Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

chansig

Geen idee hoe het eea is afgesteld, geRobcrosst etc. Er zal vast nog het eea aan technische info in het bouwtopic staan van deze speakers. Maar alleen gebruik van maken als je het echt snapt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#10926
Gisteren weer een update gekregen vanuit BACCH, vandaag geinstalleerd en vanaf komend weekend eens lezen, horen wat er aan veranderingen in zit.

Wat ik heb begrepen is het softwarematig een behoorlijke sprong voorwaarts. Of dit nu was in mogelijkheden of weergave...dat ben ik weer vergeten.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Moet je wel weer je topkasten op de subs plaatsen voor het beste resultaat.

chansig

Want ?

Ik heb sowieso de metingen (rolmaat metingen wel te verstaan) aan moeten passen toen ik de boel anders ging neerzetten. Het programma weet niet dat de topkasten niet op de subkasten staan, het programma wist het ook niet toen dit wel zo was.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#10929
Sorry...was 2020.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#10930


20 februari 2021!!!




Estetische aanpassingen  :D: man, man, man wat kunnen mensen zich opwinden over hoe het erbij een ander uitziet.
5 april 2021




De komst van de JBL 305 op 5 juni.



Mooi Ikea kastje ertussen. Volgens mij gemaakt van Oegandees spaanplaat. Tenminste dat is wat ik meen te horen in het geluid. 17 juli.


Daar zijn ze dan. 29 augustus en die avond enorm (maar dan echt heel erg) dronken geworden. Dank Abel voor het terugbrengen en het kunnen verdragen van mijn aanwezigheid.


En swing op 18 december


Beetje froebelen met panelen op 27 december

Nieuwe apparaten: Topping D10 en een Mac Mini M1 2020.

Dit was het jaaroverzicht van 2021.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Beste wensen Hans, fingers crossed voor de '22 BBQ., of gewoon een keer hangen in de bunker.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Jullie ook al het moois toegewenst. Bierhal moet toch zeker gaan lukken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

1. Introduces bac10, a new generation of BACCH filters. While BACCH filters of the previous generation ("bac9") provided tonally transparent processing of audio, they had a perfect ruler-flat frequency response for central and side images, and a largely flat one for other imaging angles, The new bac10 filters provide perfectly flat frequency response for all imaging angles, and extend such flatness to the Nyquist frequency (the highest frequency for the playback sampling rate).  Furthermore, the impulse response of bac10 filters is made even more compact, improving the reproduction of transients. (All editions).

5. Improved GUI and new skin. Graphs are shaper, controls are clearer and better defined. (All editions).

7. Further improved bass correction algorithm leading to better 3D imaging at low frequencies. (All editions.)

8. The "Clear Hung Process" button now allows to clear most anomalously hung states of BACCH-dSP operation.  (All editions.)

Aantal van de update's. Gelukkig is mijn engels niet zo best. Het klinkt in ieder geval verdomd lekker zo op de 1e januari.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Opes wat klinkt het fijn in 2022. Of het de 10.0 versie is of het nieuwe jaar ? Geen idee. Maar alles verdwijnt. Speakers ? Waar ? Een mooi aanwezige, natuurlijke bubble.  Mogelijk ook de magie van Prince de master himself.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Hmmm...geen idee wat ik ervan moet vinden. Alles, maar dan ook alles wordt buiten de speakers geplaatst. Uiteraard niet de stem in het midden, dus niet alles. Maar er is een bijzondere bubble welke ik nog niet heb gehoord.

Ben nu Neneh Cherry (1992) aan het afspelen. Oke Spotify maar een erg fijne plaatsing, links, rechts, naast, achter etc. En alles voelt ook nog eens natuurlijk aan. Lekker hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Geinig, alsof q-sound continu aanstaat, hopelijk niet teveel blaffende zangeressen achter je luisterstoel.

Rowdy

Quote from: chansig on January  2, 2022, 16:23:08
Hmmm...geen idee wat ik ervan moet vinden. Alles, maar dan ook alles wordt buiten de speakers geplaatst. Uiteraard niet de stem in het midden, dus niet alles. Maar er is een bijzondere bubble welke ik nog niet heb gehoord.

Ben nu Neneh Cherry (1992) aan het afspelen. Oke Spotify maar een erg fijne plaatsing, links, rechts, naast, achter etc. En alles voelt ook nog eens natuurlijk aan. Lekker hoor.

Gr. Hans
Kun jij met je set een hele album in één keer beluisteren zonder dat het vermoeiend begint te klinken?

chansig

Ja dat lukt makkelijk.  Zou het jou lukken ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

#10939
Mij ook. Dat vind ik belangrijk van een audioset.
Bij de streamer, die ik heb gehad, lukte het niet. Ging teveel zappen en heb hem ontkoppeld en verkocht. Kon er niet ontspannen naar luisteren. Spotify Premium had ik als streamingdienst.
Gebruik nu platenspeler en CD speler als bron.

brt

Quote from: chansig on December 31, 2021, 14:28:44


20 februari 2021!!!




