Wie heeft welke speakerkabel?

Gestart door TJ, november 1, 2006, 19:31:36

Vorige topic - Volgende topic

joostpolletje

Ik zou graag ook de eigenschappen van de kabels erachter vermeld zien staan.

Edit:
Fronts Qed Silver Anniversary + grote airlocks
Rears Qed Silver Anniversary micro + kleine airlocks
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

garmtz

Ik wissel nogal wat, maar o.h.a. draai ik met:

Nordost Heimdall (stereo)
Nordost Super Flatline (fronts)
Nordost Flatline (center)
WireWyzard Spellbinder (surrounds)

)p(

PM

Groeten, Peter

Domino

Fronts: QED Silver Anniversary XT.
Rear en center: QED Silver Anniversary
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

W

Sk

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Gerrit RSV Mille

Citaat van: garmtz op november  2, 2006, 10:42:44
Ziet er interessant uit!

Ik heb deze kabels na een lange en (te) dure zoektocht uiteindelijk gevonden.

Ze blinken uit in neutraliteit, eigenlijk hoor je ze juist niet en dat leidt ertoe dat luisteren naar muziek en/of film een feest wordt.

Interlinks
Ik heb eerst gedraaid met IXOS (type weet ik niet meer). Helaas heb ik een duurder type gekozen en dat bleek een miskoop omdat er geen laagweergave meer overbleef. Ik heb nog wel een goedkoper type van IXOS die wel goed is maar in het midden en hoog een fractie granulair is maar goed om aan te horen.

Daarna heb ik vdHul gehad. Je wilt het niet weten. Ik had de D103 (die fel gele) dat leek eerst een verbetering (redelijk goed laag) maar ze zijn te schel en soms gewoon vals. Daarna heb ik nog een Integration Hybrid gehad. Tranen! Vreselijk. Na het inspelen was er geen hoog meer, het geluid was heel erg dun maar zeer naar voren gericht. Pfff Dodelijk vermoeiend.

De Opera Audio kabels mocht ik van de buurman lenen die ze op proef had. Ze zijn nooit meer bij me weggegaan. Wat een verademing. Eindelijk gevonden wat ik zocht. De Billie Excel is een hele dure, ik heb 2 sets tweede hands voor een schappelijke prijs. Een set van CD naar Voorversterker en een set van Voor naar Eind.

O voor de tuner heb ik een vdHul First Ultimate. Tja hij doet het en is niet scherp maar zuiver is anders, voor de radio goed genoeg maar voor je CD is het nix.

Luidspreker kabels.
Ik ben begonnen met lampesnoer....blikkerig geluid natuurlijk. Daarna heb ik Ocos kabels gehad. Dat klinkt zeer schoon en zuiver maar je mist details, het geluid is zeer plat en er is geen laag helaas. Deze heb ik verruild voor de XT400 (nou ja kost wel geld helaas). Deze kabel is redelijk neutraal maar mist iets hoog, is scherp/vals in het midden tonen gebied en geeft te weining laag door. Stemmen zijn slecht te verstaan. Niet helemaal goed dus, zeker niet in combinatie met de vdHul D103 (of D102?)!! Ik heb nog nooit zo weinig mijn set aangehad, drama!! Ik heb op het punt gestaan om mijn set de deur uit te doen, niet om aan te horen.
Daarna is eveneens via een leensessie de Joplin gekomen. Big smile natuurlijk. Helemaal goed. Klankbalans is 100% neutraal. Laag wordt duidelijk en gearticuleerd weergegeven. Alles is er, ook het hoog is duidelijk en mooi maar wordt nooit scherp ook niet als de volume knop de 12 uur is gepasseerd. Iedere vorm van valsheid of scherpte is volledig uit mijn set verdwenen. Geen valse sssss en meer, geen kraakstemmen meer. Heerlijk gewoon.

Nu nog een betere accoustiek thuis :-)

Groeten,

Gerrit

PS 1 later heb ik nog vele andere kabels te leen gehad van de buurman. Ook hele dure. De meesten zijn niet neutraal of een enkeling blijkt hetzelfde te klinken als mijn Billie Excel .... maar kost dan ff 500 tot 1000 euro voor een setje interlinks....tja ik ben dus klaar met het zoeken naar kabels.

