Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

Net even een paar nummerkes het cabriodakje weggehaald. En vervolgens weer teruggezet. Mmmmm....niet meer weghalen. :D

Daarnaast even verder gekeken naar de opmerking van Pjotr over de meting. Even los van dat ik zie niet wat er nu uitkomt op de luisterplek is er in de afgelopen metingen wel degelijk een verandering zichtbaar. Een verandering waar ik niet helemaal uitkom. De linker kant laat een ander verval in het laag zien dan de rechter, maar ook een ander verval dan na de meting die ik als eerste, met de 400 subs, heb gedaan. Het verschuiven (van de sub die achter me staat)  is niet de verklaring. Het enige wat dan nog kan is volume harder/zachter of frequentie lager/hoger. Of het frame/doek wat achter de stoel stond...mmmm.

Gaan we de komende dagen wel/niet mee aan de slag. Er is geen sprake van een drastische verandering/verslechtering in het geluid. Dus noodzaak voel ik niet heel erg.

Nu eerst even eten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wat moet/kan ik me voorstellen bij een extreem resonantievrije kast ?

Is dat hetzelfde als een extreem lege beurs ? Dus je hebt nog minder dan niets wat niet kan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Een hele stevige kast waarvan de wanden niet trillen bij laagweergave.

Een merk als Totem gebruikt juist de kast resonantie van de luidsprekerwanden

chansig

Maar als ik zeg resonantievrij wat is dan het verschil met extreem resonantievrij ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#7304
Dat je die kasten ook in Groningen kan gebruiken  :D

Overigens zeer vervelend als je daar een huis met aantoonbare schade hebt door gasboringen.

Staaled

Quote from: chansig on October 25, 2018, 17:04:10
Maar als ik zeg resonantievrij wat is dan het verschil met extreem resonantievrij ?

Gr. Hans
Geen. Gewoon MBS (marketingbullsh*t).

Waar kwam je het tegen ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

#7306
BS hifi website pagina bij uitstek: Hifi.nl en het ging over de nieuwe Wilson speakers.

Het paneel wat achter de luisterstoel stond heb ik verplaatst naar de zijkant en daar twee dekbedden over heen gehangen. Er lijkt weer iets meer rust in het beeld te zijn gekomen.

Ben nog steeds wat aan het stoeien met de subs. Zit hem voornamelijk in het volume. Gisteren Recoil ontdekt. Daar gaan we vandaar maar verder mee. Vijf cd's gemaakt oid dus muziekplezier genoeg.

Zo eerst even sporten...even naar België om een stuk van Luik-Bastenaken-Luik te gaan fietsen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Staaled

Quote from: chansig on October 27, 2018, 08:59:28
BS hifi website pagina bij uitstek: Hifi.nl en het ging over de nieuwe Wilson speakers.

Het paneel wat achter de luisterstoel stond heb ik verplaatst naar de zijkant en daar twee dekbedden over heen gehangen. Er lijkt weer iets meer rust in het beeld te zijn gekomen.

Ben nog steeds wat aan het stoeien met de subs. Zit hem voornamelijk in het volume. Gisteren Recoil ontdekt. Daar gaan we vandaar maar verder mee. Vijf cd's gemaakt oid dus muziekplezier genoeg.

Zo eerst even sporten...even naar België om een stuk van Luik-Bastenaken-Luik te gaan fietsen.

Gr. Hans
Verbaast mij niets.

Fiets ze. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Gelukkig zijn je grappen leuker dan je muzieksmaak...

;D

DofN

Ik sluit me daarbij aan. Dat gedweep met Yello, om maar eens iets te noemen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

hrcc

Wel lekker dat hij even niet kan reageren want op de fiets.
Mochten er dus nog meer ongenoegens zijn ....

op eigen verzoek verwijderd.

Hij heeft twee (!!!) paar cowboylaarzen...

:wacko:

chansig

Quote from: Baardmannetje on October 27, 2018, 11:59:08
Gelukkig zijn je grappen leuker dan je muzieksmaak...

;D

Strontjong....euhh sjef.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Yello is op zijn tijd best ok. Heeft ook een mooie live opname...ga hem weer eens draaien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Quote from: Baardmannetje on October 27, 2018, 12:35:34
Hij heeft twee (!!!) paar cowboylaarzen...

:wacko:

Wat een held!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

scrutinizer

Quote from: chansig on October 27, 2018, 08:59:28
BS hifi website pagina bij uitstek: Hifi.nl en het ging over de nieuwe Wilson speakers.

Het paneel wat achter de luisterstoel stond heb ik verplaatst naar de zijkant en daar twee dekbedden over heen gehangen. Er lijkt weer iets meer rust in het beeld te zijn gekomen.

Ben nog steeds wat aan het stoeien met de subs. Zit hem voornamelijk in het volume. Gisteren Recoil ontdekt. Daar gaan we vandaar maar verder mee. Vijf cd's gemaakt oid dus muziekplezier genoeg.

Zo eerst even sporten...even naar België om een stuk van Luik-Bastenaken-Luik te gaan fietsen.

Gr. Hans

Je kunt ook eens gewoon naar het content 'MUZIEK' luisteren ipv analyseren en vergelijk.
Je gedraagt je 'audiofiel', Hans.  :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Dochter eerste geworden bij een paardspringwedstrijd. Zag er serieus goed uit voor iemand die geen verstand heeft van paarden.  :D

Ajax lijkt een makkelijke overwinning te gaan halen. De set klinkt heerlijk zodat ik lekker kan analyseren. Biertje erbij. Kan toch niet anders dat Max vanavond gaat winnen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

Feyenoord heeft een pak slaag gekregen ..... En onze Max, ik hoop dat hij zich niet laat intimideren op het asfalt  :wacko:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scrutinizer

Quote from: chansig on October 28, 2018, 15:55:34
Dochter eerste geworden bij een paardspringwedstrijd. Zag er serieus goed uit voor iemand die geen verstand heeft van paarden.  :D

Ajax lijkt een makkelijke overwinning te gaan halen. De set klinkt heerlijk zodat ik lekker kan analyseren. Biertje erbij. Kan toch niet anders dat Max vanavond gaat winnen ?

Gr. Hans
feli, knap van haar. :clapping:

Neem maar een six pak mee, Hans. Het 'emotioneel' content word niet vanaf de drager/setup verkregen, begreep ik uit betrouwbare bron. :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

#7322
Helemaal groots zoals ze dat in R'dam zeggen. En inderdaad emotie zit niet in de drager. Tenminste qua bron..ik als dragert bent behoorlijk emotioneel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Waar blaft die vermaledijde hond bij jou?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Dierenliefhebber als ik ben heb ik hem in het bos geplaatst....zodat ik hem niet kan horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.