Estetische aanpassingen  :D: man, man, man wat kunnen mensen zich opwinden over hoe het erbij een ander uitziet.
5 april 2021




De komst van de JBL 305 op 5 juni.



Mooi Ikea kastje ertussen. Volgens mij gemaakt van Oegandees spaanplaat. Tenminste dat is wat ik meen te horen in het geluid. 17 juli.


Daar zijn ze dan. 29 augustus en die avond enorm (maar dan echt heel erg) dronken geworden. Dank Abel voor het terugbrengen en het kunnen verdragen van mijn aanwezigheid.


En swing op 18 december


Beetje froebelen met panelen op 27 december

Nieuwe apparaten: Topping D10 en een Mac Mini M1 2020.

Dit was het jaaroverzicht van 2021.

Gr. Hans

Waarom specifiek die avond zo dronken geworden, Hans? Om het te vieren?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Quote from: chansig on December 31, 2021, 14:28:44


Daar zijn ze dan. 29 augustus en die avond enorm (maar dan echt heel erg) dronken geworden. Dank Abel voor het terugbrengen en het kunnen verdragen van mijn aanwezigheid.


Geen probleem. En dronken ben je eigenlijk best gezellig  :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Quote from: brt on January  2, 2022, 23:18:45
Waarom specifiek die avond zo dronken geworden, Hans? Om het te vieren?

Dat was niet thuis.  ::) :P

chansig

Quote from: brt on January  2, 2022, 23:18:45
Waarom specifiek die avond zo dronken geworden, Hans? Om het te vieren?

Soort van gezellige avond met vrienden, die elkaar al een tijdje niet hadden gezien in deze samenstelling.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Quote from: chansig on January  3, 2022, 09:21:31
Soort van gezellige avond met vrienden, die elkaar al een tijdje niet hadden gezien in deze samenstelling.

Gr. Hans

Aha, excuus ik las niet goed. Ik dacht: jij krijgt die speakers voor het eerst en bent dronken. Dat snapte ik niet zo. Maar dit makes sense.
Klinkt als een goede avond!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Quote from: Rowdy on January  2, 2022, 17:06:35
Mij ook. Dat vind ik belangrijk van een audioset.
Bij de streamer, die ik heb gehad, lukte het niet. Ging teveel zappen en heb hem ontkoppeld en verkocht. Kon er niet ontspannen naar luisteren. Spotify Premium had ik als streamingdienst.
Gebruik nu platenspeler en CD speler als bron.

Het gemak dient de mens. Dus het niet meer de stoel uit hoeven etc. Even nieuwe muziek beluisteren en als het niets is kan je zo door. Als het wel wat is, sla je hem op. Wat mij betreft alleen maar voordelen

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#10946
https://nos.nl/artikel/2411906-schadeclaim-van-man-die-als-baby-bloot-op-nirvana-hoes-stond-afgewezen

Wat een enorme droeftoeter. Gelukkig vindt de rechter dat ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: chansig on January  4, 2022, 16:42:53
https://nos.nl/artikel/2411906-schadeclaim-van-man-die-als-baby-bloot-op-nirvana-hoes-stond-afgewezen

Wat een enorme droeftoeter. Gelukkig vindt de rechter dat ook.

Gr. Hans
Als iemand die hoes prominent in zijn woonkamer heeft hangen of een t-shirt ervan draagt moet je je dan zorgen gaan maken... [emoji44]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ProgRocker

Quote from: chansig on January  2, 2022, 16:23:08
Hmmm...geen idee wat ik ervan moet vinden. Alles, maar dan ook alles wordt buiten de speakers geplaatst. Uiteraard niet de stem in het midden, dus niet alles. Maar er is een bijzondere bubble welke ik nog niet heb gehoord.

Ben nu Neneh Cherry (1992) aan het afspelen. Oke Spotify maar een erg fijne plaatsing, links, rechts, naast, achter etc. En alles voelt ook nog eens natuurlijk aan. Lekker hoor.

Gr. Hans

Dat heb ik wel eens meer meegemaakt met schuine plafonds en een opstelling zoals jij die hebt. Dat doet wat met de akoestiek, is niet te vergelijken met een rechthoekige ruimte. In mijn beleving kan dat heel slecht of juist heel erg goed uitpakken.

chansig

Nee...heeft niets met de schuinte te maken. Het stond al een weekje zo, tot de update en het verplaatsen van wat panelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.