PS 2 Ik heb ooit ook meegedaan met de powerbuy Supra. Daar heb ik een stekkerblokje en een stroomsnoertje gekocht. Geeft een zelfde soort verbetering tov een Gamma stekkerblokje!

Berend Jansen

Je wordt, denk ik, wild bij de gemiddelde mid-endset van de buren. En ach, ach, een autoradio is waarschijnlijk helemáál niet aan je besteed.
Met alle respect hoor, maar váls klinkende ls-kabels...?
Wat is je referentie? Ooit wel eens echte instrumenten gehoord of naar muziek geluisterd i.p.v. bekabeling?

Citaat van: Gerrit RSV Mille op november  2, 2006, 21:56:12
Ik heb deze kabels na een lange en (te) dure zoektocht uiteindelijk gevonden.

Ze blinken uit in neutraliteit, eigenlijk hoor je ze juist niet en dat leidt ertoe dat luisteren naar muziek en/of film een feest wordt.

Interlinks
Ik heb eerst gedraaid met IXOS (type weet ik niet meer). Helaas heb ik een duurder type gekozen en dat bleek een miskoop omdat er geen laagweergave meer overbleef. Ik heb nog wel een goedkoper type van IXOS die wel goed is maar in het midden en hoog een fractie granulair is maar goed om aan te horen.

Daarna heb ik vdHul gehad. Je wilt het niet weten. Ik had de D103 (die fel gele) dat leek eerst een verbetering (redelijk goed laag) maar ze zijn te schel en soms gewoon vals. Daarna heb ik nog een Integration Hybrid gehad. Tranen! Vreselijk. Na het inspelen was er geen hoog meer, het geluid was heel erg dun maar zeer naar voren gericht. Pfff Dodelijk vermoeiend.

De Opera Audio kabels mocht ik van de buurman lenen die ze op proef had. Ze zijn nooit meer bij me weggegaan. Wat een verademing. Eindelijk gevonden wat ik zocht. De Billie Excel is een hele dure, ik heb 2 sets tweede hands voor een schappelijke prijs. Een set van CD naar Voorversterker en een set van Voor naar Eind.

O voor de tuner heb ik een vdHul First Ultimate. Tja hij doet het en is niet scherp maar zuiver is anders, voor de radio goed genoeg maar voor je CD is het nix.

Luidspreker kabels.
Ik ben begonnen met lampesnoer....blikkerig geluid natuurlijk. Daarna heb ik Ocos kabels gehad. Dat klinkt zeer schoon en zuiver maar je mist details, het geluid is zeer plat en er is geen laag helaas. Deze heb ik verruild voor de XT400 (nou ja kost wel geld helaas). Deze kabel is redelijk neutraal maar mist iets hoog, is scherp/vals in het midden tonen gebied en geeft te weining laag door. Stemmen zijn slecht te verstaan. Niet helemaal goed dus, zeker niet in combinatie met de vdHul D103 (of D102?)!! Ik heb nog nooit zo weinig mijn set aangehad, drama!! Ik heb op het punt gestaan om mijn set de deur uit te doen, niet om aan te horen.
Daarna is eveneens via een leensessie de Joplin gekomen. Big smile natuurlijk. Helemaal goed. Klankbalans is 100% neutraal. Laag wordt duidelijk en gearticuleerd weergegeven. Alles is er, ook het hoog is duidelijk en mooi maar wordt nooit scherp ook niet als de volume knop de 12 uur is gepasseerd. Iedere vorm van valsheid of scherpte is volledig uit mijn set verdwenen. Geen valse sssss en meer, geen kraakstemmen meer. Heerlijk gewoon.

Nu nog een betere accoustiek thuis :-)

Groeten,

Gerrit

PS 1 later heb ik nog vele andere kabels te leen gehad van de buurman. Ook hele dure. De meesten zijn niet neutraal of een enkeling blijkt hetzelfde te klinken als mijn Billie Excel .... maar kost dan ff 500 tot 1000 euro voor een setje interlinks....tja ik ben dus klaar met het zoeken naar kabels.

