Games ervaringen

Started by aMUSEd, November 23, 2006, 16:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Omdat er binnen dit forum een aantal mensen geinteresseerd zijn in games en de bijbehorende hardware lijkt het me een goed idee om onze ervaring met betrekking tot games met elkaar te delen.
Daarbij lijkt het me handig om naast de titel en de ervaring ook het platform en het genre te noemen.

aMUSEd

Titel: Loco Roco
Platform: PSP
Genre: platform

Originele game waarbij je de spelwereld moet kantelen met de schouderknoppen waardoor het spelkarakter door de 'zwaartekracht' zal bewegen. Het karakter kan ook springen door beide schouderknoppen tegelijk in te houden en los te laten. Het doel is om te groeien door het vinden en eten van fruit. Door de O-knop in te houden zal het karakter weer uiteenvallen in kleinere kopien van zichzelf waardoor andere plaatsen te bereiken zijn. Ook kunnen er andere zaken verzameld worden die weer toegang geven tot andere spelonderdelen.
Het komt allemaal goed afgewerkt over. De geluiden en deuntjes zijn erg grappig.
Het leveldesign is zeer goed en erg sfeervol. He spel heeft iets van 50 velden en dan nog een berg minigames.
Wat betreft speeltijd is het spel z'n geld zeker waard. Persoonlijk gaat de lol er wel vanaf na een tijdje.
Daarom vind ik het niet de meest onderhoudende PSP titel.

Dru

#2
Titel: God of War
Platform: PS2
Genre: action/adventure

Dit was voor mij een een onbekende game, niks van meegekregen. Zag hem staan voor €19.95, leuk bedrag om een game te proberen.
De eerste reactie is echt: Wow!
Wat een mooi, groots aanvoelende game is dit. Na wat gamesites af te zoeken blijkt ook dat deze game erg goed scoort. Geheel terecht.
Het spel draait om de griekse mythe, alle goden passeren de revue. Poseidon, Hades, Medusa en de ultieme Ares - god of war.
Vanaf de eerste minuut grijpt dit spel je meteen. Alles klopt. Het geluid is perfect. Het decor is echt schitterend. Het wordt allemaal ook rustig opgebouwt naarmate je vordert in de game. Je moves worden steeds beter. Er komen meer "wapens" bij. Je energy level neemt toe, enz.
Ik zou gewoon zeggen probeer deze game. Het zal je echt niet tegenvallen, mits je natuurlijk niet van een mooie, geweldadige, soms wat pikante game houdt.

Eindoordeel:
Absoluut dé beste game die nu voor de PS2 te vinden is! IMHO ofcourse  8)




Djang

#3
Titel: Okami
Platform: PS2
Genre: RPG/adventure




De eerste game in 15 jaar waar ik het gevoel bij had dat ik een kunstwerk zat te spelen.
De tekensstijl is subliem, vernieuwend en niet wat je van de PS2 gewend bent.
De opbouw van het spel is erg te vergelijken met Nintendo's Zelda serie.
Er is heel veel van Chinese mythologiën gebruik gemaakt voor het verhaal, wat mij wel erg aantrok.
Het geluid is op niveau van een van de betere prologic II mixes, die ik in games vaker heb gehoord.
Let vooral op bij water fontijnen, draai jezelf eens rond en je hoort hem ook echt achter je gaplaatst worden.

Op dit moment heb ik 50 uur op de gameplay teller staan en dan heb ik nog niet alle extra's.
Ik denk dat als je echt alles uit de game wil halen je zeker wel 60 uur bezig bent.

Het spel zelf gaat over een wolf die afkomstig is van de celestial plains (godenrijk)
Als God van de Natuur beschik je over verschillende natuur krachten.
Echter zal je deze alle 13 wel eerst moeten verdienen.
Doormiddel van een penceel  bepaalde strepen en vormen te tekenen op je scherm ( analoge stick ) roep je deze krachten op.
Dit is niet gewoon een leuke gadget nee dit is van essentieel belang door het gehele spel.

Ik wil niet al teveel verklappen maar wel duidelijk maken dat dit een must have is voor de PS2 zijn laatsen dagen.
Een game waarmee je eervol afscheid kan nemenm van PS2.



receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

@Dru: God of war vond ik ook een uitstekende game.
Als je GoW goed vindt zal je het eerste deel van Devil may cry ook top vinden.

@Djang
Ik zit al tijden te wachten op Okami.. dit spel komt toch pas in 2007?
ICO en Shadow of colossus vond ik ook wel richting kunst gaan.

