Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Dank, ws niet. Ga het ook niet meer lezen, want inmiddels speelt Spotify zonder problemen.

Probleem was ws het overzetten van de oude naar de nieuwe m1 mac. Met de m1 had Spotify problemen. Hiervoor hebben ze in september een oplossing gevonden. Het verwijderen van Spotify en opnieuw installeren hielp dus niet. Er zullen toch zaken achtergebleven zijn die ervoor zorgde dat het deed wat het deed.

Nu dus een schone installatie, Spotify opnieuw downloaden en geen probleem. Nu nog BACCH. Dus ik ga nog even verder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Kijk, helemaal in lijn der verwachting.

Succes nog even met Bacch, maar dat komt vast, desnoods met support, ook helemaal goed
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

chansig

Meneer BACCH gaat zo bellen. Dus is het een kwestie van tijd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Pfff...gedoetjes blijven. Spotify doet nog steeds raar, Deezer heb ik gisteren even geprobeerd en die werkt ook niet goed. Tidal net op proef genomen...doet ook raar.

Apple music doet het dus goed. Oke...simpel dan. Overstappen naar Apple music. Maar dan zit je weer met dat ik deze niet vanuit de luie stoel kan bedienen. Spotify kan ik bedienen van android telefoon, windows laptop (afwisselend wanneer nodig) en vervolgens afspelen op de mac mini.

Met Apple kan dat dus niet, met Tidal ook niet.

Kakzooi. Dan maar BACCH eruit. Pfffffffffff.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Of de vorige generatie Mac Mini?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sschot

Quote from: chansig on November 27, 2021, 21:27:35
Pfff...gedoetjes blijven. Spotify doet nog steeds raar, Deezer heb ik gisteren even geprobeerd en die werkt ook niet goed. Tidal net op proef genomen...doet ook raar.

Apple music doet het dus goed. Oke...simpel dan. Overstappen naar Apple music. Maar dan zit je weer met dat ik deze niet vanuit de luie stoel kan bedienen. Spotify kan ik bedienen van android telefoon, windows laptop (afwisselend wanneer nodig) en vervolgens afspelen op de mac mini.

Met Apple kan dat dus niet, met Tidal ook niet.

Kakzooi. Dan maar BACCH eruit. Pfffffffffff.

Gr. Hans

Enorm balen Hans. Of gebruiksgemak inleveren is niet fijn. Is er een verklaring voor, zodat je ook weet hoe het kan worden opgelost? Terug naar je oude Mac, een andere Mac? Of toch een config issue?? Succes in ieder geval met uitpuzzelen, frustraties en alles wat daarbij komt
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Kwabbernoot

Terug naar de oude Mac lijkt mij ook een prima oplossing. Dat liep toch altijd gesmeerd.

Groeten...

chansig

Dat is een optie welke nog een x periode werkt. In de zin dat op een bepaald moment de update's vanuit BACCH niet meer ondersteund gaan worden.

Meneer BACCH kennende gaat hij dit niet heel makkelijk loslaten en zal ook hij blijven zoeken/denken over een oplossing. Meneer BACCH denkt dat het iets te maken heeft met dat op 2 manieren uitgestuurd wordt. Oid....het was in het engels en dit gedeelte begreep ik niet helemaal.

Morgen nog even de update doen van de huidige OS. Kijken wat er dan gebeurt. Dan een HD eraan hangen en kijken wat dit doet. Dan de oude mac terug plaatsen met de Topping erachter en kijken wat dat doet.

In mijn optiek moet het iets met derde partijen te maken hebben. BACCH gebruikt blackhole (welke je appart moet instaleren) en die combi lijkt ervoor te zorgen dat het misgaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

How bijzonder...Tidal doet het nu wel goei. Snap niet hoe het kan. Misschien het opnieuw opstarten ? Geen idee.

Nu OS aan het updaten. Eens zien waar we aan het einde van de dag staan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Shoot my maar lek. Het doet het weer. Geen idee waarom. How raar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Yep, die inmiddels ook. Snap er geen hout van. Maar meneer BACCH misschien wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nooit te vroeg juichen. Dat blijkt maar weer. Na een minuut of 15/20 luisteren begint het te knisperen. Soort van lp achtige geluiden. Dit neemt gedurende de tijd alleen maar toe. Herstarten BACCH zorgt ervoor dat het weer normaal klinkt, maar 15/20 minuten later opnieuw geknisper.