PS 2 Ik heb ooit ook meegedaan met de powerbuy Supra. Daar heb ik een stekkerblokje en een stroomsnoertje gekocht. Geeft een zelfde soort verbetering tov een Gamma stekkerblokje!
[/i]
Receiver: Denon DRA-1000
Cd-speler: Denon DCD-755AR
Speakers A: Tannoy Reveal passive, speakers B: Eltax Monitor III Anniversary
Sub: Mordaunt Short 308

Wimpie007

DIY STP, afgewerkt met Mike's Banaanpluggen en Viablue vlechtkous :)
Binnenkort hoop ik over te schakelen op Dreamcaster of Spellbinder van WireWizard/NordOst
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Durk

Ik dacht dat we de showcase gekregen hebben, met name als naslagwerk. Wat is dan nog het nut van al deze afzonderlijke lijstjes?  ???

Ik denk dat Jack binnen 5 minutjes op basis van zijn showcase een functie kan inbouwen waarbij de gewenste lijst wordt gegenereerd: wie heeft welke speaker/subwoofer/beamer/kabel/etc. etc. Is m.i. makkelijker en door de gebruikers zelf te onderhouden.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Sterker nog: de zoekfunctie op onderdeel zit reeds in de showcase. Ik zie derhalve het nut niet in van deze lijstjes..Sterker nog: ik vind het een insult voor de maker van de geweldige showcase!

Maar het kan zijn dat ik het verkeerd zie  ;)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Deleted member

Toen ik zag dat er van dit topic een sticky werd gemaakt met lijst dacht ik eigenlijk hetzelfde.

mikeske

Citaat van: Wimpie007 op november  2, 2006, 22:08:14
DIY STP, afgewerkt met Mike's Banaanpluggen en Viablue vlechtkous :)

Ze beginnen echt een begrip te worden hier op het forum  ;D

Ik word al veel de bananenman en de monsterman genoemd  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Spacebass

En
Citaat van: Durk op november  2, 2006, 22:15:28
Ik dacht dat we de showcase gekregen hebben, met name als naslagwerk. Wat is dan nog het nut van al deze afzonderlijke lijstjes?  ???
Misschien zijn er mensen die niet in de showcase willen staan maar best dit soort losse info willen delen.

skippy_gj

Kimber 8TC in een bi-wire setting ( 2 x 4 aders)
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

TJ

Ik ben met deze lijst begonnen zodat mensen die niets of juist wel iets van speakerkabels kennen hun ervaringen kunnen delen.
Wat ik vooral handig aan het lijstje vind, is dat je kan kijken wie dezelfde kabel als jezelf heeft. Kan je die persoon dan eens een berichtje sturen en er verder over babbelen, zoals kwaliteit, diepte, scherpte, enz...
Epson TW-5500 (PJ), Pioneer VSX-2021-K (AVR), Pioneer BDP-51FD (BD), Toshiba XE1 (HDDVD), Monitor Audio RS serie (LS)

DVDGuy

Fronts: QED Silver Anniversary met Oehlbach bananen
Center: QED Silver Anniversary met Oehlbach bananen
Rear   : QED Silver Anniversary XT met Oehlbach bananen
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

reMC

wil

merk: Ixos
type: 613
user: wil

Is weer eens wat anders dan Nordost, MIT of Siltech ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

peter248

Front speakers:
- merk : Fast Audio
- type : Compact 6M
- user : peter248

Rear speakers:
- merk : Kimber
- type : 4PR
- user : peter248

NielsLu

Frontspeakers
Merk: Xindak
Type: SC-03
User: NielsLu

Center
Merk: VLS
Type: OFC 4 mm²

Surround
Merk: Oelhbach
Type: Klos homehifi luidsprekerkabel 2 x 1,5 mm²
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

blue-eyes

Citaat van: wil op november  3, 2006, 13:10:12
merk: Ixos
type: 613
user: wil

Is weer eens wat anders dan Nordost, MIT of Siltech ;D

Er is maar een met MIT....... ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

daffy

Citaat van: skippy_gj op november  3, 2006, 07:37:41
Kimber 8TC in een bi-wire setting ( 2 x 4 aders)

Hallo Skippy

En ? hoe bevalt het bi-wiren met de Kimber 8tc ?

grtjzz Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Spacebass