deze morgen in de file, in de regen:

Jumping Jack's set
Discogs

flakkees

ga eens lekker achterover zitten ...
zet de volume knop met het streepje recht omhoog en start deze
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:track:2EZkqaWuK2AhXOIfkgyDbk" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

alleen reageren als je het ook gedaan hebt aub  ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

gerzom

Jumping Jack

Citaat van: flakkees op januari 30, 2013, 13:08:14
ga eens lekker achterover zitten ...
zet de volume knop met het streepje recht omhoog en start deze
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:track:2EZkqaWuK2AhXOIfkgyDbk" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

alleen reageren als je het ook gedaan hebt aub  ;)

Voor zij zonder spotify:
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op januari 30, 2013, 09:54:33
Deze morgen in de file, in de regen:

aangetrokken door de hoes en meteen geprobeerd, wat een prachtige cd!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Bas Akkerman

Citaat van: technative op januari 29, 2013, 23:25:30

+1000. Op zijn minst!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Illenois Jacquet: Swing is the thing

Op mono vinyl

Aanrader. Vooral track 2: Harlem Nocturne

Bas Akkerman

Citaat van: flakkees op januari 15, 2013, 08:35:29
Staat hier ook op. Kicken muziek! :bigsmile:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

flakkees

Citaat van: Bas Akkerman op januari 30, 2013, 16:51:14
Staat hier ook op. Kicken muziek! :bigsmile:

Is nog uit mijn wilde paddo tijd ... Is niet meer
Maar de muziek blijft hangen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Bas Akkerman

Citaat van: flakkees op januari 30, 2013, 17:00:52
Is nog uit mijn wilde paddo tijd ... Is niet meer
Maar de muziek blijft hangen
Haha, dat hebben de makers vast ook gebruikt, samen met wat speed en LSD. ;D

Mr.M

Een heel goed cd is van joel grare.
Echt een super kwaliteit cd. Je kan het rustig audiofiel noemen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )