Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

raMniv

Heb ik toch even geen idee wat ifc is (zal wel heel dom zijn)

Ps. Bedankt voor de tip om naam te veranderen, bij deze gedaan.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Netuser

Ik bedoelde ISF alwaar je een projector kan laten calibreren.
Wat ik uit reacties op dit forum heb begrepen komt een Pana beter uit de doos dan een Epson, echter na een calibratie zou de Epson stukken beter zijn.
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

J.A.F._Doorhof

Dat gaat niet om de PTLB van Panasonic maar om de 900/ax100/ax200.

De ISF calibratie zit standaard op al onze projectoren en scheelt inderdaad behoorlijk veel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

yates

Citaat van: GewoonSander op januari 19, 2008, 16:30:11
Oke, dus als ik op mijn PS3 1080p aanzet (niet 1080p24) en een Blu-Ray film afspeel, wordt deze als een 1080p stream naar de beamer gestuurd en daar gedownscaled naar 720p?
Dit is misschien een beetje dubbelop, maar ik wilde het graag zeker weten ;)
Waarom zou je dit willen dan?
Ik bedoel, je kunt je ps3 toch gewoon op 720p laten uitsturen, anders moet de Epson het weer omzetten van 1080p naar 720p.. ik zie het nut er niet van in, of ik moet natuurlijk iets missen, wat heel goed mogelijk kan zijn  O0

Grtz,
Yates
Pioneer KURO 5090 Marantz SR6003 Marantz BD7004 PS3 Humax 5050c Audioquest Ixos Kef 3005

deeltje

Geloof me als je met een TW700 op 720p draait schrik je enorm van de scherpheid en detail in het beeld, als je dat eenmaal hebt draaien heb je geen 1080p meer nodig. Ik zou het 1080p verhaal laten wachten totdat de 1080p beamers goedkoper zijn.

yates

Citaat van: deeltje op mei 27, 2008, 12:05:26
Geloof me als je met een TW700 op 720p draait schrik je enorm van de scherpheid en detail in het beeld, als je dat eenmaal hebt draaien heb je geen 1080p meer nodig. Ik zou het 1080p verhaal laten wachten totdat de 1080p beamers goedkoper zijn.

M.a.w. de ps3 op 720P alles laten uitsturen?

Of begijp ik je niet helemaal.

Gr.
Yates
Pioneer KURO 5090 Marantz SR6003 Marantz BD7004 PS3 Humax 5050c Audioquest Ixos Kef 3005

DJ-Foxx

Citaat van: deeltje op mei 27, 2008, 12:05:26
Geloof me als je met een TW700 op 720p draait schrik je enorm van de scherpheid en detail in het beeld, als je dat eenmaal hebt draaien heb je geen 1080p meer nodig.


hoi deeltje, ben ik zeker met je eens!

eerste keer dat ik 720p materiaal via de xbox360 op mijn beamertje zag viel ik ook steil achterover :D wat een verschil was dat zeg!! voor mij ook voorlopig geen 1080p hier. :)


Alfred30

Citaat van: DJ-Foxx op mei 28, 2008, 00:30:06
hoi deeltje, ben ik zeker met je eens!

eerste keer dat ik 720p materiaal via de xbox360 op mijn beamertje zag viel ik ook steil achterover :D wat een verschil was dat zeg!! voor mij ook voorlopig geen 1080p hier. :)


De afgelopen weken heb ik via de dvdspeler sd materiaal zitten bekijken en sinds 2 dagen is mijn tvix weer terug, tja dan zie je echt het verschil weer tussen sd en hd materiaal.

grt,

Alfred

jurriaan

Enkele vragen over de TW700:
-het verschil met de TW680 is enkel het feit dat de 680 een goedkopere lens heeft?
-Heeft het echt een meerwaarde om een beamer bij Frank Doorhof te kopen? Ik bedoel het scheelt ca. 350 euro.
-zie je een raster bij een TW700?
-iemand in Utrecht die zijn/ haar tw700 of tw680 wil demonstreren?

Erik

#584
Je kan hem ook kopen en na 200 uur een keer laten isf calibreren. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hoe kom je bij 350.00 prijsverschil ?
Als dat mijn marge zou zijn op een projector van 1199.00 dan klopt dat niet :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurriaan

Ik heb de ITC prijs inclusief calibratie genomen en daar een duitse internet prijs vanaf gehaald, dat maakt 400 euro verschil. Zonder calibratie is het verschil 320 euro. Ex verzendkosten inderdaad. (in Nl is het prijs verschil 232 euro)
Rijk rekenen is niet zo moeilijk.... :P

Erik

Jij betaalt dan maar 800 euro? Dat scheelt nogal een slok op een borrel.
Heb je wel goed gekeken misschien komt er nog 19% btw bij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PjotrrrNL

Redcoon haalt zijn spullen ook bij de Duitse importeurs.
Zoals wel vaker zal de inkoop bij nederlandse importeurs hoger liggen dan in Duitsland.
Indien dit bij Epson Nederland en Duitsland ook een verschil oplevert dan kan Frank/ITC hier nooit tegenop...

jurriaan

er zijn in Duitsland bedrijfstakken waar de importeur ontbreekt, o.a. de fiets industrie. Dat scheelt een schakel, en dus, logisch geld. Wellicht ontbreekt ook in deze bedrijfstak de importeur.

Ik wil hiermee overigens niks ten nadelen van ITC schrijven. Zij willen, terecht, ook een boterham verdienen. Aan de consument de keus, of service of een goedkoop product.

Erik

#590
Citaat van: PjotrrrNL op juni 15, 2008, 11:42:13
Zoals wel vaker zal de inkoop bij nederlandse importeurs hoger liggen dan in Duitsland.
True maar meestal betrof dat verschil max 20% nooit 50%.
Inderdaad niks ten nadele van Frank/ITC, ik heb krijg alleen medelijden met ze als je daar tegen op moet zien te concurerren. Dat lijkt me een zeer ongelijke strijd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

nielvm

Deze zijn steevast goedkoper, maar service en aftersales zijn echt ondermaats (zelf gemerkt). Heb dan ook voor de aanschaf van beamer gekozen voor Frank, is een veel te delicaat product...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Daarbij komt dat je bij de genoemde bedrijven vaak maar moet afwachten wat ze leveren, nieuw of Bstock of dat ze überhaupt voorraad hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurriaan

Het is geworden....een Espon TW700 ondanks, dat het beeld van een Panasonic 200 in mijn ogen iets mooier is.
Gewoon een Nederlands model met dus ook een Nederlandse prijs. O0

demieg

#594
Hoi mede-homecinemabezitters.

Ik heb pas met BenQ PB6110 verkocht en ben druk aant orrienteren voor een HD-beamer. De Epson TW700 komt goed uit de bus in vergelijking met de concurrenten. Ik heb m gezien bij redcoon.nl voor 829,- Dit vindt ik een mooie prijs voor een HD-beamer. Ik had nog wel een aantal vraagjes over deze beamer :

- hoeveel dB produceert de beamer op ECO-mode ?
- ik wil de beamer dmv een standaard VGA-kabel aansluiten op mn computer, scheelt dit veel in kwaliteit met bijv. DVI of HDMI ?  ???
- hoe zit het bij Epson met dode pixel-garantie ?
- klopt het dat de lamp op economische modus 3000 uur meekan ?  ^-^
- hoeveel kost een nieuwe lamp ongeveer en welk type is dit ?
- is zwart ook echt mooi zwart ? (ik ga nog verduisteringsgordijnen kopen om het helemaal donker te krijgen)
- Welke aansluiting produceerd mooier beeld, de Scart-Videocinch of gewoon tulip (bijv. met een dvdspeler) ?

Nog 1 ding, ik heb een 4:3 scherm en de Epson Beamer beamer projecteerd 16:9. Foto's zou ik toch graag op 'vol scherm' willen bekijken. Zou ik ik op kunnen lossen door de foto te weer te geven op bijv. 900x720 pixels van 1280x720 (dus 2 zwarte balken aan de 2 zijkanten). en vervolgens het beeld met de zoomlens op de beamer op te blazen zodat dit beeld projectorschermvullend wordt ?   :-\ Ik heb de beamer op een afstand van 4 mtr. op een 2x2 mtr. scherm staan.

^-^ Alvast bedankt voor de moeite !  ^-^

nielvm

Ik zou toch alleszins een 16:9 scherm aanschaffen mocht je deze beamer kopen.

Zou goed kunnen dat de lamp wel degelijk 3000 uur meegaat, toch zal je na verloop van tijd verlies in lichtopbrengst merken...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

3000 uur kun je wel vergeten, na ongeveer 1500 uur is de lightoutput gewoon te laag geworden in vergelijk met nieuw.

De projector is zeer stil.
Dode pixels ben ik al tijden niet meer tegengekomen.
Lampprijzen zou je even moeten mailen met onze verkoop op [email protected] maar het valt wel mee, beetje de gemiddelde prijs (tussen de 300-400.00)
Zwart ziet er goed uit, het is geen JETblack maar komt dicht in de buurt van zeer goed.
Tulp is altijd een ramp, beste is HDMI gevolgt door component en RGBs.

Als scherm zou ik toch een 16:9 adviseren, ALLE projectoren zijn op dit moment 16:9 (voor HT gebruik) en in de toekomst gaat dat zeker niet veranderen zoals het er nu uitziet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

demieg

#597
bedankt voor de snelle en professionele reacties.  :D

een 16:9 gaat toch niet lukken. ik wil mn scherm gedeeltelijk boven een deur plaatsen. met een 4:3 scherm kan ik het scherm ver genoeg naar beneden trekken zodat het beeld mooi laag uitkomt om naar te kijken. Van 2 uur lang licht omhoog kijken, krijg je toch vermoeiende ogen en misschien lichte nekpijn. dus ik zie geen andere oplossing.

nog even over de lampuren. het maakt dus bijna niet uit om hiermee te besparen door de beamer op de eco-stand te zetten ? Ik vind het wel misleidend dat er niets gezegd wordt over de afnemende intensiteit  :-[

hoe zit het met de aanslutingen ? Ik vind het jammer dat er geen DVI op zit. Dit komt namelijk vauit mn videokaart. Nu moet ik een omvormblokje naar VGA gebruiken. Heeft er iemand met een nieuwere videokaart met een HDMI uitgang ? en scheelt dit dan veel kwa kwaliteit met een DVI-VGA ?

bedankt !

nielvm

Gebruik eerder een omvormblokje van DVI naar HDMI ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Douma

Citaateen 16:9 gaat toch niet lukken. ik wil mn scherm gedeeltelijk boven een deur plaatsen. met een 4:3 scherm kan ik het scherm ver genoeg naar beneden trekken zodat het beeld mooi laag uitkomt om naar te kijken. Van 2 uur lang licht omhoog kijken, krijg je toch vermoeiende ogen en misschien lichte nekpijn. dus ik zie geen andere oplossing.

Er zijn genoeg 16:9 schermen te krijgen met zeer lang bovenkader. Dan kun je het scherm prima hoog ophangen. Mijn eigen scherm heeft een bovenkader van 90cm.
"Nothing lasts, but nothing is lost."