Djang

#5
Quote from: aMUSEd on November 23, 2006, 21:25:53
@Dru: God of war vond ik ook een uitstekende game.
Als je GoW goed vindt zal je het eerste deel van Devil may cry ook top vinden.

@Djang
Ik zit al tijden te wachten op Okami.. dit spel komt toch pas in 2007?
ICO en Shadow of colossus vond ik ook wel richting kunst gaan.

NTSC versie is al een aantal weken geleden uit gekomen.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Quote from: Djang on November 23, 2006, 22:43:42
NTSC versie is al een aantal weken geleden uit gekomen.
mazzelaar.. ;)

aMUSEd

Titel: Fear
Platform: PC
Genre: FPS

Op aanraden van forumleden in huis gehaald. Het is een FPS met donker griezelig sfeertje.
Ondanks dat er weinig verassingen in de gameplay zitten bleef het spel voor mij interessant.
Dit had grotendeels te maken met het verhaal dat zich tijdens de game ontvouwd.
De graphics en geluid zijn goed. De fps beleving is redelijk goed (hiervoor speelde ik HL2 episode 1 en dat speelt toch wel even wat soepeler). De wapens zijn divers en goed uitgewerkt. De AI vond ik best sterk gedaan. Bullit-time is natuurlijk niet nieuw maar blijft leuk.


Titel: Far Cry
Platform: PC
Genre: FPS

Dit spel is momenteel voor 6,99e te koop!
Het is een wat ouder spel maar echt de moeite waard. De AI is uitdagend en de gameplay redelijk afwisselend. De graphics verbaasde me af en toe.. het speelt zich hoofdzakelijk in tropisch gebied af dat tot fraaie uitzichten leidt. Wel even patch 1.4 downloaden en installeren.

flatsix

Meestal 3 games die 's-avonds relaxend werken., waarvan Counter strike, GTR2, RFActor, terug kerende games zijn NHL,prince of persia en nog een paar.


aMUSEd

Quote from: flatsix on November 26, 2006, 13:08:28
Meestal 3 games die 's-avonds relaxend werken., waarvan Counter strike, GTR2, RFActor, terug kerende games zijn NHL,prince of persia en nog een paar.

RFActor.. wat is dat voor een game?

Selmar_Cleef

Ik speel al een tijdje de demo van FEAR op de PC en het blijft leuk omdat de AI niet iedere keer hetzelfde doet als je schiet. Dan komen ze allemaal op je af, dan schuilen ze weer. PC game heb ik nog niet kunnen vinden in de winkel wel de add-on Exctraction Point.
Als het goed is is FEAR nu ook op de Xbox360 te krijgen.

flatsix

Rfactor is een race game, net zoals GTR2.

Djang

Titel: F.E.A.R. Extraction Point
Platform: PC
Genre: FPS

Zou beter F.E.A.R 1.5 kunnen heten, het is dus een expansion pack.
Het verhaal gaat verder waar F.E.A.R stopte met hier en daar een vage plot twist.
Ik zou dus ook ten strengste afraden dit deel te spelen voordat je het orgineel nog NIET hebt gespeeld.
F.E.A.R: EP begint dan ook met een intro dat deels uit het uittro van deel 1 komt (explosie, heli, veel meer voeg ik hier niet aan toe, anders zou het een spoiler zijn)
Het brengt niet al te veel nieuws onder de zon.
Als je F.E.A.R al gespeeld hebt zal je ook dan niet zo hard weer schrikken, omdat je al meer feeling voor de game hebt en de beter de schrik momenten aan voorhand kan bepalen.

Toch is het voor de liefhebber een lekker FPS shooter die mij persoonlijk toch zo'n 9 uur bezich hield.
Of het je geld waard is....... Gears of War speel je tenslote ook in 10 uur uit  ;)
Zowiezo haalt de nieuwe Minigun bij mij de innerlijke Rambo wel naar boven

receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Quote from: flatsix on November 26, 2006, 20:02:57
Rfactor is een race game, net zoals GTR2.

Simulatie toch?

Quote from: Djang on November 26, 2006, 20:13:24
....... Gears of War speel je tenslote ook in 10 uur uit  ;)

Hoe is gears of war eigenlijk?

Djang

#14
Hmmm Gears of War tsja kan ik heel kort over zijn V-E-T  ^-^
Alhoewel de levels hun beperkingen hebben, Geen free roaming, is dit ook totaal niet nodig de actie wordt zo goed gebracht dat je het gewoon niet boeit.
Eigenlijk is het een simple shooter die gewoon ontiegelijk goed is verzocht en goed wordt gebracht.


