Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

chansig

Vandaag was het zeker een mooie dag om Cave te luisteren. Mooi dat er mensen zijn die dit gaan doen na het lezen van...iets van eer van je verslag.

En Rudi: Geniet ervan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rudi64

#5576
Quote from: chansig on October  7, 2017, 19:08:27
Vandaag was het zeker een mooie dag om Cave te luisteren. Mooi dat er mensen zijn die dit gaan doen na het lezen van...iets van eer van je verslag.

En Rudi: Geniet ervan.

Gr. Hans

Thanks!
Met je review te lezen, kan het bijna niet mis gaan!
Trouwens mooi neergepend  :thumbs-up:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

blue-eyes

Quote from: chansig on October  7, 2017, 19:08:27
Vandaag was het zeker een mooie dag om Cave te luisteren. Mooi dat er mensen zijn die dit gaan doen na het lezen van...iets van eer van je verslag.

En Rudi: Geniet ervan.

Gr. Hans

Idd :)

Mooi verslag! Het zei me eerst niets, maar dat heb ik vaker. Ik ben slecht met namen nummers. Eenmaal opgezocht herkende ik wel wat nummers. Ook er nooit bij stil gestaan dat hij die gast was met Kylie Minoque.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Hij heeft ook nog een leuke met PJ Harvey.

Nummer van Gavin Friday...death is not the answer. Mogelijk ook weer van iemand anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Ja, cave met zijn bad seeds, die moet je gewoon eens live meegemaakt hebben. Ik heb ze het laatst gezien met de tour van hun vorige album... mooi om te zien hoe Nick (wat een naam ook  :inlove:) gegroeid is van een boze mopperaar naar een volksmenner. Het vuur dat die mannen op het podium brengen, is ongelooflijk...

Ik heb het hem ooit ook eens weten afstappen omdat de klank niet naar zijn zin was, zo'n 20 jaar geleden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eddy135

...en iedereen zich maar afvragen waarom het de hele dag regent, haha..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

)p(

Quote from: chansig on October  7, 2017, 09:47:33

Gisteren was het dan zover. Nog nooit in de Ziggodome geweest, dus geen idee wat te verwachten.


Gr. Hans

Heel mooi verslag Hans. Mijn vriendin is een diehard Cave fan dus wij hebben hem al velen malen gezien. Ze had er ook weer voor gezorgd dat we vooraan stonden...daardoor was ik ook een van diegenen die hem even overeind moest houden!

Rudi64

Quote from: chansig on October  7, 2017, 20:06:09
Hij heeft ook nog een leuke met PJ Harvey.

Nummer van Gavin Friday...death is not the answer. Mogelijk ook weer van iemand anders.

Gr. Hans

Death is not the end.. original van Bob Dylan?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

chansig

Yep...als eerste uitgebracht door The Waterboys in 1986...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De kogel is door de kerk...op 13 januari, samen met mijn broer, naar Depeche Mode.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: chansig on October  8, 2017, 10:34:56
De kogel is door de kerk...op 13 januari, samen met mijn broer, naar Depeche Mode.

Gr. Hans

Gaaf. Een neefje (24) van mij klaagde recent nog dat hij baalt dat hij wat concerten betreft helemaal niks kan met de hedendaagse troep. Wat dat betreft erg leuk dat dit soort oudgedienden hun rondjes nog braaf doen en wat ik zoal meekrijg ook van een goed niveau.

Wat het Ziggo Dome betreft ben ik dan wel benieuwd waar jij op de 2e ring zat gezien de meer negatieve ervaring qua geluid van raindog.

Tjeb

Ik weet niet van wat voor genre hij houd maar in de metal hoek is zat te beleven...
December staat 5FDP weer in Amsterdam, dat is wat mij betreft echt wel een feestje....

Mijn ervaring met het Ziggo dome is altijd goed geweest, zowel in de zaal (Iron Maiden), op de 2e ring zijkant  Avenged Sevenfold)  als 1e ring  (5 finger death punch)

Sirius666

Quote from: Tjeb on October  8, 2017, 18:29:33
Ik weet niet van wat voor genre hij houd maar in de metal hoek is zat te beleven...
December staat 5FDP weer in Amsterdam, dat is wat mij betreft echt wel een feestje....

