Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 38 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

Quote from: chansig on February 20, 2021, 16:40:04
Zal ik eens een boude uitspraak doen: Dit klinkt beter dan een set van 10.000 euro in een gewone, doosnee woonkamer. TV en kast tussen de speakers, 1 van de speakers een soort van in de hoek, de ander wat vrijer etc.

Gr. Hans

Bedoel je doorsnee woonkamer of doorsnee rukbunker  :confused:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Quote from: VANZOMERENG on February 20, 2021, 17:17:28
Wel een vlotte conclusie en wat vinden de speakertjes er zelf van  ???

Veel plezier er mee  ::)

Speakers hebben geen last van gevoelens, gedachten en handelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: VANZOMERENG on February 20, 2021, 17:19:56
Bedoel je doorsnee woonkamer of doorsnee rukbunker  :confused:

Volgens mij is het niet heel ingewikkeld wat ik schrijf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on February 20, 2021, 16:40:04
Zal ik eens een boude uitspraak doen: Dit klinkt beter dan een set van 10.000 euro in een gewone, doosnee woonkamer. TV en kast tussen de speakers, 1 van de speakers een soort van in de hoek, de ander wat vrijer etc.

Gr. Hans

chansig

 :D

Ik denk ik roep ook maar eens gewoon wat.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

Zo ja ! Maak van je hart geen moordkuil  :clapping:, gooi het eruit hans

Maarre vooral : geniet ervan man

chansig

Nog een fijne beslissing genomen: Ik ga minder werken. Van 36 uur naar 32. Dus of een halve dag vrij nemen per week, of 1 dag per 2 wkn. Ik denk dat ik voor het eerste ga. De afgelopen jaren hebben ongemerkt veel gevraagd, dus nu het financieel kan maar eens beslissingen nemen die me goed vallen. Kijk er nu al naar uit.

Kwam er vandaag achter dat de collega waar ik even koffie ging drinken tijdens het fietsen, zelf ooit speakers heeft gemaakt. Grappig. Werk al bijna drie jaar met hem en dit wist ik dus niet. Fietsen is dus echt ergens goed voor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: fluissie on February 20, 2021, 17:32:32
Zo ja ! Maak van je hart geen moordkuil  :clapping:, gooi het eruit hans

Maarre vooral : geniet ervan man

Het is wel anders dan 2 subs naast je hoofd.  :D

Maar werkelijk verrassend oke en goed. Zit nu de Dali cd vol 1 te luisteren. Echt heel weinig, eigenlijk niets mis mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: chansig on February 20, 2021, 17:21:07
Volgens mij is het niet heel ingewikkeld wat ik schrijf.

Gr. Hans

Voor jouw is het inderdaad niet/nooit ingewikkeld wat je schrijft  ;)
maar ik reageer op jouw tekst in context met jouw geplaatste foto en dit lijkt me niet jullie woonkamer  ;D
Het is uiteraard mogelijk, dat je de nieuwe speakers eerst in de woonkamer heb uitgeprobeerd
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Ik zou zeggen: Lees nog even een keer rustig wat ik schrijf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Quote from: chansig on February 20, 2021, 16:40:04
Zal ik eens een boude uitspraak doen: Dit klinkt beter dan een set van 10.000 euro in een gewone, doosnee woonkamer. TV en kast tussen de speakers, 1 van de speakers een soort van in de hoek, de ander wat vrijer etc.

Gr. Hans

Zelfs ik begreep hem.. ;D

Veel plezier met de nieuwe "puppy's" :)

chansig

En dat is knap voor een aircoboer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Goed op dreef weer, heerlijk  :D.

Bewust met een speciale reden zonder frontjes aan het spelen (om het inspelen te kunnen aanschouwen mss)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Tjeb

Quote from: chansig on February 20, 2021, 19:31:21
En dat is knap voor een aircoboer.

Gr. Hans

Yup, das van dat domme klootjesvolk!! Als zo een het al begrijpt dan..   :tounge2:

chansig

Quote from: Jumping Jack on February 20, 2021, 19:38:32
Goed op dreef weer, heerlijk  :D.

Bewust met een speciale reden zonder frontjes aan het spelen (om het inspelen te kunnen aanschouwen mss)?

Fontjes ? Die kennen ze niet bij deze speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: Tjeb on February 20, 2021, 19:28:22
Zelfs ik begreep hem.. ;D

Veel plezier met de nieuwe "puppy's" :)

Bij mij duurde het ff maar nu na een six-pack Hertog-Jan is hiero het kwartje ook gevallen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

#10091
Quote from: chansig on February 20, 2021, 19:52:18
Fontjes ? Die kennen ze niet bij deze speakers.

Gr. Hans

Ow ik dacht dat ze naast het scherm stonden, maar dat zijn dan wss ook paneeltjes  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#10092
Quote from: chansig on February 20, 2021, 16:40:04
Zal ik eens een boude uitspraak doen: Dit klinkt beter dan een set van 10.000 euro in een gewone, doosnee woonkamer. TV en kast tussen de speakers, 1 van de speakers een soort van in de hoek, de ander wat vrijer etc.

Gr. Hans
Ik geloof je meteen. Ik schreef gisteren iets soortgelijks over mijn €165,- kostende Castle Richmonds die in m'n kleine hifi kamertje staan opgesteld.

Géén, ik herhaal géén (ook niet heel dure) set die ooit de afgelopen 15 jaar m'n huiskamer heeft bewoond heeft zó goed geklonken als deze zeer basic set up.....

twani

.

Timvg

Quote from: chansig on February 20, 2021, 16:16:42
Het midwoofertje heeft wel wat slagen gemaakt vandaag, dus ik heb besloten dat de speakers zijn ingespeeld.

Impressie: Tsja....in deze ruimte voor dit geld ga je niet snel wat beters vinden. Tuurlijk mis je op momenten de wat diepere regionen. Het hoog is op momenten wat fel. Maar plaatsing, ruimtelijkheid, dynamiek etc. Allemaal prima hoor. Lekker om hier even mee te draaien.

Gr. Hans

Hans, heb je de mogelijkheid om full range EQ toe te passen? Anders maak ik je een filtersetje op basis van de ASR metingen.. Haal je er meteen ook het meeste uit.

twani

Quote from: chansig on February 20, 2021, 16:16:42
Het midwoofertje heeft wel wat slagen gemaakt vandaag, dus ik heb besloten dat de speakers zijn ingespeeld

Laat Franktwee maar niet horen dat je dit elementaire ritueel zo hebt afgeraffeld  :D

Na 300 uur schijnen er toch best heel bijzondere dingen te kunnen gebeuren heb ik wel eens gelezen.

Om over het beroemde 500 uren punt nog maar te zwijgen...

DofN

#10096
Quote from: chansig on February 20, 2021, 17:28:06
:D

Ik denk ik roep ook maar eens gewoon wat.  :D

Gr. Hans

Een aantal hier doet dat ook maar dat weten ze niet. Die denken dat ze heel veel nuttige informatie geven terwijl het vaak niet meer is dan esoterische onzin. En dan gaan lopen miepen over 30 jaar ervaring en van de hoed en de rand. Kleren van de keizer.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tjeb

Als je al 30 jaar lang je kookplaat aansteekt met vuurstenen wil niet zeggen dat je op de goede weg bent en doe je het al 30 jaar niet bijster handig ....  :D

bramsat

#10098
Quote from: twani on February 20, 2021, 20:48:10
Ik geloof je meteen. Ik schreef gisteren iets soortgelijks over mijn €165,- kostende Castle Richmonds die in m'n kleine hifi kamertje staan opgesteld.

Géén, ik herhaal géén (ook niet heel dure) set die ooit de afgelopen 15 jaar m'n huiskamer heeft bewoond heeft zó goed geklonken als deze zeer basic set up.....

Dat ie goed klinkt in jouw kamer geloof ik zonder meer.De richmond is dan ook al ±15 jr op de markt en gezien zijn grote

een hele fijne engelse speaker....trouwens het laatste model ziet er piekfijn uit, deze doet mij kwa uiterlijk aan een harbeth

denken,ik vind het een sieraad voor een kamer maar wel zonder frontjes dan :wow:

https://www.novusaudio.nl/merken/castle-acoustics/richmond-anniversary
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

ajbeefde

Quote from: twani on February 20, 2021, 20:54:53
Laat Franktwee maar niet horen dat je dit elementaire ritueel zo hebt afgeraffeld  :D

Na 300 uur schijnen er toch best heel bijzondere dingen te kunnen gebeuren heb ik wel eens gelezen.

Om over het beroemde 500 uren punt nog maar te zwijgen...

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI