Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spotmatic

Citaat van: PjotrrrNL op oktober 15, 2007, 16:49:50
Lijkt me niet echt zinvol om een 720p beamer met 1080p te gaan aansturen...

In het leven hoeft niet alles zinvol te zijn. Je moet toch wat met je vrije tijd, nietwaar? ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Thundax

#451
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 15, 2007, 09:43:42
Hi,
Je moet via de vga even tweaker met je instellingen voor het input signaal (clock en phase).
1920x1080 word gedownscaled en kan simpel weg niet beter zijn dan een GOED ingestelde 1280x720.

Uiteraard zal een 1920x1080 signaal nooit beter tot zijn recht komen op de TW700 dan een 1280x720 signaal. De TW700 is een native 1280x720 beamer, dus dat is en blijft een beperking zodat het 1920x1080 beeld er waziger uitziet op het apparaat. Wat betreft die clock en phase zal ik eens proberen. Thanx :)

Citaat van: (Blue)-Rielplayer op oktober 15, 2007, 13:14:43
ah so ;D

de bandbreedte van de tw700 kan helemaal geen 1080p verwerken.....

Ik heb geen idee of het P of I is of wat dan ook. Ik stuur 1920x1080 op 60Hz uit vanuit mijn laptop, en mijn TW700 geeft het goed acceptabel weer (los van dat er natuurlijk nooit volledig voor elke pixel een beamerpixel beschikbaar is). Maar dat het goed wordt weergegeven is hetgene dat ik belangrijk vind :))

Citaat van: PjotrrrNL op oktober 15, 2007, 16:49:50
Lijkt me niet echt zinvol om een 720p beamer met 1080p te gaan aansturen...

De reden waarom ik mijn beamer met een 1920x1080 signaal aanstuur is dat ik mijn bureaublad van mijn laptop met mijn beamer weer wil geven. Op een bureaublad van 1920x1080 passen heel wat meer windows dan op 1280x720. Om die reden gebruik ik 1920x1080. En of het dan P of I weet ik niet en doet er niet toe. Uiteraard gaat er kwaliteit verloren omdat de 1920x1080 pixels in 1280x720 pixel lcd chips worden weergegeven, maar hetgeen dat er van het 1920x1080 signaal gebakken wordt vind ik prima acceptabel en daardoor werkt mijn desktop veel fijner. Als ik enkel video zou kijken zou het weinig nut hebben om em op 1920x1080 te zetten denk ik.

Citaat van: spotmatic op oktober 15, 2007, 16:51:15
In het leven hoeft niet alles zinvol te zijn. Je moet toch wat met je vrije tijd, nietwaar? ;D

Haha.. Had ik maar meer vrije tijd ;)  Nee, dat ik mijn laptop op 1920x1080 heb ingesteld is invulling geven aan een functionele behoefte :)  Ook de topiclijsten van het forum passen nu op 1 regel in plaats van 2, en dat werkt ook fijner :P

Karll2

Prettige Kerst alvast!

Ik ben zeer tevreden met mijn TW700, de uren vliegen voorbij en ik zit al aan 350uren +- , nu vraag ik mij af of het nog de moeite is het te laten calibreren ? is het echt de moeite waard ? en hoeveel kost mij dit dan om bij jullie te laten calibreren ? en hoelang zal mijn beamer weg zijn(vanuit belgie)? Ik twijfel nog een beetje omat ik hem elke dag gebruik en niet graag mijn beamer zomaar opstuur, maar wil wel graag het allerbeste uit mijn beamer halen zeker nu ik een HDDVD speler ga aanschaffen voor nieuwjaar :)

Ook heb ik een goedkopere VGA kabel aangeschaft van 10m voor de beamer naar de xbox360, eerst had ik een oehlbach van zo'n 1OO euro en  deze is kapot gegaan en laten opsturen om te repareren maar deze kabel zijn ze verloren onderweg en kreeg ik mijn geld terug en heb in de plaats een goedkope  HQ kabel van 1O m ook voor 30 euro. Nu is de vraag of dit zou kunnen dat die goedkopere kabel minder scherpte geeft dan mijn vorige kabel, ik heb er niet op gelet maar ik heb zo het gevoel.

Voor de rest ben ik zeeeer tevreden met mijn aankoop van de epson TW700, ik heb geen enkel probleem ermee en gekocht bij een internetshop.
;)

molle

Citaat van: Karll2 op december 24, 2007, 21:32:39
Prettige Kerst alvast!

