Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

chansig

Tsja...denken/wikken/wegen....wat zal ik doen ?

Een vraag die ik mezelf stel en voordat ik hier een antwoord op ga krijgen eerst maar eens op onderzoek uit.

Hoe zou het zijn om de set op de zolderkamer neer te zetten ?

Niet een hele grote ruimte. Zeg maar gerust klein. 3 x 3 en dan neem ik het niet heel nauw met de maten. Op dit moment staan de speakers 2,80 uit elkaar en zit ik op die afstand van de speakers. Dus veel ruimte heb ik qua opp. ook niet nodig.

Stel dat ik het doe dan is het wel een beperkte ruimte, effe zitten met een man of drie/vier is er niet bij. Nu komen deze momenten niet dagelijks/wekelijks/maandelijks voor...maar toch. Daarnaast is een andere praktische overweging de temperatuur. Het kan best wel warm worden op deze kamer. Kan dan weer opgelost worden door in mijn Dries Roelvink zwembroek te gaan luisteren naar muziek. Dan nog de gedachte: Ga ik in op mijn momenten op mijn gemakje een paar uur boven zitten ? Afgesloten als een monnik van de buitenwereld in mijn eigen cocon en met een eigen gebrouwde biertje? Of verbouw ik straks de hele boel en zit ik er erg weinig ?

De belangrijkste overweging is: Kan het daar gaan klinken zoals ik het wil ? En echt beter dan zoals het nu klinkt ?

Dit vind ik lastig in te schatten, dus maar een expert om raad gaan vragen. In dit stadium zit ik nu. De expert geeft aan dat het best wel eens heel erg goed zou kunnen gaan uitpakken. Dat stemt mij al positief.

Ow ja....mijn vrouw moet het er ook nog mee eens zijn.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

... zou je het als positief ervaren, indien jouw vrouw jou graag naar het zolder ziet vertrekken  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eddy135

Misschien gaat het wel beter klinken, de overige genoemde nadelen neem je er niet mee weg, niet doen dus!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Quote from: Xander32 on March  9, 2018, 19:46:49
... zou je het als positief ervaren, indien jouw vrouw jou graag naar het zolder ziet vertrekken  ::).

Goed argument te voordele van het verplaatsen van de set naar boven.  :D

Quote from: eddy135 on March  9, 2018, 19:51:53
Misschien gaat het wel beter klinken, de overige genoemde nadelen neem je er niet mee weg, niet doen dus!

Ow...je hebt het idee dat ik om raad vraag ? :D

Maar ik neem het mee... ;)

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Ik heb mij die vraag ook al gesteld (al zou ik dan wel eerst de zolder moeten afwerken  :blush:). En mocht ik het doen, zou het een tweede set worden, want mij steeds afzonderen om muziek te luisteren zou ik niet fijn vinden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Siddartha

Kun je het niet gewoon eens proberen? De speakers lijken me toch gemakkelijk boven aan te sluiten? Of niet?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Markus2

Ik heb het al jaren op zolder staan. Dat vond ik in mijn aktieve wisselperiode wel makkelijk en het klinkt op zolder simpelweg een klap beter, want beneden ervaar ik gigantische roomgainsurround.

Na jaren van de wetenschap, maar niet de zin, toch maar werk gaan maken van akoestische aanpassingen. It pays off, za'k maar zeggen.


Ik begrijp dat bet nummertjes trekken wordt, de 24e?

;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

eddy135

Quote from: chansig on March  9, 2018, 19:54:43


Ow...je hebt het idee dat ik om raad vraag ? :D

Maar ik neem het mee... ;)

Gr. Hans
In je eerste zin stel je een vraag, ja... 8)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Quote from: eddy135 on March  9, 2018, 22:26:07
In je eerste zin stel je een vraag, ja... 8)

Yep...aan mezelf. Maar het kan zijn dat je gestopt bent met lezen na de eerste zin.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Quote from: chansig on March  9, 2018, 22:31:43
Yep...aan mezelf. Maar het kan zijn dat je gestopt bent met lezen na de eerste zin.

Gr. Hans
Kwam er nog meer, dan?  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

i2Paq

Er is een voordeel van een eigen ruimte; niemand bemoeit zich er mee en je kunt lekker rommelen.
En de boel de boel laten als je er even klaar mee bent.

Het nadeel vondt ik dat ik elke keer alleen zat te luisteren.

Nu heb ik het geluk dat mijn vrouw ook gek is van muziek en dus niet echt problemen heeft met veranderingen in de setup etc. tbv. de weergave.

Wat er staat maakt haar ook niet uit, als de bediening maar makkelijk is  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tjeb

Meteen een bed, kitchenette en een douche/plee en je bent klaar... :tounge:

Die eigen opgang met stalen trap past prima in je voortuin!! :clapping:

chansig

 :D

Eerste hindernis/overweging is genomen. Mijn vrouw is akkoord. Mag alleen geen geld kosten. Euhhhh....heb je ooit iets betaald aan mijn hobby. Ja het plafond. Nou dat hebben we genomen omdat het oude plafond erg lelijk was. Dat het een positief effect had op de weergave...was eigenlijk prio 1...maar goed, dat heb ik toen niet gezegd.  :D

Nu de warmte en het alleen luisteren nog. Wikken wegen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Akoestiek hoeft de wereld niet te kosten.

En voor de warmte, volgens mij ken je een hele gezellige koelboer...

chansig

Ik heb van de koelboer ooit al een mooi koelapparaat gekocht. Mogelijk dat de koelboer de 24e ook nog komt. Koele bedoeling..

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


Tjeb

Koelboeren zijn niet te vertrouwen en bijna altijd kloodzakken...

Ik vraag me af of het met deze anders is...

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Is die ruimte van 3 bij 3 onder een schuin dak?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Leuk dat je het gaat proberen. Kleine luisterruimte, veel absorptie. Veel direct geluid! Wordt vast leuk. Hopelijk niet net te klein.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zit sinds gisteren nog wat meer richting de speakers. Ik denk hier nu een luisterdriehoek van 2 meter...

Klinkt niet met minder.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: HuubF on March 11, 2018, 20:03:01
Is die ruimte van 3 bij 3 onder een schuin dak?

Nee..geen schuin dak. niet zo aardige personen zijn koelboeren of andersom..evengoed zijn koelboeren geweldige kerels en dat is het belangrijkste.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5898
Quote from: Baardmannetje on March 11, 2018, 20:52:57
Ik zit sinds gisteren nog wat meer richting de speakers. Ik denk hier nu een luisterdriehoek van 2 meter...

Klinkt niet met minder.

Twee is wel heel dichtbij...wat gebeurt er bij minder ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Zou ik eens moeten proberen...