Door mij gefilmde PS3 trailer van de GamePlay afgelopen zondag.
http://www.youtube.com/watch?v=6W4udTRouJ0


Titel: MotorStorm
Platform: PS3
Genre: Racing

Ik heb dit spel zo'n 5 minuten gespeeld op de Gameplay, ondanks dat de motor steeds kapot ging door overhitting ( je hebt een heat meter die oploopt) en ik dit nog niet echt door had was dit gewoon een fantastishe game.
Ik houw zelf niet zo van racers, maar dit zag er zo mooie en gigantish uit dat ik de 360 van thuis alweer vergeten was.
Ik had het idee dat de PS3 er wel degelijk beter uitzag als de 360, maar dat kan wezen omdat thuis de 360 op een Samsung LCD aangesloten staat met 720P en de PS3 op een 1080P Sony, die hetzelfde paneel heeft als de nieuwe Samsung 1080P schermen trouwens ( die ik tevens binnenkort ga aanschaffen)
De game zelf was in een 720P resolutie maar zag op 1080P superieur uit.


De crashes waren erg mooie alleen de character movements (dus een moterrijder die door de lucht vliegt bijvoorbeeld) kwamen bij mij niet echt spectaculair over ( lees Nextgen), leken net houten klaasen.


receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

roteldebotel

Gears of War is inderdaad super VET. één van de weinige keren dat ik echt met open mond heb zitten kijken toen ik mijn 360 opstartte. Dit is écht next gen. De andere titels, alhoewel vaak indrukwekkend, waren een opwarmertje vergeleken met deze titel. Verder ga ik er niet al te veel over melden. Heb je een 360: kopen. Heb je nog geen 360: haal de bundel.  ;D

Naast de system sellers, of de titels die super gewaardeerd zijn via recensies, wil ik 2 spelletjes noemen die lage cijfers hebben gekregen maar die ik wél erg vermakelijk vond.

De eerste is Just Cause op de 360. Ik ben geen free roaming fan (voor Oblivion maak ik een uitzondering, alhoewel ik ook daar moeilijk bij de hoofdlijn kan blijven en die heb ik ook niet uitgespeeld) en al helemaal niet van het GTA stijltje. Bovendien vind ik het grafisch en qua controls allemaal nét niet.
Ik weet niet wat het is bij Just Cause, maar toen ik er over las en de plaatjes zag, had ik al zo'n idee dat dit misschien wel wat voor mij zou zijn. En misschien is het dus ook wel iets voor jou. Heb je goede herinneringen aan Pilot Wings op de Snes en de N64, hou je van vakantiegevoel, je stoort je niet aan over the top actie, dan is Just Cause mogelijk een titel waar je heel veel plezier aan hebt.
Ik had dat in ieder geval dus wel en ik heb het spel zowaar uitgespeeld zonder dat ik me daartoe verplicht voelde ( niet zo iets als: "heb er 2#$% 50 euri voor betaald, dan zal ik um uitspelen ook!") En het ziet er ook nog eens heel aardig uit op de 360. Dat bijzondere gevoel als je in een heli stapt en hoger en hoger kan vliegen terwijl je tegen de laaghangende zon kijkt of door flarden wolken vliegt of juist laag over de boomtoppen scheert. Of om op het hoogste punt er gewoon uit te Jumpen en lekker in vrije val.
Al met al een toppertje.

De tweede is Over G fighters: vroeger wilde ik piloot worden (wie niet?). Die droom werd al vroeg verstoord door Mongolide trekjes op wiskundig vlak en de 2 keer -6 oogsterkte hielp ook niet echt. 8)
Dus het is belangrijk om te weten dat ik naar vliegspelletjes wat meer vergevingsgezind ben (1 van de redenen waarom ik Just Cause ook leuk vind). De cijfers voor dit spel zitten allemaal zo rond de 6 en ik geloof, objectief gezien, dat ik het daar mee eens kan zijn. En toch vind ik het leuk. De vliegtuigen zien er best mooi uit (inclusief subtiele reflecties in de cockpitkap), de weinige keren dat je kan opstijgen en landen vind ik tof, het water ziet er mooi uit en sowieso is het grafisch, alhoewel nergens bijzonder en zelfs onder de middelmaat, zeker geen draak en doet het gewoon wat het moet doen.
Ben je een vliegtuigfan, heb je alleen een 360 (en geen ps2 met Ace combat of een P.C. met allerhande simulaties) en ligt het spel in de budgetbak, dan zou ik het zeker proberen.