Ik ben zeer tevreden met mijn TW700, de uren vliegen voorbij en ik zit al aan 350uren +- , nu vraag ik mij af of het nog de moeite is het te laten calibreren ? is het echt de moeite waard ? en hoeveel kost mij dit dan om bij jullie te laten calibreren ? en hoelang zal mijn beamer weg zijn(vanuit belgie)? Ik twijfel nog een beetje omat ik hem elke dag gebruik en niet graag mijn beamer zomaar opstuur, maar wil wel graag het allerbeste uit mijn beamer halen zeker nu ik een HDDVD speler ga aanschaffen voor nieuwjaar :)

Ook heb ik een goedkopere VGA kabel aangeschaft van 10m voor de beamer naar de xbox360, eerst had ik een oehlbach van zo'n 1OO euro en  deze is kapot gegaan en laten opsturen om te repareren maar deze kabel zijn ze verloren onderweg en kreeg ik mijn geld terug en heb in de plaats een goedkope  HQ kabel van 1O m ook voor 30 euro. Nu is de vraag of dit zou kunnen dat die goedkopere kabel minder scherpte geeft dan mijn vorige kabel, ik heb er niet op gelet maar ik heb zo het gevoel.

Voor de rest ben ik zeeeer tevreden met mijn aankoop van de epson TW700, ik heb geen enkel probleem ermee en gekocht bij een internetshop.
;)

Zeker laten calibreren. Geld dubbel en dik waard ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

J.A.F._Doorhof

Bij 350 uur heeft het zeer zeker nog zin.
En inderdaad het is het waard.
Als je het goed afspreekt met ons dan is het in principe een ontvangst verzend opdracht.
Je kan er ook altijd voor langs komen natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

Citaat van: Karll2 op december 24, 2007, 21:32:39
Prettige Kerst alvast!

Ik ben zeer tevreden met mijn TW700, de uren vliegen voorbij en ik zit al aan 350uren +- , nu vraag ik mij af of het nog de moeite is het te laten calibreren ? is het echt de moeite waard ? en hoeveel kost mij dit dan om bij jullie te laten calibreren ? en hoelang zal mijn beamer weg zijn(vanuit belgie)? Ik twijfel nog een beetje omat ik hem elke dag gebruik en niet graag mijn beamer zomaar opstuur, maar wil wel graag het allerbeste uit mijn beamer halen zeker nu ik een HDDVD speler ga aanschaffen voor nieuwjaar :)

Ook heb ik een goedkopere VGA kabel aangeschaft van 10m voor de beamer naar de xbox360, eerst had ik een oehlbach van zo'n 1OO euro en  deze is kapot gegaan en laten opsturen om te repareren maar deze kabel zijn ze verloren onderweg en kreeg ik mijn geld terug en heb in de plaats een goedkope  HQ kabel van 1O m ook voor 30 euro. Nu is de vraag of dit zou kunnen dat die goedkopere kabel minder scherpte geeft dan mijn vorige kabel, ik heb er niet op gelet maar ik heb zo het gevoel.

Voor de rest ben ik zeeeer tevreden met mijn aankoop van de epson TW700, ik heb geen enkel probleem ermee en gekocht bij een internetshop.
;)

Zeker laten kalibreren, ik heb ook een tw700, deze is vorige week terug geweest voor een her-kalibratie, zelfs dan kan je het verschil nog goed zien.
Het is gewoon zonde om een beamer zonder kalibratie te kopen is mijn mening.
Ik zou weer een oehlbach kabel nemen, zeker bij die lengte
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

S60t

Citaat van: Karll2 op december 24, 2007, 21:32:39
Prettige Kerst alvast!

Ik ben zeer tevreden met mijn TW700, de uren vliegen voorbij en ik zit al aan 350uren +- , nu vraag ik mij af of het nog de moeite is het te laten calibreren ? is het echt de moeite waard ? en hoeveel kost mij dit dan om bij jullie te laten calibreren ? en hoelang zal mijn beamer weg zijn(vanuit belgie)? Ik twijfel nog een beetje omat ik hem elke dag gebruik en niet graag mijn beamer zomaar opstuur, maar wil wel graag het allerbeste uit mijn beamer halen zeker nu ik een HDDVD speler ga aanschaffen voor nieuwjaar :)

Ook heb ik een goedkopere VGA kabel aangeschaft van 10m voor de beamer naar de xbox360, eerst had ik een oehlbach van zo'n 1OO euro en  deze is kapot gegaan en laten opsturen om te repareren maar deze kabel zijn ze verloren onderweg en kreeg ik mijn geld terug en heb in de plaats een goedkope  HQ kabel van 1O m ook voor 30 euro. Nu is de vraag of dit zou kunnen dat die goedkopere kabel minder scherpte geeft dan mijn vorige kabel, ik heb er niet op gelet maar ik heb zo het gevoel.

Voor de rest ben ik zeeeer tevreden met mijn aankoop van de epson TW700, ik heb geen enkel probleem ermee en gekocht bij een internetshop.
;)

Zeker laten calibreren! die van mij heb ik met 200 uur en met 750 uur laten calibreren. Wereld van verschil.
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

S60t

Citaat van: S60t op december 26, 2007, 12:24:43
Zeker laten calibreren! die van mij heb ik met 200 uur en met 750 uur laten calibreren. Wereld van verschil.

