WTF is dit!!!!!! Is Tiscali gek geworden?!?!?!?!?!

Gestart door THX-UltraII, november 3, 2006, 08:21:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

Sorry hoor, maar AVG is stukker beter dan welk betaalpakket dan ook, supersnelle update servers en prima interface. Wil je geld uitgeven aan antivirus, prima, maar absoluut niet noodzakelijk
JBL PRX Power!

blue-eyes

Koop een oud PC'tje, richt deze in met Linux als OS, gebruik deze als firewall, router, gateway en noem maar op.

Daarnaast een zooi van de eerder genoemde producten en geheid geen last. Iig, jaren met die config gedraaid zonder problemen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sk

Citaat van: Raphie op november  3, 2006, 20:27:40
Sorry hoor, maar AVG is stukker beter dan welk betaalpakket dan ook, supersnelle update servers en prima interface. Wil je geld uitgeven aan antivirus, prima, maar absoluut niet noodzakelijk

Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd. AVG behoort niet tot de slechtste het is in iedergeval veel beter als norton en mcafee. Maar het voldoet absoluut niet aan de eisen om een goed beveiligd systeem te hebben. Zoals ik al eerder zei is dit terug te halen uit diverse HijackThis logs waar AVG op geëinstaleerd staat.
Als jij het niet noodzakelijk vindt om een ECHT antivirusproduct aan te schaffen en je AVG voldoende vindt net zoals vele andere mensen, waarom staan er dan zo gigantisch veel besmette HijackThis logs op het internet met zeer bevuilde systemen die vragen om hulp om alles weer eraf te krijgen? Juist omdat ieder blijft zeggen dat AVG goed is blijf je dus die besmette systemen houden. De meest besmette logs systemen maken gebruik van Norton, Mcafee, Norman en AVG.

Waarom altijd deze 4?
Omdat er van die leuke computerwinkels zijn die alleen maar norton of één van die bagger produkten verkopen. Het maakt voor de verkoper totaal niet uit of ze de klant een goed product verkopen. Zodra een klant last heeft van spyware/virussen komen ze toch wel terug naar de winkel om van hun virussen af te komen. Vaak doen ze dat geeneens en zeggen ze gelijk al tegen de klant dat de computer opnieuw geëinstaleerd moet worden. Huppa weer 60/80 euro binnen.

De verkopers weten in de meeste gevallen niks van systeembeveiliging af. Vandaar dat de meeste mensen opgescheept zitten met norton, want norton is erg bekend bij de meeste en dus ook een erg goed antivirusprodukt.

Sterker nog, de verkoper zelf lult vrolijk mee en zegt ook dat norton een goed produkt is. Het intereseert hem echt niks hij verkoopt immers weer een (duur)(bagger) product.

Ps. Hier kun je zien hoe een HijackThis log opgebouwd is http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1666868.htm

En hier een aantal Fixes voor diverse virussen/spyware. Klik er maar is op een aantal dan zul je zien dat dit absoluut niet te verwijderen is met (flut)Hitmanpro.

Ik ben uitgesproken.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Raphie

en wederom verwar je antivirus met spyware, daar heb je nu Windows defender voor, ook gratis.
draai deze in combi en hijack this! vindt helemaal niks,, noppes, nadaa....
JBL PRX Power!

Sk

Citaat van: Raphie op november  3, 2006, 22:59:47
en wederom verwar je antivirus met spyware, daar heb je nu Windows defender voor, ook gratis.
draai deze in combi en hijack this! vindt helemaal niks,, noppes, nadaa....

Ik zal wel niet zo slim zijn denk ik. Zolang jij AVG en Windows Defender hebt en er tevreden mee bent is dat goed toch?
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

eduard

Het zou best wel eens kunnen je door al die p2p programma's heel veel gebruikers tegelijkertijd toe laat op je pc. Je provider ziet dat heel veel adressen contact leggen met jouw pc en denkt vervolgens dat je een eigen proxy hebt draaien. Stap 1 is volgens mij om er voor te zorgen dat je zelf niks meer deelt met de overige p2p gebruikers zodat het aantal connecties van en naar je pc drastisch afneemt. Geef aan bij je provider dat je pc besmet was en dat je dit probleem hebt op gelost als het een beetje mee zit wordt je vervolgens weer aangesloten.

THX-UltraII

@sk: thxz voor alle uitleg tot dusver. Wat zijn volgens jou goede spyware producten? Ad-Aware en Spybot bijvoorbeeld?

eduard

Zie mij bovenstaande uitleg, het probleem is volgens mij niet alleen spyware. Je provider geeft duidelijk aan dat je een proxy bent. Controlleer dus of je niet per abuis proxy software hebt draaien. De vele p2p connectie zijn het probleem.

donaldk

Leuk zeg, dat hitman zijn eigen hijackthis onderuit helpt;-). Nou was de ontwikkelaar toch al lang gestopt met hijack en volledig over op hitman. Zelf redelijk goede ervaringen met webroot's spysweeper.

THX-UltraII

net gebeld door Tiscali. Het was zeer triest. Was net een preek in de vorm van: ''Niet meer doen hoor klein kindje''. Zat me op te vreten over de manier hoe dat kereltje (waarschijnlijk studentje) tegen me aan het bleren was. Maar goed, kan dan moeilijk gaan doen, maar daar schiet ik niks mee op. Wilde enkel weer verbinding. Hij heeft me gezegd dat ik voortaan moet afblijven van de instellingen van mijn modem en deze op AF-fabriek moet laten staan. (firewall aan en geen poorten forwarden). Tevens moet ik op m n pc een goede firewall installeren.
Nu voel ik de bui al hangen dat ik niks meer kan doen met grabit en p2p progz. zoals dc++ en emule. Maar goed, er zijn vast mensen hier die me kunnen vertellen hoe ik toch nog verbinding (met hoge snelheid!) kan krijgen. Tevens de vraag waarom Tiscali van me verlangt dat ik én een passieve én een actieve firewall dien te gebruiken.

spotmatic

Firewall aan, en geen poorten mogen forwarden? WTF? Ik zou maar snel mijn abonnement opzeggen en naar bijv. XS4ALL verhuizen...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

B.J.

Citaat van: Raphie op november  3, 2006, 20:27:40
Sorry hoor, maar AVG is stukker beter dan welk betaalpakket dan ook, supersnelle update servers en prima interface. Wil je geld uitgeven aan antivirus, prima, maar absoluut niet noodzakelijk

MS levert deze straks gratis bij Vista!

Raphie

Ze hadden Grisoft toch niet overgenomen, was toch een of andere roemeense club?
JBL PRX Power!

THX-UltraII

iemand een idee hoe ik in m n router kom (settings aanpassen). Heb m n boekje niet meer en ik laat dus mooi NIET alles dichtstaan hè. Kan geen donder op deze manier.

Deleted member

#39
Socks draait meestal op poort 1080 maar dat hoeft in jouw geval niet zo te zijn.

Post even een uitdraai van een 'netstat -ab' command op de command prompt (Start->run: cmd)

EDIT: je probleem lijkt al opgelost, nevermind.

Sk

Citaat van: THX-ultraII op november  7, 2006, 20:15:32
iemand een idee hoe ik in m n router kom (settings aanpassen). Heb m n boekje niet meer en ik laat dus mooi NIET alles dichtstaan hè. Kan geen donder op deze manier.

start -> uitvoeren -> cmd -> enter

dan typ je "ipconfig" de default gateway is je router ip adres en kun je invoeren in je adresbalk.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9