Herstarten van Spotify levert niets op, na opstarten blijft het knisperen als een lp.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

AllemaBACCHies, das wel balen Hans.

Niet toevallig geluid wat een beetje samenvalt met ren moment dat je pc "iets" aan t doen is?
Ik had/heb t hier ook als ik mijn pc aan heb staan. Hoorde de CPU/harddisk over de speakers, supermuf.
Kassie van Jossie ertussen en presto.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Nee het zijn tikken...net zoals bij een lp. In eerste instantie weinig en vallen ze nauwelijks op, na verloop van tijd worden er dat steeds meer. Geen idee wat er gebeurt als je het door laat spelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Hmm balen zeg. Ook als je het over de iMeuk speakers laat lopen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rowdy

Je gebruikt 1 van de 2 USB uitgangen van de Mac mini? Als je nu de andere gebruikt?

DofN

Quote from: chansig on November 28, 2021, 16:48:11
Nee het zijn tikken...net zoals bij een lp. In eerste instantie weinig en vallen ze nauwelijks op, na verloop van tijd worden er dat steeds meer. Geen idee wat er gebeurt als je het door laat spelen.

Gr. Hans

Hmmm, heel soms weleens gehad ook dat er ergens een buffer volliep. Ik zou vooral checken of alle in- en outputs op op 44.1 staan? Dat er nergens gesampled wordt, direct streaming? Er loopt niet ergens een signaal via je geluidskaart?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Inmiddels de oude mac mini maar teruggezet. Ben er wel een beetje klaar mee. Kijk wel wat ik ga doen. Eigenlijk zou ik na een jaar al geen updates meer krijgen. Tenminste dat staat bij de aankoop genoemd. Dus alles wat ik nog mee kan pakken is pure winst.  :D

Dus nu heb ik een mac mini 2020 M1 8GB 512 SSD in de aanbieding.  :D

Quote from: DofN on November 28, 2021, 17:03:53
Hmmm, heel soms weleens gehad ook dat er ergens een buffer volliep. Ik zou vooral checken of alle in- en outputs op op 44.1 staan? Dat er nergens gesampled wordt, direct streaming? Er loopt niet ergens een signaal via je geluidskaart?

De Topping reageert direct op iedere wijziging die je hierin aanbrengt. Voor de rest van je vragen...geen idee. De oude mac doet het zonder problemen. Dus dan lijkt me de meest logische conclusie dat het in de nieuwere mac zit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


chansig

Er schijnt sowieso een probleem tussen Spotify en de M1 chip te hebben gezeten. Maar dat zeggen ze opgelost te hebben.

Meneer BACCH heeft weinig tot niet te maken met mensen die zijn software kopen en het vervolgens gebruiken zoals ik het doe. Zijn clienten hebben allemaal poepdure streamers, dac's etc. Gebruiken Roon en natuurlijk en zeker geen spotify. Dus het moet aan Spotify liggen. Sluit het niet uit. Ik snap toch te weinig van deze materie. Uiteindelijk snap ik weinig van welke materie dan ook.

Maar het klinkt nu weer erg fijn. Schijnbaar komt er deze week weer een update's. Pak ik die nog even mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Moet trouwens nog even kijken of Apple Music wel blijft werken op de M1. Overstappen naar Apple Music zou ook nog kunnen. Maar ik baal een beetje dat je dit niet kan bedienen vanaf bv je telefoon. Of mis ik iets en zit het ergens verborgen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Nee..het gaat erom dat ik via bv met de laptop of de telefoon de muziek kan bedienen op de mac. Met Spotify kan dat. Bij Apple Music heb ik het nog niet gevonden. En dat houdt me vooralsnog tegen om de overstap naar Apple te maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Ik weet wel weer waarom ik heel snel het "computer streamen" los heb gelaten en voor een dedicated streamer ben gegaan.......

Succes met de shit Hans, en toch balen dat een upgrade uitpakt als een flutgrade
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5