Monica 2 non oversampling DAC (foto's 22-03-2007)

Gestart door hifiman, november 13, 2006, 13:57:36

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op december 22, 2006, 20:26:26
Ehhh dat is niet sarcastisch bedoeld mag ik hopen  ???  :P

Bij de zoveelste keer doorlezen zie ik pas je opmerking...het is wel degelijk positief bedoeld...dus gewoon een compliment.... :)
Jammer dat ze buiten de smileys nog steeds geen enthousiaste kreten als waf/files hebben uitgevonden... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op januari  9, 2007, 20:22:03
Bij de zoveelste keer doorlezen zie ik pas je opmerking...het is wel degelijk positief bedoeld...dus gewoon een compliment.... :)
Jammer dat ze buiten de smileys nog steeds geen enthousiaste kreten als waf/files hebben uitgevonden... ;D
Hoi Erik,

Sorry dat ik daaraan uberhaupt twijfelde  :-\

Groetjes,

Ronald

reMC

Ga je hier nog mee verder? Je moet in ieder geval nog elco's testen ;)

hifiman

Citaat van: reMC op januari 19, 2007, 15:01:29
Ga je hier nog mee verder? Je moet in ieder geval nog elco's testen ;)
Ik ga eerst mijn nieuwe speeltje testen binnenkort, dan een DAC shootout doen bij Guido Tent en dan gaan we weer eens met de elco's aan de gang  ;D

hifiman

DA BoSS

bij Monica denk ik gelijk aan:

(monica bellucci)

Ga je die laatste tip over de Monica nog uittesten?
(kleuring/)

mvg, 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op februari  1, 2007, 09:11:38
Ga je die laatste tip over de Monica nog uittesten?
(kleuring/)
Je bedoeld de grounded grid stage bouwen? Dat is wel de bedoeling ja, echter het hangt een beetje van de kosten af (budget speelt een rol ...), ik heb ae-europe gemaild met de vraag wat de benodigde smoorspoelen en trafo's kosten. Wordt vervolgdt..

hifiman

hifiman

Gisteren een nieuwe (grotere) kast besteld voor Monica. Dan is er tenminste plaats om alles eens netjes in te bouwen en kan er tevens een eigen voeding komen voor de I/V convertor en wellicht ook voor de XO module  8)

hifiman

Ik kwam er vandaag achter dat ik met de DAC in mijn Maranrtz SR7400 receiver meer laag heb, iets wat ik sinds de komst van de electrostaten wel kan gebruiken! Misschien toch de krap bemeten 0,47 uF outputcaps eens vervangen voor een wat hogere waarde.. Dat gaat weer geld kosten..  :P De reden dat ik toen deze wat lage waarde heb gekozen was een combinatie van prijs en het feit dat ik toch al overdadig laag had met mijn vorige speakers..

reMC

Citaat van: Audioloog op februari 20, 2007, 12:29:38
Misschien toch de krap bemeten 0,47 uF outputcaps eens vervangen voor een wat hogere waarde.. Dat gaat weer geld kosten..  :P

Dat hoeft volgens mij niet ::)

hifiman

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 12:31:32
Aha, een sponsor  ;D

Je hebt gelijk ik zou nog steeds die elna dingen uitproberen die ik van jou gekregen heb!! Ga ik doen Remco!
Al heb ik het eigenlijk niet zo op elco's (veroudering enzo).

phy

hoi Audioloog
Heb je de dac al eens zonder reclocker geprobeerd?

hifiman

Citaat van: phy op februari 20, 2007, 13:08:34
hoi Audioloog
Heb je de dac al eens zonder reclocker geprobeerd?
Hoi Phy,

Nee, dat is helaas ook niet mogelijk gezien de smd chips (spdif receiver en reclocker).