Mijn ervaring met het Ziggo dome is altijd goed geweest, zowel in de zaal (Iron Maiden), op de 2e ring zijkant  Avenged Sevenfold)  als 1e ring  (5 finger death punch)

Hedendaagse troep. Eigen schuld dus  :D Metal floreert. Zeer veel acts touren actief. Leuk!


Tjeb

Ja klopt, maar ja wat moet je dan ook live doen als je maar 1 bekend nummertje maakt en eigenlijk geen muziek kunt maken of op een podium kunt reproduceren. Je kunt een boel zeggen over metal en er van houden of niet maar ze maken iig nog echte muziek. ;D

Sirius666

Quote from: Tjeb on October  8, 2017, 21:05:17
Ja klopt, maar ja wat moet je dan ook live doen als je maar 1 bekend nummertje maakt en eigenlijk geen muziek kunt maken of op een podium kunt reproduceren. Je kunt een boel zeggen over metal en er van houden of niet maar ze maken iig nog echte muziek. ;D

Zeker! Maar ook acts met wat meer hitjes zijn mwa. Leuk voorbeeld: Broederliefde in het Sparta stadion. Och man wat slecht.

Bas Akkerman

Quote from: chansig on October  8, 2017, 10:34:56
De kogel is door de kerk...op 13 januari, samen met mijn broer, naar Depeche Mode.

Gr. Hans
Top! Ik ben er ook, tweede keer dat ik de show zie.
Mooi geschreven, trouwens!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rudi64

Quote from: chansig on October  7, 2017, 19:08:27
Vandaag was het zeker een mooie dag om Cave te luisteren. Mooi dat er mensen zijn die dit gaan doen na het lezen van...iets van eer van je verslag.

En Rudi: Geniet ervan.

Gr. Hans

Zelden zo een intens concert meegemaakt, je review was er spot op!
Uitschieters waren er bij de vleet, maar mij is vooral 'from here to eternity' bij gebleven..een sound als donderstorm!
Best ever concert? zou zomaar kunnen... 8)
Even een filmpje geleend van you tube.. ;)

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

chansig

Bedankt voor het laten weten. Zeker intens...nu nagenieten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rudi64

#5593
Quote from: chansig on October 14, 2017, 09:52:32
Bedankt voor het laten weten. Zeker intens...nu nagenieten.

Gr. Hans

Nagenieten dat zeker..
Er werd trouwens telkens een mooie sfeer gecreëerd met de  belichting en beelden.
De storm tijdens tupelo..   :omg: bracht een andere dimensie aan de song.
En nagenoeg dezelfde setlist als in Nederland.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

chansig

Momentje van wtf is er nu weer aan de hand. Voor mijn gevoel trok het beeld van het een op de andere cd naar rechts. Nu heb ik daar in het verleden vaker mee te dealen gehad, dus uitsluiten is de way to go. Nu valt er weinig meer uit te sluiten...bron, speakers, subjes thats it.

Kids spelen in de kelder, misschien iets losgetrokken aan kabels ? Nee...dat is het niet. Naar boven. Ik heb de spanwijdte van een Albatros dus ik kan mijn handen, tegelijk, op unit van beide speakers leggen. Ja hoor...de rechter speelt duidelijk harder...dB'tje of 3 schat ik zo.  :D

Toen viel gelukkig het kwartje weer. De speakers zijn via de compu te bedienen als het gaat om oa het volume. Linker en rechter speaker kan je apart instellen. Dat was dus op de een of andere manier door mij gedaan. En inderdaad 3,5 dB verschil....ik ben net een meter...afwijking van een halve dB is prima toch ? Hoezo oren zijn niet betrouwbaar ?  :D

Maar nu weer lekker aan het luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je blijft er druk mee...

:blink:  ;D

chansig

Kan je wel zeggen...nu weer even uitrusten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Contour

Waarom had je die ene speaker dan 3.5dB harder gezet, of wat dat per ongeluk gegaan?

chansig

Per ongeluk.....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.