Die van mij is overigens geen TW700...maar het gaat om het principe niet waar  ;)
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

GewoonSander

Hoi, ik ben geinteresseerd in de TW700, maar ik zit nog met een vraag.
Ik heb op internet gelezen dat deze beamer ook 1080p 60 Hz ondersteunt op de HDMI-ingang.
Nu luidt mijn vraag: klopt dit?

Alvast bedankt!

PjotrrrNL

Natuurlijk...Wordt door de scaler van de beamer naar 1280x720 omgezet.
En dat ziet er prima uit!

GewoonSander

#460
Oke, dus als ik op mijn PS3 1080p aanzet (niet 1080p24) en een Blu-Ray film afspeel, wordt deze als een 1080p stream naar de beamer gestuurd en daar gedownscaled naar 720p?
Dit is misschien een beetje dubbelop, maar ik wilde het graag zeker weten ;)

PjotrrrNL

Klopt, Blu-Ray op 1080p 60Hz naar de TW700...

GewoonSander

Bedankt PjotrrrNL, nu is mijn keus definitief op de TW700 gevallen!

PjotrrrNL

Je kunt ook de TW680 overwegen, enige verschil is een goedkopere lens.
Prijsverschil kun je aan een calibratie etc. uitgeven.  ;D

J.A.F._Doorhof

Calibraties zijn bij ons gewoon gratis bij de projectoren :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

luistervinkje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 19, 2008, 19:59:40
Calibraties zijn bij ons gewoon gratis bij de projectoren :D

Waarom dan in de shop het prijsverschil tussen gecalibreerd en ongecalibreerd ???, of begrijp ik dit misschien verkeerd.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

luistervinkje

#467
Citaat van: Erik op januari 19, 2008, 21:27:48
scherp ;D

Och ja , heb eentje gekocht en deze moet nog gehaald en betaald worden en wil niks te veel betalen natuurlijk ;), er zit wel een verschil in van €89,00  welke ik dan beter ergens anders aan kan besteden ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

J.A.F._Doorhof

ALLEEN voor de TW700 hebben we een niet gecalibreerde versie.
Dit om mee te kunnen komen met de webshops die voor lagere bedragen aanbieden.
Hij heeft wel onze service maar niet de calibraties, vooral voor de TW700 hebben we wel eens klanten die geen calibraties willen (dom maar goed :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GewoonSander

Nu de keuze op deze projector is gevallen, heb ik nog een vraag over het bijbehorende scherm.
Het scherm dat ik op het oog heb, is een handmatig bediend scherm van Proluxx met een afmeting van 193x109 cm.
Ik heb met het programmaatje van Frank berekend wat de projectieafstand moet zijn (2.8 m) en mijn kijkafstand is 2.5 m.
Nu is mijn vraag: Is er op deze afstand enige mate van het beruchte "screendoor effect" zichtbaar?

Alvast bedankt!

PjotrrrNL

Echt niet....Kijk hier op 3.30 naar een 2.20 breed scherm (Met een TW520, ook 720p)
Screendoor zie je pas op 1.5m. Ben overigens heel tevreden met mijn scherm van Camcosystems.nl, deze is inmiddels in vier maten leverbaar.

GewoonSander

Oke, nu kwam ik net de Panasonic PT-AX200E tegen en deze lijkt sterk op de TW700. Ik wil mijn projector voor games (ps3, xbox 360) en hd films gaan gebruiken, welke van deze twee is dan beter?

luistervinkje

#472
Citaat van: GewoonSander op januari 24, 2008, 19:51:54
Oke, nu kwam ik net de Panasonic PT-AX200E tegen en deze lijkt sterk op de TW700. Ik wil mijn projector voor games (ps3, xbox 360) en hd films gaan gebruiken, welke van deze twee is dan beter?

Ik zat ook te twijfelen tussen deze 2 en heb gekozen voor de TW 700 ( welke ik morgen kan komen halen ;D ;D) .
Maar moet wel zeggen dat ik niet een gamer ben en hem alleen voor mijn muziekdvd s en zo n en dan een filmpje wil gebruiken.
De doorslag was de garantie van 3 jaar  ;)

En hierbij gelijk de Beamax M-Silver 220 breed 16/9  besteld bij ITC ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

PjotrrrNL

Panasonic geeft een jaar garantie op de projector, Epson drie jaar op projector EN lamp (max. 1700 uur).....
Beeldkwaliteit van een gecalibreerde Epson is ook beter.

DJ-Foxx

#474
Citaat van: PjotrrrNL op januari 21, 2008, 20:10:30
Echt niet....Kijk hier op 3.30 naar een 2.20 breed scherm (Met een TW520, ook 720p)
Screendoor zie je pas op 1.5m. Ben overigens heel tevreden met mijn scherm van Camcosystems.nl, deze is inmiddels in vier maten leverbaar.


hoi Pjotrrr,

hoe is de kwaliteit van de doek van Camcosystems ??? ik bedoel.. kreukelt het snel?

Foxx