Kjelt

Titel: Hitman Bloodmoney (deel 4)
Platform: PC
Genre: FPS / RPG

Alweer deel 4 van deze game waar je een huurmoordenaar bent die diverse mensen uit de wereld moet ruimen.
Dit kun je op diverse manieren doen per level en daarom vind ik dit spel ook zo leuk.
Het is niet voorbij als je het spel 1x hebt uitgespeeld want de levels zijn op minstens 5 andere manieren ook nog op te lossen. Sommige van deze oplossingen zie je pas als je het level voor de 10e keer of meer hebt gespeeld omdat je er toevallig tegenaan loopt of ziet gebeuren (alle personages hebben hun eigen route/doel).
Het is geen dom alles wat beweegt schieten spel ook al zou je het zelfs op die manier kunnen halen  ;)
Taktiek/geduld en analyse is wat je nodig hebt samen met een goed gevoel van timing en spelinzicht. Als je het volgens het boekje doet (niemand heeft je gezien/gefilmd of gehoord en toch zijn alle targets uitgeschakeld) dan krijg je de meeste punten/geld. Blijft leuk zelfs na 100x spelen, ik speel elke keer hetzelfde level (a new beginning) en ik kan dit level nu op 7 verschillende manieren oplossen.... heerlijk spel.

RonG

Titel: Oblivion (elders scroll)
Platform: PC
Genre: adventure

Geweldig mooie game, niet alleen grafisch maar ook qua gameplay. Heel veel vrijheid, dus wel veel free roaming.
Mooiste is ook nog eens de extra content cq mods welke te verkrijgen is.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1166428

Bart_M

Ff een vraagje tussendoor.
Ik heb tot nu toe altijd op de pc gegamed. Vanaf vandaag heb ik een Xbox 360 staan, maar ik heb er echt zwaar moeite om spellen zoals Call of Duty 2 mee te spelen. Met de pc gaat dit echt goed met de muis, maar met een controller is het verrekte lastig mikken.
Hebben jullie daar geen last van?

aMUSEd

#19
Quote from: Bart_M on December  2, 2006, 23:46:28
Hebben jullie daar geen last van?

Hell yeah! Daarom speel ik ook geen FPS m.b.v. controllers.
Ai vs besturing behoeft altijd een balans maar bij FPS op consoles merk ik altijd zeer duidelijk dat de Ai omlaag is geschroefd om het spel speelbaar te houden.

Djang

Nog een paar dagen.......
Ik kan haast niet wachten here Wii come  :P
Dat zal pas een ervaring worden, voor het eerst dat ik een console op de release dag krijg.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Quote from: Djang on December  4, 2006, 23:22:18
Dat zal pas een ervaring worden, voor het eerst dat ik een console op de release dag krijg.

Lucky dawg.. en posten he, die ervaringen!!! ;D

aMUSEd

Titel: DTM race driver serie
Platform: pc, ps, xbox enz
Genre: racing

De DTM race driver serie is voor mij de ultieme racer.. een lekker balans tussen arcade en simulatie.
Geweldige physics en een erg goede AI: zo heb ik wel eens in het spel meegemaakt dat een tegenstander voor me een stuurfout maakte en op een ander klapte.. een opstopping tot gevolg waar ik net omheen kon scheuren.. GEWELDIG!
Het verhaal in de game is niet boeiend en hadden ze wat mij betreft weg kunnen laten.
Het is ook afwisseld omdat er verschillende disciplines in de game verwerkt zitten (karten, muscle cars, trucks, rally enz). Zeker de laatste is een kroon op de serie!
Warm aanbevolen voor alle racefans.

aMUSEd

Valt het jullie ook op dat er zoveel xbox360's 2ehands worden aangeboden.. ik ben beniewd waarom ???

vibuthi

Quote from: aMUSEd on December  4, 2006, 23:49:18
Valt het jullie ook op dat er zoveel xbox360's 2ehands worden aangeboden.. ik ben beniewd waarom ???

Ik heb de mijne verkocht omdat hij keer op keer stuk ging. (En ik ben niet de enigste)
Maar verder kan ik me ook voorstellen dat de "next-gen" gewoon een beetje tegenvalt, het enigste wat verbeterd is zijn de Graphics, verder zijn de spellen duurder, korter,  en onorgineler dan ooit...

Voor mij is de ultieme game ervaring van dit moment World of Warcraft (PC), het enigste spel dat ik na 1.5 jaar nog steeds elke dag kan spelen.

Groetjes, Gideon