phy

Dat is jammer
Ik heb het niet zo op dat reclocken
Het geluid wint niet bepaald aan muzikaliteit.
Het word wel strakker schoner maar op een kunstmatige manier
er verdwijnt ook wat leven uit de muziek
wat echtheid en ziel neem je weg 
je hebt in het begin meer wow....... jammie jammie en dan dan blijken het siliconen tieten te zijn 

euh.... nou ja het is een beetje moeilijk uit te leggen  ;D

hifiman

Citaat van: phy op februari 20, 2007, 17:16:44
je hebt in het begin meer wow....... jammie jammie en dan dan blijken het siliconen tieten te zijn 
euh.... nou ja het is een beetje moeilijk uit te leggen  ;D
Haha je weet het mooi te brengen in elk geval  ;D

hifiman

Helaas zal het zeker een maand duren voor ik de nieuwe kast heb (niet op voorraad enzo) dus Monica zal nog even moeten wachtten op haar nieuwe outfit  :P

phy

hoi Audioloog
waar heb je de kast besteld?
er zijn toch meer leveranciers in nederland die dit kunnen leveren .
wachten duurt altijd lang ik weet er alles van  :)
gr Robert

hifiman

Citaat van: phy op februari 21, 2007, 18:15:16
hoi Audioloog
waar heb je de kast besteld?
er zijn toch meer leveranciers in nederland die dit kunnen leveren .
wachten duurt altijd lang ik weet er alles van  :)
gr Robert
Hoi Robert,

Bij AE-europe.

Ach in dit geval heb ik niet zo'n haast om de simpele reden dat ik nu niks "mis". Het is meer een kwestie van de boel "netjes" maken..

Groetjes,

Ronald

phy

hoi Ronald
oke dan maakt het niets uit.
anders had je eens bij Mattijs de Vries kunnen vragen hij heeft ze meen ik op voorraad

hifiman

Citaat van: phy op februari 22, 2007, 20:33:36
hoi Ronald
oke dan maakt het niets uit.
anders had je eens bij Mattijs de Vries kunnen vragen hij heeft ze meen ik op voorraad

Hoi Robert,

Dat had ik al gedaan, hij had alleen goudkleurig op voorraad  :P

hifiman

Monica met haar nieuwe I/V convertors, zoals je ziet wordt het een beetje te druk in het kastje  :P

hifiman

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 12:31:32
Vandaag de proef op de som genomen. De 0,47 uF vergeleken met de 47 uF (100x hogere waarde dus) Elna's. Het verbaasde mij hoe weinig verschil er eigenlijk in het geluid zat. Maar waar het mij met name even om ging was of ik met deze 100x hogere waarde meer laag zou hebben. Na tig keer A/B wisselen (ik had de boel even met een schakelaar aangesloten voor het gemak) hoorde ik met de 47 uF toch net even wat meer laag. Het verschil is echter zo klein dat ik daar geen peperdure andere Mundorfs voor ga kopen. Ik denk dat ik het lekker zo laat en dat de volgende stap wordt om met hifi woofers (ter ondersteuning van de elektrostaten) te gaan experimenteren  :P

reMC

Citaat van: Audioloog op februari 23, 2007, 17:06:57
Vandaag de proef op de som genomen. De 0,47 uF vergeleken met de 47 uF (100x hogere waarde dus) Elna's. Het verbaasde mij hoe weinig verschil er eigenlijk in het geluid zat.

:o ik geloof je, maar kan het me ECHT niet voorstellen! Die elco's geven in de 47dac echt HUGE veranderingen. bij elk verschillende waarde en fabrikaat weer. De 47uF heeft veel meer drive, kracht en dynamiek in het laag (en veel andere voordelen).

Vreemd zeg...

hifiman

Citaat van: reMC op februari 23, 2007, 17:10:45
:o ik geloof je, maar kan het me ECHT niet voorstellen!
Dat klinkt ietwat tegenstrijdig  ;D

Citaat van: reMC op februari 23, 2007, 17:10:45
Die elco's geven in de 47dac echt HUGE veranderingen. bij elk verschillende waarde en fabrikaat weer. De 47uF heeft veel meer drive, kracht en dynamiek in het laag (en veel andere voordelen).
Misschien moet ik er nog even bijvertellen dat ik eigenlijk met name rampestamp muziek (Armin van Buuren) gebruikt heb voor de test, ik was namelijk met name geinteresseerd in het feit of een hogere waarde meer laag zou geven...  :P